Honda CBR 1000RR ile yavaş gitmek
-
[QUOTE=Cyan;4773461
Bununla birlikte: 95 oktan için ayarlanmış bir motora 98 oktan yakıt koymanın hiçbir anlamı, faydası veya katkısı da yoktur. Onu da teslim etmek gerekiyor...[/QUOTE]
Burada yanilgiya düsüyorsun , amac 98 oktan koyarak performans elde etmek degil. 95 oktan icin ayarlanmis bir motora 100 oktan da koysan yine 95 oktan performansi elde edilir aksini iddia ettigim bir ifadem yok.
Ancak amacin calisma sicakliginin düsürülmesi ve düsük devirlerdeki kontrolsüz yanma sonucu ortaya cikabilecek vuruntularin önüne gecmek oldugunu yukarida birkac kez yazdim. Okumadiysan veya okudugunu yorumlamadiysan ben tekrar tekrar ayni seyi yazmaktan sikilirim.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Burada yanilgiya düsüyorsun , amac 98 oktan koyarak performans elde etmek degil. 95 oktan icin ayarlanmis bir motora 100 oktan da koysan yine 95 oktan performansi elde edilir aksini iddia ettigim bir ifadem yok.
Ancak amacin calisma sicakliginin düsürülmesi ve düsük devirlerdeki kontrolsüz yanma sonucu ortaya cikabilecek vuruntularin önüne gecmek oldugunu yukarida birkac kez yazdim. Okumadiysan veya okudugunu yorumlamadiysan ben tekrar tekrar ayni seyi yazmaktan sikilirim.
Sevgilerimle
"Düşük devirdeki kontrolsüz yanma sonucu ortaya çıkabilecek vuruntu" bende ünikorn veya elfler gibi hayali bir kavram izlenimi uyandırıyor, sıkıntı tam da orada çıkıyor. Olmayan problemlere çözüm üretmeyi abes bulurum çünkü.
Bu ifadeyi birtakım savlarla veya paylaşımlarla somutlaştırabilirsen eminim hepimiz çok faydalanırız.
(Performansla ilgili tek bir söylemim yok bu arada.)
-
Abiler bu oktan konusu dert edilecek bir problem değil, neredeyse tüm motosiklet üreticileri 95 oktan kullanabilirsiniz diyor. E5 benzinde 95 oktan geçtiğine göre ve hacim farketmeksizin neredeyse tüm motosikletin depolarında veya kullanıcı kılavuzlarında E5-E10 yakıt ibareleri bulunduğuna göre dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
-
Garip bi durum degil bu, bende sakin kullanim sever ama guclu makine alırım. Kullanmasamda elimin altında o gücün varlığını bilmek bana sürüş keyfi veriyor.
Güçlü makineler yuksek devir calismak icin yapılmıs olup pek gıy gıy gitmeye uygun değiller. Ara sıra onunda gönlünü yapmak icin devri biraz arttirmak sente ayarının bozulmamasını ( daha gec bozulmasını ) sağlar.
Makineye uzun vadede zarar vermez ama doğasınada uymaz.
-
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
Ara sıra onunda gönlünü yapmak icin devri biraz arttirmak sente ayarının bozulmamasını ( daha gec bozulmasını ) sağlar.
Sentenin bozulması için ya zamanlama elemanlarının bozuk olması gerekmektedir (tansiyoner, egzantrik dişlileri, zincir ve paletler). Sente ayarı kullanmakla bozulan bir şey değildir.
-
Moderatör
İnsanların bu konuyu makaraya sarması oldukça doğal. Buna takılmamak gerek. Cünkü herkes her şeyi amacına uygun kullanıyor da spor motosiklet olduğu zaman, herkes bilirkişi moduna bürünüyor, o yüzden oldukça doğal bakmak lazim.
Bu alet yavaş gitmek için yapılmış bir teknolojiye sahip değil... (Bunda herkes hemfikir)... Sizin açinizdan tercihen yanlış olduğu bariz, insanlar da bunu dile getirir.. Diğer taraftan;
Sizin sürüş dinamiklerinizde de vitesi cok yüksek tutmamak koşulu ile kullanmanızda herhangi bir sakınca olmaz, vuruntu yaptırmadığınız sürece (uzunca süreler) başına da pek bir şey gelmez.. Ama cayır cayır yakar, her durduğunuzda ve havanın yüksek sıcaklıklarda olduğu zamanlarda sürüş esnasında dahi fan acar, pantolonunuzdan, ön takımlara kadar her yer sıcak havanın etkisinde kalır ve ekipmanlar üzerinize yapışır, burada motor değil de siz hararet yaparsınız. Sürekli yüksek ısıya mağruz kalmak iyi bir şey mi hayır tabiki... Ama bu durumun zararları uzun vadede gerçekleşir. Sıvıların kullanım ömürleri düşer, yağ, vb.
Dipnot: Motosikleti düşük viteste kullanıcam derken, tümsekten, kasisten vs. geçerken gaz kolu hakimiyetinize dikkat edin, bir anda işler değişiklik gösterebilir
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
1000cc lik SS makina ile 70-80 km hizlarda kesintisiz kullanirsaniz kücük viteslerde kullanmak sarti ile kurum hararet vs problemler yasamazsiniz. SS ile yavas gidilmez algisi apaciler icin gazlama bahanesinden baska birsey degildir. Hayatinda 1000cc lik motorun üzerine oturmamis adamlarin motor fan actiginda hararet yaptigini zannetmesi de cabasidir. Kapali alan motosiklet egitimlerime 1000cc ve üzeri pekcok SS makina katildi . Genel ortalamasi 50km civarinda olan bu egitimlerde neredeyse sabahtan aksama kadar 1. viteste kalan SS lerin bugüne kadar sik sik fan acmak disinda bir problem cikarttigini ne gördüm ne de duydum.
Sikisik trafikte durmadan ara gazi vs ile gürültü etmek disinda icraati olmayan arkadaslarin hararet sorunu yasamasi gayet dogaldir. Insan gibi kullanilan 1000cc lik SS sikisik trafikte dahi fan acmak disinda herhangi bir tepki vermez.
Gönül rahatligi ile motorunuzu uygun devuirlerde olmak sarti ile yavas sakin kullanabilirsiniz. TOMMYGUN Arkadasimizinda tavsiye ettigi gibi ara ara birkac dakikalik tempolu kullanim ile motor icerisindeki kurum sorununu da halledersiniz.
Ancak,
Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta düsük hiz ile kullanimda yüksek oktanli benzin kullanimi kacinilmaz olmasidir. 98 oktan ve üzeri benzin kullanimi motorunuzun ömrünü uzatacaktir.
Sevgilerimle
Abi sağolasın yazmaktan kurtardın beni. İmzayı nereye atıyoruz? ilk sahibi okduğunuz 1997 model bir yzf 1000 thunderace miz var. Ve genelde ol hızlar da ara ara 110-120 lere çıkabiliyoruz. Malum istanbul trafiği en önemli etken.
-
Siz o motoru yaz sonunda satacaksınız...
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Biz bu forumda beş kişiyiz, beşimiz de birbirimizi biliriz. Bu "kendime hakim oluyorum" ya da "güvenli sürüşten yanayım" cümleleri herkes için olmasa da bazı arkadaşlar için bir kılıf, bir bahane. Ben samimiyetle şunu merak ediyorum; Cbr 1000 Rr ile 70-80 km hızdan yukarısına çıkmayan bir sürücü olarak kendinizi nasıl hissediyorsunuz? ara ara kendinize bir "acaba?" dediğiniz oluyor mu?
Cc'si büyük olanın şeyi de büyük oluyormuş.
Ayrıca hakimliğin ilerisi garanti. Ağır ceza reyizi olursun, yargıtay başganı olursun, adalet bakanı olursun felan.
-
her jeep sahibi dağamı çıkıyor? her ferrari sahibi pistemi giriyor bu makinaları üreten koskoca honda bu motosikleti sadece pist için üretmiş olamaz senin tabirine göre 1000cc trafiğe giremez boş yapıyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
bazı arkadaşların tabirine göre 1000cc trafiğe giremez hayır bal gibide girer ayrıca bu motosiklette fan diye bi olay var honda’dan daha mı iyi bildiğinizi düşünüyorsunuz? her ss sahibi apaçilik yapıcak diye bi olay yok arada bi basmak gerektiğinin herkes farkında zaten bu sadece yüksek cc motosiklet için geçerli değil önü boş olan neredeyse her ss sahibi yapıştırır boş yolda 50 ile gidecek halimiz yok bi gömmediğiniz kalmış bi kaç arkadaşın üslubunu hiç doğru bulmadım ayrıca motosikleti satıp satmamam kimseyi alakadar etmez canım isterse hiç binmem evimin salonuna koyar izledikçe keyif alırım bu kimseyi alakadar etmez daha yeni bakımlarını yaptırdım antifrizine kadar honda servisinde yenilettim. saygı çerçevesinde aydınlatan tüm kardeşlerime ve büyüklerime teşekkür ederim
-
Ufak bir not, oktan yükseldikçe "başa çıkabileceği" auto-ignite sıcaklığı artar ama yanma sıcaklığı artmaz. Daha yüksek sıcaklıkta çalışmaya müsaittir, ama daha fazla ısı açığa çıkarmaz diyebiliriz.
Sadece yüksek oktan koyarak da performans alınabilir, motoru üreten arkadaşların nasıl bir yazılım uyguladığına bağlı. Değer değmez, hissedilir hissedilmez bambaşka bir konu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler