konuda yazılan ve özellikle sizin yazmış olduğunuz tavsiyelerin her birini dikkate alıcağım teşekkür ederim iyi akşamlar dilerim
Oktan arttirici ürünler ile takviye edeceksiniz. Maalesef ülkedeki petrol sirketlerinin 95 oktan benzininin rengini degistirip 98-100 oktan diye milleti kandirip pek cok performansli aracin ölümüne sebep olunca 2010 yilindan beri 95 üzeri yasaklandi. En saglikli cözüm oktan arttiricidir. Liqui Moly de bu tür ürünler var.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Düşük devirde çok kullanılan motora neden 98 oktan gerekiyor bunu anlamadım. Yüksek oktan benzin, sıkıştırma oranı belli değerin üzerinde içten yanmalı motorlarda önerilir, amaç, piston hava-yakıt karışımını sıkıştırırken erken yanma olmamasıdır. Böylece verimli bir çevrim elde edilir. Soğutma yetersiz gelecek, erken ateşleme olmasın diye bir öneri ise, soğutma suyundaki 3-5 derece artış, motor bloğuna o oranda yansımaz, yüksek sıkıştırmada sıcaklıklar daha çok artış yapar diye düşünüyorum.
Motor yarış motoru kardeşim (RR=race replica), yüksek devir çevirmesi ve güç üretmesi için tasarlanmış, amacına uygun kullanmamış oluyorsun ama mal senin, istediğin gibi kullanırsın.
bende aynı şekilde geri aldım hocam zamanla hızlanıcağımı düşünüyorum ulaşım için minibüs yolları değil sahil yolunu tercih etmeyi düşünüyorum en azından sıkışık trafik ve yayalardan bi nebze olsun vakit bulabiliceğimi düşünüyorum. motosikletin derecesinin 90-100 olmamasına dikkat edicem bunu anladım peki kaç derece’de motosiklet normal sağlığında ilerliyor 70-80 derece motosikletin sağlıklı derecelerimidir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
bir soru daha sorayım hazır aklımdayken, motosikletim üstünde abart egzoz var otoparktan atılmam an meselesi motosikleti çalıştırıp ısınmasını bekliyene kadar şikayet alıyorum çalıştırıp 5-10sn bekleyip dışarıya çıksam herhangi bi problem yaşarmıyım mekanik bakımdan, motosikleti kaç derece sıcaklıkta hareket ettirmem daha doğru olur?
CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı kullanıldığı devire göre değişiyor mu ki böyle bir soru soruyorsunuz, ben de bunu anlamadım? (@Okan Sinan Ocan da aynı minvalde yazmış...) Sıkıştırma oranı çok yüksek ise diğer değişkenlerden bağımsız olarak düşük devirde de gayet vuruntu yapabilir.
Bu arada; CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı 13:1 imiş, düşük değil. Bununla birlikte fabrikadan 95 Oktan (RON) benzine göre ayarlanmış çıkıyormuş. Kitapçığında da yazar zaten bu bilgiler. (Tuning'e göre ihtiyaç değişebilir tabi...)
sehir icinde ekonomi, mobilite, pratiklik=tek silindir
uzun yol, konfor, dayaniklilik=cift silindir
yuksek devir, hiz, pist yaris= 4 silindir
sex on the beach= 3 silindir
sesi guzel olsun gerisini siktir et=360 derece krankli 2 silindir
Sevgili Arkadaslar,
Herkes gelip yüksek oktana takilmis. Yüksek oktanli benzin tavsiyemin nedeni sudur. Yüksek oktanli benzinin düsük oktandan farki ateslemeden bagimsiz olarak kontrolsüz yanmanin olmamasidir.Bu özellikle düsük devirde vuruntulu calismayi engeller. Ülkemizdeki 95 oktanin da ne kadar 95 oktan oldugu tartisilir bu nedenle imkaniniz var ise yüksek oktanli benzin kullanmak motorunuzun ömrünü arttiracaktir. Amac sadece performans degildir.
Sevgilerimle
Şöyle enteresan bir yazı buldum:
https://www.cycleworld.com/story/blo...w-octane-fuel/
Buna göre devir yükseldikçe ihtiyaç duyulan oktan değeri düşüyormuş. (Bununla birlikte bu bilginin pratik bir sonucu yok...)
95 oktan için ayarlanmış bir motosiklette 98 oktan benzin kullanımını gerektirecek bir durum olacağını düşünmüyorum.
Kitapciktaki 95 oktan ibaresi " en az 95 oktan" anlamina gelir. Yüksek oktanli benzin kullanimi yakit sarfiyatini arttirmaz aksine düsürür.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
Iste bende tam onu söylüyorum , yüksek oktana ihtiyaciniz olan bölge düsük devir bandidir devir yükseldikce bu ihtiyac azalir. Konu basindan beri düsük devirde kullanmak oldugu icin yüksek oktan tavsiye ediyorum.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Yüksek oktanlı benzin daha sıcak yanar yalnız. 95 oktan ile vuruntu yapmayacak bir motora 98 oktan benzin koyarak bu sefer de olduğundan sıcak çalışmaya zorluyor olacağız. Hani fayda?
Benzini Allah'ın unuttuğu (haşa!), kuş uçmaz kervan geçmez metruk bir istasyondan almıyorsak sorun olmaz. 95 oktan benzinin maliyeti 98 oktandan yüksek olduğu için zaten oktanın olması gerektiğinden düşük değil daha yüksek olmasından korkmamız lazım.
Teorik olarak öyle de bizim örneğimizde pratik bir etkisi yok; motosiklet zaten 95 oktan için tune edilmiş durumda. Bu arada motoru düşük devirde zorlamak vuruntudan çok kranka gereksiz yük bindirecektir, oradaki zarar daha çabuk oluşur zaten.
Özet: CBR1000RR'ı sürekli 60-70-90 ile kullanmayalım. Bu süratlerde kullanmak için başka bir motor daha uygun olur.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bir yarışa dökmeye çalışmıyordum. (Bununla birlikte sana senin üslûp ve yönteminle cevap vermek için de özel bir çaba gösterdiğimi itiraf ediyorum; kişiye kendi ilacından tattırmak güzeldir...) Amaç tartışarak bir cümle ile geçiştirilen şeylerin altını doldurmak, okuyanların faydalanmasını sağlamak.
1. Oktan değerini artıran temel katkılardan bir tanesi alkol; yüksek oktanlı yakıtlarda (diğer katkılarla beraber) daha fazla alkol katkısı oluyor, çünkü alkolün kendi kendine tutuşma sıcaklığı benzinden daha yüksek; bu şekilde vuruntu olasılığı azaltılmış oluyor.
2. Alkol katkılı benzinin enerji içeriği alkol katkısız (veya daha düşük oranda alkol katkılı) benzinden daha az, bununla birlikte alkol buharlaşırken çevresinden daha fazla ısı enerjisi emiyor. Dolayısıyla oktanı alkol katılarak artırılmış yakıtlar motoru (marjinal olarak) daha iyi soğutacak ve yanarken de daha az ısıtacaktır. (Burada haklısın, "Yüksek oktanlı benzin daha sıcak yanar yalnız. 95 oktan ile vuruntu yapmayacak bir motora 98 oktan benzin koyarak bu sefer de olduğundan sıcak çalışmaya zorluyor olacağız." ifadem hatalı. Benim kafa katkısı yüksek yakıtın fakir karışım gibi davranacağı gibi bir ihtimale gitmiş. I stand corrected.)
Bununla birlikte: 95 oktan için ayarlanmış bir motora 98 oktan yakıt koymanın hiçbir anlamı, faydası veya katkısı da yoktur. Onu da teslim etmek gerekiyor...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)