Motosiklette İlk Bakım İyi Yapılmazsa Ne Gibi Sorunlara Yol Açar
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Manuellerde montaj yağı ile ilgili bir tavsiye görmedim şimdiye kadar , biz montajını yaptığımız motorları en fazla bir hafta sonra start yaparız yani kullandığımız standart yağ hala yatakların , segmanların üzerindedir , belki uzun süre çalışmayıp stokta kalabilecek motorlar için koruyucu etkisi düşünülür , birde bu tarz ürünlerde ben markaya çok dikkat ederim , mesela yağ , yakıt katkısı gibi bir ürüne ihtiyacım varsa Würth tercih ederim , eğer Würth montaj yağı üretmişse alır kullanırım :D
https://www.wurthusa.com/Chemical-Pr...e/p/0890921500
Würth'ün varmış ama ülkemizde satışı yok sanırsam, ama fabrikada ve manuelde yoksa o kadarda elzem değil. Demekki ne olduğu belirsiz motor yağı sürülmediği sürece problem yok .
Reklamlar
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Konuya bu kadar hakim bir arkadasimizin hala dünyanin en dandik motoruna biniyor olmasini gercekten anlayamiyorum. GS ne yaa..
Eyvallah hocam paramız buna yetti..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Yağ ve yağ filtresi değişmişse çok da evhamlanmamak lazım. Rodaj süresi boyunca motorunuzdan bir şikayetiniz yoksa en kötü civatalar gevşemiş mi diye bakılır, zincirli motor kullanıyorsanız zincir ayarında bir problem var mı diye bakılır.
Motor scooter. Yağ değiştirildi ancak yağ filtresi değiştirilmedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Bunu daha önce de yazdın, ben de sana rodaj yağlarının ve bu konudaki makalelerin linkini attım sonra bir şey demedin =)
Bir gün fabrika yağı değişimine giden bir 660'ın yağını göndereyim sana, fotoğrafı bile yeterli olur bence, onu bana sanayiden bulup getirirsin. =)
Her markada her motorda olmaması başka bir şey, "öyle bir şey yok" başka bir şey abi.
@UmutSahin
Kafana takacağın durum yağla ilgili değil. Motorun ne olduğunu da bilmeden konuşuyoruz ama, rodaj bakımında önemli olan şey motosikletin yağı değil diğer hareketli aksamlarının ne durumda olduğu. Yine motorun türüne ve yapısına göre değişebilecek şekilde bir motosiklet ilk 1000km'sini bitirdiğinde debriyaj ve statör kapağının vidalarında gevşeme olabilir mesela. Bu gibi şeyler kontrol edilmeli, debriyajda gerekli ayarlamalar yapılmalı. Baştan söyleyeyim Türkiye'de bunu tam hakkıyla yapan bir tane yetkili servis bulamazsın, bunlara meraklıysan kendin araştır öğren, elzem olan alet edevalatları edin ya da arkadaşlarından iste ve bunları kendin kontrol et. Öbür türlü ustalarla kavga eder, servislerde istenmeyen adam olursun, kolay işini de düzgün yapmazlar sonunda. Üzgünüm coğrafya kader. =)
Ustanın yapması gereken bir şey varsa yapayım diyorsan, motosikletinin servis manuelini bul internetten. Orada yapılması gereken kontrolleri bulabilirsin ki bunlar zaten hemen her motosiklette de büyük oranda benzerlik gerektiren şeyler. Bu yukarıda yazdıklarımdan da şimdi kendine aksiyete yaratma, yağın süzülmesini beklemediyse birazcık metal parçacık kalmıştır yağında (ki yine ne sürdüğün ve bu rodajı nasıl yaptığın ustanın beklemesinden daha önemli şeyler) onunla ilgili de kabus görmene gerek yok.
Motor arora cappucino. Biraz araştırma yaptım ancak servis manuelini bulamadım. Nereden bulabilirim ? Bildiğiniz birkaç site var mı ? Servis manuelini bulsam gram minnet etmem bu servislere..
-
Sizin motosikletinizde yağ filtresi yok sadece tapanın üstünde süzgeç bulunmaktadır. Motor aksamı için Gy06 manuelini bulabilirseniz ona bakabilirsiniz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hadi diyelim A firması bunu kullandı koydu motoruna , e birader katalogda bunu vurgulamazlar mı ? mesela 660 RS in kataloğunda bu motorda rodaj yağı vardır muhakkak değişim gereklidir diye bir ibare var mı ?
Abi bu kitapçıklarda yazılması gereken her şey yazılıyor mu?
1000km'de servise girmezsen garanti dışı kalacağı da yazmıyordur.. Ama gideceksin, ne koyduğunun ne önemi var?
Yağ filtresi değişiminin nasıl yapılacağını yazmıyor artık Piaggio grup kitapçıklarıda. Ducati zincir ayarı için servise gidiniz yazıp geçmeye başladı. Sizin dönemin kullanım kitapçıklarını mühendisler hazırlıyor olabilir :p artık avukatlar bitiriyor o kitapları.
Mantıklı görünse de aslında işlevsiz argüman. Eskiden 1milyon km gidebilecek motorlar yerine artık 300-400k'da ölecek motorlar istiyorlar demem gibi olur. Yani evet neo-liberal ekonomi bunu yapmalısın diyor ama bunu yazıp çıkarak bir yere varamayız yani.
Bu arada ben molibdenum dedim ama tam tersi rodaj yağlarında moli yok, bihassa koymuyorlar. zddp çok yüksek oluyor. Moly friction modifier olduğu için istenmiyor rodaj yağında. Daha dengeli, daha az friction modifier içeren formüller yapıyorlar zira normal kullanımdaki kadar sürtünmesi azaltılmış bir çalışma ortamı istenmiyor motur yeniyken
-
"Arap yağı bol bulunca dikine başağına sürermiş." - Atasözü
Konu ile ilgisi yok. Hiç öylesine aklıma geldi işte.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Abi bu kitapçıklarda yazılması gereken her şey yazılıyor mu?
1000km'de servise girmezsen garanti dışı kalacağı da yazmıyordur.. Ama gideceksin, ne koyduğunun ne önemi var?
Yağ filtresi değişiminin nasıl yapılacağını yazmıyor artık Piaggio grup kitapçıklarıda. Ducati zincir ayarı için servise gidiniz yazıp geçmeye başladı. Sizin dönemin kullanım kitapçıklarını mühendisler hazırlıyor olabilir :p artık avukatlar bitiriyor o kitapları.
Mantıklı görünse de aslında işlevsiz argüman. Eskiden 1milyon km gidebilecek motorlar yerine artık 300-400k'da ölecek motorlar istiyorlar demem gibi olur. Yani evet neo-liberal ekonomi bunu yapmalısın diyor ama bunu yazıp çıkarak bir yere varamayız yani.
Bu arada ben molibdenum dedim ama tam tersi rodaj yağlarında moli yok, bihassa koymuyorlar. zddp çok yüksek oluyor. Moly friction modifier olduğu için istenmiyor rodaj yağında. Daha dengeli, daha az friction modifier içeren formüller yapıyorlar zira normal kullanımdaki kadar sürtünmesi azaltılmış bir çalışma ortamı istenmiyor motur yeniyken
Yahu gönder diyorum bana o yağı , İstanbul'da Petrol Ofisi , Shell , Opet , Castrol hepsinin yağ analiz laboratuvarı var ;)
-
Maliyeti ne yağ analizinin ? Ben vatandaş olarak alın bu yağı inceleyin diyebiliyor muyum ?
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Maliyeti ne yağ analizinin ? Ben vatandaş olarak alın bu yağı inceleyin diyebiliyor muyum ?
Bu laboratuvarlar kurumsal şirketlere hizmet veriyor , bireysel olarak tek bir analizin maliyeti nedir bilemiyorum..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yahu gönder diyorum bana o yağı , İstanbul'da Petrol Ofisi , Shell , Opet , Castrol hepsinin yağ analiz laboratuvarı var ;)
Abi ben dünya rodaj yağcıları konfederasyonu başkanıyım da temsilcisi olduğum meslek grubunun işine taş mı koyuyorsun, niye göndereyim. bana ne yahu :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Maliyeti ne yağ analizinin ? Ben vatandaş olarak alın bu yağı inceleyin diyebiliyor muyum ?
Ben bir labla konuşmuştum, 1500TL demişlerdi, 2021 sonu ya da 2022 başıdır.
Sürekli göndermek lazım, numuneyi de düzgün şekilde almak lazım. Üşenip durdum yoksa aslında çok güzel bir şey düzenli yağ analizi.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ben bir labla konuşmuştum, 1500TL demişlerdi, 2021 sonu ya da 2022 başıdır.
Sürekli göndermek lazım, numuneyi de düzgün şekilde almak lazım. Üşenip durdum yoksa aslında çok güzel bir şey düzenli yağ analizi.
Bu bizim sanayimize fazla gelir , normal yağ bakımında yağ filtresini ve yağ süzgecini incelemeyen adam bunu yaparsa başımıza büyük bir şeyler geleceğini kanıtıdır .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler