Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor sürmeyi nasıl öğrenebilirim?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mart 2024
    öncelikle merhaba arkadaşlar ve abiler.Foruma yeni kayıt oldum ve sizlere birkac sorum olacaktı.Cocukluktan beri gelen motor hevesim sonunda 3 ay önce ehliyet kursuna yazıldım, daha önce hiç bisiklet bile surmedigimden ilk gün eğitimde 1-2 kez düştüm sonraki günler ehliyeti gecicek kadar öğrettiler ve ehliyet sınavını geçtim.Gecen hafta ise benelli 125s motor aldım ve 1 haftadır otoparkta yatıyor.Bir iki kere akşamları çıkarttım dışarı ama yokuşlarda istop ediyorum ve araba görünce çok panik yapıyorum bunu nasıl gidebilirim ? İyi aksamlar herkese


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Hayırlı olsun, deli cesaretinden ötürü kutlarım.

    Kendimi senin yerine koyarak cevap veriyorum, ilk önce bir bisiklet bulur onu kullanırım. Sonra motosiklet, stop etme, vb. problemlerine gelirsin.
    BadHeart28 ve Guven bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Teşekkür ederim ama denge konusunda sıkıntı çekmiyorum.yinede önerinizi dikkate alacagim

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Galiba debriyaj kullanımı ile ilgili sorun yaşıyorsun , yokuşta kalkış yaparken sol ayak yerde sağ ayak frende debriyajı bırakmaya başla motor hareketlenmeye başlayınca freni bırak hafif gazla beraber ilerlemeye başla , yazması kolay dediğini duyar gibiyim bunun için önce düz ve varsa trafiğe kapalı bir alanda çalışmalısın , yavaşlayıp durmak ve tekrar hareket edebilmek senin için sorun oluşturmadığı an trafikteki diğer taşıtlardan inan o kadar korkmayacaksın , elbette diğer taşıtlara şüphe ile bakmak motosiklet sürücüsü için hayat kurtarır , aniden üzerime kırar mı ? kapı açar mı ? gibi sorular konsantrasyonun düşmesini engeller ;)
    BadHeart28 ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Cevap için çok teşekkür ederim.bazi arkadaşlar(uzun süredir motor kullananlar)bana çok basit şeyler sen bunları yapamıyorsa motoru bırak falan diyorlar ve hevesim kırılıyor.İlk başta sizlerde öğrenirken böyle sorunlarla karşılaştınız mi?

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Kesinlikle hevesin kırılmasın , emin ol hepimiz bu süreci yaşadık , kimi insan umursamaz olur kafayı gözü yara yara öğrenir kimide senin gibi kaza riskine karşı endişelidir buda adaptasyonunu ilk başta engelleyebilir ama uzun vadede senin gibiler motorda sağ salim sürmeye devam eder...bir iki hafta sonra reflekslerin geliştikçe hakimiyetin artacak ve dönüp yazdıklarına bakınca kendine güleceksin
    espresso ve gurucuk bunu beğendiler.

  7. #7
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    oku izle uygula
    sürüş teknikleri hakkında bulabildiğin her kitap yazı makale ne varsa oku, bunların. videolu konu anlatımı olanları izle, trafiksiz bir alanda çalış, gece trafiğin olmadığı saatlerde caddelere çıkabilirsin, tek tük araçların olduğu zamanlarda güven duygunu artırırsın. son olarak düşmeyen motorcu yoktur, düşmemiş motorcu vardır.
    BadHeart28 bunu beğendi.
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  8. #8
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı BadHeart28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim ama denge konusunda sıkıntı çekmiyorum.yinede önerinizi dikkate alacagim
    Evet, denge en önemli faktör diyebiliriz, fakat bisiklet sadece dengeyi öğretmez. 3-5 gün bisiklet sürersen eğer, dengeyi oturtmanın yanında, mantığı da kavramana fayda sağlar.

    Çok mu şart? Bence şart, başkasına göre değildir. Yürümeyi öğrenmeden koşmayı öğrenmeye çalışmak gibi benzetirim ben. Gidon kavramını anlamana etkisi olacak. Belirli bir sürat ile giderken, dönmek istediğin yöne nasıl bir manevra yapacağını öğreneceksin,en önemlisi bunları kafanda hangisi gaz, hangisi debriyaj? fren neredeydi,debriyaj hızlı kaçtı, motor kafama geçti, bakkala daldım, markete girdim gibi durumları yaşamadan anlayacaksın.

    Tabi kişisel bir görüş bu, aksi düşünen olur, olmaz cok önemli değil.. Ama bakkala, çakkala, ağaca direğe giren çok gördüm, youtube'a bi göz ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Gece gece yine eğlendik videoyu seyredip, tavsiye ederim.

    Video Linki:

    BadHeart28 ve Tokus bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Teşekkürler cevabınız için .Bakkala ve markete dalmak iyi bir fikir olmasa gerek . ��

  10. #10

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    boş bir alanda bilen birisinden teknikler ögrenerek çalısmalısın.kendi basına zor yolun basındasın

  11. #11

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Peki İstanbul Avrupa yakasında boş bir alan varmı calisabilecegim?

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Değerli kardeşim öncelikle ehliyetin ve yeni motorun hayırlı olsun, aramıza hoş geldin. Bir kaç antrenmanla ve bol bol sürerek sıkıntını yakın zamanda çözeceğine eminim ama bu tip durumlarda kazanılan yanlış alışkanlıklar ileride çok zor değişmekte ve sürüşünü olumsuz etkilemektedir. Bunu bina yaparken temeli yanlış atmak olarak düşünebilirsin. Madem İstanbul'dasın ben yerinde olsam ilk fırsatta Honda ya da Yamaha gibi kurumlardan güzel bir kapalı alan hakimiyet eğitimi alırdım. Bu eğitime de motorsuz giderdim.

    https://safetyturkiye.com/program/tip/baslangic

    https://www.yamaharidingacademy.com/egitimler

    Bir diğer husus da çevrende sana "bunlar çok basit şeyler, bunları yapamıyorsan motoru bırak" diyen dürrüklere kulak asmamandır. İyi bir temel ve bol bol sürüş antrenmanı ve gelişime açık olmanla birkaç bin km sonunda onlar sana hayranlıkla bakacaklardır.
    HusqM, killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı BadHeart28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki İstanbul Avrupa yakasında boş bir alan varmı calisabilecegim?
    Sana yakınmı bilemiyorum ben iki kişiye Kâğıthane Göktürk arasındaki yolda motosiklet verdim biri neredeyse sıfırdan ehliyet sınavını geçecek kıvama geldi , o yol genellikle tenha oluyor sadece sabah ve akşam iş giriş çıkış saatlerinde biraz yoğunluk var ama emniyet şeridi oldukça geniş ve yol üzerinde arada cepler var , sadece emniyet şeridinden 50 cc sukuter sürerek o yolda 20 km kesintisiz gitti geldi arkadaş arada ceplerde durkalk çalıştı , bir hafta sonra trafiğe çıkmaya başladı , İzmir'den bir arkadaşıma da İstanbul'da Africa Twin almıştık , meğer bizimki o zamana dek sukuter harici kullanmamış , aynı yolda 2 gün antrenman yaptı sağ salim İzmir'e gitti koca motorla hemde artçılı :D Tommygun'ın yazdığı gibi ciddi bir kurumdan eğitim alman güzel olurdu ama bütçe yada zaman problemi varsa orada da çalışabilirsin..

  14. #14

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Bu video da işine yarayabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=9Vs1k19lROc

  15. #15
    HusqM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2024
    Motosikleti
    Husqvarna Svartpilen 250
    Öncelikle ehliyetiniz ve motorunuz hayırlı olsun. Kazasız, belasız ve keyifli sürüşler dilerim.

    Ben ehliyetimi Ağustos'ta hak ettim ama işten güçten dolayı ancak kasım ayında bastırabildim. Kasım sonunda motosikletimi aldım ve ekipmanlarımı tamamlayana kadar trafiğe çıkmadım. Benim işlerden ve mevsimden ötürü çok vakit olmadı ama yanlış hatırlamıyorsam ocak ayının ortasında çıkmıştım trafiğe. Soğuktan dolayı bir tane aküyü yedim mesela Tabi o arada Tommygun'ın da dediği gibi gittim Yamaha Riding Academy'den eğitim aldım çünkü ehliyet kurslarında yalnızca sınavı geçecek kadar sürüş öğretiyorlar.

    Yaptığınız iş gerçekten deli cesareti. Motosiklette hatanın toleransı neredeyse sıfır. Öncelikle doğru düzgün ekipmanınız var mı? Ekipmanlarınız yoksa tamamlayın varsa lütfen gidip eğitim alın. Debriyajmış, gazmış, vistesmiş, yokuşta kalkmakmış bunların hepsi öğrenilir; yeter ki sağlık olsun. Bu eğitimlere giderken de toplu taşıma kullanın çünkü 5-6 saat motor kullanıyorsunuz ve yoruluyorsunuz, motorla dönüşte zorlanırsınız. Daha sonra buradan öğrendiklerinizi boş alanlarda pratik yapabilirsiniz.

    Son olarak bu memleketin insanı için başkasının canını sıkmak hobi gibidir. Uzun süredir motor kullanmakla bilinçli olmak aynı şeyler değil. Size yaptığınız şeyin risklerini anlatıp sizi bir eğitime yönlendirseler olurmuş, ekipman sorsalar olurmuş; acemiyken görüşün az, trafiğin çok olduğu akşam saatlerinde motor kullanmamanızı söyleseler olurmuş.

    Herkes her şeyi öğrenenebilir, dert etmeyin.
    tommygun, Contramal ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Honda Eğitimi'ne git +1

    Ondan sonra eğer yoksa İngilizce öğren. Git Youtube'da İngilizce arat bu söylediğini. Ne bulduysan izle.
    Sonra da gidip izlediklerini pratik yap.

  17. #17
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu eğer trol bir başlık değilse yanıt vereyim

    Öncelikle bisikletteki denge ile motosikletteki denge kavramı bambaşka işler. Bisiklet kullanmayı bilmeden motosiklet kullanılabilir belki ama bu, iki tekerin sürüş dinamiklerine tam olarak hakim olmanıza yetmeyecektir. Çünkü motosikletin şasesi, ağırlık merkezi, lastik ölçüleri, çekiş gücünü bir motordan alması, vb. farklılıklar bisiklet sürmekten çok ama çok farklıdır. Bazı videolarda görmüşsünüzdür, sürücüsü düştüğü halde kendi dengesi ile metrelerce ayakta kalan motosikletler vardır. Yani bazı durumlarda sürücü olmasa dahi, motosiklet kendi kendine yol alabilecek bir aerodinamiğe ve dengeye sahiptir. Bisiklet ise bambaşka bir dünya. Siz orada hem motor gücü, hem de denge faktörüsünüz.

    Ez cümle, benim tavsiyem mutlaka ama mutlaka bir bisiklet ile antremanlar yapın. Bu size iki teker üzerinde hem denge ve hem de güvenli sürüş için kas hafızası kazandıracaktır. Daha sonra mutlaka ama mutlaka bir güvenli sürüş eğitimi alın. İstanbul'dasınız sanırım. Bu durumda bu tür eğitimlere ulaşmada birçok avantaja sahipsiniz. Tüm bu aşamalardan sonra kendi motosikletiniz ile öncelikle trafiğin yoğun olmadığı bölgelerde sürüşlerle hem kendinizin hem motosikletinizin sınırlarını tanıyın. Sonrası kendiliğinden gelecektir...tabii yine mutlaka ama mutlaka tüm güvenlik ekipmanlarınız ve uygun giysilerinizle sürüş yapınız...
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    ya Bisiklet kullanip 2 tekerlek üzerinde denge saglamayi becermeden nasil olabiliyorda hareketini benzinle calisan 2 tekerlekli bir vasitanin üzerine binip imtihana girip ehliyet alip yola cikmak gibi bir cesarete sahip oldugunuz icin sizi kutlarim, ancak bu durum sürücü kursunda B ehliyeti alip sonrada sokakda araba kullanma eksersizi yapmaktan bir farki yok Türkiye harici bir ülkede adamlar popolariyla gülerler ama ülkemizde maalasef ama maalesef mantik harici uygulamalar her alanda mevcut acemi nalbant gavur eseginde ögrenirmis diye bir söz vardi ya ancak bu esek gavur esegi oolmayip kendi esemiz herkese kazasi belasiz yolculuklar dilerim.

  19. #19

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Hırbonen ?

  20. #20

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Dostum merhaba, hayırlı olsun öncelikle.

    Ben de kullanmayı öğrenmeden önce acaba bir bisikletle dengede kalmayı falan mı öğrensem demiştim ama birbiri ile teknik açıdan bağdaşmıyor. Bu sebepten kapalı alanda denge sağlamayı öğrenmenizi tavsiye ederim.

    Kursa daha yeni yazılmışken bir sürü video izliyordum ama o videoların büyük çoğunluğu başlangıç seviyesinin üstüne hitap ediyor ne kadar izlerseniz izleyin, izlediğiniz gibi bir sonuç vermiyor sizde.

    Kursu aldığım yerde öyle yokuş kalkış gibi bir eğitim yoktu. Sınavı geçmeme rağmen ben de sizin gibi yokuşlarda dualarla yol alıyordum. Bunu çözmenin en kolay yolu rahat sürebileceğiniz bir alana gidiyorsunuz. Mümkün olan en yavaş sürüşü gerçekleştirmeyi deniyorsunuz, yani durma seviyesinde bile ayağınızı yere koymadan gaz debriyaj fren mekanikleri ile dengede durmayı öğreniyorsunuz.

    Benim ilk öğrendiğim zamanlardaki en büyük problemim yerden ayağımı ne zaman çekeceğim ve ne zaman yere koyacağımdı. Bu ilk verdiğim antrenmanı daha sonra ayağınızı yere koyarak denemeye devam edebilirsiniz.

    Trafik korkunuz var ise mümkün olduğunca ara sokakları tercih edin, filtreleme yapmaya çalışmayın, şeridinizi koruyun arkanızda ki aracın yanınıza gelmesine müsade etmeyin(Zafer hocanın deyişiyle "trafik boşluk affetmez").

    Trafik konusunda bana çok büyük öngörüler kazandırdığı için kesinlikle Zafer Akçay'ı youtubedan takip etmenizi ve geçmiş videolardan başlayarak her pazar daha izlemenizi tavsiye ederim. Yaşanmış olayları gözlemlediğinizde sürüş esnasında bu senaryolar ister istemez aklınızdan geçiyor.

    Kazasız belasız sürüşler dilerim.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)