Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Ben arkadaşa vermiştim yolda kalmış ve bir daha çalışmamış, bir yere koymuş. Ben bujiden olabileceğini düşündüm gidip baktım bir sorun bulamadım. Vitese takıp vurdursam da bir türlü çalıştıramadım ateşleme olmuyordu resmen.
Sonra çekerek motorcuya getirdik. Motor hiçbir şekilde çalışmıyordu. Motorcu sırasıyla her şeyi denedi sonra üst kapak vs söküldü, siboplar yenisiyle değişti üst kapakta da bir işlemler yapıldı ve çalıştı.
mondiel 125mh drift.125cc olan minör diye geçiyordu.Hiç servise götürmedim.500 ve 1000 olarak kendim yağı değiştirdim.yağ filtresini temizleyip taktım(1000km yeni taktım)motul 5100 kullandım 10-40. Zinciri yağsız bırakmadım.Hep temizlerdim sonra hemen kurulardım. Balataları değiştirdim yer yer. Yakıt filtresi hava filtresi derken gevşeyen herşeyi kontrol ediyordum. 14 bin km sorunsuz götürdü.
Eski kasalar ufak ve cılızlar. 2. viteste tekere alıyordum. CPS bakmadım ama kadranda 130u görüyordum. Çorlu izmir afyon gittim geldim. Hiç bir şey olmadı. Ama yeni kasa çıktı arkadaş aldı. Üstüne oturdum bir acayip. Gazı sıkıyorsun kimse yok. 2de teker mi yok artık. Bayağı sert asılman gerek yada ayakta kuyruğa basıp o şekilde.
not:Üstüne çok motorum oldu şimdi geriye dönüp bakında cahillik diyorum yaptıklarıma. Evlenince düzeliyorsunuz arkadaşlar
Sibop eğildiğinde sıkışır kapanmaz dolayısıyla kompresyon sıfıra düşer motor çalışmaz , sibop pistona çarpa çarpa eğilmeye başlar artık bir noktadan sonra açık kalır , çarpmaya başladığı ilk zamanlarda kompresyonda %50 gibi kayıp olur motorun çekişi düşer zor olsada çalışır , çarpmaya devam ettikçe kompresyon sıfıra düşer artık hiç çalışmaz..bazende bir anda tek bir sert çarpma olur ve performansta hiçbir kayıp yokken motor çalışmaz olur...senin motorda subap yamulmuş mu bilemem subap kapağını açıp bakınca kesin belli olur 15 dk da teşhis edilir....son olarak kesinlikle marşa basma , viteste motoru itme yada çekme , vurdurma , tekrar yazıyorum ki olayın ciddiyetini kavra , bunları kesinlikle YAPMA !!
hocam götürdüğüm usta marşa en az 1 dk boyunca kesintisiz bastı ben aldığımdan beri toplasan o kadar basmamışımdır. Performans kaybı falan da hissetmemiştim 2. viteste 25-30 km hızlardayken bi anda stop etti. Dediğin gibi sert bir çarpma bu hızlarda olabilir mi pek anlamıyorum teknik olarak bu gün başka bir ustaya götüreceğim hayırlısıyla. en azından yaptıracaksam da gönlüm rahat olsun.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
1 dk boyunca marşa basabildiyse subapta sorun yoktur , eğik olsa daha ilk saniyede tak tak tak diye aşırı bir ses duyar hemen marşı bırakırdı , aksi halde subap tablası tamamen koparak pistonun üzerine düşer büyük ihtimallede çelik subap alüminyum pistona saplanır ikiye ayırırdı , piston koluna hatta kranka ve silindir kapağınada zarar gelebilir , üstteki küçük subap kapağını açıp kontrol ettirmeden marşa basmamanızı tavsiye ederim yinede , 15 dk da sökülen bir şey o kapak ve senin motorda yazılanlara göre kronik bir sorun subap eğrilmesi..
Biraz önce tamirciden çıktım. Ucuz atlatmışım, Bıraktığım tamirciden ite ite Motomania Gökhan abi'nin oraya götürdüm. Bana kan kusturan motor bir anda çalışmaya başladı. Tabi ben şaşırdım nasıl oldu diye. Usta da anlamadı bana bakıyor. Nasıl çalıştığını bilmiyorum Gökhan abinin sihirli parmakları olabilir. Az kalsın 500 tl lik arıza için 8 bin tl verecektim. verilmiş sadakam varmıs. Şimdi ilk iş motorumu satmak olacak. @Rickross abi çok teşekkür ederim sayende gökhan abi ile tanışmış oldum. Gerçekten işini bilen usta çok farklı oluyor.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Genel bi bakıma soktum zaten. Yağ falan değişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------
abi biraz garip olacak ama öğrenemedim çünkü ne hikmetse cidden hiç bir şekilde çalışmayan motoru adam tek marşta çalıştırdı. o da anlamadı zaten, sen bunu neden getirdin der gibi baktı bana. sonra anlatınca olayı tekrardan kontrol etti subapta sorun olmadığı driftlerin bazen böyle yaptığını sorunun asıl kaynağının akü olduğunu söyledi. ben de anlamadım yani acaba 2 motorcu arasında (4km) iterken bir şeyler mi oldu artık bilmiyorum.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Hadi geçmiş olsun ciddi sıkıntı olmamasına bizde sevindik ;) bir ara Bajajlar'da da böyle akü kaynaklı stop sorunları duyuyorduk , hatta bazı arkadaşlar garantiden değişen kalitesiz aküyü atıp düzgün bir akü satın alınca sorun kalmamıştı , benzer bir durum olabilir..
Az önce instagramda gördüm acaba sen misin diye girdim şimdi. Sorunun çözülmüş güle güle binersin artık
Denk gelirsek gazlayalım bir ara.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)