Voge 525 Dsx hakkında düşünceleriniz nelerdir
Voge 525 Dsx hakkında düşünceleriniz nelerdir
Fuarda en çok ilgimi çeken bu olmuştu ancak servis/parça bulma konusunda halen çekincelerim var.
Ama kaliteli lastik, fren, amortisör kullanmaları olsun fabrika çıkışı koruma takozlarına kadar üzerinde gelmesi, anahtarsız çalışması, ABS ve TCS olması, telefon ekran yansıtması vs. vs. bir çok özelliği çok çekici geliyor. Tipi de yakışıklı benim hoşuma gitti
Belki görmemişinizdir sürekli güncellenen kullanıcı deneyiminin linkini paylaşayım https://eksisozluk.com/voge-525dsx--7790443
gösterge paneli falan ucuz tablet ekranı gibi. Genel malzeme yapısını da sevmedim fuarda ama bileşenler iyi (amortisör, fren vs. Servisi, yedek parçası, distribütörü gibi konular beni çok tereddüte düşürdü. Ben şahsen almam, yakın çevremden alacakları da caydırırım ve caydırdım da :D
Merhaba;
Yaklaşık 1 ay boyunca kullanma fırsatım oldu. Öncelikle şunu söyleyeyim 22 yıllık motor kullanıcısı ve R 1250 GS Adventure sahibi biri olarak bu motoru kullandığım süreç içinde oldukça kaliteli ve güven veren bir motor olduğunu söyleyebilirim. Yalnız gündüz kullanımında ekran neredeyse okunmayacak seviyede onu hiç sevmedim. " Bu arada servisten aramış ve ekranı değiştirmek için motoru geri çağırmışlar yeni ekranı görmediğim için ona yorum yapamayacağım.
500 600 cc Sıfır bir motor alma niyetiniz var ise "mayıs 2024 taksitli fiyatı 399 bin TL" bu fiyat bandında da çok alternatifli bir makine değil. Örneğin Aprilla Tuareg 660 modelini taksitli almak isterseniz mayıs 2024 fiyatı 679 bin TL "tabi yeni zamlar gelmedi ise" ( Yok ben yine de buna bu kadar para vermem diyerek günümüz şartlarında ve karaborsa kültürü ile 2.elini bile utanmasalar sıfırının fiyatına satmak isteyen satıcıya ve motora güvenip de 2.el olarak bakarsan o ayrı )
Şimdi gelelim 525dsx için motorun malzeme kalitesine ve servis yedek parça konusuna: Fiyatına göre çok çok iyi. Mesela bir Arora GS 525 ya da CF moto mt650 gibi değil ciddi anlamda malzeme kalitesini gayet başarılı buldum. motorun sahibi olan arkadaş şu an 47bin km de ve tek bir sıkıntı yaşamadı. Servis yedek parça konusunda bir ihtiyacı olmadı açıkçası. Arkadaşımın kullandığı whatsapp grubunda yedek parça konusunda şu ana kadar hiç kimsenin sorun yaşamadığını kimin neye ihtiyacı varsa servislerden temin ettiklerini fiyatlarını vs paylaşıyor. Paylaşıyorlar dedim çünkü arkadaşım gruptan paylaşılanları da bana gösterdi. Yedek parça konusunda bir örnek vermek gerekir ise Kocaeli'nde mekanik motor firmasında neredeyse her parçası mevcut ve stoklarında da var. https://www.mekanikmotor.com/kategori/525-dsx
Teknik özelliklerine zaten bakmış olduğunu düşünerek burada motorun teknik özelliklerine yok nissin kaliper yok kayaba ters amortisör yok metzeller lastik falan hiç girmeyeceğim.
Özet olarak 2024 mayıs ayı fiyatı ile yaklaşık 12bin dolar civarına alabileceğin en mantıklı konforlu ve donanımlı makinelerden biri budur.
Firmayı biraz araştırdım bizim bmw lerin motorlarını ve birçok parçasını da zaten bu firma yapıyormuş. Ben bunu bilmiyordum hepsi Almanyada yapılıyor sanıyordum. Firma oldukça köklü ve direkt olarak devletin de ortağı olduğu sadece motosiklet olarak yılda 3 milyon adet üretim ve dünya çapında dağıtım yapan çok büyük ve ciddi bir firma olduğunu gördüm.
Hatta üşenmedim kanıt olsun diye linkini de buraya bırakayım. https://en.wikipedia.org/wiki/Loncin_Holdings
Son söz olarak: Ben bunu alacağıma şunu alırım bunu alırım diyen arkadaşlara saygısızlık etmek istemem ama bu segmentte sıfır bir adventure motor alacak isen fiyat performans olarak gayet başarılı bir makine. Tabi bu dediğim şu anki fiyatlar için geçerli bu makine çok tutuldu çok da alıcısı var diyerek kısa sürede tutup da bunun fiyatını 550 bine falan çekerler ise o zaman bende mantıklı bulmam. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Saygılar
Bu aralar almayı düşündüğüm motor olur kendisi.Hiç memnun olmayan görmedim hem fiyat hemde kullanıcıların memnuniyeti olarak beni çok cezbediyor.Tek çekincem servis konusu ve uzun vadede ne olacak atıyorum 5 yıl sonra firma ortalarda olacak mı bu gibi konularıda aklımda çözebilirsem çok hoş motor.
Servis-Yedek Parça-İkinci El
Bermuda Şeytan Üçgeni
Cebine parasını koyup, motosiklet almaya yeltenen adamın kabusu. Şimdi herkes dürüst olsun. 400 bin TL parası olan biri bunu harcarken kırk kere düşünecek, forumlara yazacak, eşten dosttan fikir alacak, motora binecek, inecek, kredi koşullarına bakacak, taksite bakacak, vs. vs. Türkiye'de -maalesef- satın alma süreçleri duyguyla değil, mantıkla sonuçlanıyor. Bu forumda çok övdükleri makineleri, hadi alın deseniz gidip alacak adam çok nadir çıkar.
Hep söylüyorum, bizim gibi fakir ülkelerde insanlar kendileri için değil, bir sonraki sahipleri için araç alırlar...
Aldım kullanıyorum memnunum. En büyük handikap olan yedek parça gayet iyi stoklarda.
Dolu dolu, konforlu ve güçlü bir makina. Motoru cb500x (ya da aynısını yapmışlar çünkü tüm parçalar birbirine uyuyor, hava filtresi yerleşiminden, vida, dişli, rulman vs kadar)
İnşallah Uzun yıllar bineceğim gibi duruyor.
Tabi distribütör “ben oynatmıyorum yaa” deyip devamını keserse onu bilemem.
Burası Türkiye sonuçta, tüketici hakkı falan hakgetire, her malı satılana kadar. Sonrası koca bir muamma.
Kanunlar çıkıp “bir ürün getiriyorsan on yıl parça garantisi vereceksin. Bir parçayı temin edemiyorsan şöyle şöyle ceza uygularım” falan demiyor. Her gün yeni bir motorsiklet markası türüyor. Sonunda ülke çöplüğe dönüşüyor.
Voge gibi premium bir markayı da distribütör elinde bu hale getirebilirler yani.
Keyifli sürüşler.
1 ay kadar önce Merzifon'da bir dinlenme tesisinde gördüm kullanıcısı ile ufak bir sohbet ettim.
İstanbul'dan Giresun'a gitmiş dönüş yolundaydı. Genel olarak memnunum ama servislerine güvenmiyorum dedi.
Çok iyi bir usta tanıdığı olduğu için parça bulabildiğim sürece dert etmiyorum demişti.
Diyor...
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
Diyor da, bizim insanımızın kendi yasal haklarından haberi yok...
Ha, süreç kolay mı işliyor? Duruma göre değişmekle birlikte, bu topraklarda hiç bir şey kolay elde edilmiyor. Ama bu yasal haklarınız yok demek değil.
https://www.mevzuat.gov.tr/File/Gene...evzuatTertip=5
Mevzuat Bilgi Sisteminde SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ olarak aratılabilir.
Anayasanın takılmadığı memleketimde kanun göstermenin maksadı faydası nedir? Sonuçta motosiklete parça lazımken sahibinin adliye mahkeme koridorlarında vakit kaybetmesinin ne motosiklete ne de sahibine bir faydası yok. Hele ki bazı kişiler için bildiğin zarar, vakit nakit çünkü.
Yasal haklar kimin umrunda yani? Pragmatik olmak lazım. Parçası bulunuyor mu, iyidir, parçası bulunmuyor mu, çöptür. Mevzu bu kadar basit ve dümdüz aslında...
Başlık sahibi deneyimlerini paylaşıyor;
https://eksisozluk.com/voge-525dsx--7790443
Ekşi sözlükte yazarın deneyimlerini okudum ama "- makinanın ciğerini sökerek, ulaşabildiğim maksimum hızlarda (170-180 arası) 4,6 lt. / 100 km..." cümlesi tuhafıma gitti, ben 650 cc makineyle o hızlara 7-8000 devir gibi sakin diyebileceğimiz aralıklarda ulaşıyor ve 5,5 - 6 lt / 100 km tüketimim oluyor, hadi benim makinenin turşusu çıkmış diyelim, V-Strom da yanılmıyorsam benzer tüketimlere sahipken 46 bg makinenin üst devirlerde bağırta bağırta bu kadar az yakması gerçekten ilginç ve takdire şayan.
İnternette enteresan şeyler yazan söyleyen oluyor; CB500F'e 6-7l yaktıran mı dersin? DL650'ye şehir içi 6-7l yaktıran mı dersin? Ne istersen var. Sağduyu süzgecinden geçirince pek de elle tutulur bilgi kalmıyor. Bizimkiler ne dediyse %90'ını atıyorum, gâvurlar ne dediyse onun da en az %50'sini atıyorum .
Gösterdiğim "Kanun" değil, "Yönetmelik" Anayasanın takılıp takılmaması ise konjonktürel mesele. Anayasa, Türkiye Cumhuriyeti Devletini var eden en önemli toplumsal sözleşme. Yasalar ve Yönetmelikler de, toplumsal yaşamın en önemli parametreleri. Yok saymak demek, kaosu çağırmak demektir. Yasaların yavaş ve düzensiz işlemesi, yasal haklarımızdan vazgeçme lüksünü tanımaz. Bu sadece Tüketici Hakları özelinde değil, tüm yaşamımız boyunca alacağımız bir kerteriz olmalı. En azından benim için öyle...
Bugüne dek, bir adet otomobil ve 2 adet telefon değişimi olmak üzere, farklı mal ve hizmet alımlarım için sonuna kadar kullandığım bir haktır Tüketici Yasası. Bunu zaman kaybı olarak gören zihinlere bir diyeceğim yok. Aslında var: Her birey haklarını öğrenip, erinmeden bunu sonuna kadar takip etse, inanın çok daha uygar bir ülke olacağız. Ama toplam 200 kelime ile konuşan bir topluluğa, bunu anlatmak nafile olabiliyor. Bu da bir süreç alacak.
Konumuz Voge markası ve bunun satış sonrası hizmetleri olduğuna göre, Kanun/Yönetmelik göstermenin elbet bir faydası olacaktır. Sadece Voge markası değil, Honda ve Yamaha da muaf değil yasal düzenlemelerden. Siz sanıyor musunuz ki, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun veya Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği gibi yasal düzenlemeler olmasa, o servis/yedek parça garantisi ile övündüğümüz bilindik markalar bize kara kaşımız kara gözümüz hürmetine koşulsuz hizmet edecekler. Bütün alışveriş işleyişini düzenleyen ve sizin para vererek aldığınız tüm ürünlerde geçerli düzenlemeler bunlar. Ha, "Voge distribütörü Honda kadar Türkiye koşullarında kurumsallaşmamıştır" dersiniz, "bu markayı alınca sorun yaşama ihtimali yüksektir" dersiniz, "ben o kadar parayı sonradan uğraşacağım bir markaya bağlamak istemem" dersiniz, anlarım. Ki ben de aynı taraftayım. Ama toptancı anlayışla yasa ve yönetmelikler kadüktür mantığı ile davranmak, kendi haklarınızdan vazgeçmektir ki, hiçbir yurttaşlık anlayışı ile bağdaşmaz...
Mevzu o kadar da düz ve basit değil anlayacağınız...
Teorik olarak haklısınız ama pratik olarak yasa ve yönetmelikler kadüktür mantığı ile hareket etmek bizi kazık yemekten koruyabilir. Cyanın söylediği bu noktada doğru oluyor satış sonrası hizmet kötüyse çöptür böyle bakarsan kanun yönetmelik incelemek zorunda kalmazsın....
memleketimin kullanıcısının yalan söyleme ve abartma kapasitesi beni benden alıyor.
3 farklı tenere 660 kullandım hiç bir şekilde şehir içi 6 litrenin altına düşmedi 100-110 bandında 4.2-4.5 yakardı
açıyorum forumlara 3.2 .3.3 diyorlar şehir içi
yine tracer 700 kullandım adamlar 3.1 3.2 diyor beni makina 120 bandında 4.4- 4.5 yakıyor
Şu an tracer 900 kullanıyorum şehir için 5.5 in altına hiç düşmedi şehirlerarası 120 bandında 4.5 yakıyor.
yine forumlarda adamlar 3.2-3.5 diyor
yahu niye yalan söylüyorsunuz niye bu ihtiyacınız var
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Anlatamıyorum derdimi...
Kanun ve Yönetmelikler sadece satış sonrası hizmetleri kötü olan değil, iyi olarak düşündüğünüz markalar için de sizi koruyacaktır...
Yani Honda veya Yamaha aldığınızda herhangi bir parça/servis/işçilik problemi yaşadığnızda ne yapacaksınız? Tamam; Honda'nın satış sonrası hizmetleri Voge'a göre elbette çok daha iyi ama problem yaşama ihtimali sıfır mı?
Demek istediğim, markalardan bağımsız, bu ülkede tüketiciyi koruyan iyi veya kötü bir yasal düzenlemenin varlığını bilmek ve öğrenmek gerektiği. Bu bize sadece motosiklet özelinde değil, her gün yaptığımız onlarca farklı alışverişte gerekecek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)