Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Voge 525 Dsx hakkında düşünceleriniz nelerdir

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatamıyorum derdimi...

    Kanun ve Yönetmelikler sadece satış sonrası hizmetleri kötü olan değil, iyi olarak düşündüğünüz markalar için de sizi koruyacaktır...

    Yani Honda veya Yamaha aldığınızda herhangi bir parça/servis/işçilik problemi yaşadığnızda ne yapacaksınız? Tamam; Honda'nın satış sonrası hizmetleri Voge'a göre elbette çok daha iyi ama problem yaşama ihtimali sıfır mı?

    Demek istediğim, markalardan bağımsız, bu ülkede tüketiciyi koruyan iyi veya kötü bir yasal düzenlemenin varlığını bilmek ve öğrenmek gerektiği. Bu bize sadece motosiklet özelinde değil, her gün yaptığımız onlarca farklı alışverişte gerekecek.
    Derdini anlatıyorsun da voge 525 dsx başlığında konuşuyoruz ya başlık sahibi de bu model hakkında düşüncelerimizi sormuş ya, bizde o yüzden demişiz ki satış sonrası hizmet kötü ise yedek parça yok ise uzak durun. Sizde demişsiniz ki kanun var yönetmelik var haklarınızı bilin bizde demişiz ki kanun ve yönetmelikten doğan haklarımızı tabiki bilelim ama en başından mantıklı hareket edelim kanun ve yönetmelikteki hakları kullanmaya ihtiyacımız kalmasın.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    lehibeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2023
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Kanun ve yönetmeliğin zamanında ve doğru şekilde tecelli edeceğine inanan buyursun haklarını kullansın. Ben davalık olup da memnun olanı görmedim. Sen hakkını alana kadar iş işten geçmiş oluyor. Ha sosyal medyada büyük kitlelere ulaşıp milleti uyandırmaya başlarsan o zaman işler belki biraz hızlanır. O yüzden eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım ki kaçmasın.

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekşi sözlükte yazarın deneyimlerini okudum ama "- makinanın ciğerini sökerek, ulaşabildiğim maksimum hızlarda (170-180 arası) 4,6 lt. / 100 km..." cümlesi tuhafıma gitti, ben 650 cc makineyle o hızlara 7-8000 devir gibi sakin diyebileceğimiz aralıklarda ulaşıyor ve 5,5 - 6 lt / 100 km tüketimim oluyor, hadi benim makinenin turşusu çıkmış diyelim, V-Strom da yanılmıyorsam benzer tüketimlere sahipken 46 bg makinenin üst devirlerde bağırta bağırta bu kadar az yakması gerçekten ilginç ve takdire şayan.
    Bu vatandaş bence ne matematik biliyor nede teknikten anlıyor , adam saatlerce 80-90 gitmiştir ortalama tüketim 4 e inmişken beş dakika 180 le gidince ortalama tüketim 4,6 ya çıkmıştır sonra gelip 180 le giderken bunu yaktım diyorlar ortalama tüketimi sıfırla çık 180 bas bakalım ne gösterecek , 500 cc motor 8 lt yakmazsa foruma girmem bir daha , ufak cc yüksek hızda daha fazla yakıyor ki o motorun 180 görebileceğinden de şüpheliyim :D
    tommygun, Osm@n ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Derdini anlatıyorsun da voge 525 dsx başlığında konuşuyoruz ya başlık sahibi de bu model hakkında düşüncelerimizi sormuş ya, bizde o yüzden demişiz ki satış sonrası hizmet kötü ise yedek parça yok ise uzak durun. Sizde demişsiniz ki kanun var yönetmelik var haklarınızı bilin bizde demişiz ki kanun ve yönetmelikten doğan haklarımızı tabiki bilelim ama en başından mantıklı hareket edelim kanun ve yönetmelikteki hakları kullanmaya ihtiyacımız kalmasın.
    Ne yapacağız o zaman Voge tercih eden binlerce kişiyi? Kanun ve Yönetmeliklerdeki haklar sadece Voge veya benzeri Çinli markaları tercih edenler için gerekli olacak gibi konuşuluyor burada.

    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en başından mantıklı hareket edelim kanun ve yönetmelikteki hakları kullanmaya ihtiyacımız kalmasın.
    Mantık? Neye göre? Yani Japon veya Avrupalı motosiklet alınca baştan hiç ihtiyaç kalmayacak mı Kanun ve Yönetmeliğe? Daha az veya çok gerekli değil anlamında söylemiyorum, Japon alınca mesela hiç problem yaşamayacağım öngörüsü ile mi alışveriş ediyorsunuz?

    Ben bir standarttan bahsediyorum. Çinli markaların bu standarta ihtiyaç duyma ihtimalinin daha fazla olduğunun tabii ki farkındayım ama Japon ve Avrupalı'ları böyle bir gereksinimden muaf görmek de bana pek akılcı gelmiyor.

  5. #25

    Üyelik
    16 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul / Maltepe
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Tracer - Arora Verano 50/125
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    memleketimin kullanıcısının yalan söyleme ve abartma kapasitesi beni benden alıyor.
    3 farklı tenere 660 kullandım hiç bir şekilde şehir içi 6 litrenin altına düşmedi 100-110 bandında 4.2-4.5 yakardı
    açıyorum forumlara 3.2 .3.3 diyorlar şehir içi
    yine tracer 700 kullandım adamlar 3.1 3.2 diyor beni makina 120 bandında 4.4- 4.5 yakıyor
    Şu an tracer 900 kullanıyorum şehir için 5.5 in altına hiç düşmedi şehirlerarası 120 bandında 4.5 yakıyor.
    yine forumlarda adamlar 3.2-3.5 diyor
    yahu niye yalan söylüyorsunuz niye bu ihtiyacınız var
    neden yalan söyleyeyim 120de ne yaktığı önemli değil senin 120/130 a nasıl çıktığın önemli tracer700 ilk aldığımda motordan korktuğum için ve eco yazısı beni tatmin ettiği için 3,5 yaktırdım


  6. #26
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yapacağız o zaman Voge tercih eden binlerce kişiyi? Kanun ve Yönetmeliklerdeki haklar sadece Voge veya benzeri Çinli markaları tercih edenler için gerekli olacak gibi konuşuluyor burada.



    Mantık? Neye göre? Yani Japon veya Avrupalı motosiklet alınca baştan hiç ihtiyaç kalmayacak mı Kanun ve Yönetmeliğe? Daha az veya çok gerekli değil anlamında söylemiyorum, Japon alınca mesela hiç problem yaşamayacağım öngörüsü ile mi alışveriş ediyorsunuz?

    Ben bir standarttan bahsediyorum. Çinli markaların bu standarta ihtiyaç duyma ihtimalinin daha fazla olduğunun tabii ki farkındayım ama Japon ve Avrupalı'ları böyle bir gereksinimden muaf görmek de bana pek akılcı gelmiyor.
    Yazmadığımız söylemediğimiz şeyleri yazmışız söylemişiz gibi cevap vermeniz ilginç gerçekten. Avrupalı yada Japon olunca hiç problem yaşamayacağım o yüzden kanuna yönetmeliğe gerek yok diyen olmadı zaten. Ya neyse aslında sizde anladığınız ne söylemek istediğimizi ve gayet açık ifade edilen bir cümleyi tekrar tekrar açıklamak çok yorucu inanın. Bende sizin yaptığınızı yapayım. Haklısın Punctum gönül rahalığı ile servisi olmayan yedek parçası bulunmayan çin menşeyli motosikletleri herkes alsın çünkü Türkiye de tüketiciyi koruyan kanun ve yönetmelikler var.
    erensel, Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... çünkü Türkiye de tüketiciyi koruyan kanun ve yönetmelikler var.
    Sanki bilmiyoruz, çünkü mağaradan yeni çıktık. O da başka hikâye...
    Alpbatur ve espresso bunu beğendiler.

  8. #28
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    arkadaşlar, ülkede tüketici olarak gerçekten hakkını arayan, hakkı yendiğinde karşı çıkan, haksızlığa uğradığında gerçekten çözüm bulan, sonuç alan oluyormu?
    mesajlara bakınca herşey güllük gülistanlık, sanırsın isviçrede yaşıyoruz.
    japonsa size japon örneği: sıfır alınan suzuki vitara model aracın koltuk demirleri paslı çıktı, tüketi haklarında ses yok, suzuki japonyanın cevabı; iş ortaklarımızın aktardığı bilgiye göre türkiye'de şikayet süreci çok uzun sürüyormuş, size Türk adaleti ile başarılar.
    avrupa ise: wolkswagen veya psa grubuna günlük gelen şikayetleri bir araştırın, kaç tanesi aylarca belki yıllarca sürünmeden çözüme kavuşabiliyor?

    varsayalım xx markadan aldın motoru ekranı arızalı çıktı, bunu servisine üretim hatası olduğunu kabul ettirmen en az 2 ay sürecek.
    2/3 ay servis oyalayacak, 2 3 ay parça bekliyor diyecekler, ciddi bir problemde en az 6 ay uğraşacaksın. iade etmeye kalksan ve bayi iade almıyorum diye inat ederse dava mahkeme en iyi 1 1,5 yıl sürecek.

    farklı sektör olarak daha önce elektronik, şimdi tekstil işindeyim. servise yada garantiye yolladığımız 20 telefondan, laptoptan 19'u mutlaka kullanıcı hatası olarak not edilip iade ediliyordu. kanunda yönetmelikte ne yazarsa yazsın, bu ülkede vatandaşı, Tüketiciyi koruyan hiç bir şey yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

    gelelim voge meselesine, voge bmw ye parça üreten bir köklü bir şirket,
    yakışıklı, özellikli güzel modeller üretiyor,
    pek tarzım olmamasına rağmen benim bile çok hoşuma giden bir model bu.
    fiyat olarak bu klasmanda 0 motor almak pek mümkün değil, bence değerlendirilebilecek bir model.
    en azından qj motor gibi, süreklilik sorunu yaşıyor gibi görünmüyor.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu forum enteresan gerçekten. Havadan nem kapan bir dinamiğe sahip. Herkeste bir gerginlik, herkeste bir üstün gelme çabası...

    Bu kadar net ve açık, yazılı verilerle iletişim kurulan bir konuda bile tatsızlık çıkıyor ya, hayret ediyorum. Tamam deyip geçeceyim ama öyle de değil ki birader. Gönül razı olmuyor işte...uzatıyoruz anlamsızca. Ülkenin sorunu bu, mutsuz ve gergin insanlar topluluğuyuz.

    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazmadığımız söylemediğimiz şeyleri yazmışız söylemişiz gibi cevap vermeniz ilginç gerçekten. Avrupalı yada Japon olunca hiç problem yaşamayacağım o yüzden kanuna yönetmeliğe gerek yok diyen olmadı zaten.
    "Yazmadığımız şeyleri söylemişiz gibi cevap veriyorsun" diyor adam ama bir üstte de şunu yazıyor...

    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanun ve yönetmelikten doğan haklarımızı tabiki bilelim ama en başından mantıklı hareket edelim kanun ve yönetmelikteki hakları kullanmaya ihtiyacımız kalmasın.
    Özeti: Voge veya Çinli almaz isek, Kanun ve Yönetmeliklerdeki hakları da kullanmaya gerek kalmaz.

    Ya bunu demek istemiyor, yada kendini doğru ifade edemiyor...

    Ben ne dediğinizi anlıyorum da, o dediğiniz bu şekilde yazılınca hiç bir anlam ifade etmiyor arkadaşım.

    BAKIN TEKRAR EDEYİM;

    Ben kimseye servis hizmeti eksik, yedek parça bulunurluğu az, sorun durumunda ehil elleri bulamayacağınız markaları sırf Kanun ve Yönetmelikler var diye alın demiyorum. Nitekim ben de bir tüketici olarak sorunlarla uğraşma fantezisi olan bir adam değilim...

    SÖYLEDİĞİM ŞU;

    Kanun ve Yönetmelikler geneli kapsayan yasal dayanaklarınızdır. Bunu ne zaman, nerede, nasıl kullanmanız gerekeceği ise hiç belli olmaz. Haklarınızı bilmediğiniz zaman da, tercih ettiğiniz ürünün/markanın hiç bir önemi kalmaz. İster Japon, ister Avrupalı, ister Amerikalı, ister Hintli, ister Çinli motosikletleri tercih edin; sorun yaşama durumunda yasal haklarınızı bilmediğiniz ve kullanmadığınız koşulda hak kayıpları yaşayacaksınız. Ha, benim memleketimin insanı "bir şey olmaz abii" amentüsü ile büyüdüğü için çoğunlukla kadercidir, hak aramayı pek sevmez, zor gelir, umursamaz, önemsemez, vs. Halbuki elinde e-devlet gibi digital bir ortam vardır. Son derece basit, bedava olan bir yasal bir başvuruyu yapmaktan çekinir.

    Gelelim Voge özeline;

    Bu markayı insanlar neden tercih ediyor? Ekonomik, ulaşılabilir, görsel, vb. kriterler. Bu markayı alan/satan varsa demek ki ortada somut bir veri var. Şimdi Türkiye'de böyle bir piyasa varsa, Voge veya Çinli herhangi bir markayı tercih eden adama, toptancı bir anlayışla "ÇÖP" demenin alemi var mı? Çöp veya değil, burada verilmesi gereken öneri, sorun yaşama durumunda nasıl hareket etmesi gerektiği ve bunun yasal olanakları. Ben de bunu yaptım/yapıyorum. Yoksa "amaan boşver, parçası yok, servisi yok, tüketici haklarıyla mı uğraşacaksın, alınmaz" vb. yazmak en kolay iş. Ben bunu yazmayı bilmiyor muyum da, sayfalardır zaman harcayıp, insanları bilgilendirmeye çalışıyorum.

    Bakın Taylan ne diyor: Tartışma da böyle çıktı ya zaten;

    Alıntı taylangokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanunlar çıkıp “bir ürün getiriyorsan on yıl parça garantisi vereceksin. Bir parçayı temin edemiyorsan şöyle şöyle ceza uygularım” falan demiyor.
    Taylan Yasa ve Yönetmelikten habersiz işte. Halbuki Yönetmelik motosiklet özelinde 10 yıl parça garantisini zorunlu kılıyor.

    Benim hedefim de zaten Taylan gibi yasal haklarından bi haber olan üyelerimiz ve bu konuya internet ortamında bir şekilde denk gelebilecek diğer Türk vatandaşları. Yoksa bilen zaten biliyor, umursamayan zaten umursamıyor. Kimsenin derdi de beni kişisel olarak bağlamıyor.

    Öğrenen teşekkür eder geçer, umurunda olmayan “bu da amma uzattı” der kapatır konuyu…
    msenturk80 bunu beğendi.

  10. #30
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu forum enteresan gerçekten. Havadan nem kapan bir dinamiğe sahip. Herkeste bir gerginlik, herkeste bir üstün gelme çabası...

    Bu kadar net ve açık, yazılı verilerle iletişim kurulan bir konuda bile tatsızlık çıkıyor ya, hayret ediyorum. Tamam deyip geçeceyim ama öyle de değil ki birader. Gönül razı olmuyor işte...uzatıyoruz anlamsızca. Ülkenin sorunu bu, mutsuz ve gergin insanlar topluluğuyuz.



    "Yazmadığımız şeyleri söylemişiz gibi cevap veriyorsun" diyor adam ama bir üstte de şunu yazıyor...




    Öğrenen teşekkür eder geçer, umurunda olmayan “bu da amma uzattı” der kapatır konuyu…
    Öğrendik teşekkür ederiz.... Benim ne demek istediğimi de senin dışında herkes anladı zaten sıkıntı yok. Herkes de bir üstün gelme çabası kısmına katılıyorum
    erensel bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    19 Ocak 2024
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekşi sözlükte yazarın deneyimlerini okudum ama "- makinanın ciğerini sökerek, ulaşabildiğim maksimum hızlarda (170-180 arası) 4,6 lt. / 100 km..." cümlesi tuhafıma gitti, ben 650 cc makineyle o hızlara 7-8000 devir gibi sakin diyebileceğimiz aralıklarda ulaşıyor ve 5,5 - 6 lt / 100 km tüketimim oluyor, hadi benim makinenin turşusu çıkmış diyelim, V-Strom da yanılmıyorsam benzer tüketimlere sahipken 46 bg makinenin üst devirlerde bağırta bağırta bu kadar az yakması gerçekten ilginç ve takdire şayan.
    O arkadaş nasıl ciğerini sökmüş bilmiyorum ama ben ciğerini sökmeden düz yolda çok rahat 195’i görüyorum. Kesiciye 8.500 devirde 200 km ile giriyor. Gördüğüm en yüksek tüketim ise 4.5 litre. Tabi nispeten uzun süre 150-170 gibi gidince. Normalde sakin kullanıyorum 120-140 arası ve 3.9 ila 4 arası tüketim oluyor. En düşük ise 3.8 gördüm ortalamada.
    https://hizliresim.com/7k992bt

    Bunun dışında servis ve yönetmeliklerle ilgili uzamış konu. distribütörleri bağlayıcı ağır ceza ve yaptırımlar olmadığından yakınırken “şu kanun var bu yönetmelik var siz hakkınızı bilmiyorsunuz” gibi yaklaşımlar olmuş. Madem var neden bu kadar rahatlar? Hangi distribütör “ben oynamıyorum” artık deyip çekildiğinde on yıl parça/servis bulunabiliyor? Misal benim arkadaşım NC700X grenajı bekliyor 6 aydır. Kime gitsin nereye başvursun? Ve dahası neden uğraşsın? Bu ülkede fabrikasyon hatalı Honda Civic’ler vardı c sütunu çökme yapıyordu, yüzlerce insan mağdur oldu bir çözüm bulabildiler mi?; hayır. Hadi yapsın Honda bunu abd Avrupa’da, yapabilir miydi? Oraların adalet sistemleri neler yapardı Honda’ya neler.
    Yani firmaların en rahat at koşturduğu en kolay girip çıktığı en yaptırımsız ülke olabiliriz.
    Biz tüketicilerin bilinçlenmesi değil firmaların sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlayacak devlet kurumları lazım. Benim motorum bozulursa ve servis hizmeti alamıyorsam ya da kronik soruna karşı kullanıcı hatası deyip başlarından savuruyorlarsa yıllar süren mahkeme sürecine neden ben girip bir dünya zaman harcamak zorunda kalayım?
    Kısaca çarkları dönmeyen bir sistem içerisindeyiz dostlar.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Kadranınızın hata payı oldukça yüksek diye anladım:
    35kW, dolu ağırlığı 205kg üzerinde olan bir motosikletle düz yolda 195 km/s ancak kayda değer kadran sapmasıyla mümkün olur. Aynı güçte CB500F ile motorun üzerine tam kapanarak ancak 171km/s görmüştüm. Ben iriyim, üçlü çanta seti de vardı, 10km oradan ekleyelim 181km/s etsin. Bu kadranda tabi; CB500F'lerin kadranında GPS'e göre tam %5 sapma var. Anlaşılan Voge'lerde biraz daha fazla var...
    espresso bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    19 Ocak 2024
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadranınızın hata payı oldukça yüksek diye anladım:
    35kW, dolu ağırlığı 205kg üzerinde olan bir motosikletle düz yolda 195 km/s ancak kayda değer kadran sapmasıyla mümkün olur. Aynı güçte CB500F ile motorun üzerine tam kapanarak ancak 171km/s görmüştüm. Ben iriyim, üçlü çanta seti de vardı, 10km oradan ekleyelim 181km/s etsin. Bu kadranda tabi; CB500F'lerin kadranında GPS'e göre tam %5 sapma var. Anlaşılan Voge'lerde biraz daha fazla var...
    Evet %8 gibi sapma var turuncu takip sisteminde maks hız 182 gözüküyordu motorsiklette 198 gibi görmüşken. Ben çok ağır değilim 73 kiloyum, yan çanta yok alüminyum topcase var. Ha zaten hız yapan biri de değilim sadece kuzey marmara hazır geniş ferahken bir top speed deneyeyim diye o hızlara çıktım.
    Ama arabayla testini yaptığımızda megane ile gösterge hızı aynı çıkmıştı.
    Cyan bunu beğendi.

  14. #34
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    bu motor stok haliyle 190 yapamaz imkansız. Sürücü olmaz ise belki

  15. #35

    Üyelik
    19 Ocak 2024
    Alıntı STEWARD26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Voge 525 Dsx hakkında düşünceleriniz nelerdir
    Bu arada her ne kadar daha 3.000 km yapmış olsamda tecrübelerimi yazayım bilgi olsun.
    Daha önce Yuki Hammer 80, Benelli 125S, Benelli Trk251 ve kısa bir süre R25 kullandım.
    Tabi bu motorsikletler düşük hacimli olduklarından Voge uçak gibi geldi ilk bindiğimde. Hâlâ ivmelenme ve torkundan epey memnunum.
    Almadan önce Benelli TRK502X arasında kalmıştım ama kullanılan malzeme (kyb-bosch-nissin vs gibi) ve teknoloji farkları (tcs, bütünleşik led farlar, kamera vs gibi) nedeniyle Voge’da karar kıldım.
    Dengesi oldukça iyi, şu ana kadar kullandıklarım içerisinde en iyisi diyebilirim. Ağırlık merkezi güzel konumlandırılmış virajlarda kesinlikle korkutmuyor.
    Yakıtı 3.9/4 gibi. Bir depo ile 350 km gidiyorum. Deposu biraz daha büyük olup daha iyi menzil verebilirdi bence. 16.5 litre küçük kalmış.
    Motorda daha önce tümünde karşılaştığım trim, zincir sesleri yok, belli devirden sonra çift silindir cızırtısı başlıyor sadece.
    Titreşim yok denecek kadar az, ayak pegleri ve depoda hiç hissedilmesede 140’tan sonra aynalar görüşü kaybediyor. Gidonda titreşim var yani.
    Egzoz sesi hoş ama öyle kükreyen cinsten değil. Ki bu benim için iyi çünkü hem bağırta bağırta kullanmayı hemde çevreyi rahatsız etmeyi sevmiyorum.
    Ekranı güzel ve anlaşılır. Öyle çok civcivli değil, gereken tüm bilgileri gösteriyor. Uygulamasını indirip kurup bt ile motorsiklete bağlantı kurunca turn-by-turn navigasyon kullanılabiliyor. Ekran lcd ve modları yok. Önceden yerleştirilmiş simgeler mantığı ile çalışıyor.
    Frenlerden memnun kaldım özellikle ön fren çok güçlü olduğundan dozajlamasını iyi yapmak gerekiyor yoksa bir anda öne yığılıyor, kullandıkça alışılıyor. (Fren kaliperleri dışında tüm sistem Nissin marka.)
    Lastikler hemen her yol şartıyla başedebiliyor. Zaten Metzeler Tourance uzun yıllar kendini kanıtlamış bir lastik.
    Traction Control yani çekiş kontrol sistemi gerçekten hayat kurtaran bir olaymış bunu da anlamış oldum. Daha abs’yi bir kere aktif edecek bir pozisyonda kalmadım ama TCS’nin virajda devreye girip kurtardığını gördüm. Viraja çakıl dökülmüştü, çok yatmamıştım yine de tutuş kayboldu bir an sonra tcs sembolü yanıp tutuş sağladı ve motoru dik duruma getirebildim.
    Amortisörleri yumuşak ayarda kullanıyorum daha konforlu geliyor. Boyum kısa olduğu için (173 cm) arka amortisörüde en yumuşak ayara getirdim mecbur (min.81 cm).
    Periyodik bakımları 5.000 km’de bir, ben her motorumda olduğu gibi 2.500’de bir yağını değiştiriyorum. En son yağ bakımı ve filtreye 2.300tl verdim.
    İkinci el 12K’da aldım. 15.500’de bujileri, hava filtresini, benzin filtresini, arka fren balatasını, aküyü (keyfe keder biraz, baktım yüksek amper bosch var taktırayım dedim), değiştirdim. Hepsi işçilik dahil 7.400 tuttu. Ağır diyebileceğimiz bir bakım için bence fena bir rakam değil.
    Şu an mekanik motorda a’dan z’ye tüm parçaları mevcut. Umarım böyle stok tutmaya devam ederler.

    Şimdilik tecrübelerim böyle. Yine devam ederim kullandıkça.
    F54 ve OzanAkgoz bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)