2023-2024 Yeni Kasa Honda CB125F izlenimlerim
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba,
20 Ocak 2024 tarihinde ödemesini yaptığım ve 24 Ocakta da teslim aldığım yeni kasa CB125F motorum ile 1000 kilometreyi devirdim.
Birisi 320, diğeri de 240 km’lik 2 Ankara çevresi turundan sonra havaların da aşırı soğuk olmaması sayesinde yıllar sonra tekrardan işe gidiş geliş amaçlı da yol yaparak doldurdum kilometreyi.
Bu süreçte motorla ilgili ilk tespitlerim şöyle şekillendi:
1. Motorun yakıt deposu 11 litre olarak belirtilmiş Honda sitesinde. Ancak tam doldurulduğunda 13 lt yakıt alıyor. Muhtemelen 2 litrelik kısmı rezerv olarak tutuluyor ve pompa ilk attığında 11 lt civarıyakıt alıyor.
2. Motorda anlık ve ortalama tüketim göstergesi mevcut. İddia edilen 1.4 lt tüketimini ilk çıktığım uzun yolda elde edebildim ama eğer güzergahınızda iniş çıkış bolca mevcutsa ve/veya çok sık dur-kalk yapıyorsanız ve/veya performanslı kullanmayı seviyorsanız bu rakam gayet iyimser kalıyor. Motorum 300 kilometredeyken depoyu tamı tamına fulledim ve sonra 240 km’lik uzunumsu yol ve geri kalanı da çok fazla trafiğe kalmadan ama inişli çıkışlı ve şehir içi ama 30 km gidiş ve 30 km de geliş şeklindeki güzergahta kullanarak bence biraz iyimser olan 1.5 lt ortalama elde ettim. Benzin göstergesi yanıp sönmeye başladıktan sonra yaklaşık 40 km kadar daha yol gittim ve önceki fulleyişimden tam 701 km sonra depoyu tekrardan ağzına kadar fulledim ve de 13.1 lt yakıt aldırabildim. Litresi 41.52 liradan 540 TL tuttu. 100 kilometrede 1.86 lt yapıyor. Her ne kadar nispeten efendi kullansam da motorun rodajda olduğunu ve mevsimin de (aşırı soğuk olmayan) kış olduğunu hesaba katınca birkaç bin km sonra ve havalar daha da ısınınca benzer bir kontrollü ve yine full depo kullanımda 800 km civarı bir menzil elde edilebilir bence. Tabii bu tarz bir kullanım gerçek kullanımı simüle etmeyecektir ancak ben ve küçük motorla düşük süratlerde uzun yol yapmanın çok keyifli olduğuna ikna edip küçük cc motor aldırdığım yakın çevremin çıkacağı turlarda bu dediğim rakama ulaşılabilir. Yoksa bu motorun günlük şehiriçi kullanımda tek depoyla 550 km civarı yapması gerçekçi olacaktır.
Depoyu fullemeden önceki yol bilgisayarı verileri:
Depoyu tamamen fulledikten sonraki yakıt fişim:
3. Motoru rodaj sırasında çok zorlamamaya çalıştım ve sadece inişlerde ve düz yolda yüksek devre çıkarttım. Bundaki amacım da devamında vites küçültüp kompresyona bindirerek motor freniyle yavaşlayıp motor içindeki olabilecek fabrikasyon çapaklanmaları giderebilmekti. Bu şekilde bir kez maksimum 108 km sürati gördüm çok uzun ve dik bir rampa aşağı güzergahta.
4. Motorda devir göstergesi yok. Taze motorcular için bence çok önemli ve daha eskiler için de çok elzem olmasa da, olsa güzel olurmuş.
5. Motorda sele ve gidonda-elciklerde titreşim mevcut. Rodaj bakımından sonra veya biraz daha km yapınca belki bir tık azalma olabilir. Bu arada önümüzdeki günlerde rodaj bakımını yaptıracağım. Gelişmeleri bu konu altında paylaşırım.
6. Motorda yol bilgisayarı da mevcut olan dijital bir gösterge paneli var. Bunun içinde:
a) Toplam kilometre
b) Trip A
c) Trip B
d) Anlık tüketim
e) Ortalama tüketim
f) Kalan yakıtla gidilebilecek yol – menzil
… bilgileri yer alıyor.
Bu menzil konusu biraz değişik olmuş. Şöyle ki, depoyu tamamen dolduruyorsunuz ve de göstergede yukarıda a-e arasında belirttiğim bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Ne zaman ki birkaç yüz km yol yapıyorsunuz ve depodaki yakıtla gidilebileceğiz yol yani menzil 500 km altına düşüyor, işte o zaman o menzil yani range ekranı da görünür hale geliyor. Yani depo ful doluyken menüde 5 birim bilgi görünürken, yakıt miktarı biraz azalıp menzil 500 km altına düşünce menüdeki bilgi ekranı sayısı 6’ya çıkıyor. Ben ilk ful depo yakıtımla 700 km yol yaptığım için benim için menzil ekranı yaklaşık 200 km sonra görünür oldu. Bu arada depodaki kalan yakıtla 500 km altı menzil kalmasından sonra bunun görünür olması benim tahminim. Daha doğrusu 500 km rakamı benim tahminim zira sadece 2 kez fulledim depoyu ve ikisinde de başlarda olmayan, ama yaklaşık 450 km menzil kaldığını gösteren ekrana denk geldim. Bu depodan itibaren bu bilgiyi kontrol ediyor olacağım.
Bu da yol bilgisayarı ekranından 1 dakikalık bir kesit:
7. 1.5 sene kadar sahibi olduğum ve 6 ay kadar önce bir tanıdığıma sattığım 2020 model yani önceki kasa CB125F ile de kıyaslama yapma fırsatım oldu bu süreçte. Hatta motorları değişip önlü arkalı da sürdük birkaç kez. Tespitlerim şöyle:
- Yeni kasada özellikle selede daha fazla titreşim hissediliyor.
- Yeni kasanın selesi daha etli ve dolgun. Eski kasada (seledeki titreşim çok daha az olmasına rağmen) 20 dk sürüşten sonra bile rahatsızlık hissediyordum. Yeni kasanın selesi 1 saatlik sürüşlerde bile o kadar rahatsız etmiyor. Ama bu motora uzun süre ve saatler boyunca binecek olanların mutlak surette konfor sele yaptırmasını tavsiye ederim.
- Yeni kasa eskisine göre 15 kg kadar daha hafif. Bir de eski motorumda motor koruma demiri, arka çanta taşıma demiri ve içinde eşya olan arka çanta da olunca muhtemelen 20 kg kadar daha ağırlaştığı ve toplamda da 30-35 kg kadar daha ağır olan eski kasa CB125F yeni kasaya göre daha bir ağırkanlı hissettirdi motorları değişip test ettiğimizde. Tabii yeni kasanın maksimum torkunun daha fazla olması ve bunu da daha düşük devirde vermesi de girince işin içine, yeni kasanın daha canlı bir sürüşü olduğunu hemen tespit edebiliyorsunuz. Bu arada bu canlılık hissinin eski motorlarım olan 2013 YBR 125 ESD ve 2014 CBF 150 kadar olmadığını da belirteyim. Hatta çok yakın bir arkadaşıma aldırdığım ve farklı zamanlarda birkaç yüz km kadar kullandığım 2019 YS 125 de CB125F'ten daha canlı hissettiriyordu. Belki rodajdan sonra bu hissiyat değişebilir tabii.
- Önceki maddeyle de doğru orantılı olarak eski kasanın yakıt tüketimi haliyle daha fazla. Ama yeni motoruma da korum demiri taktım ve de birkaç gün sonra yaptıracağım rodaj bakımı sırasında arka çanta demiri de taktırıyorum. Aradaki ağırlık farkı 10 kg kadar daha azalıp 20 kg civarına düşecek gibi. Bir sonraki buluşmamızda her iki motorla da 100 km testi yapıp depoları tekrar fulleyerek bir ölçüm yapmayı planlıyorum. Öngörüm benzer aksesuarlar takıldığında her 2 motor arasındaki yakıt farkının maksimum 0.5 lt civarında olacağı yönünde. Maksimum ama. 2 motor arasındaki fark muhtemelen 0,3 lt civarında olacaktır diye düşünüyorum.
- Aksesuar olarak hepsi GP kompozit marka motor koruma demiri, arka çanta demiri, 60 cm tur camı ve ayna genişletme aparatı satın aldım. Arka çanta demirinin henüz montajı yapılmadı. Aynalar geriyi neredeyse hiç göstermediği için ayna genişletme aparatı olmazsa olmaz. Arka çanta demirine sırt çantamı birkaç spanzet ile sabitleyip belki topcase takmadan idare edebilirim.
- İşin teknik kısmına tam hakim değilim ama yeni kasada kullanılan marş motoru tıpkı Pcx ve Dio modellerindeki gibi “fırçasız” denilen cinsten ve bu da ilk çalıştırmanın neredeyse tamamen sessiz olmasını sağlıyor. Pcx ve Dio’nun aksine durunca motoru durduran ve gaz kolunu çevirince tekrardan çalıştıran stop-start özelliği konmamış ama.
- Eski kasa parça ve işçilik kalitesi olarak kesinlikle daha başarılı. Zaten yeni kasanın hafiflemesin asıl sebebi de bu gibi duruyor. Tabii bu durum eski kasanın başarısı olarak adlandırılabileceği gibi yeni kasada fonksiyonel olmayan yerlerde tasarrufa gidilerek yeni kasanın daha hafiflediği için daha az yakıt tüketebileceği anlamına da gelebilir.
- Eski kasanın depo kapasitesi 13 lt olarak verilmişti. Üstte de bahsettiğim gibi yeni kasada bu rakam 11 lt verilse de tam fullendiğinde yeni kasa da 13 lt yakıt alıyor.
- Son olarak zevkler ve renkler konusuna değineyim. Eski kasanın kırmızısı bence çok daha parlak ve albenili dururken yeni kasadaki kırmızı ise vişne çürüğü gibi bir tonu andırıyor bana. Eski kasanın kırmızısını cidden çok beğeniyorum
Sonuç olarak elinizde eski kasa CB125F varsa, sırf yeni modele geçmek için motorunuzdan soğumaya, motorunuzu ölmüş eşek parasına elden çıkartmaya ve yeni kasayı almak için sıraya girmenize gerek yok bence.
Motorunuzun bakımlarını yaptırıp keyifle binmeye devam edin.
Sevgili Hırbonen gibi büyük motorunuzun yanına -dikkatli kullanıldığında- cidden çok az yakabilen ve de müthiş uzun bir menzil sunan bir işe gidiş gelme motoru=commuter motor almak isterseniz ve benim gibi önceliğiniz Japon bir marka ise zaten sıfır km olarak bu fiyat bandında Honda CB125F'den başka bir model mevcut değil.
Yamaha YS 125 Euro 4 normunda kaldığı için en son 2020 model olarak satıldı.
Yamaha XSR125 ise 188 bin ve Suzuki GSX-S125 de 195 bin fiyatıyla ve barındırdıkları daha performanslı motor ve teknolojilerle zaten commuter olmadıklarını bağırıp duruyorlar.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Sormak istediğiniz bir soru varsa tecrübem dahilinde yanıtlayabilirim.
Umarım bu modeli düşünenlere yardımı dokunur bu konunun…
Sizin de yeni kasa Honda CB125F motorunuz varsa paylaşımlara bu konu altından devam edebiliriz.
Reklamlar
-
2024 yılında 1.5 Litre yakıt tüketimi açıkçası ulaşım maliyetini yok denilebilecek bir seviyeye çekmesi demek. Zaten motosikletin her yerinı parçalasanız Yenisi 100 bin TL, yani bakım maliyeti de yakıt tüketimi gibi oldukça cimri.
İşe gidip gelmek için ihtiyacı olanlara cok cazip alternatif.
-
2020 model bir önceki kasa (ve eski)CB125F motosikletimle 2023 model yeni kasa (ve yeni) CB125F motosikletim.
Üstte de paylaştığım gibi yeni kasanın vişne çürüğümsü kırmızısı:
Sizin fikriniz nedir?
Hangisi görsel olarak daha güzel?
Paran varsa
Japon, yoksa
alman.
A wise man once told his wife . . . nothing because he was a wise man.
If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
-
Commuter candır
-
Rahmet istedi rahmetli.
Detaylı paylaşım ve anlatımınız için teşekkürler.
-
Detaylı paylaşım için teşekkürler. Fikrimce bu değerlendirme doğrultusunda -kalite, marka ve servis- hariç TVS Raider 125 gayet iyi bir alternatif. İnişte rodajda ( 550 km ) olmasına rağmen 121 gördüm ve 103-104 e kadar düz yolda dolu çıkıyor. Devir göstergesi var, tüketim ve range var. Renkli ekran. Arka tek amortisör (ayarlı). Depo 10 lt ve 500+ vaadediyor. İlk ölçümlerimi paylaşmıştım 1.76 gibiydi. Rodaj sonrası devirli kullanımla beraber 2lt gibi olur diye tahmin ediyorum. Fiyatı ise cidden komik kalıyor, tamamına 9 ay vade farksız, yani peşin 50 bin gibi gelmiş oldu. Ayrıca 11.4 bg ve 11.2 nm.
İkinci elde kaybedecek illaki, bir Honda değil. Ama biniciye CB125F i aratmaz bu değerlendirmelere istinaden.
-
Ybr 125 i sırf yenilemek için CB 125 f e geçmek mantıklı olur mu acaba bilemedim.
-
iyi güzel de neden aynı marka/model 2 tane motosiklet aldınız ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)