Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağda çapaklanma var

    REKLAM ALANI
  1. #1
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Merhaba 2.el aldığım motosiklet için yağ değişimi yapmak istedim tapayi açtığım da çapaklanma gördüm filtre de bu neden olur ve ne yapmalıyım sonucu kötü olurmu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bir çok sebep olabilir, yatak, şanzıman ve blok içi rulmanlar gibi bir çok seçenek var. Çapağın yoğunluğu ve rengi burada önemli bir etkendir.

  3. #3
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba 2.el aldığım motosiklet için yağ değişimi yapmak istedim tapayi açtığım da çapaklanma gördüm filtre de bu neden olur ve ne yapmalıyım sonucu kötü olurmu ?
    Cümlenizde bir anlam düşüklüğü var, tapayı açıp filtrede çapak görmek. Bu ikisi bağımsız elemanlar. Filtre derken tapanın mıknatısını vs mi kasdediyorsunuz acaba (sırf meraktan). Çapak kötü ve görmek istemediğimiz bir şey. Tabi km yi yılı bilemiyorum ama çapak doğal olarak bir yerlerin yontulduğunun, parçalandığının göstergesi. Çapak sonrası dikkat etmeniz gereken şey ses. Motor çalışırken ekstra bir ses geliyor mu? Çekiç sesi gibi, şıkırtı olabilir mesela, sürtme sesi vb. Ses yoksa kısmen daha önemsiz bir yerde olabilir aşınma. Bu haldeyse ben bir dahaki değişimi beklerim. Yine varsa ustaya gitmeli.

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümlenizde bir anlam düşüklüğü var, tapayı açıp filtrede çapak görmek. Bu ikisi bağımsız elemanlar. Filtre derken tapanın mıknatısını vs mi kasdediyorsunuz acaba (sırf meraktan).
    Kimi motosikletlerde karter tapasının içinden yağ süzgecide çıkmaktadır, en basitinden örnek verecek olursam NS200'lerin karter tapasını açtığımız zaman içinde bir adet süzgeçte vardır.
    hakan1969 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Motor ne? Kaç km'de? Bu yağ kaç km'de vs bir sürü farklı senaryo olabilir.

    yeni bir motosiklet ise rodaj yağında çapak görülmesi normal bir şey. ama örneğin modern Japon motorlarında artık üretim toleransları çok düşük olduğu için pek bir şey görülmemeli. avrupadan gelen bir motorda bu o kadar şaşırtıcı olmaz. lakin ilk değişimden sonra hala aynı miktarda çapak geliyorsa bir şeyler traşlanmaya devam ediyordur ve bu kötü bir durumun habercisi olabilir.

  6. #6
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimi motosikletlerde karter tapasının içinden yağ süzgecide çıkmaktadır, en basitinden örnek verecek olursam NS200'lerin karter tapasını açtığımız zaman içinde bir adet süzgeçte vardır.
    Yağ pompasına entegre olanları biliyordum ama tapada olması ilginç. Tapa bu mudur? Filtre içinde mi? Dolaşım hattında değilse nasıl süzebiliyor. Tamamen bilgi amaçlı soruyorum Motoseverrr. Mıknatıstan mı bahsediyoruz yoksa filtre derken?

  7. #7

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompasına entegre olanları biliyordum ama tapada olması ilginç. Tapa bu mudur? Filtre içinde mi? Dolaşım hattında değilse nasıl süzebiliyor. Tamamen bilgi amaçlı soruyorum Motoseverrr. Mıknatıstan mı bahsediyoruz yoksa filtre derken?
    Ns 200 bloğunu şu ana kadar komple açmadım ama bundan dolayıda yağ kanalı hakkında bir şey diyemiyorum ama yüksek ihtimalle yağın geçtiği bir konumda ve süzme görevini başarıyla yapıyor. Süzgecin fotoğrafıda bu:

    Mesela buda 50 cc scooterlerde çıkar:



    Elbette süzgeçler dolaşım hattındadır aksi halde neden koysunlar, kimi başka motosikletlerde ise bu süzgeçler tapada değil debriyaj kapağının içinde oluyor, yanlış hatırlamıyorsamda Cbr 250'de ve Cup modellerinde aynı şekilde debriyaj kapağındaydı. Onlarında şekli buna benzer:


  8. #8
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V


    Az önce resmi iliştirmemişim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    50 cc lerde yağ filtresi yok belkide ondan bu şekilde çözüyorlar. Alttaki resim de sanki baya baya filtre, kağıttan, tapadan bağımsız.

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/4t6slzq.png

    Az önce resmi iliştirmemişim..
    Bu tapayı sökünce içindende yukarda attığım ilk resimdeki süzgeç çıkıyor, o süzgeci sökemedende yağ tam anlamıyla boşalmıyor.

  10. #10
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Topiği de kaynattık biraz , kusura bakmayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tapayı sökünce içindende yukarda attığım ilk resimdeki süzgeç çıkıyor, o süzgeci sökemedende yağ tam anlamıyla boşalmıyor.
    Şimdi anladım...Teşekkürler...

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/4t6slzq.png

    Az önce resmi iliştirmemişim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    50 cc lerde yağ filtresi yok belkide ondan bu şekilde çözüyorlar. Alttaki resim de sanki baya baya filtre, kağıttan, tapadan bağımsız.
    hocam sadece 50 cc lerde değil birçok motorda yağ filtresi yok böyle ufak bir tel süzgeç var , mesela bendeki 2014 Xmax 250 de bile sadece bu tel süzgeç vardı , 4 subaplı yeni nesil motorlu Xmax da ise kağıt filtre gördüm yanlış hatırlamıyorsam..

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sadece 50 cc lerde değil birçok motorda yağ filtresi yok böyle ufak bir tel süzgeç var , mesela bendeki 2014 Xmax 250 de bile sadece bu tel süzgeç vardı , 4 subaplı yeni nesil motorlu Xmax da ise kağıt filtre gördüm yanlış hatırlamıyorsam..
    Benim 2016 xmax'a kadar yağ filtresi yoktu, 2018'deki kasalara eklediler, benim yağ değişim aralığı 3bin km, yenilerde 5binkm oldu, herhalde yağ filtresi olduğu için 5bin km'ye çıkardılar sonunda.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2016 xmax'a kadar yağ filtresi yoktu, 2018'deki kasalara eklediler, benim yağ değişim aralığı 3bin km, yenilerde 5binkm oldu, herhalde yağ filtresi olduğu için 5bin km'ye çıkardılar sonunda.
    Kağıt filtre yağı çok iyi süzer bu sebeple periyod uzamıştır ama yağ hacmide artmış olabilir , tel süzgeç yakıt tüketimini ve bakım maliyetini düşürsede yukarda arkadaşın bahsettiği çapaklara karşı hiçbir etkisi yok maalesef..böyle çapaklar fark edildiğinde derhal motor demonte edilip aşınan parça yenilenerek sebep aranmalı , aksi halde krank ve blok çöpe gidebilir..
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ybr de yağ süzgecini adamlar öyle bı yere koymuş ki yan kapağı sökmek lazım mı anca debriyaj değişiminde falan temizleyebilir.

    2006 model motorumun filtresi ne halde hiç göremedim daha 😉

  15. #15
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Çok az bakır tanecikler vardı yağda birazda tapa içindeki süzgeçte demir talaş vardı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Taba içinde süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş vardı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

    Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

    Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm soğuk terler döktüm biraz ����

  16. #16
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sadece 50 cc lerde değil birçok motorda yağ filtresi yok böyle ufak bir tel süzgeç var , mesela bendeki 2014 Xmax 250 de bile sadece bu tel süzgeç vardı , 4 subaplı yeni nesil motorlu Xmax da ise kağıt filtre gördüm yanlış hatırlamıyorsam..
    1953 model çift ve 1957 tek silindir BMW lerde de alt karterde pompaya entegre tabak gibi süzgeç vardı. ;+)).
    Benim favorim hem hava (yıkanabilir sünger) hem yağ filtresi olmayanlar. Yağ koy git..Mis .;+)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------

    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok az bakır tanecikler vardı yağda birazda tapa içindeki süzgeçte demir talaş vardı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Taba içinde süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş vardı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

    Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

    Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm soğuk terler döktüm biraz ����
    Bakır, ya da bronz renk pek iyiye alamet değil. Km ve yaşı nedir? Km özellikle...

  17. #17
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Evet birebir aynı ����

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------

    2012 model 43000 km ilk sahibinden aldım motoru çok hor kullanmış konuşmada anladığım kadarıyla

  18. #18
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet birebir aynı ����

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------

    2012 model 43000 km ilk sahibinden aldım motoru çok hor kullanmış konuşmada anladığım kadarıyla
    Yatak sarıyor gibi, sarı malzeme krank kolunda alt yatakta ve üst piston burcunda oluyor diye biliyorum. Başka yerde varsa, şanzımanda vs onu bilemiyorum. Motorun km sine göre normal bir durum, tek silindir olduğu için çok masraf açmaz yatak sarmış olsa bile.
    Çalışırken çekiçle vurma sesi geliyor mu? Gaz verince kesilip bırakınca gelir.

  19. #19

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışırken çekiçle vurma sesi geliyor mu? Gaz verince kesilip bırakınca gelir.
    Abi yatak sesi tam tersi diyebilirim, marşa ilk basıldığında yataklarda yağ olmadığı için ilk 1-2 saniye vuruntulu çalışılır ardından oraya yağ dolunca rölantideki yatak vurma sesi gider. Gaza basıldığı zaman yataklardaki boşluk bir hayli fazla olduğu için vuruntu sesi meydana gelir. Yüksek ihtimalle bu motorun krankı yataklı değil rulmanlı kranktır yani biyel kolunun içinde yatak yerine rulman var o dağılmaya başlamış olabilir, eğer o krankı rektefiye edebilecek bir rektefiyeci varsa yapılması en ucuz yol olur.

  20. #20
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi yatak sesi tam tersi diyebilirim, marşa ilk basıldığında yataklarda yağ olmadığı için ilk 1-2 saniye vuruntulu çalışılır ardından oraya yağ dolunca rölantideki yatak vurma sesi gider. Gaza basıldığı zaman yataklardaki boşluk bir hayli fazla olduğu için vuruntu sesi meydana gelir. Yüksek ihtimalle bu motorun krankı yataklı değil rulmanlı kranktır yani biyel kolunun içinde yatak yerine rulman var o dağılmaya başlamış olabilir, eğer o krankı rektefiye edebilecek bir rektefiyeci varsa yapılması en ucuz yol olur.
    Bense şöyle biliyorum; ilk çalıştırmada dediğine katılmakla birlikte ısındıktan sonra motora gaz verip yüke bindirince (patlamalar daha şiddetli ve piston hep dolu itiyor) piston sürekli kola ve dolayısıyla kranka bastığı için boşluğu tolere ediyor, oysa gazı bırakınca piston yüksüz çalıştığı için inerken üstten çıkarken alttan vuruyor kranka (tam çekici örse vurma sesi).
    Sarı çapak dediği için rulman değil yatak var gibi geldi, burçtan da olabilir, o da sarı. Bu motorlarda piston kolu nasıl çıkıyor hiç bilmiyorum, komple mi açılıyor acaba. Alttan alınamaz herhalde (bazı büyük motorlarda olduğu gibi) . Eğer öyleyse, komple inip açılacaksa, ben olsam ne varsa sıfırlarım. Hem çok rakam tutmaz hem bir 40 bin km daha gider.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)