Merhaba 2.el aldığım motosiklet için yağ değişimi yapmak istedim tapayi açtığım da çapaklanma gördüm filtre de bu neden olur ve ne yapmalıyım sonucu kötü olurmu ?
Merhaba 2.el aldığım motosiklet için yağ değişimi yapmak istedim tapayi açtığım da çapaklanma gördüm filtre de bu neden olur ve ne yapmalıyım sonucu kötü olurmu ?
Bir çok sebep olabilir, yatak, şanzıman ve blok içi rulmanlar gibi bir çok seçenek var. Çapağın yoğunluğu ve rengi burada önemli bir etkendir.
Cümlenizde bir anlam düşüklüğü var, tapayı açıp filtrede çapak görmek. Bu ikisi bağımsız elemanlar. Filtre derken tapanın mıknatısını vs mi kasdediyorsunuz acaba (sırf meraktan). Çapak kötü ve görmek istemediğimiz bir şey. Tabi km yi yılı bilemiyorum ama çapak doğal olarak bir yerlerin yontulduğunun, parçalandığının göstergesi. Çapak sonrası dikkat etmeniz gereken şey ses. Motor çalışırken ekstra bir ses geliyor mu? Çekiç sesi gibi, şıkırtı olabilir mesela, sürtme sesi vb. Ses yoksa kısmen daha önemsiz bir yerde olabilir aşınma. Bu haldeyse ben bir dahaki değişimi beklerim. Yine varsa ustaya gitmeli.
Motor ne? Kaç km'de? Bu yağ kaç km'de vs bir sürü farklı senaryo olabilir.
yeni bir motosiklet ise rodaj yağında çapak görülmesi normal bir şey. ama örneğin modern Japon motorlarında artık üretim toleransları çok düşük olduğu için pek bir şey görülmemeli. avrupadan gelen bir motorda bu o kadar şaşırtıcı olmaz. lakin ilk değişimden sonra hala aynı miktarda çapak geliyorsa bir şeyler traşlanmaya devam ediyordur ve bu kötü bir durumun habercisi olabilir.
Ns 200 bloğunu şu ana kadar komple açmadım ama bundan dolayıda yağ kanalı hakkında bir şey diyemiyorum ama yüksek ihtimalle yağın geçtiği bir konumda ve süzme görevini başarıyla yapıyor. Süzgecin fotoğrafıda bu:
Mesela buda 50 cc scooterlerde çıkar:
Elbette süzgeçler dolaşım hattındadır aksi halde neden koysunlar, kimi başka motosikletlerde ise bu süzgeçler tapada değil debriyaj kapağının içinde oluyor, yanlış hatırlamıyorsamda Cbr 250'de ve Cup modellerinde aynı şekilde debriyaj kapağındaydı. Onlarında şekli buna benzer:
Kağıt filtre yağı çok iyi süzer bu sebeple periyod uzamıştır ama yağ hacmide artmış olabilir , tel süzgeç yakıt tüketimini ve bakım maliyetini düşürsede yukarda arkadaşın bahsettiği çapaklara karşı hiçbir etkisi yok maalesef..böyle çapaklar fark edildiğinde derhal motor demonte edilip aşınan parça yenilenerek sebep aranmalı , aksi halde krank ve blok çöpe gidebilir..
Ybr de yağ süzgecini adamlar öyle bı yere koymuş ki yan kapağı sökmek lazım mı anca debriyaj değişiminde falan temizleyebilir.
2006 model motorumun filtresi ne halde hiç göremedim daha 😉
Çok az bakır tanecikler vardı yağda birazda tapa içindeki süzgeçte demir talaş vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------
Taba içinde süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------
Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
Evet benim motorda aynı tapada süzgeç var o süzgeç içinde birikmiş demir talaş gördüm soğuk terler döktüm biraz
1953 model çift ve 1957 tek silindir BMW lerde de alt karterde pompaya entegre tabak gibi süzgeç vardı. ;+)).
Benim favorim hem hava (yıkanabilir sünger) hem yağ filtresi olmayanlar. Yağ koy git..Mis .;+)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------
Bakır, ya da bronz renk pek iyiye alamet değil. Km ve yaşı nedir? Km özellikle...
Evet birebir aynı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
2012 model 43000 km ilk sahibinden aldım motoru çok hor kullanmış konuşmada anladığım kadarıyla
Yatak sarıyor gibi, sarı malzeme krank kolunda alt yatakta ve üst piston burcunda oluyor diye biliyorum. Başka yerde varsa, şanzımanda vs onu bilemiyorum. Motorun km sine göre normal bir durum, tek silindir olduğu için çok masraf açmaz yatak sarmış olsa bile.
Çalışırken çekiçle vurma sesi geliyor mu? Gaz verince kesilip bırakınca gelir.
Abi yatak sesi tam tersi diyebilirim, marşa ilk basıldığında yataklarda yağ olmadığı için ilk 1-2 saniye vuruntulu çalışılır ardından oraya yağ dolunca rölantideki yatak vurma sesi gider. Gaza basıldığı zaman yataklardaki boşluk bir hayli fazla olduğu için vuruntu sesi meydana gelir. Yüksek ihtimalle bu motorun krankı yataklı değil rulmanlı kranktır yani biyel kolunun içinde yatak yerine rulman var o dağılmaya başlamış olabilir, eğer o krankı rektefiye edebilecek bir rektefiyeci varsa yapılması en ucuz yol olur.
Bense şöyle biliyorum; ilk çalıştırmada dediğine katılmakla birlikte ısındıktan sonra motora gaz verip yüke bindirince (patlamalar daha şiddetli ve piston hep dolu itiyor) piston sürekli kola ve dolayısıyla kranka bastığı için boşluğu tolere ediyor, oysa gazı bırakınca piston yüksüz çalıştığı için inerken üstten çıkarken alttan vuruyor kranka (tam çekici örse vurma sesi).
Sarı çapak dediği için rulman değil yatak var gibi geldi, burçtan da olabilir, o da sarı. Bu motorlarda piston kolu nasıl çıkıyor hiç bilmiyorum, komple mi açılıyor acaba. Alttan alınamaz herhalde (bazı büyük motorlarda olduğu gibi) . Eğer öyleyse, komple inip açılacaksa, ben olsam ne varsa sıfırlarım. Hem çok rakam tutmaz hem bir 40 bin km daha gider.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)