Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yağda çapaklanma var

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bense şöyle biliyorum; ilk çalıştırmada dediğine katılmakla birlikte ısındıktan sonra motora gaz verip yüke bindirince (patlamalar daha şiddetli ve piston hep dolu itiyor) piston sürekli kola ve dolayısıyla kranka bastığı için boşluğu tolere ediyor, oysa gazı bırakınca piston yüksüz çalıştığı için inerken üstten çıkarken alttan vuruyor kranka (tam çekici örse vurma sesi).
    Sarı çapak dediği için rulman değil yatak var gibi geldi, burçtan da olabilir, o da sarı. Bu motorlarda piston kolu nasıl çıkıyor hiç bilmiyorum, komple mi açılıyor acaba. Alttan alınamaz herhalde (bazı büyük motorlarda olduğu gibi) . Eğer öyleyse, komple inip açılacaksa, ben olsam ne varsa sıfırlarım. Hem çok rakam tutmaz hem bir 40 bin km daha gider.
    Yatak vurduktan sonra artık hiçbir şeyin önemi kalmıyor abi, eğer döndüyse vay anam vay krank ve biyel kolu hayırlı olsun . Bu motorlarda piston kolu krank ikiye ayrılarak çıkar. Prese bağlanan krank pres yardımı ile krankın birleşim piminden ayrılarak ikiye ayrılır ardındanda piston kolu ve piston kolunun içindeki rulman çıkarılır. Elbette yataklı krank bu işte çok daha rahat 2 adet civatayı sök kepi çıkar kol elimizde, toplanacağı zamanda yataklarda aşınma yoksa standart yataklar takılır montaj yağı sürülür (Motor yağından çok daha kalın vizkozite oranına sahip ve ilk çalıştırmadaki sürtünme oranını yok eder, benim gözümde bu iş motor yağı ile yağlanıp toplanacak olay değil) kep takılır civatalar torklanır ardından toplanır. Genelde güncel motosikletin kranka ulaşılabilmesi için blokların komple dağılması gerekmektedir, kimi arabalarda karteri sökebilmek için alt taşıyıcıyı sökmek gerek.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yatak vurduktan sonra artık hiçbir şeyin önemi kalmıyor abi, eğer döndüyse vay anam vay krank ve biyel kolu hayırlı olsun . Bu motorlarda piston kolu krank ikiye ayrılarak çıkar. Prese bağlanan krank pres yardımı ile krankın birleşim piminden ayrılarak ikiye ayrılır ardındanda piston kolu ve piston kolunun içindeki rulman çıkarılır. Elbette yataklı krank bu işte çok daha rahat 2 adet civatayı sök kepi çıkar kol elimizde, toplanacağı zamanda yataklarda aşınma yoksa standart yataklar takılır montaj yağı sürülür (Motor yağından çok daha kalın vizkozite oranına sahip ve ilk çalıştırmadaki sürtünme oranını yok eder, benim gözümde bu iş motor yağı ile yağlanıp toplanacak olay değil) kep takılır civatalar torklanır ardından toplanır. Genelde güncel motosikletin kranka ulaşılabilmesi için blokların komple dağılması gerekmektedir, kimi arabalarda karteri sökebilmek için alt taşıyıcıyı sökmek gerek.
    Tabi varsayımsal konuşuyoruz, arkadaşı da yanlış yönlendirmeyelim di mi..;+).. Ayrıca yatakta boşluk olsa da bi tık kalın yağ ile geçiştirilebilir. Ses önemli, yataktaysa mutlaka ses olur, çekiç sesi...Hayırlısı olsun..

  3. #23
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Değişik bir çalışma sesi var aynı apartmanda oturduğum komşu var onunda motoru var CBF 150 çalıştırıyor motorda tık ses yok saat gibi fakat ben çalıştırıyorum dizel motor gibi ses bar rolentide arkadas grank dedi birisi sibop ayarı ve piyon dedi bende silindir kapak dolu bir sekilde aldım takımdı fakat hâlâ aynı gürültülü çalışıyor bide CBF de piyon yokmuş dişli zincir varmış arkadaş dedi o yüzden motor çalışma fark olabilir die düşündüm fakat yağı değişince bahsettiğim demir talaş gördüm süzgeç içinde çok az gözle Zor görülür şekilde bakır pullar gördüm yağı karıştırınca

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

    Kulağımı koydum rölanti de çalışırken ses yoğunluğu üst kısmında geliyor alta her hangi bir vuruntu duymuyorum kalın yağ koysam veya bor madeni katkı filan acaba bu

  4. #24

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişik bir çalışma sesi var aynı apartmanda oturduğum komşu var onunda motoru var CBF 150 çalıştırıyor motorda tık ses yok saat gibi fakat ben çalıştırıyorum dizel motor gibi ses bar rolentide arkadas grank dedi birisi sibop ayarı ve piyon dedi bende silindir kapak dolu bir sekilde aldım takımdı fakat hâlâ aynı gürültülü çalışıyor bide CBF de piyon yokmuş dişli zincir varmış arkadaş dedi o yüzden motor çalışma fark olabilir die düşündüm fakat yağı değişince bahsettiğim demir talaş gördüm süzgeç içinde çok az gözle Zor görülür şekilde bakır pullar gördüm yağı karıştırınca

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

    Kulağımı koydum rölanti de çalışırken ses yoğunluğu üst kısmında geliyor alta her hangi bir vuruntu duymuyorum kalın yağ koysam veya bor madeni katkı filan acaba bu
    Motosiklet çalışırken videosunu atın bakalım, en net cevabı öyle verebiliriz.

  5. #25
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Bende öyle düşünüyorum cg ile aynı motor parçaları baktım ucuz pahalı değil ne varsa degisirim vitesler dahil zaten sıfır almışım gibi olur motor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

    Tamam çalışırken video atacağım

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Eksantrik zinciri ne durumda acaba , dediğin gibi bloğun üstünden ses geliyorsa gergi tam basmıyor yahut zincir uzamış olabilir , umarım subap sesi ile karıştırmıyorsundur bahsettiğin vuruntuyu , tabi zincir veya subap ses yapsa bile yinede o çapakları oluşturmaz..

  7. #27
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişik bir çalışma sesi var aynı apartmanda oturduğum komşu var onunda motoru var CBF 150 çalıştırıyor motorda tık ses yok saat gibi fakat ben çalıştırıyorum dizel motor gibi ses bar rolentide arkadas grank dedi birisi sibop ayarı ve piyon dedi bende silindir kapak dolu bir sekilde aldım takımdı fakat hâlâ aynı gürültülü çalışıyor bide CBF de piyon yokmuş dişli zincir varmış arkadaş dedi o yüzden motor çalışma fark olabilir die düşündüm fakat yağı değişince bahsettiğim demir talaş gördüm süzgeç içinde çok az gözle Zor görülür şekilde bakır pullar gördüm yağı karıştırınca

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

    Kulağımı koydum rölanti de çalışırken ses yoğunluğu üst kısmında geliyor alta her hangi bir vuruntu duymuyorum kalın yağ koysam veya bor madeni katkı filan acaba bu
    Bor katkı biraz hikaye, zamanında bir klasik arabamda çok sıkıntı yarattı bana. Motosiklette bor katkılı yağ olur mu bilemiyorum, debriyaj yağlı plakalı, olmaz herhalde.
    Her motorun sesi ve desibeli farklıdır. Kimi normal şartlarda bile dizel gibi çalışır kimi de kıskandıracak kadar ipek gibi ( şu anki TVS raider cidden ipek). Bu bir kriter değil, karaketristik özellik. CBF de dişli zincir varsa demekki SOHC motor, üstten tek egsantrik. Seninkini bilemiyorum.
    Sarı malzeme (pirinç sanırım) 2 yerde var diye biliyorum. Krank yatakta ve üstte piston mili burcunda. Supaplarda vs yok. Desenki çapak yok şıkır şıkır ses var, supap ayarı ilk alternatifti. Ama sarı çapak farklı. Bence ustaya götürmelisin. Zaten ses çok degilse sana devam der. Çoksa da motor inecek der. İnerse de dediğin gibi dostum, 3-5 bile tutmaz belki, hiç bilemiyorum piyasayı. Ama iyi usta bulursan sana sıfırlar verir, mis gibi binersin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    Birde anladığım kadarıyla motor üst kapak dolu halde yenilemişsin. Eğer böyleyse sadece üst yenilendiği için yarım motor yapmış oluyorsun, üst tarafın kompresyonu artıyor, eski kalan piston, gömlek, kol, krank (yatak ya da rulman) a binen yük artıyor. Bu zaten aşınmış olan bu parçaların çok daha hızlı aşınmasına sebebiyet verir. Sorunun bundan kaynaklı da olabilir.

  8. #28
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Motor üst komple yeni ayrıca piston gömlek 200cc yaptırdım daha önce 150 cc idi dediğin gibi alt motor eski tasimayabilir çünkü cc yükseldi dediğin gibi yapacağım içim rahat olsun alt motor yenilerim içim rahat bir şekilde binerim şehir dışına içim rahat şekilde çıkarım motor Arora 150-50 fakat motor zongshen eksantrik zincirli değil 2 çubuk var piyon diyorlarmış belki bunların sesi böyledir fakat yinede alt motor yenilerim içim rahat olur yola çıkarken yardımcı oldun çok teşekkür ediyorum işin rast getirsin

  9. #29
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor üst komple yeni ayrıca piston gömlek 200cc yaptırdım daha önce 150 cc idi dediğin gibi alt motor eski tasimayabilir çünkü cc yükseldi dediğin gibi yapacağım içim rahat olsun alt motor yenilerim içim rahat bir şekilde binerim şehir dışına içim rahat şekilde çıkarım motor Arora 150-50 fakat motor zongshen eksantrik zincirli değil 2 çubuk var piyon diyorlarmış belki bunların sesi böyledir fakat yinede alt motor yenilerim içim rahat olur yola çıkarken yardımcı oldun çok teşekkür ediyorum işin rast getirsin
    Rica ederim, sağol..;+)

  10. #30
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Sorun anlaşıldı motorda sürtünme olmamış eksantrik mili kafasına basan parça yi tutan tek cıvata var yalama olmuştu ben biraz büyük cıvata attım onun talaşı kartele gitmiş 😉👍


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)