Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tvs Raider 125 için yerli milli sol yan çanta

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Gerçi diğer topikte de paylaştım ama arada derede kaldı. Son halini ayrı başlıkta sunmak istedim. Çanta 18 lt ve 5-7 kg civarı rahat alıyor. Ayrıca günlük kullandığım yarım kaskı da koyabiliyorum. Raider arka orjinal yolcu koruma demirine adapte ettim bazı modifikasyonlarla. Kulp ve etiket fosforların sarı olması çok güzel bir tesadüf oldu. Gayet memnunum. Sanırım 400 TL ye mâloldu toplamda.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Çanta sadece tek vidayla sabitleniyor, onu kelebek yaparak sök-tak daha pratik hale getirilebilir ama ben sanmıyorum ki senede 1 kereden fazla ihtiyaç duyayım. Ayrıca su geçirmezlik gibi bir derdim de yok ama üç beş delik Dayson la mastiklenirse o da sağlanmış olur. Kapak bu haliyle tamamen çıkabiliyor, kısmen menteşe vs düşünülebilir. Sarı kilitler gayet sağlam ve yeterli. Bugün resimdeki yükle bozuk köy yolunda 5 km denedim, hiç bir falso olmadı. Ayrıca ses de yapmıyor, ana bağlantıyı izole ettim.Bacağımın arkasında olduğu ve açılı yerleştirdiğim için rüzgar direnci minimum. Ardçı ile denedim, rahatça binip oturabiliyor, zaten oldukça altta kalıyor.
    Tur için yapılmadı doğal olarak ama 18 litreyi turda da taşır, kilit vs gerekmedikçe.
    mertowski bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    elinize sağlık sağ tarafa da yapmamak için sizi durduran şey ne oldu ?
    içinde sallanacak birşeyler bırakmayın sağlam kalmazlar

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hocam sen daha iyi bilirsin ama çok sakat bir iş yaptığını düşünüyorum.

  4. #4

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    sevgili Hakan 1969 ,düsünce güzel ama uygulama sakat hemde cok sakat,ayiptir söylemesi kusura bakma ama hani Kelebek ile atin hikayesine dönmüs, birincisi sol tarafa cok cikintili olmus trafikta cok sikintili olacak gibi duruyor sen en iyisi arkaya bir topcase uydur dahem estetik ve hemde güvenlikli bir cözüm olur diye düsünüyorum.

  5. #5
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Bu modelde sol tarafta orjinal demir var, hintliler özellikle kadınlar yan oturuyorlar diye alt bacak etek vs için böyle bir şey konuyor. Ayrıca sağda egsoz var. Olay aslında 1 marketlik alışveriş, bu yeter bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------

    Mekanizmayı paylaşsam sağlama benziyor derdin diye düşünüyorum ki bir Arwic, Cox gibi ucuz çantalardan daha sert plastigi var, heavy duty diye geçiyor. Birleşim elemanları 2-3 mm lik gönye demirlerden büktüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    Sağlam oldu, yakından bakma imkanı olsa anlardınız, zaten aluminyum çanta değil sonuçta 10-15 kg taşımayacak. Ben beğendim, asimetrik olması bence custom bir hava kattı. At ve kelebek olayı bakış açısı, ben yakıştırdım. Aslında tek taraflı çanta uygulaması çok da olağa dışı değil, var örnekleri. Herhangi bir denge problemi yok, yolda düşme ihtimali sıfır. Ayrıca demir bir insanın ayağını dayayabileceği 2 alt bacak ağırlığını taşıyabilecek şekilde tasarlanmış, bu muhtemelen 10 kg den fazladır. Ben buna su koysam ağzına kadar 18 kg olur (18 lt su bu kg) yani atıyorum 2 ekmek 1 koli yunurta vs nin ne kadar ağırlığı olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

    Şu da var, motosikletin sol genişliği değişmedi aslında, gidon geçiyorsa çanta rahat geçer şekilde. Aslında bazı aftermarket yan çanta sistemlerinde bu dikkate alınmayabiliyor. Gidon geçiyor çanta daha dışta olduğu için takılabiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

    İçinde sallanacak birşey koyunca herhangi bir side case den farklı durum ortaya çıkacağını sanmıyorum. Sonuçta fabrikasyon çantalarda da içindekinin titreşimini almak gibi bir mekanizma yok.

  6. #6

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Hayirlisi olsun ne diyelim ben yaptim oldu dersen olur da topcase estetik olarak daha hos duracaktir diye düsünmüstüm önemli olan senin begenmen.

  7. #7
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Yaşınız 78 sanırım, o yüzden abi diye hitap edeceğim. Ağabey belki sana çok aykırı görünüyor ama beğenmesem yapmazdım. Özellikle Caferacer ve Cruiserlarda var tek taraflı çanta olayı.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------

    Az önce yumurta testide yaptım, kırılan olmadı
    F54 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Hakan1969 hocam bence çok başarılı bir çalışma olmuş.
    Yine de insanlar simetrik görmek istiyor.
    Bende de maxem sl45 çanta var. Geçen hafta pazar alışverişinde tahmini 7-8 poşet sebze meyve sığdırdım, ben de şaşırdım.
    Özet; çantanın her türlüsü candır
    hakan1969 bunu beğendi.

  9. #9
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakan1969 hocam bence çok başarılı bir çalışma olmuş.
    Yine de insanlar simetrik görmek istiyor.
    Bende de maxem sl45 çanta var. Geçen hafta pazar alışverişinde tahmini 7-8 poşet sebze meyve sığdırdım, ben de şaşırdım.
    Özet; çantanın her türlüsü candır
    Dostum sağol. Artık seri kullanıyorum. 30 lu yumurta koliside sığdı vallahi, çok mutlu oldum. Arkadaşlar büyük ihtimal oradaki demiri bilmedikleri ve çanta dışa taşıyor gibi göründüğü için endişe ettiler ama ilk baştan ona dikkat ederek tasarladım. Motorun gidon genişliği ayna ucundan diğer ayna ucuna 83cm. Çantanın arka ışığın ortasından çantanın dışına olan ölçü 44 cm. Yani 83 ü ikiye bölersek 41.5cm motorun sol yan genişliğinden çantanın çıkıklığı sadece 2.5 cm. Kaldıki belki dirseğim vs daha çıkık duruyor olabilir. Ayrıca diyelimki bu 2.5 cm yi hesap edemeyip bir yere taktık, çanta 350-400 gr plastik, en kötü çıkar gider. Peki ya yerine kazık gibi oturan bir aluminyum çanta ile durum nasıl olur. O kısım biraz feci olabilir. Çarptığı aracı ezer, yayayı biçer, çarpma sonrası kontrol kesinlikle kaybolur ve daha büyük kazaya sebebiyet verebilir. Plastik kopar parçalanır, üstelik içinde de ağır yük olmayacağı için o anlamda da aluminyum çantadan çok daha az zarar verir. Desteğin için teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------



    Bu tip çanta takımlı motorlarımız da oldu, çok daha güvenli mi yani? Bağlantı noktalarıyla ilgili endişe varsa youtubeda bir slayt paylaştım, izleyip sonra karar versinler derim. Sağlam olmasa (max 5kg yük ile) kendimi abuk bir riske sokmam herhalde. Ayrıca slayt ı seyretmişken bir iki diğer projemede bakılabilir, bu işler elimden geliyor şükür.
    mertowski bunu beğendi.

  10. #10
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    burada bilen çıkmaz bence xcity 250 için bir proje vardı. anlattılar, dinletemediler.

    bağlantı yerinin titreşime direnci kaç kmde kendini bırakacak bilmiyorum ama şahsi tecrübem, bırakacak.

    şahsen de tommygun’a katılıyorum. dikkat edin ve hayırlı olsun.

  11. #11
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada bilen çıkmaz bence xcity 250 için bir proje vardı. anlattılar, dinletemediler.

    bağlantı yerinin titreşime direnci kaç kmde kendini bırakacak bilmiyorum ama şahsi tecrübem, bırakacak.

    şahsen de tommygun’a katılıyorum. dikkat edin ve hayırlı olsun.
    Hangi matematiğe göre bu kadar kesin bir kanıya sahipsiniz bilemiyorum. O zaman ben de derimki, eminim bırakmayacak....Yani nasıl yaptığıma dair bilmiyorum videoyu filan seyrettiniz mi. Kaç noktadan nereye bağlı mesela, biliyor musunuz. Yoksa direk 6.his mi. Ya da Cem Yılmaz'ın skecindeki gibi "aynı kaynım, kaynımda da var aynısından" mı diyorsunuz. Hani deseniz ki (resimlerde görünmüyor aslında) şu bağlantının büküm şekli hoşuma gitmedi, ya da o plastiğin et kalınlığı nedirki böyle bir bağlantıya dayanabilsin, cevap hazır. ama böyle "bence kesin kopacak" deyince cevabı yok bunun..Sizce öyleyse, o sizin sorununuz diyebilirim en çok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------



    Tepkiler karşısında ben...;+))

  12. #12
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    Selamlar, ben bağlantının çok sağlam olduğunu düşünüyorum, çantayaysa güvenim yok. büyük ihtimalle herkes olası senaryoları düşündüğü için karşı geldi. Ben de onlara katılıyorum .

    Güneş ışığı aldıkça gücünü kaybedecek ve daha kırılgan olacak plastik bir "çantayı" metal civata ve metal destek ile direkt bağlamışsınız. Bu titreşimlerin ve kuvvetlerin plastiğe hiçbir sönümleme olmadan iletilmesine sebep olur, metal gibi sert bir malzeme de plastiği hem oyar, hem de titreterek yorar. Beklenmedik bir zamanda bağlantı noktalarındaki plastik kırılır.

    Çantanın şekli köşelerden bastırıldığı zaman içeri çökecek şekildedir (diktörgen prizmalar öyledir) plastik çantalar asla bu şekilde değildir, olabildiğince yuvarlak ve az köşelidirler. Bu hareketler ve şekil kaynaklı esnemeler malzemenin yorulmasına katkı sağlayacaktır.

    Malzeme geçirdiği sıcaklık farklarından dolayı da zarar görecektir, yüksek sıcakta şekil değişimi görülebilir.

    Bunların hepsi "Bence kesin kopacak" yorumudur. Statik analiz yapmadım, malzemenin s-n grafiğini araştırmadım, çantanın rezonans frekansını bilmiyorum, çantanın malzemesini sadece tahmin edebiliyorum, hatta nasıl bağlandığından bile tam emin değilim.

    İşin açık kısmı ise bir gün bu çantanın seni yarı yolda bırakacağıdır.
    pea bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650
    olmamış hocam. illa çanta lazımsa top case takın. depo üstü çanta olabilir, arka sele üstü çanta olabilir. o sol çanta takım çantası gibi durmuş. 125 lik motor kıvrak diye hafif diye alınır zaten, ne gerek var ağırlaştırmaya. zevk meselesidir tabi neticede, beğendiyseniz güzel.

  14. #14
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Pangaea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, ben bağlantının çok sağlam olduğunu düşünüyorum, çantayaysa güvenim yok. büyük ihtimalle herkes olası senaryoları düşündüğü için karşı geldi. Ben de onlara katılıyorum .

    Güneş ışığı aldıkça gücünü kaybedecek ve daha kırılgan olacak plastik bir "çantayı" metal civata ve metal destek ile direkt bağlamışsınız. Bu titreşimlerin ve kuvvetlerin plastiğe hiçbir sönümleme olmadan iletilmesine sebep olur, metal gibi sert bir malzeme de plastiği hem oyar, hem de titreterek yorar. Beklenmedik bir zamanda bağlantı noktalarındaki plastik kırılır.

    Çantanın şekli köşelerden bastırıldığı zaman içeri çökecek şekildedir (diktörgen prizmalar öyledir) plastik çantalar asla bu şekilde değildir, olabildiğince yuvarlak ve az köşelidirler. Bu hareketler ve şekil kaynaklı esnemeler malzemenin yorulmasına katkı sağlayacaktır.

    Malzeme geçirdiği sıcaklık farklarından dolayı da zarar görecektir, yüksek sıcakta şekil değişimi görülebilir.

    Bunların hepsi "Bence kesin kopacak" yorumudur. Statik analiz yapmadım, malzemenin s-n grafiğini araştırmadım, çantanın rezonans frekansını bilmiyorum, çantanın malzemesini sadece tahmin edebiliyorum, hatta nasıl bağlandığından bile tam emin değilim.

    İşin açık kısmı ise bir gün bu çantanın seni yarı yolda bırakacağıdır.
    Güzel cevap için teşekkürler ve haklısınız. Aslında malzeme olarak aynı gibiler bu "eşya taşıma kapları" ile ucuz arwic gibi kalitesiz topcaseler. Muhtemelen üretim yerleri bile aynı olabilir, malûm bu işler plastik enjeksiyonla yapılıyor, kalıbınız olduğu sürece bidon da yaparsınız, çantada. Tabi malzeme bileşimi nedir Arwic tam olarak topcase standardındadır da bu kaplar asla güneşe konmamalı mıdır tam bilemem ama içimden bir ses merdiven altı bir firmanın topcase vs demeden elindeki granül neyse (ucuzu) onunla yapacağını söylüyor. İkinci husus şekli, evet biri daha küre gibi ve keskin hatları daha çok yuvarlatılmış, esnemek üzere tasarlanmış. Kap ise olduğu yerde kalmak için, amacı bir yerde durmak sonuçta. Güneş konusu kesinlikle doğru, her ne kadar çatı altında kalıyor olsa da trafikte maruz kalacak.
    Şimdi, geldiğimiz noktada aslında bunların hepsinin sebebiyet verdiği şey çantanın ömrü. Sizde mesela diyorsunuz ki, "zamanla olacak, güneşte kaldıkça, titredikçe". Zamanında Africa Twin için "Motr" diye bir aluminyum çanta almıştım, çanta idare ederdi ama alt tablası (aluminyum) çok hoşuma gitmemişti. Uzun yolda giderken arkamdan kornaya bastılar öyle farkettim; çanta arkaya doğru yaylanıyordu 45 derece gibi yatık. Tabla ortadan yarılmış, ikiye ayrılmak üzereydi. Allahtan boştu dayanabilmişti kopmadan, bulduğumuz malzemeyle bağlayıp devam edebilmiştim. Demek istediğim aynı ömür, "titredikçe" gibi durumlar nadiren olsa da güvenilir diye düşünülen sistemlerde de sorun yaratabiliyor. O çanta düşse belki arkadan gelene dert olurdu belki denk gelmezdi, ama 500 gr plastikten daha çok zarar vereceği kesin. Nasıl çözmüştük; lazerde daha kalın malzemeden tabla kestirdim, oldu bitti. Bu basit çantadan uzun yıllar beklemiyorum, nasılsa metal aksam sağlam, kırılır ya da yarılmaya başlarsa 260 tl verip uyarlamak 1 saatimi alır. Ki bence motor satılıncaya kadar (1-2 sezon) buna da gerek kalmaz..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)