Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Isikta Arkadan Araba Carpti Kacamadim , Ne yapmaliydim ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Isiklarda durdum , herzaman yaptigim gibi motoru bosa alip sag ayagim yerde sag elim ön frende , isik yesile döndügünde vitese takip firlamak icin sol ayagim vites koluna müdehale icin pegde bekliyor.

    Iste o anda arkamdan duramayacak hizda bir araba geldigini farkettim , amanin vitese takmaliyim debriyaj nerede gazi kim acacak derken herif geldi patlatti arkadan. Kirilan dökülen kemik ve motor bir yana namus da gitti .

    Ne yapsaydim kurtulurdum acaba ??????

    Diyorsaniz cevabi basit ,

    Bos vites sadece motorunuz bozuldugunda yada benzininiz bittiginde kullanacaginiz bir ekstradir.

    Güvenli sürüste durdugunuzda motor bosa alinmamalidir. Bunun yerine durmak icin yavaslarken ister sirali ister blok olarak vites 1 e alinir. Motor durdugunda sol el debriyajda , sag ayak arka fren üzerinde motoru sabitlerken , sag el elcigin üzerinde gazi acmaya hazir sekilde bekler.

    Bu sekilde beklerken bir tehlike algiladiginizda cok seri sekilde harekete gecip kendinizi kurtarmaniz mümkündür.

    Ama debriyaj cekili halde iken beklersek balatalar biter , debriyaj bozulur diyenler ...

    Arabacilardan kalan sehir efsanesi olan debriyajda beklersen balata biter debriyaj bozulur efsanesi motosiklerde islemez . Eski dandik GS ler disinda neredeyse tüm motorlar coklu balatali islak debriyaj sistemi kullanirlar. Isiklarda dururken cektiginiz debriyaj sayesinde motor yagi balatalar arasina rahatca girerek sogumalarini ve rahatlamalarini saglar.

    Sevgilerimle
    mertowski, Cyan, tommygun ve 10 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatalar biter , debriyaj bozulur diyenler ...

    Arabacilardan kalan sehir efsanesi olan debriyajda beklersen balata biter debriyaj bozulur efsanesi motosiklerde islemez . Eski dandik GS ler disinda neredeyse tüm motorlar coklu balatali islak debriyaj sistemi kullanirlar. Isiklarda dururken cektiginiz debriyaj sayesinde motor yagi balatalar arasina rahatca girerek sogumalarini ve rahatlamalarini saglar.

    Sevgilerimle
    Cok ilginc bir bilgi..

    Uzun bir iniste motorun kompresyona girip yavaslamasi beni hasta ediyordu.
    Debriyaji cekip motorun yag gibi akmasini saglayabilirim yani.

    Yakit performansim kesin olarak artacaktir.


    Ama bu konuda ustad olarak gordugum @Niki nin gorusunu merak ediyorum.
    Debriyaja az da olsa zarar veriyorsa degmez.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ben de motoru hiç boşa almam ışıkta. Önceki motorumu 9000km'de acemi ilk sahibinden aldım 45000'de sattım balatalar gayet sağlıklı çalışıyordu. Demek ki zarar vermiyor. Balatayı ha 50-60.000'de değiştirmişim ha 90.000'de beni çok bozmaz açıkçası; bir çift lastik olmuş 15.000₺, benzin olmuş 42₺, bunların yanında solda sıfır.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motoru hiç boşa almam ışıkta. Önceki motorumu 9000km'de acemi ilk sahibinden aldım 45000'de sattım balatalar gayet sağlıklı çalışıyordu. Demek ki zarar vermiyor. Balatayı ha 50-60.000'de değiştirmişim ha 90.000'de beni çok bozmaz açıkçası; bir çift lastik olmuş 15.000₺, benzin olmuş 42₺, bunların yanında solda sıfır.
    Benim tarzim su;

    İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
    Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim

    Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tarzim su;

    İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
    Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim

    Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.
    Araba yoksa agacin arkasina mi saklaniyorsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok ilginc bir bilgi..

    Uzun bir iniste motorun kompresyona girip yavaslamasi beni hasta ediyordu.
    Debriyaji cekip motorun yag gibi akmasini saglayabilirim yani.

    Yakit performansim kesin olarak artacaktir.


    Ama bu konuda ustad olarak gordugum @Niki nin gorusunu merak ediyorum.
    Debriyaja az da olsa zarar veriyorsa degmez.
    Hareket halinde diye bir cümle kurmadim. Dururken gecerlidir söylediklerim. Carpitip ondan sonra yakit sarfiyati artinca beni bahane etme. Tork canavari iki silindir kullaniyorum diye Triumph 900 e camur atiyordun , ne oldu kompresyon fazla mi geldi
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tarzim su;

    İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
    Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim

    Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.
    senin bi tık üstün cimrilikten yemek yemiyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Merhabalar, başlık sahibine kesinlikle katılıyorum.

    Debriyaj çekili beklediğinizde balatalarınız ayrılır, her hangi bir sürtünme olmaz yorulan tek şey baskıyı oluşturan yaylardır ki bu yayları genelde değiştirme ihtiyacı hissetmeyiz. Bu tür bir baskıya dayanabilirler. Kaldı ki debriyajınız yansa bile çok kolay ve ucuz bir şekilde değiştirebilirsiniz.

    Arabalarda debriyaja basılı beklemenin zararı debriyajın sıyırmasından daha çok debriyaj bilyasının yük altında çalışmasıdır, bu bilya debriyaja bastığınızda eksenel yüke maruz kalır ve ömrü kısalır, ki bu motosiklet debriyajlarında yoktur.

    Kendimce tavsiyem ışıklarda beklerken her zaman aynadan arkamızı kontrol etmemiz ve ışık yandığında kesinlikle kontollü bir şekilde çıkış yapmalıyız.

    Herkese iyi sürüşler.
    tommygun bunu beğendi.

  8. #8
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun yerine durmak icin yavaslarken ister sirali ister blok olarak vites 1 e alinir.
    Kesinlikle doğru bir öneri. Işıklarda boşta beklemenin hiç bir yararı yok. Hele ki hafif bir yokuş varsa, zaten daha büyük risk.

    Sadece şu blok olarak 1'e almayı anlamadım. Diyelim 4 ile sürüyoruz ve ileride kırmızı yandı. Duracağız. Ben yaklaştıkça hızıma göre kademe kademe vitesi 1'e düşürerek gelip, ışıklarda duruyorum. Sıralı şanzumanda blok olarak 1'e ne zaman, nasıl alacağız? Açıklar mısınız?

  9. #9

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Yabancıların "friction zone" dedikleri bölgenin başı ve sonu arasında debriyajı nerede tuttuğunuz önemli herhalde. Zira bu bölgenin başında debriyaj balatası tamamen ayrılmışken, bir miktar ileride tuttuğunuzda, ama henüz kavrama noktasına gelmeden, bir miktar sürtünme oluyor olabilir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle doğru bir öneri. Işıklarda boşta beklemenin hiç bir yararı yok. Hele ki hafif bir yokuş varsa, zaten daha büyük risk.

    Sadece şu blok olarak 1'e almayı anlamadım. Diyelim 4 ile sürüyoruz ve ileride kırmızı yandı. Duracağız. Ben yaklaştıkça hızıma göre kademe kademe vitesi 1'e düşürerek gelip, ışıklarda duruyorum. Sıralı şanzumanda blok olarak 1'e ne zaman, nasıl alacağız? Açıklar mısınız?
    Debriyajı çekip, 4'den direkt 3,2,1 diye vitesi düşürmeyi kastediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

    Tabii bu arada elini debriyajdan hiç çekmiyorsun. Ön ve arka fren kombinasyonu ile yavaşlıyorsun. Yeterince yavaşladıktan sonra arka fren ile duruyorsun.
    Sonuç olarak ışıkta beklemeye başladığında eline debriyajda, 1.viteste, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende bekliyorsun.

  10. #10
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı çekip, 4'den direkt 3,2,1 diye vitesi düşürmeyi kastediyor.

    Tabii bu arada elini debriyajdan hiç çekmiyorsun. Ön ve arka fren kombinasyonu ile yavaşlıyorsun. Yeterince yavaşladıktan sonra arka fren ile duruyorsun.
    Sonuç olarak ışıkta beklemeye başladığında eline debriyajda, 1.viteste, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende bekliyorsun.
    E tamam bazen bunu da yapıyoruz ancak debriyaj çekili tahrik boşa çıkacağından (ya da kompresyonu kaybedeceğimizden) uzun süreli yavaşlamalarda çok güvenli değil diye biliyorum. Tabii trafik koşulları belirleyici burada.

  11. #11
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Benim motorum gaz kestiğimde stop edebiliyor ışıklarda beklerken boşa alıp çok çok hafif gaz veriyorum ara ara. Viteste iken bu şekilde yaptığımda balatayı yer miyiz ?

  12. #12
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum gaz kestiğimde stop edebiliyor ışıklarda beklerken boşa alıp çok çok hafif gaz veriyorum ara ara. Viteste iken bu şekilde yaptığımda balatayı yer miyiz ?
    Debriyajı dert etmek yerine motorunuzun rölantisini düzelttirmelisiniz bence. Sorunuzun cevabına gelirsek debriyaj tam çekili ise sorun olmaz.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  13. #13
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Geçen ışıklarda kurye bir genç tam önünde bekleyen bir aracın arkasında duruyor, uyardım dedim asla burada durma araçların arasında dur, arkadan gelen araba seni görmez, senin önünde ki arabayı görür. çocuğun yaşı belki benim motor hayatım kadar var. biliyorum ayağı çekti.. dedim eyvallah..

  14. #14

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı dert etmek yerine motorunuzun rölantisini düzelttirmelisiniz bence. Sorunuzun cevabına gelirsek debriyaj tam çekili ise sorun olmaz.
    Ah hocam Ns200 nedir bilmezsiniz Almanya'da . Kronik stop etme problemi var, çözümü var ama oda geçici...

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Gelişen teknolojiye ayak uydur hocam çok eski bilgiler kendini yenile artık , bir çok motorda artık start stop var , ne yapalım şimdi fabrikaya yazıp Okan hoca kadar bilmiyonuz vazgeçin bundan mı diyelim..
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isiklarda durdum ,

    Iste o anda arkamdan duramayacak hizda bir araba geldigini farkettim , amanin vitese takmaliyim debriyaj nerede gazi kim acacak derken herif geldi patlatti arkadan. Kirilan dökülen kemik ve motor bir yana namus da gitti .
    Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?

    Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.

  17. #17
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?

    Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bazı yüksek cc motosikletlerin debriyajı o kadar hafif değil. Debriyaja asılıp beklemek çok pratik değil bu modeller için.

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelişen teknolojiye ayak uydur hocam çok eski bilgiler kendini yenile artık , bir çok motorda artık start stop var , ne yapalım şimdi fabrikaya yazıp Okan hoca kadar bilmiyonuz vazgeçin bundan mı diyelim..
    Anlattığım yönteme engel değil. Gaza dokunduğun anda motor çalışır ve yürüyüp gidebilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?

    Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.
    Evet maalesef çok bozuldu , özellikle romen , polen ve bulgar plaka görünce nereye kaçacağımızı şaşırıyoruz. Birde Hamburg yakınında Pinneberg diye bir yerleşim yeri var oranın insanı sanki İstanbul minibüsçü esnafından ders almış gibi sürüyor ��
    sayarsoft bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Grup sürüşündeyken arkadaşım eşi ile ışıkta önde bekliyordu. Arkadan full yüklü tır korna, fren öyle bir geldi ki bir den ne olduğunu anlamadık. Ben en sağdaydım ama tır' ın balata kokusunu duydum.

    Arkadaşım saniye içinde vitese taktı ve kendini 40 cm kadar sola attı. Tır yarım saniye sonra öyle bir teğet geçti ki son sürat yanından kanım dondu.

    Eğer arkadaşım yetişemeseydi karı koca tır' ın altında kalacaklardı. Tır silme mermer yüklü. Tabi yetiştik arkasından, adam; " Güneşten ışığı fark edemedim vs.vs."

    O olaydan sonra hiç bir zaman arkam bomboş değilse sürekli viteste beklerim. Allah biliyor ya boş yolda da debriyaj baltası bitmesin diye boşa alırdım. Şimdi hiç bir zaman boşa almayacağım.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)