Isikta Arkadan Araba Carpti Kacamadim , Ne yapmaliydim ?
Reklamlar
-
Isiklarda durdum , herzaman yaptigim gibi motoru bosa alip sag ayagim yerde sag elim ön frende , isik yesile döndügünde vitese takip firlamak icin sol ayagim vites koluna müdehale icin pegde bekliyor.
Iste o anda arkamdan duramayacak hizda bir araba geldigini farkettim , amanin vitese takmaliyim debriyaj nerede gazi kim acacak derken herif geldi patlatti arkadan. Kirilan dökülen kemik ve motor bir yana namus da gitti .
Ne yapsaydim kurtulurdum acaba ??????
Diyorsaniz cevabi basit ,
Bos vites sadece motorunuz bozuldugunda yada benzininiz bittiginde kullanacaginiz bir ekstradir.
Güvenli sürüste durdugunuzda motor bosa alinmamalidir. Bunun yerine durmak icin yavaslarken ister sirali ister blok olarak vites 1 e alinir. Motor durdugunda sol el debriyajda , sag ayak arka fren üzerinde motoru sabitlerken , sag el elcigin üzerinde gazi acmaya hazir sekilde bekler.
Bu sekilde beklerken bir tehlike algiladiginizda cok seri sekilde harekete gecip kendinizi kurtarmaniz mümkündür.
Ama debriyaj cekili halde iken beklersek balatalar biter , debriyaj bozulur diyenler ...
Arabacilardan kalan sehir efsanesi olan debriyajda beklersen balata biter debriyaj bozulur efsanesi motosiklerde islemez . Eski dandik GS ler disinda neredeyse tüm motorlar coklu balatali islak debriyaj sistemi kullanirlar. Isiklarda dururken cektiginiz debriyaj sayesinde motor yagi balatalar arasina rahatca girerek sogumalarini ve rahatlamalarini saglar.
Sevgilerimle
Reklamlar
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
balatalar biter , debriyaj bozulur diyenler ...
Arabacilardan kalan sehir efsanesi olan debriyajda beklersen balata biter debriyaj bozulur efsanesi motosiklerde islemez . Eski dandik GS ler disinda neredeyse tüm motorlar coklu balatali islak debriyaj sistemi kullanirlar. Isiklarda dururken cektiginiz debriyaj sayesinde motor yagi balatalar arasina rahatca girerek sogumalarini ve rahatlamalarini saglar.
Sevgilerimle
Cok ilginc bir bilgi..
Uzun bir iniste motorun kompresyona girip yavaslamasi beni hasta ediyordu.
Debriyaji cekip motorun yag gibi akmasini saglayabilirim yani.
Yakit performansim kesin olarak artacaktir.
Ama bu konuda ustad olarak gordugum @Niki nin gorusunu merak ediyorum.
Debriyaja az da olsa zarar veriyorsa degmez.
-
Ben de motoru hiç boşa almam ışıkta. Önceki motorumu 9000km'de acemi ilk sahibinden aldım 45000'de sattım balatalar gayet sağlıklı çalışıyordu. Demek ki zarar vermiyor. Balatayı ha 50-60.000'de değiştirmişim ha 90.000'de beni çok bozmaz açıkçası; bir çift lastik olmuş 15.000₺, benzin olmuş 42₺, bunların yanında solda sıfır.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de motoru hiç boşa almam ışıkta. Önceki motorumu 9000km'de acemi ilk sahibinden aldım 45000'de sattım balatalar gayet sağlıklı çalışıyordu. Demek ki zarar vermiyor. Balatayı ha 50-60.000'de değiştirmişim ha 90.000'de beni çok bozmaz açıkçası; bir çift lastik olmuş 15.000₺, benzin olmuş 42₺, bunların yanında solda sıfır.
Benim tarzim su;
İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim
Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Benim tarzim su;
İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim
Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.
Araba yoksa agacin arkasina mi saklaniyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Cok ilginc bir bilgi..
Uzun bir iniste motorun kompresyona girip yavaslamasi beni hasta ediyordu.
Debriyaji cekip motorun yag gibi akmasini saglayabilirim yani.
Yakit performansim kesin olarak artacaktir.
Ama bu konuda ustad olarak gordugum @Niki nin gorusunu merak ediyorum.
Debriyaja az da olsa zarar veriyorsa degmez.
Hareket halinde diye bir cümle kurmadim. Dururken gecerlidir söylediklerim. Carpitip ondan sonra yakit sarfiyati artinca beni bahane etme. Tork canavari iki silindir kullaniyorum diye Triumph 900 e camur atiyordun , ne oldu kompresyon fazla mi geldi
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Benim tarzim su;
İsik aniden kirmiziya donerse iki aracin arasina veya en sag/sol seridin en sol/sagina geciyirum.
Ve yeni yakalandigim icin kontagi kapatirim
Bazi isiklar hasta ediyor beni,cok uzun.
senin bi tık üstün cimrilikten yemek yemiyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Merhabalar, başlık sahibine kesinlikle katılıyorum.
Debriyaj çekili beklediğinizde balatalarınız ayrılır, her hangi bir sürtünme olmaz yorulan tek şey baskıyı oluşturan yaylardır ki bu yayları genelde değiştirme ihtiyacı hissetmeyiz. Bu tür bir baskıya dayanabilirler. Kaldı ki debriyajınız yansa bile çok kolay ve ucuz bir şekilde değiştirebilirsiniz.
Arabalarda debriyaja basılı beklemenin zararı debriyajın sıyırmasından daha çok debriyaj bilyasının yük altında çalışmasıdır, bu bilya debriyaja bastığınızda eksenel yüke maruz kalır ve ömrü kısalır, ki bu motosiklet debriyajlarında yoktur.
Kendimce tavsiyem ışıklarda beklerken her zaman aynadan arkamızı kontrol etmemiz ve ışık yandığında kesinlikle kontollü bir şekilde çıkış yapmalıyız.
Herkese iyi sürüşler.
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Bunun yerine durmak icin yavaslarken ister sirali ister blok olarak vites 1 e alinir.
Kesinlikle doğru bir öneri. Işıklarda boşta beklemenin hiç bir yararı yok. Hele ki hafif bir yokuş varsa, zaten daha büyük risk.
Sadece şu blok olarak 1'e almayı anlamadım. Diyelim 4 ile sürüyoruz ve ileride kırmızı yandı. Duracağız. Ben yaklaştıkça hızıma göre kademe kademe vitesi 1'e düşürerek gelip, ışıklarda duruyorum. Sıralı şanzumanda blok olarak 1'e ne zaman, nasıl alacağız? Açıklar mısınız?
-
Yabancıların "friction zone" dedikleri bölgenin başı ve sonu arasında debriyajı nerede tuttuğunuz önemli herhalde. Zira bu bölgenin başında debriyaj balatası tamamen ayrılmışken, bir miktar ileride tuttuğunuzda, ama henüz kavrama noktasına gelmeden, bir miktar sürtünme oluyor olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Punctum adlı üyeden alıntı
Kesinlikle doğru bir öneri. Işıklarda boşta beklemenin hiç bir yararı yok. Hele ki hafif bir yokuş varsa, zaten daha büyük risk.
Sadece şu blok olarak 1'e almayı anlamadım. Diyelim 4 ile sürüyoruz ve ileride kırmızı yandı. Duracağız. Ben yaklaştıkça hızıma göre kademe kademe vitesi 1'e düşürerek gelip, ışıklarda duruyorum. Sıralı şanzumanda blok olarak 1'e ne zaman, nasıl alacağız? Açıklar mısınız?
Debriyajı çekip, 4'den direkt 3,2,1 diye vitesi düşürmeyi kastediyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
Tabii bu arada elini debriyajdan hiç çekmiyorsun. Ön ve arka fren kombinasyonu ile yavaşlıyorsun. Yeterince yavaşladıktan sonra arka fren ile duruyorsun.
Sonuç olarak ışıkta beklemeye başladığında eline debriyajda, 1.viteste, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende bekliyorsun.
-
sayarsoft adlı üyeden alıntı
Debriyajı çekip, 4'den direkt 3,2,1 diye vitesi düşürmeyi kastediyor.
Tabii bu arada elini debriyajdan hiç çekmiyorsun. Ön ve arka fren kombinasyonu ile yavaşlıyorsun. Yeterince yavaşladıktan sonra arka fren ile duruyorsun.
Sonuç olarak ışıkta beklemeye başladığında eline debriyajda, 1.viteste, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende bekliyorsun.
E tamam bazen bunu da yapıyoruz ancak debriyaj çekili tahrik boşa çıkacağından (ya da kompresyonu kaybedeceğimizden) uzun süreli yavaşlamalarda çok güvenli değil diye biliyorum. Tabii trafik koşulları belirleyici burada.
-
Benim motorum gaz kestiğimde stop edebiliyor ışıklarda beklerken boşa alıp çok çok hafif gaz veriyorum ara ara. Viteste iken bu şekilde yaptığımda balatayı yer miyiz ?
-
istanbuls34 adlı üyeden alıntı
Benim motorum gaz kestiğimde stop edebiliyor ışıklarda beklerken boşa alıp çok çok hafif gaz veriyorum ara ara. Viteste iken bu şekilde yaptığımda balatayı yer miyiz ?
Debriyajı dert etmek yerine motorunuzun rölantisini düzelttirmelisiniz bence. Sorunuzun cevabına gelirsek debriyaj tam çekili ise sorun olmaz.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Geçen ışıklarda kurye bir genç tam önünde bekleyen bir aracın arkasında duruyor, uyardım dedim asla burada durma araçların arasında dur, arkadan gelen araba seni görmez, senin önünde ki arabayı görür. çocuğun yaşı belki benim motor hayatım kadar var. biliyorum ayağı çekti.. dedim eyvallah..
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Debriyajı dert etmek yerine motorunuzun rölantisini düzelttirmelisiniz bence. Sorunuzun cevabına gelirsek debriyaj tam çekili ise sorun olmaz.
Ah hocam Ns200 nedir bilmezsiniz Almanya'da . Kronik stop etme problemi var, çözümü var ama oda geçici...
-
Gelişen teknolojiye ayak uydur hocam çok eski bilgiler kendini yenile artık , bir çok motorda artık start stop var , ne yapalım şimdi fabrikaya yazıp Okan hoca kadar bilmiyonuz vazgeçin bundan mı diyelim..
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Isiklarda durdum ,
Iste o anda arkamdan duramayacak hizda bir araba geldigini farkettim , amanin vitese takmaliyim debriyaj nerede gazi kim acacak derken herif geldi patlatti arkadan. Kirilan dökülen kemik ve motor bir yana namus da gitti .
Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?
Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?
Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.
-
Bazı yüksek cc motosikletlerin debriyajı o kadar hafif değil. Debriyaja asılıp beklemek çok pratik değil bu modeller için.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Gelişen teknolojiye ayak uydur hocam çok eski bilgiler kendini yenile artık , bir çok motorda artık start stop var , ne yapalım şimdi fabrikaya yazıp Okan hoca kadar bilmiyonuz vazgeçin bundan mı diyelim..
Anlattığım yönteme engel değil. Gaza dokunduğun anda motor çalışır ve yürüyüp gidebilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Alamanya'da da böyle şeyler olmaya başladı mı?
Desene Alamanya'da bozuldu artık eski Alamanya değil.
Evet maalesef çok bozuldu , özellikle romen , polen ve bulgar plaka görünce nereye kaçacağımızı şaşırıyoruz. Birde Hamburg yakınında Pinneberg diye bir yerleşim yeri var oranın insanı sanki İstanbul minibüsçü esnafından ders almış gibi sürüyor
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Grup sürüşündeyken arkadaşım eşi ile ışıkta önde bekliyordu. Arkadan full yüklü tır korna, fren öyle bir geldi ki bir den ne olduğunu anlamadık. Ben en sağdaydım ama tır' ın balata kokusunu duydum.
Arkadaşım saniye içinde vitese taktı ve kendini 40 cm kadar sola attı. Tır yarım saniye sonra öyle bir teğet geçti ki son sürat yanından kanım dondu.
Eğer arkadaşım yetişemeseydi karı koca tır' ın altında kalacaklardı. Tır silme mermer yüklü. Tabi yetiştik arkasından, adam; " Güneşten ışığı fark edemedim vs.vs."
O olaydan sonra hiç bir zaman arkam bomboş değilse sürekli viteste beklerim. Allah biliyor ya boş yolda da debriyaj baltası bitmesin diye boşa alırdım. Şimdi hiç bir zaman boşa almayacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)