Isikta Arkadan Araba Carpti Kacamadim , Ne yapmaliydim ?
Reklamlar
-
Hadi size bir soru (gerçi cevabı belli ama yine de yazılı dursun burada),
Eskiden manuel otomobil kullanırken, yokuş aşağı veya hafif eğimli yollarda yakıt tasarrufu olsun diye boşa alınıp gidilirdi (hala yapan var mıdır?)
Peki motosiklette seyir halinde boşa almanın motora, şanzumana, debriyaja zararı var mıdır? Yakıt tüketimini düşürür mü?
Reklamlar
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hadi size bir soru (gerçi cevabı belli ama yine de yazılı dursun burada),
Eskiden manuel otomobil kullanırken, yokuş aşağı veya hafif eğimli yollarda yakıt tasarrufu olsun diye boşa alınıp gidilirdi (hala yapan var mıdır?)
Peki motosiklette seyir halinde boşa almanın motora, şanzumana, debriyaja zararı var mıdır? Yakıt tüketimini düşürür mü?
Teorik bir soru degil mi ?
Dunya uzerinde 100 kmh ile inis asagi giderken motor aksin diye cat cat cat diye bosa alan adam yoktur, varsa da manyaktir.
Okican hocamiz duymasin.
Cevaba gelirsek, sanzuman ve motora tabikiiii zarar vermez
Ve tabikiii yakit tasarrufu saglar.
Simdi gelen olur, efendim enjeksiyon sistemini bilmiyosun falan diye
Tasarruf saglar arkadaslar vik vik yapmayalim.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Teorik bir soru degil mi ?
Dunya uzerinde 100 kmh ile inis asagi giderken motor aksin diye cat cat cat diye bosa alan adam yoktur, varsa da manyaktir.
Okican hocamiz duymasin.
Cevaba gelirsek, sanzuman ve motora tabikiiii zarar vermez
Ve tabikiii yakit tasarrufu saglar.
Simdi gelen olur, efendim enjeksiyon sistemini bilmiyosun falan diye
Tasarruf saglar arkadaslar vik vik yapmayalim.
Tabii ki teorik soru...
Hızlı gitmesi şart değil. 20-30 km/h şehir içi trafiği gibi düşünürsek. Fayda/zarar muhasebesi yapabilir miyiz?
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hadi size bir soru (gerçi cevabı belli ama yine de yazılı dursun burada),
Eskiden manuel otomobil kullanırken, yokuş aşağı veya hafif eğimli yollarda yakıt tasarrufu olsun diye boşa alınıp gidilirdi (hala yapan var mıdır?)
Peki motosiklette seyir halinde boşa almanın motora, şanzumana, debriyaja zararı var mıdır? Yakıt tüketimini düşürür mü?
Artık arabalarda da motorlarda da yokuş aşağı gazı kesince motora giden yakıt duruyor, yani tasarruf oluyor, ama boşa alınca ya da debriyaja basınca motor rolantide çalışmak için yakıt kullanacak, tasarruf olmaz yani.
Ben xmax ile büyükçekmece'nin meşhur devebağırtan yokuşundan inerken gazı kestiğimde anlık yakıt tüketimi sıfır gösteriyor, o şekilde gayet güzel iniyorum, çok da fazla yavaşlamıyor, oh bedavadan iniyorum diye seviniyorum. Tabi zincirli motosiklette bu zincire yük bindirebilir çok yapmamak lazım, scooterda da 20binkm'de değişecek kayışı ben 5 yıl dolduğu için daha 10bin km'de değiştirttiğim için dert etmedim, zaten benim kullanımımla km dolmadan süre geçmiş oluyor her türlü değiştiricem dedim.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Artık arabalarda da motorlarda da yokuş aşağı gazı kesince motora giden yakıt duruyor, yani tasarruf oluyor, ama boşa alınca ya da debriyaja basınca motor rolantide çalışmak için yakıt kullanacak, tasarruf olmaz yani.
Ben xmax ile büyükçekmece'nin meşhur devebağırtan yokuşundan inerken gazı kestiğimde anlık yakıt tüketimi sıfır gösteriyor, o şekilde gayet güzel iniyorum, çok da fazla yavaşlamıyor, oh bedavadan iniyorum diye seviniyorum.
Tabi zincirli motosiklette bu zincire yük bindirebilir çok yapmamak lazım, scooterda da 20binkm'de değişecek kayışı ben 5 yıl dolduğu için daha 10bin km'de değiştirttiğim için dert etmedim, zaten benim kullanımımla km dolmadan süre geçmiş oluyor her türlü değiştiricem dedim.
Otomatik değil, manuel motosikletlerden bahsediyoruz. Ayrıca hareket halinde yakıt tüketimi hiçbir koşulda "0" olamaz. İhmal edilebilecek düzeyde olduğundan gösterge o şekilde hesaplıyor olabilir ancak tahrik olduğu sürece motor yakıt tüketir.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Otomatik değil, manuel motosikletlerden bahsediyoruz. Ayrıca hareket halinde yakıt tüketimi hiçbir koşulda "0" olamaz. İhmal edilebilecek düzeyde olduğundan gösterge o şekilde hesaplıyor olabilir ancak tahrik olduğu sürece motor yakıt tüketir.
Manuel motosiklette de gazı keserseniz debriyajı çekmezseniz aynı şekild emotor kompresona girer yani motora yakıt akışı ve ateşleme durur, motor yakıt tüketmez, motorun hızıyla tekerleklerin yerden ilettiği güçle motor döner. Yokuş aşağı inerken vitesi boşa atınca yakıt tasarrıfı eski karburatorlu araçlardaydı, artık kompresyona girince yakıt tüketimini ve ateşlemeyi kesen elektronik şeyler kontrol ediyor motoru.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hadi size bir soru (gerçi cevabı belli ama yine de yazılı dursun burada),
Eskiden manuel otomobil kullanırken, yokuş aşağı veya hafif eğimli yollarda yakıt tasarrufu olsun diye boşa alınıp gidilirdi (hala yapan var mıdır?)
Peki motosiklette seyir halinde boşa almanın motora, şanzumana, debriyaja zararı var mıdır? Yakıt tüketimini düşürür mü?
Karbüratörlü araba kullanıyorsam bayır aşağı inerken düzlenmeye başladığı zaman boşa alırım ve belli bir süre öyle gitmesine sebep veririm, malum karbüratörlü arabalar en yenisi 20 yaşında ve o düzlük bloğun biraz soğumasına izin veririm aynı zamanda yakıt tasarrufuda sağlarım. Motosikletlerde arabalardaki gibi senkromeçler olmadığı için 6 vitesin seyir hızından boşa kadar düşmeniz şanzıman kısmından vuruntu sesleri çıkarak vitesler geçecektir buda şanzımanı peynir ekmek gibi yemek demektir. 20.000 kilometrede böyle yapmak kurtaracağınız yakıt parasının bir çok misli şanzımana gidecektir, kısacası attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmez. Birde genel olarak motosikletler kolay kolay arabalar gibi bayır aşağı gaz vermeden inmezler sıkıştırma oranları atmosferik araçlara göre bir hayli yüksek bundan dolayıda ufak ufak gaz vermek gerekebilir, yine diyorum varsın olsun yaksın hiçbir şey şanzıman kadar pahalı değil .
Konudan bağımsız olarak eski nesil karbüratörlü bir aracınız varsa ve yokuş sonrası iniş varsa, motoruda soğutmak istiyorsanız aracı en yüksek vitese alın, lpg ve benzini komple kapatın ardından bayır aşağı inerken gaz pedalına tam basın. Bayır aşağı inerken önden gelen hava soğuk hava gaz kelebeği komple açık olacağı için tüm hava yakıtsız bir şekilde yanma odalarından geçerek etkili bir soğutma sağlıyor, çokça denendi ve onaylandı , tabi bu sadece eski nesil karbüratörlü araçlar içindir.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hadi size bir soru (gerçi cevabı belli ama yine de yazılı dursun burada),
Eskiden manuel otomobil kullanırken, yokuş aşağı veya hafif eğimli yollarda yakıt tasarrufu olsun diye boşa alınıp gidilirdi (hala yapan var mıdır?)
Peki motosiklette seyir halinde boşa almanın motora, şanzumana, debriyaja zararı var mıdır? Yakıt tüketimini düşürür mü?
Sorunun cevabı şöyle:
Evet bunu yapabilen ve yakıtı düşürebilen bir motor var ve hiçbir şekilde zorlanmadan max süratinde bile bunu yapabiliyor.
Şimdi sorma sırası bende . Bu hangi motor ?
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sorunun cevabı şöyle:
Evet bunu yapabilen ve yakıtı düşürebilen bir motor var ve hiçbir şekilde zorlanmadan max süratinde bile bunu yapabiliyor.
Şimdi sorma sırası bende . Bu hangi motor ?
?
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Gerçek bir motosikletten bahsediyoruz , senin fantezilerinden değil Tommycim
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
espresso adlı üyeden alıntı
Manuel motosiklette de gazı keserseniz debriyajı çekmezseniz aynı şekild emotor kompresona girer yani motora yakıt akışı ve ateşleme durur, motor yakıt tüketmez, motorun hızıyla tekerleklerin yerden ilettiği güçle motor döner. Yokuş aşağı inerken vitesi boşa atınca yakıt tasarrıfı eski karburatorlu araçlardaydı, artık kompresyona girince yakıt tüketimini ve ateşlemeyi kesen elektronik şeyler kontrol ediyor motoru.
Gazı kesmekten bahsetmiyoruz. Motosikleti boşa almaktan bahsediyoruz.
Enjeksiyonlu otomobilde vitesi boşa atınca motor nasıl kompresyona giriyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Karbüratörlü araba kullanıyorsam bayır aşağı inerken düzlenmeye başladığı zaman boşa alırım ve belli bir süre öyle gitmesine sebep veririm, malum karbüratörlü arabalar en yenisi 20 yaşında ve o düzlük bloğun biraz soğumasına izin veririm aynı zamanda yakıt tasarrufuda sağlarım. Motosikletlerde arabalardaki gibi senkromeçler olmadığı için
6 vitesin seyir hızından boşa kadar düşmeniz şanzıman kısmından vuruntu sesleri çıkarak vitesler geçecektir buda şanzımanı peynir ekmek gibi yemek demektir. 20.000 kilometrede böyle yapmak kurtaracağınız yakıt parasının bir çok misli şanzımana gidecektir, kısacası attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmez. Birde genel olarak motosikletler kolay kolay arabalar gibi bayır aşağı gaz vermeden inmezler sıkıştırma oranları atmosferik araçlara göre bir hayli yüksek bundan dolayıda ufak ufak gaz vermek gerekebilir, yine diyorum varsın olsun yaksın hiçbir şey şanzıman kadar pahalı değil
.
Konudan bağımsız olarak eski nesil karbüratörlü bir aracınız varsa ve yokuş sonrası iniş varsa, motoruda soğutmak istiyorsanız aracı en yüksek vitese alın, lpg ve benzini komple kapatın ardından bayır aşağı inerken gaz pedalına tam basın. Bayır aşağı inerken önden gelen hava soğuk hava gaz kelebeği komple açık olacağı için tüm hava yakıtsız bir şekilde yanma odalarından geçerek etkili bir soğutma sağlıyor, çokça denendi ve onaylandı
, tabi bu sadece eski nesil karbüratörlü araçlar içindir.
Manuel enjeksiyonlu araçlarda boşa alınca yakıt tasarrufu sağlanmaz mı diyorsunuz?
6. vitesin seyir hızı bizi neden bağlıyor? Debriyaj sonuna kadar çekili halde normal vites düşüreceğiz. Şanzumanda sorun yoksa neden vuruntu yapıyor? Peki 4. vites diyelim 50 km/h ile giderken debriyajı çekip vitesi boşa aldık, ışıklara kadar öyle devam ettik. Ne zararı var?
-
Avrupalı bir motosiklet alıyorsunuz, ışıklarda durduğunuzda isteseniz de boşa geçmiyor, konu kapanıyor
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Otomatik değil, manuel motosikletlerden bahsediyoruz. Ayrıca hareket halinde yakıt tüketimi hiçbir koşulda "0" olamaz. İhmal edilebilecek düzeyde olduğundan gösterge o şekilde hesaplıyor olabilir ancak tahrik olduğu sürece motor yakıt tüketir.
Hareket halinde bir aracın yakıt tüketimi gayet de kompresyon anında 0 olur. Espresso da ondan bahsediyor. Tahrik olduğu sürece motor yakıt tüketmez. Tahrik olmadığı sürece yakıt tüketir. Eğer tekerlekler zaten motoru tahrik ediyorsa yakıt yakmasına gerek kalmaz çünkü. Hatta içeride oluşan vakum yüzünden motor yavaşlamaya çalışır. Vakum da zaten 0 yakıt olduğu için oluşur.
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
Hareket halinde bir aracın yakıt tüketimi gayet de kompresyon anında 0 olur. Espresso da ondan bahsediyor. Tahrik olduğu sürece motor yakıt tüketmez. Tahrik olmadığı sürece yakıt tüketir. Eğer tekerlekler zaten motoru tahrik ediyorsa yakıt yakmasına gerek kalmaz çünkü. Hatta içeride oluşan vakum yüzünden motor yavaşlamaya çalışır. Vakum da zaten 0 yakıt olduğu için oluşur.
Hocam şu koyu yazdığınız yerde ciddi misiniz?
-
Yabancıların "friction zone" dedikleri bölgenin başı ve sonu arasında debriyajı nerede tuttuğunuz önemli herhalde. Zira bu bölgenin başında debriyaj balatası tamamen ayrılmışken, bir miktar ileride tuttuğunuzda, ama henüz kavrama noktasına gelmeden, bir miktar sürtünme oluyor olabilir mi?
Debriyajı tamamen çekmişken, hala balatanın sürtündüğüne dair şehir efsanesinin bir nedeni olması lazım.
Eski motorlar mı böyleydi acaba?
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Gazı kesmekten bahsetmiyoruz. Motosikleti boşa almaktan bahsediyoruz.
Enjeksiyonlu otomobilde vitesi boşa atınca motor nasıl kompresyona giriyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------
Manuel enjeksiyonlu araçlarda boşa alınca yakıt tasarrufu sağlanmaz mı diyorsunuz?
6. vitesin seyir hızı bizi neden bağlıyor? Debriyaj sonuna kadar çekili halde normal vites düşüreceğiz. Şanzumanda sorun yoksa neden vuruntu yapıyor? Peki 4. vites diyelim 50 km/h ile giderken debriyajı çekip vitesi boşa aldık, ışıklara kadar öyle devam ettik. Ne zararı var?
Evet manuel enjeksiyon sistemine araçlarda vitesi boşa alırsak yakıt tüketmeye devam edecektir oda genelde saatte 0.5-1 litre arasında yakıt tüketir, bununda sebebi enjeksiyonlu araçlarda cut off sistemi vardır. Araç kendi halinde gaz vermeden rölanti devrine düşene kadar gaz vermez ve bu sayede sıfır yakıt ile tasarruf sağlanmış olur, boşa alındığında ise motor şanzımandan herhangi bir kuvvet almadığından dolayı stop etmemek için araca yakıt göndermeye devam eder. Karbüratörlü araçlarda bu sistem olmadığı için ve yüksek devirlerde daha fazla emiş olduğu için boşa atmak daha tasarruflu oluyor.
2. Soru ise biraz yanlış anlatmışım kusura bakmayın, orda bahsetmek istediğim 6. viteste 80-100 hızlarda seyir ederken bayır aşağı inerken vitesi boşa atmaktı. 80-100 hızla giderken bayır aşağı debriyajı çekip boşa atmaya çalışırsak şanzımanda o zaman hiç hoş şeyler olmaz bununda nedeni sıralı şanzıman ve senkromeç, dişliler birbirlerinin hızıyla eşit dönmediği için vuruntu sesleri meydana gelir. Örneklendirmemde hata olabilir ama 8 tur dönen dişliyi 12 tur dönen dişliyle birleştirmek istediğimiz zaman böyle sonuçlar çıkıyor, bundan dolayıda motosiklette vites düşürürken aragaz vermek vites geçişlerini rahatlatır. Hornet 750'de bunu pek hissetmezsiniz ama bir 125 lik olsa dediğim sesler çıkmaya başlar.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hocam şu koyu yazdığınız yerde ciddi misiniz?
Evet. Neden ciddi olmadığımı düşündünüz?
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Evet manuel enjeksiyon sistemine araçlarda vitesi boşa alırsak yakıt tüketmeye devam edecektir oda genelde saatte 0.5-1 litre arasında yakıt tüketir, bununda sebebi enjeksiyonlu araçlarda cut off sistemi vardır. Araç kendi halinde gaz vermeden rölanti devrine düşene kadar gaz vermez ve bu sayede sıfır yakıt ile tasarruf sağlanmış olur, boşa alındığında ise motor şanzımandan herhangi bir kuvvet almadığından dolayı stop etmemek için araca yakıt göndermeye devam eder. Karbüratörlü araçlarda bu sistem olmadığı için ve yüksek devirlerde daha fazla emiş olduğu için boşa atmak daha tasarruflu oluyor.
2. Soru ise biraz yanlış anlatmışım kusura bakmayın, orda bahsetmek istediğim 6. viteste 80-100 hızlarda seyir ederken bayır aşağı inerken vitesi boşa atmaktı. 80-100 hızla giderken bayır aşağı debriyajı çekip boşa atmaya çalışırsak şanzımanda o zaman hiç hoş şeyler olmaz bununda nedeni sıralı şanzıman ve senkromeç, dişliler birbirlerinin hızıyla eşit dönmediği için vuruntu sesleri meydana gelir. Örneklendirmemde hata olabilir ama 8 tur dönen dişliyi 12 tur dönen dişliyle birleştirmek istediğimiz zaman böyle sonuçlar çıkıyor, bundan dolayıda motosiklette vites düşürürken aragaz vermek vites geçişlerini rahatlatır. Hornet 750'de bunu pek hissetmezsiniz ama bir 125 lik olsa dediğim sesler çıkmaya başlar.
Ben de aynı şeyi söylüyorum. Yakıt tabii ki tüketilir ama tasarruf da edilmiş olur. Yukarıda hiç bir koşulda yakıt tüketimi "0" olmaz demiştim.
Karbüratörlü motosiklet veya otomobilleri kastetmedim zaten ilk soruyu sorduğumda...
-
Cut off sadece enjeksyonlu motorlarda bulunmaz . 90 lı yıllara üretilen pekçok karbüratörlü araçlarda da cut off vardır.
Soruma hala cevap bekliyorum. Son hızla gittiğinde bile sorunsuzca boşa geçen ve yakıtını düşüren motor hangisidir ?
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
Evet. Neden ciddi olmadığımı düşündünüz?
Motoru tekerlekler mi tahrik eder, yoksa tahrik, motordan alınan güçle zincire (veya kayışa) ve dolayısı ile tekerleklere ileten bir kuvvet aktarımı mıdır?
Gaahl adlı üyeden alıntı
Eğer tekerlekler zaten motoru tahrik ediyorsa yakıt yakmasına gerek kalmaz çünkü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)