Tvs raider 125 top speed sorunu
Reklamlar
-
Merhabalar raider 125 500km rodaj bakımından çıktı bugün.Her viteste kesiciye sokarak en fazla 100'ü gördüm motorla.Ayrıca son viteste 7000 devirde sabit kaldı motor kesiciye girmedi.Normalde düz yolda 120 rahat görmesi gerekiyor.Aradaki 20'nin hesabını yapmıyorum ama böyle olması beni huzursuz etti.Bunun sebebi ne/neler olabilir ? Teşekkürler.
Reklamlar
-
son viteste devir artmıyorsa sondan bir önceki viteste dene bi de. son vitesler zaten performans vitesi değil tasarruf vitesidir.
-
Onu da denedim,öyle de 100'ü geçmiyor.
-
Rüzgar, sürücü ağırlığı, yolun eğimi, lastik basıncı ve zincir ayarı gibi bir sürü etken bulunmakta. Yinede rodajdan yeni çıkmış motosikleti bu kadar zorlamayın.
-
İlginç bir durum. Ben 400 km deyim şu an, doğal olarak basmıyorum ama hafif inişte vs izin veriyorum gitmesine. Sabit gazda yapıyorum bunu ve hiç yük hissettirmiyorum zira amacım bir nevi tornadan geçirmek silindiri. Bu haliyle bile alet 92-93 deyip kesmeye başlıyor (eco) ve bana iyi yüklenirsem gideceğini hissettiriyor. Yani 90 a cidden çabuk ulaşıyor, buraya kadar hep dolu. Ümitliyim yani,110 görse zaten yeter, 100 kg ve 179 um. Biraz sabredin ve bu km leri yinede motorun eğitiminin devamı gibi düşünün. Ani ivmelenme, son süratten çok göreceli olarak yüksek devre çıkarıp biraz izin verip sonra salın. Bakın bir tabir vardır "motoru sağır alıştırmak" diye. Tek silindirli düşük hacimli makinede rodaj çok önemli, ne rehavet ne gerginlik olmalı motorda. Orta üst devirlerle (motor sıcakken illaki)1500-2000 km ye kadar böyle devam edin. Sonra devir kesiciye girmek vs sorun olmaz.
-
17 yaşındayken pejo hızlı gitsin diye uğraştığım günler geldi aklıma ne boş işler miş şimdi daha iyi anlıyorum
ön dişli büyüt arka dişli küçült yok silindirin hava kanallarını genişlet 15/15 karbüratör tak glardoni silindir a piston mu b piston mu yoksa çift sekman mı olsun vs vs aq motoru bi tarafını da yırtsan 110 yapacak işte
orj ybr var düzde 125 e dayanırdı herkes bi yerinle oynuyorum sanıyordu halbuki o zaman 30 a merdiven dayamıştım bu işlerle uğraşılmayacağını öğrenmiştim ama köpek gibi gidiyorsu
ez cümle hız istiyorsanız motoru değiştirin sağını solunu kurcalamak oynamak o motoru hızlandırmak evet biraz mümkün ama frenlere aktarma organlarına amortisörlerine de iyileştirme yapmayı unutmayın çünkü bu motor max hızına göre tasarlandı fazlasını yapıyorsanız her yerine yapın
-
çok erken km lerde denemeyin şu işleri iyi değil.zaten motor daha açılmadı çıkmaz daha üst hızlar.2000km falan bi bin ondan sonra yavaş yavaş
-
TVS nin öngördüğü max hız 120...Biraz manipüle etmişler...Üstüne youtube da 125 vs yaparken videolar da var...İster istemez beklentiye giriyor insan. ..Xpulse tada 120 muhabbeti vardı, rodaj sonrası denemiştim yapamamıştım. Alet 2000 km sonrası rahat yapar hale gelmisti. Rodaj için acele etmemeli,En az 2000 km bence şart top speed için.
-
Bende de raider var. Tır sollamak için gaz açtım. Rodajdayım bende(650kmlerde)114 dedi sağa geçtim eko ya alıp 80 e düştüm. Yer yer kısa olarak açmak iyi olabilir uzun süre gitmemek kaydıyla.
-
11 beygir 11 nm torklu hava soğutma 5 vites 125 cc motor tek kişi 100-110 yapıyorsa gayet iyi değilmi , hani 4 subap su soğutma teknolojik bir motor olsa 130 falan beklentin olabilirdi ama ne kadar ekmek o kadar köfte dostum ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
11 beygir 11 nm torklu hava soğutma 5 vites 125 cc motor tek kişi 100-110 yapıyorsa gayet iyi değilmi , hani 4 subap su soğutma teknolojik bir motor olsa 130 falan beklentin olabilirdi ama ne kadar ekmek o kadar köfte dostum ;)
youtube da falan en düşük 120 top speed videoları var sitesinde de 124 yazıyor ondan
-
Bugün 460 km oldu ve daha fazla dayanamayıp denedim, ancak yüklenmeden 5.viteste kendi kendine hızlanmasını bekleyerek. Rüzgar etkisini minimize etmek için aynı hatta gidip geri dönerek 2 kez denedim. Bu 2-3 km lik kısım düz zira bisikletle de sürekli pedalladığım bir yol. Giderken 104 dönerken 108 gördüm. Hala rodajda olduğu için çok fazla uzatmadım olayı. Bence şu an için normal. 2000 km sonra 110 u geçme ihtimali yüksek ve gayet iyi. Ancak şu var, 90-95 e kadar alet hiç soluksuz kalmıyor. Kullanım amacına göre düşününce bence çok iyi.
-
Tvs nin hakkını yemeyelim 2 emme 1 egzoz üç subapmış Raider
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tvs nin hakkını yemeyelim 2 emme 1 egzoz üç subapmış Raider
Gariban cb125f i..
-
zerdüşt34 adlı üyeden alıntı
Merhabalar raider 125 500km rodaj bakımından çıktı bugün.Her viteste kesiciye sokarak en fazla 100'ü gördüm motorla.Ayrıca son viteste 7000 devirde sabit kaldı motor kesiciye girmedi.Normalde düz yolda 120 rahat görmesi gerekiyor.Aradaki 20'nin hesabını yapmıyorum ama böyle olması beni huzursuz etti.Bunun sebebi ne/neler olabilir ? Teşekkürler.
Kardeşim ne yapıyorsun sen? 500km daha yeni dolmuş, motorun açılmamış ki. O yüzden devirlenmiyor. O motorun canını alsan 125km/h yapmaz ama 115 falan görürsün fakat MOTORUN AÇILMASI BİRDENBİRE OLMAZ. Önce 7000devir, birkaç yüz km sonra 7500, sonra 8000 devir gibi düşün. İlk defa gördüğü devirlerde birkaç defa daha dolaşacak ki açılacak motorun.
Sabırsız davranıp gereksiz yere motorunu zorlama yoksa ilerde pişman olabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Benim motor 1000km ye yaklaştı daha yeni yeni 7000 devirlerde kullanmaya başladım. Denemek için geçen gün 100km/h hıza çıktım. Motor en yüksek gücünü ürettiği 7500rpm devirde bu hıza ulaşıyor.
-
125 cc motor ile 120 km hızlara ulaşmak süper bir şey. Bir zamanlar benim 150 lik kanuni vardı 110 km den fazla yapmazdı. 125 cc ybr de 105 km fazla yapmazdı. Tabi ben 20 yıl öncesinden bahsediyorum. Amma ybr nin orjinal egzos sesi harika. Muhteşem bir ses.
-
mavellen adlı üyeden alıntı
125 cc motor ile 120 km hızlara ulaşmak süper bir şey. Bir zamanlar benim 150 lik kanuni vardı 110 km den fazla yapmazdı. 125 cc ybr de 105 km fazla yapmazdı. Tabi ben 20 yıl öncesinden bahsediyorum. Amma ybr nin orjinal egzos sesi harika. Muhteşem bir ses.
YBR ayrı bir ekol ama maalesef artık demode ve çok çelimsiz. Bir kez kullandım, verdiği his motor takılmış bir bisiklet gibiydi. Sağlamlığı efsane ama zaten R12 Toros gibi her tarafı mekanik, bozulacak pek bir yeri yok. Günümüz commuter leri giderek naked ya da touring karakteride taşır oldu ki bu cidden harika. Üstelik günümüz 125 leri performans olarak neredeyse (hafifliği ve 4 zamanlı oluşlarıyla) eskinin Jawa 250 Mz251 lerinden daha iyiler. Üstelik çok daha az yakıyorlar.
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
Bende de raider var. Tır sollamak için gaz açtım. Rodajdayım bende(650kmlerde)114 dedi sağa geçtim eko ya alıp 80 e düştüm. Yer yer kısa olarak açmak iyi olabilir uzun süre gitmemek kaydıyla.
usta burada 114 demiştim. Radajı yaptım deneme için bastım. Likteki konuda son 3üncü mesajda resim attım. Bir bakarsın. Bence senin motorda sorun var yada rödajı iyi yapamadın.
link https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/215962-125cc-motor-icin-canta-onerileri-bekliyorum-2.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)