Scooter lastiği güvensiz hissettiriyor
Reklamlar
-
Arkadaşlar ben ehliyet alırken (A2) 200cc pulsar motorla sınavı deneyimledim. Motora bindiğim anda ağırlığından vs. olsa gerek aşırı güven veriyordu bana. Keza gel gör ki benim 110cc lik scooter, pulsardan sonra yerden teması kesilmiş boşta süzülüyormuş hissiyatı veriyor. Lastiklerin üzerinde Nylon yazıyor çok anlamıyorum ama emniyetsiz olduğuyla ilgili birkaç konuda yazı okudum. Kafama o kadar takılıyor ki 15 km hız ile dönüş yapıyorum ve kafamdaki bu fikri yenemiyorum. Scooter tekerleri (10 inç) sırf küçük olduğu için ve lastikler Nylon olduğu için tehlikeli midir yoksa ben mi kafayı çok fazla takıyorum. Yardımınıza ihtiyacım var :D (Lastikleri durumum müsait olduğunda değiştireceğim buradaki asıl mesele benim motora güvenememem :( )
Reklamlar
-
En kısa zamanda lastikleri orta vadede de motoru değiştirin😅
-
Nylon paranin alabilecegi en ucuz ve en kalitesiz lastik tipidir. Fabrika cikisinda lastiksiz cikartsalar motorlari daha hayirli olur herhalde.
Guvensiz hissetmekte haklisiniz. Uzerine de kucuk teker faktoru eklenince daha da tehlikeli gelebilir.
Tavsiyem motorunuz marka modelini aratip uygun bi set lastik alin. Scooterlarda genelde michelin citygrip tercih ediliyor. Keza ben de kullanmis ve memnun kalmistim.
-
Peki scooter tekerlerinin küçük olması bu meretleri tehlikeli hale getiriyor mu sizce hocam? düz yolda giderken acaba kayar mıyım, şu yolda dönerken yeri öper miyim diye koltuk üstünde düşündürüyor beni. Ehliyet sürecinde hoca sağ olsun direktifleri sayesinde yenmiştim korkumu scooterda da buna ihtiyacım var sanırım :D
-
motor bu, illaki düşeceksin, bence düşerim korkusu yerine düşsemde bir şey olmaz / ucuz yırtarım diyebileceğin koruyucu ekipmanlar kullan.
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
motor bu, illaki düşeceksin, bence düşerim korkusu yerine düşsemde bir şey olmaz / ucuz yırtarım diyebileceğin koruyucu ekipmanlar kullan.
valla hocam motoru 50'ye aldım ekipmanı 10'a kendimi korudum da cesaretimi bu meretle koruyamıyorum :D
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Peki scooter tekerlerinin küçük olması bu meretleri tehlikeli hale getiriyor mu sizce hocam? düz yolda giderken acaba kayar mıyım, şu yolda dönerken yeri öper miyim diye koltuk üstünde düşündürüyor beni. Ehliyet sürecinde hoca sağ olsun direktifleri sayesinde yenmiştim korkumu scooterda da buna ihtiyacım var sanırım :D
Motosikletin cinsinden ziyade motosikletin hafifliği ve kesinlikle lastiğin çok kötü olmasından dolayı sendeki tedirginlik.
Düzgün bir lastik alınca zaten kendin de şaşıracaksın aradaki tutuş farkına.
Michelin marka lastiğe erişimin yoksa anlas'ın da güzel lastikleri var. Ben sadece winter grip modelini kullandım anlas'ın En iyi kış lastiklerindendir.
Son olarak da kesinlikle düzgün ekipmanlar olmadan trafiğe çıkma, hele ki o lastiklerle.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Motosikletin cinsinden ziyade motosikletin hafifliği ve kesinlikle lastiğin çok kötü olmasından dolayı sendeki tedirginlik.
Düzgün bir lastik alınca zaten kendin de şaşıracaksın aradaki tutuş farkına.
Michelin marka lastiğe erişimin yoksa anlas'ın da güzel lastikleri var. Ben sadece winter grip modelini kullandım anlas'ın En iyi kış lastiklerindendir.
Son olarak da kesinlikle düzgün ekipmanlar olmadan trafiğe çıkma, hele ki o lastiklerle.
Teşekkür ediyorum hocam son olarak bu anlasın 4 mevsim yazan lastikleri var. Anladığım kadarıyla lastikler yaza ayrı kışa ayrı modelleniyor. 4 Mevsimler kandırmacadan mı ibaret yoksa işimi görür mü? Kışın motoru kullanmayı düşünmüyorum zaten karda kullanma ihtimalim sıfır diyebilirim.
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Teşekkür ediyorum hocam son olarak bu anlasın 4 mevsim yazan lastikleri var. Anladığım kadarıyla lastikler yaza ayrı kışa ayrı modelleniyor. 4 Mevsimler kandırmacadan mı ibaret yoksa işimi görür mü? Kışın motoru kullanmayı düşünmüyorum zaten karda kullanma ihtimalim sıfır diyebilirim.
Kışın kullanmayacaksan michelin city grip uygundur senin için. Ofiste arkadaş da yeni aldı o da övüyor lastiği. Dört mevsim lastik olayına gelirsek city gripleri millet 4 mevsim kullanıyor ve herkes övüyor. Yapıştır geç. Canından değerli mi?
Michelin için bostancı buz motor lastik bayisini tavsiye ederim, güler yüzlü işinde de iyidir.
-
17inch altı kaliteli lastik uretilmiyor.scootere en pahalı lastigi taksanda yol tutmaz.çap kucuk oldugundan dolayı ayrıca dengesizdir.15km hızla giderken ıslak yolda kayabilirsin.yapabilecegin birsey yok.mumkun oldugunca az on fren sıkıp dengeli sürmeye calısacaksın.
-
Michelin City Grip'ten memnunum. Anlas Winter Grip'in övgüsünü çok işittim, Türk markası ama ilginçtir yurtdışında da tanınan bir model. Bildiğim kadarıyla kış lastiklerini yazın da kullanabiliyorsunuz ama hamurun yumuşaklığı vesaire nedeniyle daha çabuk yıpranabiliyor.
Skuter yol tutmaz diye bir görüşe de açıkçası şahsen katılmıyorum. Youtube'da "vespa racing" falan diye ararsanız rahmetli AEA'nın tabiriyle tatlı tabağı kıvamında lastik ebatlarındaki eski Vespalarla adamların ne biçim viraj aldığını görebilirsiniz.
-
Yorumlar için teşekkürler arkadaşlar yardımcı oldunuz :D
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Peki scooter tekerlerinin küçük olması bu meretleri tehlikeli hale getiriyor mu sizce hocam? düz yolda giderken acaba kayar mıyım, şu yolda dönerken yeri öper miyim diye koltuk üstünde düşündürüyor beni. Ehliyet sürecinde hoca sağ olsun direktifleri sayesinde yenmiştim korkumu scooterda da buna ihtiyacım var sanırım :D
Değerli kardeşim, lastiklerin -diğer arkadaşların da ifade ettiği gibi- berbat ötesi. Öncelikle bu lastiklerden kurtul.
Scooter lar gerek lastik ebatlarının küçüklüğü gerekse kavrayacak depo, vites olmaması gibi sebeplerden, vitesli ve depolu motorlara göre kullanımı hem daha zor hem de güvensizdir.
Yıllarca scooter kullanan ve şu anda da ileri sürüş eğitmenliği yapan biri olarak diyorum ki ilk depolu ve vitesli motorumu aldığımda dünya varmış dedim. Tecrüben arttıkça bu ayrımı sen de yapabileceksin.
Akabinde ileri sürüş eğitimi al. Bu eğitimi aldıktan sonra dünyan değişecek. Düz yolda nylon lastikle de düşmezsin belki ama (logar kapağı , raylar, boyalı şeritlerde bir aksiyon yapmadıkça) lastiklerin en kaliteli de olsa virajda en ufak bir bakışı kaçırsan, güvenlik balonunu patlatsan, trafiği okuyamayıp 3 sn sonra olacakları ön görmesen kaza kaçınılmaz. Bu nedenle eğitim şart. Şu anda motoru kullanırken tem ekipmanlı olman gerektiğini söyleme ihtiyacı bile hissetmiyorum.
-
motomad adlı üyeden alıntı
17inch altı kaliteli lastik uretilmiyor.scootere en pahalı lastigi taksanda yol tutmaz.çap kucuk oldugundan dolayı ayrıca dengesizdir.15km hızla giderken ıslak yolda kayabilirsin.yapabilecegin birsey yok.mumkun oldugunca az on fren sıkıp dengeli sürmeye calısacaksın.
Valla winter grip kullanan kuryeler öyle düşünmüyor. Benim de kuryelik yaptığım zamanda winter grip ile cayır cayır yatardık viraja ve tedirginlik hissettirmezdi. Scooter deyip geçmeyin, o marşpiyellerin dili olsa da konuşsa. Sarf malzemesi gibi marşpiyel değiştiriyordu yemek sepeti.
-
Önce su konuya bir aciklik getirilmasi lazim, herkesin dilinde NAYLON Lastik diye bir laf dolasip duruyor, NAYLON malzemesinden lastik olmaz bu biiiiir, Nayalon malzeme sadece lastigin ic cemberini yani janta basan lastigi cevreleyen cemberde kullanilan malzeme Naylon olup bu imalat sekli Otomobil,Otobüs,Kamyon gibi agir yüke maruz kalan tasitlarda bu cember nayoln olmayip celik telden imal edilmis olup agir yüke dayanikli olmasi acisindan ve celigin Naylona göre cok cok daha saglam olmasindan ötürü celik malzeme kullanilmistir,Morosiklet lastiklerinda kullanilan malzeme karisiminda Kaucuk miktari diger tasitlarda oldugundan daha az miktar kullanilmaktadir bunun ispati her iki tür lastikten birer kücük parca kesip yakilarak anlasilir, elinde hurda stok lastik bulunan bir arkadasimiz varsa lastigin ic cember kismini kesip icindeki malzemenin celik tel olmayip Naylon sert ipliklerden oldugunu göreceklerdir.
Not: navarin11 rumuzlu arkadaşın bu konuyla ilgili mesajını kopyaladım , yanlış başlığa yazmış..
-
Motosikletten scooter'a geçince bu şekilde hissetmen gayet normal. Ben de arada bir arkadaşımın scooter'ına bindiğim zaman ilk defa iki tekerliğin üzerine binmiş gibi bir güvensizlik hissediyorum. Hep scooter kullanmış olsaydın büyük ihtimalle böyle bir güvensizlik hissetmezdin ama küçük tekerlikli scooter'ların yola tutunma katsayıları daha düşüktür. O yüzden scooter'da kalacaksan en azından büyük tekerlekli bir scooter ile devam etmek daha mantıklı olur uzun vadeli.
-
motomad adlı üyeden alıntı
17inch altı kaliteli lastik uretilmiyor.scootere en pahalı lastigi taksanda yol tutmaz.çap kucuk oldugundan dolayı ayrıca dengesizdir.15km hızla giderken ıslak yolda kayabilirsin.yapabilecegin birsey yok.mumkun oldugunca az on fren sıkıp dengeli sürmeye calısacaksın.
Pek katılmyorum. Eski motorda da (joymax) şimdiki motordada (profilde) ıslak yolda kaydığımı bilmem. Hızlı gidip ani hareket ile yapılan frende her motor lastiği kayar. Ani hareket yapmamak gerek gözlemlediğim ve tecrübelerime dayanarak yazıyorum.
-
Ben de YBR ve Cygnus L var.
Uzun süre scooter kullanmayıp Cygnusa binince ve tekerlekler de hicnisekilde gozukmeyince sanki tekerle degil de asfaltta kayarak gidiyomusum gibi hissediyorum.
Teker ebatinin ufakligindan oluyor bu. Mesela cup motorlarda olmuyor.
Kaliteli lastik de alsanız aynı hissiyatı yaşayacaksınız.
Alışınca keyifli oluyor ama kaykayla gezer gibi gidiyosun.
-
Küçük teker yüksek manevra kabiliyeti getirir scooter gibi şehir içi motorlarının vazgeçilmezidir. Dezavantaj olarak kasisler, çukurlardan geçişte çok sallar büyük tekere göre. Yol tutuşu ile lastik çapının çok alakası yoktur. İyi bir lastik iyi bir tutuş sağlar. Lakin scooter gibi tabure üstünde oturma hissi olan motordan, bacak arasına alabildiğin normal bir motora ilk defa bindi isen motora olan hakimiyetinin yüksek olduğunu hissedersin.
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben ehliyet alırken (A2) 200cc pulsar motorla sınavı deneyimledim. Motora bindiğim anda ağırlığından vs. olsa gerek aşırı güven veriyordu bana. Keza gel gör ki benim 110cc lik scooter, pulsardan sonra yerden teması kesilmiş boşta süzülüyormuş hissiyatı veriyor. Lastiklerin üzerinde Nylon yazıyor çok anlamıyorum ama emniyetsiz olduğuyla ilgili birkaç konuda yazı okudum. Kafama o kadar takılıyor ki 15 km hız ile dönüş yapıyorum ve kafamdaki bu fikri yenemiyorum. Scooter tekerleri (10 inç) sırf küçük olduğu için ve lastikler Nylon olduğu için tehlikeli midir yoksa ben mi kafayı çok fazla takıyorum. Yardımınıza ihtiyacım var :D (Lastikleri durumum müsait olduğunda değiştireceğim buradaki asıl mesele benim motora güvenememem :( )
Lastik hava basınçlarını kontrol ettiniz mi?
Motosikletinizi yeni aldığınızı sanıyorum. Üreticiler teslim aşamasına kadar olan bekleme sürelerini dikkate alarak, fabrika çıkışlı lastiklere normalin çok üzerinde hava basarlar. Örneğin normali 28 PSİ olan lastikte 40-45 PSİ görebilirsiniz. Aracı teslim eden bayilerin %99'u basınçları kontrol etmeden müşteriye verir. Sadece motosiklet değil, otomobilde bile buna dikkat eden yok.
Dolayısı ile siz de basınçları kontrol etmediyseniz, büyük ihtimal normalin çok üzerinde bir hava basıncı ile sürdüğünüzden ne yol tutuş, ne fren size güven vermeyecektir. Aynı söylediğiniz gibi havada gidiyormuş hissiyatı alırsınız.
Önce bir basınçları kontrol edin. Sonra yine konuşuruz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)