Arkadaşlar Voge marka motosiklet kullanan var mı aramızda ? Çin malı olduğunu ve Yuki nin getirdiğini biliyorum ama kalitesi nasıldır ? Bilgisi olan var mı acaba ?
Arkadaşlar Voge marka motosiklet kullanan var mı aramızda ? Çin malı olduğunu ve Yuki nin getirdiğini biliyorum ama kalitesi nasıldır ? Bilgisi olan var mı acaba ?
Ben inceledim. Plastik kalitesi, işçilik, boya vs iyi görünüyor. Zaten BMW F serisi motorlarını bu firmaya yaptırıyor. Bazı skuterlerin motorlarını da bu firmaya yaptırıyor bildiğim kadarıyla. Bence kalite olarak bir sıkıntı yok. Bence sıkıntı getiren firma. Yuki değil de başka bir firma getirse daha başarılı olurdu. Bu benim kendi şahsi fikrim. Belki yanılıyorumdur.
SR4 modelini almayı düşündüm, hala düşünüyorum. 525 DSX ise bir arkadaşım aldı. Biraz kullandım. Gidişi, frenleri vs beğendim. Uzun yıllar kullanmak istiyorsanız alınır diye düşünüyorum.
google? google?
motor guzel +
servis çöp -
sonuc: çöp
Forumumuzda Voge motosiklet kullanan bir arkadaşımız vardı.
Konuyu gördüğünde yorum yapacaktır.
Servis hizmetleri kötü olan markaların motosikletlerini alıyorsak tanıdığımız iyi bir usta olmalı düşüncesindeyim.
Geçen gün 525 DX modelini inceleme ve 20-30 km kullanma fırsatı buldum. Motorun genel kalitesi iyiydi. Üzerinde orta sehpa, koruma demiri, sürüş modu, elcik koruma, sis farı, arka çanta tablası, lastik basınç sensörü, Metzeller lastik, ayarlı cam orjinal olarak mevcuttu. Süspansiyon Kayaba (önde ayarlı) fren çelik hortumlu Nissindi, manetlerin ikisi de ayarlıydı. Enjeksiyon ya da abs bosch dediler, görmedim. Kullandığım sürede özellikle sport modda epey torklu hissettiriyor gidişi virajı freni güzel. Benim o sürede gördüğüm tek olumsuzluk Renkli LCD göstergeye sinyalleri de entegre etmişler, sinyal ekranda şiddeti düşük bir işaret olarak yanıyor ve farkedilmeyebiliyordu.
Uzun yıllar (70.000 km) Kawasaki KLE 500 kullanmıştım. Ona çok benziyor ama daha kalıplı, torklu ve rüzgar koruması daha iyi.
Motora bu kadar markalı ürün koyup da kendi yaptıkları kısımları uyduruk yapacaklarını çok düşünmüyorum. Dışarıdan aldıkları bileşenlerin maliyetine katlanılmış sonuçta. Bu motorda en büyük sorun satış sonrası ve parça temini olabilir ama şunu da ekleyeyim alan arkadaşım talihsiz bir durumla yeni motoruyla düştü, jant ve ayna mevcutmuş stokta, hemen getirtti.
Motor güzel, servis şüpheli.
Genel olarak yorumlara bakarsak motorun gayet iyi olduğu ama servisinin muhtemelen çok kötü olduğu anlaşılıyor, peki parça bulunması konusunda sıkıntı yaşanır mı ? 300 DS modeli oldukça mantıklı geliyor bana.
Yani bana da şöyle geliyor, motorun iyi olması ve sorunsuz olması hiç problem olmasa bile, diyelim ki bir parçaya ihtiyaç duydunuz, diyelim amortisor patladı yenisi gerekiyor ve servise gidiyorsunuz ama deniyor ki elimizde yok, ne yapacaksınız? Mesela motora her gün binen birisiniz ve o parçanın gelmesi 1 ayı bulacak. 1 ay motor yatacak.. veya o parça hiç gelmeyecek o halde bu motoru ne yapacaksınız?
Servis ve yedek para her şeydir.
Sırf bunu göz önünde bulundurarak karar verilmeli. Bu marka iyi olsa bile servis ağı ve yedek parça tedarik sorunları çözülmediği sürece yatırımı yanlış olacaktır sonuçta istenen paralar rakiplerinden çok çok da uzak değil
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
ben kısa süre sr4 modelini kullandım. harika bir scooter'dı. şeytana uyup ak550 almak için sattım ama hala yollarda görünce dönüp bakıyorum. bu arada satarken de biraz uygun bir fiyat koydum. ilanı gece 2'de yayına aldım, sabah 10 gibi biriyle sözleştik. peşine de 3-4 kişi daha sıraya girdi ama ilk gelen aldı.
Ne alaka bilmiyorum ama, yahu şu ülkede motosiklet o kadar seviliyor ve kullanılıyorki neden tek bir özgün motosikletimiz yok hâlâ. 50 yıl sonra da olmayacak mı. Bir "Voge" çıkartmayı neden başaramıyoruz. Neden zaten piyasada mevcut olan komponentleri (bosch, kayaba, nissin vs vs.) bir araya getirip mesela "Ceylan" diye 125 cc tek silindir hava soğutmalı basit bir modelle başlayamıyoruz. Yaşım 55 çocukluğum pejoyla geçti, arada japon avrupa, şimdi de hintli. Acziyet bu, başka bir şey değil. Hiç talep olmasa ok, var ama deli gibi.
Olmayabilir dostum yaa...Togg u düşünecek olursak ki o kadar problemli olduğu halde...Ahmet Mehmet değilde hani Reis deseki yerli milli, kuryesi olan firmalar başlar almaya.
Ben alırdım. 12 değil 10 bg olsun sorun etmezdim, fiyatını da 100k değil 50-55 yap, kapış kapış giderdi. Yedeği, servisi güzel yapardın, başta zarar etsende sonra çok kazanırdın. GP kompozit mis gibi bir örnek. Tiger egsoz keza öyle. Tonla çantacı türedi. Bursa da debriyajdan kranka her şeyi ürettirirsin.
Yazık oluyor...
Şimdi çin malı olan 80k'ya maloluyorsa aynı parçaları (frenler, abs, amortisörler vb) aynı maliyetle bulsan bile kalan parçaların burada üretimini de işin içine katınca yabancılarla yakın fiyat agelirse üstüne marka da karını koyacak tabi, o zaman honda dururken yakın fiyata sırf yerli diye niye alayım da nasıl güveneyim?
Çin gibi çok büyük pazar olur da o pazarlara satma şansı olanlar üretim hacmi avantajı ile maliyetleri düşürebiliyorlar. Ama bizim yerli ve milli anadolu kaplanlarına çinden buldukları en ucuz şeyleri burada en ucuz işçilikle kalite kontrolu de çok önemsemeden motajını ucuza yaptırıp satmak tatlı geliyor. Uzun vadede motosiklet işine yatırım yapacak babayiğit sanayici çıkmamış.
Ben çocukken Java Ceylan 350 modeli reklamları çıkardı tek kanallı TV devrinde, hatta yaşadığım küçük işlece tanıdıklarda falan görürdüm, demek onu o zamanlar üreten firmalara çinden ithal etmek daha karlı gelmiş.
Bence ABS ve Yakıt enjeksiyon sistemi hariç burada yapılabilir, hem de çok daha ucuza. Lityumla ve elektrik motoruyla (üstüne tonla ekstra elektroniğide ithal ederek) Togg yapıp 1.9 milyona satıyor. Bu gerçek risk aslında ve itmeyle girildi bu işe. 125 cc motorun bloğunu dökersin, piston gömlek sekman rulman hepsi üretiliyor. Bursa da Valeo var. Monroe nin de fabrikası var diye hatırlıyorum. Far sinyal hepsi var. İsteseler çok uygun fiyata yaparlar. Kaba haliyle 100 kg metal bu..🙂.
Ceylan aklıma Jawa'dan geldi zaten. Bir heves var hep aslında insanımızda, "Murat124" demişiz, Toros demişiz. Ama icraat yok.
Piyasayı, rekabeti düşüneceksek Kuzey Kore yi nereye koyacağız. Ne alıyor ne satıyor yemiyor içmiyor silah üretiyor.
Olay seninde dediğin gibi "tatlı para sevgisi". Yuki nedir, Arora nedir, baksan milyon model, çoğu üç beş satmamıştır bile.
Çinli sorar; "Ne yazayım abi depoya", Arora yaz kardeşim (belki aurora diyecekti Adanalı arkadaş da yazım olarak bilemedi arora deyiverdi). Çinli; yeni model çıkarttık ustam koyalım mı ondan da ortaya karışık "vinto525 gs". Olur ama Arora GS525 yaz onada. Tmm oldu bil.
😁
Oooo demeek cb125f aslinda yerden yere vurulacak motor
Uzulme freasy, zaten yerden yere cok vurdular sen kacirmisin oralari veya tekrar cok boktan bir motor oldugunu belirtme ihtiyaci duydun ;)
Tabii gercekler acidir freasy,
Avrupada hintli cinli motorlar adimini atamazken sizin kampananaaa fren, 100 bin etmez,20 yillik tekonoloji dediginiz motor bestseller oluyorrrrr.
Neyse..ikna olmayacagini biliyorum cb125f alsammi diyen insanlarin aklini celme diye yazdim bunlari
Sanki bir zamanlar Doğu Alman MZ fabrikasını söküp getirmişlerdi. Üretim Türkiye'de idi bir zamanlar. Ama olmayor, olamayor. Bir tek TT Chopper üretip satıyor galiba, oda butik hot couture üretim yapıyor. Motosikleti bırak, moped, cup, kurye motoru bile üretmiyoruz.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)