Motorda elektrik yok / Tracer 700
Reklamlar
-
Herkese iyi pazarlar.
Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.
- Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
- Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
- Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.
Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?
Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.
Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?
Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?
Sevgiler
Reklamlar
-
Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Bİr ara benim de aküm bitti, elektrik gelmiyordu. Motosikletin kontağını kapattım, araçtan akü bağlantısı çektim. Zaten şarj etmeye başlayınca aracın deviri düşmüştü. Bi' 5-6 dakika bekledim. Sonra aynı şekilde bağlantıları sökmeden kontağı açıp marş verdim, çalıştı. Deneyebilirsiniz. Daha önceden yıkarken konjektörde sıkıntı olmadıysa niye şimdi sıkıntı olsun?
-
vFurky adlı üyeden alıntı
Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Bİr ara benim de aküm bitti, elektrik gelmiyordu. Motosikletin kontağını kapattım, araçtan akü bağlantısı çektim. Zaten şarj etmeye başlayınca aracın deviri düşmüştü. Bi' 5-6 dakika bekledim. Sonra aynı şekilde bağlantıları sökmeden kontağı açıp marş verdim, çalıştı. Deneyebilirsiniz. Daha önceden yıkarken konjektörde sıkıntı olmadıysa niye şimdi sıkıntı olsun?
Teşekkür ederim, hemen deniyorum sizin yönteminizi.
-
Yıkadıktan sonra hemen bozulmamıştır ama içerilere giren su bir yerlerden süzülüp sonrasında bir yerleri kısa devre yaptırmış olabilir. ben olsam sigortaları da kontrol ederdim.
-
Geçmiş olsun öncelikle. Motor sıcakken yıkadıysanız su girmeyen (ya da suyun ulaşamadığı) yere buhar olarak girebiliyor. Hatta sabah çiğ i bile bazen sorun yaratabilir elektrikli aletlerde. Akünüz tam boş sa bile takviyeyi aynı sekilde yaparsınız. Sonuçta paralel bağlıyorsunuz, yaptığınız şey amper eklemek. Bence bunu deneyin ilk, muhtemelen çalışacaktır. Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz, o zaman kesin anlaşılır. Motorun yaşını bilmiyorum ama konjektör değildir gibi (inşallah).
-
Takviyeyi arabadan alıp 5 dakika kadar beklettim, tek marşta çalıştı. Çalıştığı gibi elcik ısıtmalar kafayı yedi, 10 saniye içinde hiç ısınmadığı kadar el değmeyecek düzeyde ısındılar. Bunu tahmin ettiğim için ısıtmanın sigortasını çekmek için hazırda duruyordum.
İşin garip tarafı, bu problem olmasın diye dün gece motoru kapattıktan sonra 15 dakika boyunca kontrol ettim açık kaldı mı diye. Elcikler buz gibiydi.
Motoru en soğuk halinde yıkadım, asla sıcakken su vurmuyorum. Özellikle gösterge ve çevresine su tutmamaya özen gösteriyorum ama demek ki bir şekilde giriyormuş. Haftaiçi ilk iş ısıtmanın kablolarını ve sigortasını kontrol ettirmeye götüreceğim.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun öncelikle. Motor sıcakken yıkadıysanız su girmeyen (ya da suyun ulaşamadığı) yere buhar olarak girebiliyor. Hatta sabah çiğ i bile bazen sorun yaratabilir elektrikli aletlerde. Akünüz tam boş sa bile takviyeyi aynı sekilde yaparsınız. Sonuçta paralel bağlıyorsunuz, yaptığınız şey amper eklemek. Bence bunu deneyin ilk, muhtemelen çalışacaktır. Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz, o zaman kesin anlaşılır. Motorun yaşını bilmiyorum ama konjektör değildir gibi (inşallah).
Yazımın bir yerinde tuhaflık farkettim düzeltmek istedim; "Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz" derken bir dahaki sefere yine çalışmaz ve takviyeye gerek duyarsa o haliyle gidip ölçtürmeyi kastetmiştim 🙂. Bu haliyle anlam düşüklüğü olmuş. Takviye yapıp 5 dk bekleme sebebiniz nedir, normalde hemende çekebilirsiniz. Sonuçta alternatör çalışınca elektriği veriyor. Elcik ısıtmadan pek anlamıyorum ama normalden fazla bir ısınmanın sebebini araştırmalı. Sonuçta anahtarı var ve açınca çalışıp ancak termostat izin verdiği kadar ısınmıyorlar mı? Sanki elcik ısıtmalarla ilgili bir sorununuz var, bir noktada kontak yapıp aküyü bitiriyorlar, farları açık unutmak gibi. Zaten bu şekilde aküyü sıfırlamak elektrik kaçağına işaret ediyor sanki.
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Herkese iyi pazarlar.
Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.
- Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
- Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
- Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.
Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?
Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.
Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?
Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?
Sevgiler
9 bin tl konjektor fiyatina diyecek kelime bulamiyorum. Dunyanin en kaliteli malzemelerini kullansan da maliyetinin maksimum 10 15 dolar olacak parcaya 9 bin tl fiyat istemek nedir aga ya yuh yani.
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Herkese iyi pazarlar.
Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.
- Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
- Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
- Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.
Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?
Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.
Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?
Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?
Sevgiler
Benim ustam bize motoru yıkayıp bıraktığımızda çok kızar.
Yıkadıktan sonra sürüp devam edin der
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Şu motosiklet işinden ne çektin be arkadaş. Tam yüzün güldü derken yine bir problem..Geçmiş olsun.
-
Sigortaları kontrol etmek için montaj kısmı kırılan led sinyali kontrol kalemine bağlayarak sigortaları kontrol edebilirsin. Tek tek sökmekten daha pratik. Akünün tamamen bitmesi tesisatta kaçak olduğunu gösterir. Multimetre ile kontrol etmelisin. Elcik ısıtmanın linkini de atarsan almak isteyenler için bilgi olsun.
-
otopsici adlı üyeden alıntı
Benim ustam bize motoru yıkayıp bıraktığımızda çok kızar.
Yıkadıktan sonra sürüp devam edin der
Şimdi ustanın dediğini biraz düşündüm, mantıklı buldum.
Motoru bırakınca o sular kesin bir yerden süzülüp girmemesi gereken bir yerlere girer bir şekilde. Kurulama imkanı olmayan yerlerde de kuruyana kadar metal yerlerde paslanmaya neden olabilir. Motoru sürünce hava akımı oluşacağı için çok daha çabuk kurur, motor gibi yerler ve çevresi de ısınacağı için hemen kurur. Mantıklı demiş usta.
-
Geçmiş olsun, bence akünüz bitmiş. Bu motorda yıkamadan veya konjektörden kaynaklı problem görmedim hiç…
En basiti bir araçtan enerji çekin, akü de 3-4 yıllık ise değiştirin.
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Takviyeyi arabadan alıp 5 dakika kadar beklettim, tek marşta çalıştı. Çalıştığı gibi elcik ısıtmalar kafayı yedi, 10 saniye içinde hiç ısınmadığı kadar el değmeyecek düzeyde ısındılar. Bunu tahmin ettiğim için ısıtmanın sigortasını çekmek için hazırda duruyordum.
İşin garip tarafı, bu problem olmasın diye dün gece motoru kapattıktan sonra 15 dakika boyunca kontrol ettim açık kaldı mı diye. Elcikler buz gibiydi.
Motoru en soğuk halinde yıkadım, asla sıcakken su vurmuyorum. Özellikle gösterge ve çevresine su tutmamaya özen gösteriyorum ama demek ki bir şekilde giriyormuş. Haftaiçi ilk iş ısıtmanın kablolarını ve sigortasını kontrol ettirmeye götüreceğim.
Geçmiş olsun hocam. Kabloları değiştirmekte fayda var gibi duruyor
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
9 bin tl konjektor fiyatina diyecek kelime bulamiyorum. Dunyanin en kaliteli malzemelerini kullansan da maliyetinin maksimum 10 15 dolar olacak parcaya 9 bin tl fiyat istemek nedir aga ya yuh yani.
Valla ben de anlamadım bu işi.. Henüz konjektör sağlam gibi, aman nazar değmesin )
tommygun adlı üyeden alıntı
Şu motosiklet işinden ne çektin be arkadaş. Tam yüzün güldü derken yine bir problem..Geçmiş olsun.
Heheh Abi Dominar ve Xpulse'da çok korkuyordum kurcalarsam elimde kalacak bir şey olacak diye, anlamadığım şekilde Tracer'da çok rahatım. Her tarafını söküp kurcalıyorum en azından ufak tefek mekanik ve elektriksel problemleri çözebileyim diye. Tabii hala uzun-kısa farketmeden yola çıkarken ufaktan bir tırsmıyorum değil
Pazar günü tura çıkamadım bahanesiyle motorun tüm grenajlarını söktüm, aküyü çıkartıp görebildiğim tüm elektrik tesisatını teker teker kurcaladım. Elcik ısıtmanın bağlantı noktalarını kontak sprey ve hava kompresörüyle ufak ufak temizledim. Makaronlarında yırtılmalar vardı, elimden geldiğince yırtıkları onardım. Hazır elim değmişken arka plaka lambamda temassızlık oluyordu, kuyruğu söktüm lehim makinem olmadığı için pek bir şey yapamadım ama kablolara temizlik yapıp yanmaz bez elektrik bandıyla sardım şu anlık bir problem yok. Sağ basamağı ve grenajları sökünce ABS kablolarında da aşınma olduğunu gördüm, oraları da ufak bir toparladım. Arka frenin müşüründe temassızlık vardı, onu da söktüm temizledim.
Beto87 adlı üyeden alıntı
Sigortaları kontrol etmek için montaj kısmı kırılan led sinyali kontrol kalemine bağlayarak sigortaları kontrol edebilirsin. Tek tek sökmekten daha pratik. Akünün tamamen bitmesi tesisatta kaçak olduğunu gösterir. Multimetre ile kontrol etmelisin. Elcik ısıtmanın linkini de atarsan almak isteyenler için bilgi olsun.
Multimetrem olmadığı için kaçak kontrolü yapamadım ama şu anlık gördüğüm kadarıyla bir problem yok. Önümüzdeki haftasonu kaçak kontrolü yapacağım. Kullandığım elcik ısıtma Yamaha'nın 3 kademeli orjinal elcik ısıtması. Motoru sıfır alırken serviste takılmış.
sanausbe adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, bence akünüz bitmiş. Bu motorda yıkamadan veya konjektörden kaynaklı problem görmedim hiç…
En basiti bir araçtan enerji çekin, akü de 3-4 yıllık ise değiştirin.
Teşekkür ederim. Akünün bittiğini zannetmiyorum 2 yıllık, şehir dışına çıkıp motoru çalıştırmadan geçirdiğim süreler bazen 1-1.5 haftayı bulabiliyor. Akü bitmiş olsa 1 hafta çalıştırmadığımda en azından marşta zorlanma olmaz mıydı diye düşünüyorum.
vFurky adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun hocam. Kabloları değiştirmekte fayda var gibi duruyor
Teşekkürler. Elcik ısıtma için servisler sadece kablo değişimi yapmıyormuş, tüm sistemin komple değişimini yapıyorlarmış.. Montaj dahil 7.5 bin lira gibi bir rakam söylediler İnanılmaz.. Bir elektrikçinin yapamayacağı bir iş değildir diye düşünüyorum, uygun alet edevatım olsa ben yapacaktım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)