Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorda elektrik yok / Tracer 700

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Herkese iyi pazarlar.

    Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.

    - Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
    - Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
    - Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.

    Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

    Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.

    Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?

    Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?

    Sevgiler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Bİr ara benim de aküm bitti, elektrik gelmiyordu. Motosikletin kontağını kapattım, araçtan akü bağlantısı çektim. Zaten şarj etmeye başlayınca aracın deviri düşmüştü. Bi' 5-6 dakika bekledim. Sonra aynı şekilde bağlantıları sökmeden kontağı açıp marş verdim, çalıştı. Deneyebilirsiniz. Daha önceden yıkarken konjektörde sıkıntı olmadıysa niye şimdi sıkıntı olsun?

  3. #3
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı vFurky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Bİr ara benim de aküm bitti, elektrik gelmiyordu. Motosikletin kontağını kapattım, araçtan akü bağlantısı çektim. Zaten şarj etmeye başlayınca aracın deviri düşmüştü. Bi' 5-6 dakika bekledim. Sonra aynı şekilde bağlantıları sökmeden kontağı açıp marş verdim, çalıştı. Deneyebilirsiniz. Daha önceden yıkarken konjektörde sıkıntı olmadıysa niye şimdi sıkıntı olsun?
    Teşekkür ederim, hemen deniyorum sizin yönteminizi.
    vFurky bunu beğendi.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Yıkadıktan sonra hemen bozulmamıştır ama içerilere giren su bir yerlerden süzülüp sonrasında bir yerleri kısa devre yaptırmış olabilir. ben olsam sigortaları da kontrol ederdim.

  5. #5
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Geçmiş olsun öncelikle. Motor sıcakken yıkadıysanız su girmeyen (ya da suyun ulaşamadığı) yere buhar olarak girebiliyor. Hatta sabah çiğ i bile bazen sorun yaratabilir elektrikli aletlerde. Akünüz tam boş sa bile takviyeyi aynı sekilde yaparsınız. Sonuçta paralel bağlıyorsunuz, yaptığınız şey amper eklemek. Bence bunu deneyin ilk, muhtemelen çalışacaktır. Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz, o zaman kesin anlaşılır. Motorun yaşını bilmiyorum ama konjektör değildir gibi (inşallah).
    Mr.wind bunu beğendi.

  6. #6
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Takviyeyi arabadan alıp 5 dakika kadar beklettim, tek marşta çalıştı. Çalıştığı gibi elcik ısıtmalar kafayı yedi, 10 saniye içinde hiç ısınmadığı kadar el değmeyecek düzeyde ısındılar. Bunu tahmin ettiğim için ısıtmanın sigortasını çekmek için hazırda duruyordum.

    İşin garip tarafı, bu problem olmasın diye dün gece motoru kapattıktan sonra 15 dakika boyunca kontrol ettim açık kaldı mı diye. Elcikler buz gibiydi.

    Motoru en soğuk halinde yıkadım, asla sıcakken su vurmuyorum. Özellikle gösterge ve çevresine su tutmamaya özen gösteriyorum ama demek ki bir şekilde giriyormuş. Haftaiçi ilk iş ısıtmanın kablolarını ve sigortasını kontrol ettirmeye götüreceğim.

  7. #7
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun öncelikle. Motor sıcakken yıkadıysanız su girmeyen (ya da suyun ulaşamadığı) yere buhar olarak girebiliyor. Hatta sabah çiğ i bile bazen sorun yaratabilir elektrikli aletlerde. Akünüz tam boş sa bile takviyeyi aynı sekilde yaparsınız. Sonuçta paralel bağlıyorsunuz, yaptığınız şey amper eklemek. Bence bunu deneyin ilk, muhtemelen çalışacaktır. Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz, o zaman kesin anlaşılır. Motorun yaşını bilmiyorum ama konjektör değildir gibi (inşallah).
    Yazımın bir yerinde tuhaflık farkettim düzeltmek istedim; "Çalışmazsa motorun şarjını ölçtüreceksiniz" derken bir dahaki sefere yine çalışmaz ve takviyeye gerek duyarsa o haliyle gidip ölçtürmeyi kastetmiştim 🙂. Bu haliyle anlam düşüklüğü olmuş. Takviye yapıp 5 dk bekleme sebebiniz nedir, normalde hemende çekebilirsiniz. Sonuçta alternatör çalışınca elektriği veriyor. Elcik ısıtmadan pek anlamıyorum ama normalden fazla bir ısınmanın sebebini araştırmalı. Sonuçta anahtarı var ve açınca çalışıp ancak termostat izin verdiği kadar ısınmıyorlar mı? Sanki elcik ısıtmalarla ilgili bir sorununuz var, bir noktada kontak yapıp aküyü bitiriyorlar, farları açık unutmak gibi. Zaten bu şekilde aküyü sıfırlamak elektrik kaçağına işaret ediyor sanki.

  8. #8

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese iyi pazarlar.

    Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.

    - Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
    - Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
    - Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.

    Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

    Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.

    Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?

    Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?

    Sevgiler
    9 bin tl konjektor fiyatina diyecek kelime bulamiyorum. Dunyanin en kaliteli malzemelerini kullansan da maliyetinin maksimum 10 15 dolar olacak parcaya 9 bin tl fiyat istemek nedir aga ya yuh yani.
    DickName ve Khaira bunu beğendiler.

  9. #9
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese iyi pazarlar.

    Bugün güneşli havaya istinaden bir Bursa gezisi yapacaktım. Dün geceden motoru hazırladım, yıkayıp temizledim ve eve geldim. Sabah motora geldiğimde motorda hiçbir şekilde elektrik yoktu. Kontağı açtığımda göstergeye bir elektrik gelmiyor, park modunda dahil herhangi bir elektrik akışı yok.

    - Akü kutup başlarını ve aküyü söktüm, tüm bağlantıları temizledim.
    - Tüm sigortaları söktüm ve temizledim. Ana sigorta bağlantısını söküp temizledim.
    - Kontak içini temizledim, dün gece WD-40 uygulamıştım bugün tekrar WD-40'la temizledim.

    Problemin başta aküden kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Hiçbir şekilde elektrik alamadığım için henüz takviye yapmadım. Normalde aküsü biten araçlarımın hepsinde en azından kontağa elektrik geliyordu, kontağı açıp takviye kablolarını bağlayıp öyle marşa basıyordum. Burada elektrik olmadığı için takviye yapacağım zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

    Bir de aküden olup olmadığına emin değilim. Konjektör arızası olabilir mi diye düşünüyorum ama neden yıkamadan sonra değil de sabah bozulmuş olsun? Önceki yıkamamda elcik ısıtmaya su kaçıp kısa devre yaptırmış, ısıtma kontağı kapatsam bile açık kalmıştı. Bu sefer özellikle kontrol ettim herhangi bir açıklık var mı diye, bir problem yoktu.

    Elektrik olmadığı için vurdurmak da çözüm değil sanırım, motorda ateşleme dahi yok. Kontağa elektrik gelmeyen motora arabadan takviye yapsam bir problem yaşatır mı?

    Orjinal konjektör fiyatlarına baktım, gözümden yaş geldi. 9 bin TL diyor.. Yan sanayi veya bu motora uyumlu farklı bir konjektör kullanmak ne kadar sağlıklı olur sizce?

    Sevgiler
    Benim ustam bize motoru yıkayıp bıraktığımızda çok kızar.
    Yıkadıktan sonra sürüp devam edin der
    espresso ve Khaira bunu beğendiler.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Şu motosiklet işinden ne çektin be arkadaş. Tam yüzün güldü derken yine bir problem..Geçmiş olsun.
    Khaira ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Sigortaları kontrol etmek için montaj kısmı kırılan led sinyali kontrol kalemine bağlayarak sigortaları kontrol edebilirsin. Tek tek sökmekten daha pratik. Akünün tamamen bitmesi tesisatta kaçak olduğunu gösterir. Multimetre ile kontrol etmelisin. Elcik ısıtmanın linkini de atarsan almak isteyenler için bilgi olsun.
    Khaira bunu beğendi.

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ustam bize motoru yıkayıp bıraktığımızda çok kızar.
    Yıkadıktan sonra sürüp devam edin der
    Şimdi ustanın dediğini biraz düşündüm, mantıklı buldum.
    Motoru bırakınca o sular kesin bir yerden süzülüp girmemesi gereken bir yerlere girer bir şekilde. Kurulama imkanı olmayan yerlerde de kuruyana kadar metal yerlerde paslanmaya neden olabilir. Motoru sürünce hava akımı oluşacağı için çok daha çabuk kurur, motor gibi yerler ve çevresi de ısınacağı için hemen kurur. Mantıklı demiş usta.
    Khaira bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Geçmiş olsun, bence akünüz bitmiş. Bu motorda yıkamadan veya konjektörden kaynaklı problem görmedim hiç…

    En basiti bir araçtan enerji çekin, akü de 3-4 yıllık ise değiştirin.
    Khaira bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takviyeyi arabadan alıp 5 dakika kadar beklettim, tek marşta çalıştı. Çalıştığı gibi elcik ısıtmalar kafayı yedi, 10 saniye içinde hiç ısınmadığı kadar el değmeyecek düzeyde ısındılar. Bunu tahmin ettiğim için ısıtmanın sigortasını çekmek için hazırda duruyordum.

    İşin garip tarafı, bu problem olmasın diye dün gece motoru kapattıktan sonra 15 dakika boyunca kontrol ettim açık kaldı mı diye. Elcikler buz gibiydi.

    Motoru en soğuk halinde yıkadım, asla sıcakken su vurmuyorum. Özellikle gösterge ve çevresine su tutmamaya özen gösteriyorum ama demek ki bir şekilde giriyormuş. Haftaiçi ilk iş ısıtmanın kablolarını ve sigortasını kontrol ettirmeye götüreceğim.
    Geçmiş olsun hocam. Kabloları değiştirmekte fayda var gibi duruyor
    Khaira bunu beğendi.

  15. #15
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 bin tl konjektor fiyatina diyecek kelime bulamiyorum. Dunyanin en kaliteli malzemelerini kullansan da maliyetinin maksimum 10 15 dolar olacak parcaya 9 bin tl fiyat istemek nedir aga ya yuh yani.
    Valla ben de anlamadım bu işi.. Henüz konjektör sağlam gibi, aman nazar değmesin )

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu motosiklet işinden ne çektin be arkadaş. Tam yüzün güldü derken yine bir problem..Geçmiş olsun.
    Heheh Abi Dominar ve Xpulse'da çok korkuyordum kurcalarsam elimde kalacak bir şey olacak diye, anlamadığım şekilde Tracer'da çok rahatım. Her tarafını söküp kurcalıyorum en azından ufak tefek mekanik ve elektriksel problemleri çözebileyim diye. Tabii hala uzun-kısa farketmeden yola çıkarken ufaktan bir tırsmıyorum değil

    Pazar günü tura çıkamadım bahanesiyle motorun tüm grenajlarını söktüm, aküyü çıkartıp görebildiğim tüm elektrik tesisatını teker teker kurcaladım. Elcik ısıtmanın bağlantı noktalarını kontak sprey ve hava kompresörüyle ufak ufak temizledim. Makaronlarında yırtılmalar vardı, elimden geldiğince yırtıkları onardım. Hazır elim değmişken arka plaka lambamda temassızlık oluyordu, kuyruğu söktüm lehim makinem olmadığı için pek bir şey yapamadım ama kablolara temizlik yapıp yanmaz bez elektrik bandıyla sardım şu anlık bir problem yok. Sağ basamağı ve grenajları sökünce ABS kablolarında da aşınma olduğunu gördüm, oraları da ufak bir toparladım. Arka frenin müşüründe temassızlık vardı, onu da söktüm temizledim.

    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sigortaları kontrol etmek için montaj kısmı kırılan led sinyali kontrol kalemine bağlayarak sigortaları kontrol edebilirsin. Tek tek sökmekten daha pratik. Akünün tamamen bitmesi tesisatta kaçak olduğunu gösterir. Multimetre ile kontrol etmelisin. Elcik ısıtmanın linkini de atarsan almak isteyenler için bilgi olsun.
    Multimetrem olmadığı için kaçak kontrolü yapamadım ama şu anlık gördüğüm kadarıyla bir problem yok. Önümüzdeki haftasonu kaçak kontrolü yapacağım. Kullandığım elcik ısıtma Yamaha'nın 3 kademeli orjinal elcik ısıtması. Motoru sıfır alırken serviste takılmış.


    Alıntı sanausbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, bence akünüz bitmiş. Bu motorda yıkamadan veya konjektörden kaynaklı problem görmedim hiç…

    En basiti bir araçtan enerji çekin, akü de 3-4 yıllık ise değiştirin.
    Teşekkür ederim. Akünün bittiğini zannetmiyorum 2 yıllık, şehir dışına çıkıp motoru çalıştırmadan geçirdiğim süreler bazen 1-1.5 haftayı bulabiliyor. Akü bitmiş olsa 1 hafta çalıştırmadığımda en azından marşta zorlanma olmaz mıydı diye düşünüyorum.

    Alıntı vFurky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hocam. Kabloları değiştirmekte fayda var gibi duruyor
    Teşekkürler. Elcik ısıtma için servisler sadece kablo değişimi yapmıyormuş, tüm sistemin komple değişimini yapıyorlarmış.. Montaj dahil 7.5 bin lira gibi bir rakam söylediler İnanılmaz.. Bir elektrikçinin yapamayacağı bir iş değildir diye düşünüyorum, uygun alet edevatım olsa ben yapacaktım
    tommygun, espresso ve mertowski bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)