Kendi grubunuz varsa ve dışarıdan birini dahil edecekseniz birebir onunla uzun bir sürüş yapmadan gruba dahil etmeyin
Motosiklet dışında hiç bir ortak noktanız olmayan şahıslarla uzun yol yapmayın
Kendi sürüşünü öven biriyle arkadaşlığınızı kesin
Kamplı gezilerde ılık götlülerle asla yola çıkmayın
Uzun turlarda katılımcı sayısı çoksa mutlaka 2şerli veya 3 erli gruplara ayrılıp bi sonraki buluşma noktasında bir araya gelin
Karadeniz sahil yolu boyunca "Meşhur" olan yerlerden yemek yemeyin
honda varsa satın
Riskli bi haraket yapmadan önce etraftaki araçların sürücülerine doğru bakmak lazım acaba beni görüyormu diye. Daha bugün sıkışık trafikte yolun sağından tın tın gidiyorum, yola bağlanan sokaktan bir jip burnunu çıkarmış trafiğe katılmayı bekliyor girecek. Arada biraz boşluk var acaba geçsem mi bi sıkıntı olurmu diye düşünürken emin olamayıp durmaya karar vermemle aracın aniden öne atlayıp boşluğu kapaması bir oldu. Sürücüsüne baktım kadın, koca mercekli güneş gözlükleriyle öne eğilmiş telefonuyla oynuyor. Tabi az önce olmak üzere olan kazadan haberi yok benim orada olduğumun farkında bile değil. Halbuki önceden aracın şöförü nereye bakıyor diye kontrol etsem aradan geçmeyi aklımdan bile geçirmem. O yüzden kontrol etmeye alışmak lazım.
Ben böyle durumlarda duruyorum, ama özellikle telefonla oynayan görürsem kornaya asılıyorum ki rahatı kaçsın sonra kafasını kaldırıp bana baksa bile görmedi kabul ediyorum çünkü kafası hala telefonda olan biri görse de görmüyor aslında. Korna çalarak en azındna rahatını kaçırmış oluyorum. Şehir içinde biraz fazla defansif sürüyorum gibi ama paranoyak oldum ne yapayım.
Duran scoterla aragazı falan vermeyin.Scoter normal olarak hareket ettiğinde en azından gidonu bırakın.Scoterla birlikte yerde sürklenmeyin.
Denedi onaylandı.
Dizlerinizi ve bilimum eklemlerinizi rüzgardan koruyun.( Yazın bile ) Yoksa benim gibi 26 senelik motor serüveniniz ' kıtır kıtır ' öten , zamanlı zamansız ağrıyan dizlerle ızdıraba dönebilir. Biz gencliğimize ( cahilliğimize ) güvendik, uyaran edende olmadı..
Bajaj CfMoto bilhassa Rks hatta söylemediysem Rks markalarından uzak durun. Japon ile aç kalın, Japon alın.
CfMoto Nk250 alıyorsanız plakayı japon yapıştırıcı ile - bak yine Japon- sıkın.
Ben etmedim sen et kısmına ek olarak: Motosiklete daha erken yaşta başlayın.
Ben ettim sende yap kısmı: Ekipmansız gezmeyin, hep güvenli sürüşü arayın.
Motosiklet özgürlüktür! Maviliklere sürmelik havalar da gelecektir, bekliyoruz.
Vallahi hem gülüyorum hem öğreniyorum. Güzelmiş böylesi.. :D
Vizorü sıcak dıye sonuna kadar açmayın. arı kelebek kum her şey gırebiliyorgözüne
Zincir temizleme ve yağlama konusunda basit ol. Ne zincir yağlamak ne de zincir temizlemek için saçma sapan ürünlere boşuna para verme, zamanını hebâ etme.
Motosikleti garaja koymadan önce asansör yağını sür ve geç. Aklına gelmedikçe de zırt pırt zincir yağlama. Emin ol ki yağ bir yere kaçıp gitmiyor. O-ring güzel bir icat. İçine su/toz/kir bile hacimleri dolayısıyla ulaşamıyor. Bu durumda zincirin nasıl zırt pırt zarar görebilir ve senin kafanı meşgul edebilir ki?
Kafana esince de, motosikletini yıkarken zincirini temizlersin (dışından) olur biter.
önünüzde yaya geçidi ve yaya varsa.(Benim önceliğim var)diye düşünen bir yayaya karşı. Arkanızdaki arabanın durmama ihtimali göz önünde bulundurarak. Yolun ortasında değil de en sağ yada solda durmak önemli. Arkamdaki ehliyeti kasaptan almış dayıdan küfür yedim allahtan durdu. Yoksa kaçamadan çarpacaktı.
Asla abs i olmayan motora binmeyin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)