Motorun Rodajı denilen şey ilk 40-50 km de biter. Zaten Rodaj olan tek yer segmanlar,dolayisi ile ve silindirin iç cidarıdır. Rodajda madeni yağ kullanılır. 40-50 km sonunda degistirilir. Sadece olay bu kadar.
Motor optimal calisma isisina gelene kadar beklenir, soguk motor yada harareti yuksek motor ile rodaj yapilmaz. Dusuk vitesler harici 1_2 vites gibi. Tam gaz yuklenilir, hizlanma saglanir motorda, devir kesiciye sokmadan. Ve gazı tam kapatarak Kompresyon- dekompresyon islemi yapilir. Rodaj denilen şey pistondaki segmanlarin silindirin cidarında olusturduğu alt ve üst ölü noktaları arasinda yuzeyde segmanlar basinc ile acilacak ve tam puruzsuz bir yuzey olusacaktır. Boylece aradan yag ve basinc kacaklari olmayacaktir. Segmanlari basinc ile acilmaya zorlamazsaniz rodaj olmaz, yani 500 km yavas git ile rodaj olmuyor.
Bu arada fabrikada ısıl islem gormus monte edilip calistirilmis diger parcalarin Rodaji olmaz. Rulman, krank mili, egzantrikler, subaplar vs.
Aktarma organlarinda da rodaj onemsizdir, zaten ilk yag degisimi kisa surede yapilacagi icin en fazla mikro metal talasini atarsiniz degistilen yag ile birlikte.
Madeni yagda sicakliga dikkat edin, asla hararet yaptirmayin. Ve en fazla 40-50 km de filtreyle beraber degistirin yaginizi.
Ha birde fren balatalari ve lastikler icinde yeni aldiginizda dikkat edin frenleri %50 gucle sıkarsiniz belirli bir hiza cikip balataların en dıs yuzeyleri zorlanmadan hafif tabaka vermeli. Lastiklerde de dış mumlu tabakasini atana kadar limitleri zorlamayin. Onlarında olacagı 50 km en fazla.
Yani moralinizi bozmak gibi olmasın ama bu km leri gecmis kisiler Rodaj yapamazlar artık. Rodajlari coktan bitmistir. Ortalama bir motora sahip olurlar.
Sentetik yağlar kaydiricilik ve film kaplama ozelliginden dolayi rodaja uygun degildir.