Araba krikosu ile motor kaldırma
Reklamlar
-
Selamlar herkese.
Motorumun zincirini ilk defa yağladım ve motoru kaldırmak için araba krikosu kullandım.
Motoru kaldırmak için birkaç şey izledim. Kütük, sopa, arkadaş veya padok standı kullanıldığını gördüm ama hiç kriko
görmedim. Bendeki bir MT-25. Zincir tarafındaki maşanın altından kriko ile havaya kaldırdım. Bu arada yan ayakta açıktı tabii.
Ama sadece tekeri döndürebilecek kadar kaldırdım. Maşayı filan çizmedim ama maşanın bir tarafından kaldırmak herhangi bir zarar verir mi acaba?
Saçma bir şey yaptıysam, bir daha yapmayayım diye siz bilen arkadaşlara bir sorayım dedim.
Reklamlar
-
Zarar vermez hatta bahsettiğiniz gibi kaldırmak içinde krikolar var.
-
https://www.trendyol.com/bikelift/motosiklet-krikosu-bike-lift-kaldirma-sehpasi-arka-hediyelik-paddock-p-36802849?boutiqueId=61&merchantId=145036
Şunu alıyorsunuz, rahat ediyorsunuz...
-
Punctum adlı üyeden alıntı
https://www.trendyol.com/bikelift/motosiklet-krikosu-bike-lift-kaldirma-sehpasi-arka-hediyelik-paddock-p-36802849?boutiqueId=61&merchantId=145036
Şunu alıyorsunuz, rahat ediyorsunuz...
Bu üründen yıllar önce bir akrabam louis.de den alıp bana getirmişti. Gerçekten kullanışlıydı. İçerisinden ön freni sıkmak için bir cırt çıkıyor.
sayarsoft siz de gerek araba krikosu ile kaldırın, gerek motosiklet krikosu ile yada başka bir yöntem ile kaldırırken ön freninizi sıkılı durumda tutun. Gerekirse motosikletin öne hareket edememesi için fazladan önlem olarak önünde duvar benzeri bir yer varken lifte alın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
Louis.de Ürün Linki
-
Cevaplar için teşekkürler.
Bu özel kriko da güzelmiş. Araba krikosu sadece zincirin olduğu taraftan işe yarıyor. Açıdan dolayı egzoz tarafından olmuyor.
Hani çok yaratıcı bir fikir değil. Herkeste bir şekilde araba krikosu da var. Yerli/yabancı hiçbir videoda araba krikosu kullanan görmedim.
Beni şaşırtan bu oldu. O yüzden insan biraz şüpheye düşüyor. Freni sıkmayı görmüştüm ama tekerleği o kadar az kaldırıyorum ki, yan ayak açık ve ön teker yana baktığı için ve zemin de düz olduğundan kayacak gibi olmuyor.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
https://www.trendyol.com/bikelift/motosiklet-krikosu-bike-lift-kaldirma-sehpasi-arka-hediyelik-paddock-p-36802849?boutiqueId=61&merchantId=145036
Şunu alıyorsunuz, rahat ediyorsunuz...
Verdiğim kriko inanılmaz rahat biçimde motoru kaldırıyor. Zaten lastiği zeminden yaklaşık 1cm kesseniz yeter. Ayrıca kaliteli bir saklama kılıfı ve ön freni sıkmak için cırtlı bir aparatla geliyor. Ben 800 TL civarına almıştım. Sürekli zam geliyor.
-
Neden normal bir arka sehpa edinmiyorsunuz? Anlayamadım.
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
mesela onu koyacak, saklayacak yeri olmayabilir. bakınız: ben
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
mesela onu koyacak, saklayacak yeri olmayabilir. bakınız: ben
Motorunun zincirini ilk defa yaglayacak, 3 Mart'ta siteye üye olmus birinin arka sehpadan haberi olmayabilir, genç adam ..
Kendisini bilgilendirmiş olduk bu sayede.
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Motorunun zincirini ilk defa yaglayacak, 3 Mart'ta siteye üye olmus birinin arka sehpadan haberi olmayabilir, genç adam ..
Kendisini bilgilendirmiş olduk bu sayede.
doğru, o açıdan hiç düşünmedim abi.
benim çok ciddi yer sorunum olduğu için buna yanaşamıyorum,
mecburen mahallenin motora meraklı gençlerinden birisine motoru tutturuyorum, 10 15 dkda temizleyip kaldırıyorum.
-
Orta ayak yoksa en basit yöntem "bence" budur. Çok düşünmene gerek yok. Zincir yağlama işinin düşündükçe, saçma şeylere para vermeye meyilli olacaksın.
-
palet tahtası bul onu koy ,değiştirdiğin motor yağı ile zinciride yağla tamam,
1140 tlye ne krikosuymuş fiyata bak ona para verene kadar yağını, anahtar takımını vb. ihtiyaç olan malzemelerini alırsın
-
nick.dll adlı üyeden alıntı
palet tahtası bul onu koy ,değiştirdiğin motor yağı ile zinciride yağla tamam,
1140 tlye ne krikosuymuş fiyata bak ona para verene kadar yağını, anahtar takımını vb. ihtiyaç olan malzemelerini alırsın
Çıkan zincir yağı ile akşam motosiklet sıcakken (sürüş sonrası) yağlama faydalı olabilir. Bu şekilde ertesi sabah yağlı bir zincir ile uyanılır. Yine de "spor motosikletler için" 90 numara Şanzıman/Asansör yağı ile yağlamak daha iyi olacaktır çünkü çıkma yağa göre zincire çok daha iyi tutunacaktır.
Forum olarak, zincir temizleme/yağlama konularında devrim yapmamız lazım. Aksi halde, birçok yeni kullanıcı pahalı zincir spreyleri ve temizlik malzemelerine "gereksiz" para harcayacaktır.
Zinciriniz bâriz olarak dıştan pislenmedikçe (çamur vb.) temizleme falan da yapmayın. 2000 km'de bir temizlik bile "erken mi acaba?" denilecek bir süre. Bunu da araya sıkıştırmış olayım. Temizlik gazyağı ile güzel olur (sadece zincirin dışını ve dişlilerin dış kısmını temizlemek için), bulundurmak lazım.
Biz yandık, geç akıllandık. Siz yanmayın
-
heheheh 19 yaşımda ilk ducatimle lastiğim patladıgı ıcın sanayide 3m2 bi dukkandan yardım istedigimde dayının biri getir yegenim neymiş hele bu motor diyip krikoyla motoru kaldırırken ki gerilimimi unutamam
-
Padok standı ya da arka sehpa sanıldığı kadar kolay bir şey değil bence. Evet motorun bir sıfır noktası var ama o noktayı bir derece kaçırırsanız, bir anda 170 kg bir yük ile karşılaşırsınız. Zaten arka sehpa, padokta olduğu gibi kısa süreli bakım için lazım olabilir. Onun haricinde ne için lazım olabilir emin değilim. Kışlama deseniz, iki tekeri birden kaldırmanız lazım. Araba krikosu ulaşılabilcek en kolay şey kanımca. Kütük veya sopadan bile kolay. Dediğim gibi tuhaf olan bir kişi bile bundan bahsetmemiş.
Yağlama meselesine gelince, ben Yamalube zincir yağı kullandım. Ertesi gün geldiğimde bile hala zincirde bembeyaz duruyordu. O zaman insan servisten şüphe ediyor. Bakımdan çıkmış motorun zinciri neden beyaz değil. Başka bir şey mi kullanılıyor.
Gazyağı birkaç videoda duydum. Ama onu nereden bulacağız? Markette satılan bir şey değil. Zincir yağlama kilometresine gelince de, Yamaha kendi kitabında 800 km'de bir yapın diyor. Servis diyor 300 km'de bir yap. Ben 400'de bir yağlarım, 800'de hem temizler, hem yağlarım diye karar verdim.
Bu arada bayi de motoru yeni aldığınızda zinciri yağla filan demiyor. 1 sene veya 5000km olunca geri geri diyor. Ben YouTube sayesinde bunu yapmam gerektiğini öğrendim.
-
Şu yazdıgınızla birlikte anlık mod su :
-
Scooter kullanıyorum böyle dertlerim yok diyordum ama vitesli motora geçme niyetindeyim, motoru değiştirince ilk işim Tomygun'a beni ATP'ye götür şuna senin motordaki otomatik zincir yağlamadan taktıralım demek olacak. Bir kere masraf ederim ama arka tekeri kaldır, zinciri yağlamakla uğraş falan derdim kalmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler