Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet sürüş tekniklerinde Japon ekolü mü? Avrupa ekolü mü?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla fena öpmüsler seni , beni niye sevmiyorsun simdi daha iyi anladim . o paraya burada tam gün egitim alirdin benden.

    En icten öpücükler
    Ya seni sevmemi kisisel algilaman uzdu.

    Ben akp/mhp, siyasal islamci fasistleri sevmiyorum.

    Bunlara yanlayan, kanallarina cikip surekli yalayan adamlari sevmiyorum,.hatta sevmemek hafif kaciyor nefret ediyorum desem daha dogru olur okican.

    Bunlarin bir de Ataturkcu gecinenleri var.

    Bunlardan xxxxnefret ediyorum.Adami biliyoruz mesela, ama bir bakiyosun Ataturk imzasini topcase e yapistirmis

    Ekmeginin pesinde tabi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 parmakla fren sıkma alışkınlığımı onlar sayesinde yok etmiştim, elimi bildiğin koli bandıyla bantlamışlardı.
    hadi buyur.. =)
    youtube.com/@bisuruyorum

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi buyur.. =)
    Farklı durumlarda doğru bir şey olabilir ama benim elim ve manetlerime göre doğru değildi.
    espresso bunu beğendi.

  4. #24
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi buyur.. =)
    Kitapta yeri olan ve etkili bir yöntemdir. Tabiki sadece kapalı alan eğitimi sırasında uygulanmalıdır.

    Bende öyle bırakmıştım iki parmak alışkanlığımı

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yöntemle ilgili bir problemim yok, iki parmak frene düşman olma zihniyetiyle problemim var =)
    Takvime bakıyorum 1980 de yazmıyor 2024 yazıyor ama işte..
    Beto87 bunu beğendi.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Simdi hocanin aklindan geceni tam bilmiyoruz. Belki de motosiklet kullanirken tommy'nin eli uslu durmayip gayri-ihtiyari baska yerlere gidiyordu, elini manetin ustunde tutmak icin bantladilar... bu da bi fikir.

  7. #27
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Tommy,

    Yol sürücüleri icin temel olarak 3 temel egitim asamasi vardir. Sirasi ile yazarsak,

    1- Temel baslangic egitimi (CBT)

    2- Motosiklet hakimiyet egitimi

    3- Güvenli sürüs yol egitimi

    Farkindaysan sadece 3. madde cini Güvenli ifadesini kullandim . Sebebini asagida aciklamaya calisacagim.

    Yukaridaki egitimler disinda da istege bagli ve özel amaca hizmet eden farkli egitimler vardir.

    - Off Road egitimi

    - Dar manevra egitimi

    - Pist egitimi v.b.


    Temel egitimler ise bölgelere göre üc temel farkli ekolde olabilirler

    - Japon Ekolü

    - Avrupa Ekolü

    - Amerika Ekolü

    Ekoller arssindaki temel farklarin sebebi tamamen cografi kosullardir. Japonyada daracik bol virajli dag yollarinda , sikisik ve karmasik sehir ici trafiginde motor kullanilirken , Avrupada daha genis ve cok daha hizli virajlari olan kaliteli asfalt üzerinde motor kullanilir. Amerikada ise viraj sadece sinirli sayida bulunabilen ve özellikle ziyaretine gitmeniz gereken mekanlardir. Gepgenis ve ufka kadar dümdüz ilerleyen Amerikan yollarinda motor sürmek tamamen baska bir tarzdir.

    iste bu cografi özelliklerden dolayi ekoller arasi farklar ortaya cikar. Ben hemen en bariz fark olan frenleme den kisaca bahsedip gececegim yoksa konu cok genis.

    Japon ekolünde arka fren neredeyse hic kullanilmaz ; Bunun sebebi dar ve cok virajli veya sikisik trafikte arka tekerlegin dönüyor halde kalmasi motorun hala yönlendirilebilir olmasini saglar. Acil frenlemede bir miktar dezavantaja sebep olsada Japon ekolündeki cografi sebeplerden dolayi ortalama hizlar nispeten diger ekollerden düsüktür. Bu nedenle bir güvenlik eksikligi olarak kabul edilmez. Avrupa ekolünde ise hizlar yol kosullarindan dolayi daha yüksek , dar viraj ve sikisik trafik nispeten daha azdir bu nedenle arka frenin etkisine ihtiyac duyulur. Amerikan ekolünde ise durum cok daha ekstremdir. Geleneksel cruiser amerikan motorlarinda agirlik merkezi daha arkada ve hatta custom tarzi yapilmis on masasi uzatilmis modellerde neredeyse tamamen arkadadir. Düz yol ve arkada agirlik merkezi bu tür motorlarda ön tekerlegin cok kolayca kilitlenebilmesine bu nedenle de Amerikan ekolünde ön frenin kullniminindan kacinilmasina sebep olmustur. 70 li yillara kadar pekcok Amerikan motosikletinde ön fren bulunmaz veya cok cok zayif ön fren sistemi bulunur.

    Tabiki günümüzde gelistirilmis olan modern ABS sistemleri ile bu etkenlerin fren üzerindeki etkisi sifirlanmis olmakla beraber ekollerin ABS den cok daha önce ortaya cikmasi sebebi ile hala etkisi olmaktadir.

    Simdi gelelim Temel egitimlere.

    1. Temel Baslangic Egitimi:

    Motosiklete hic oturmadan önce alinmasi gereken ve dogru bir baslangic yapmamizi saglayan egitimdir. Ancak ülkemizde herkes anasindan motorcu dogdugu icin bu egitim cok az sayida insan maalesef Sürücü Kurslarinda almakta ki bu egitimi veren hocalarimiz maalesef MEB tarafindan dogru dürüst egitilmedikleri icin hasbel kader motoru A noktasindan B noktasina kadar götürebilecek egitim verebilmektedirler. Cok daha az bilincli motosiklet sürücüsü ise Rahmi Barutcu gibi CBT konusunda duayen kabul edilen hocalardan egitim alip dogru bir baslangic yapabilmislerdir. Bu arada YRA Yamaha Riding Akademiyi de es gecmemeliyiz cok emekleri vardir.

    2. Motosiklet Hakimiyet Egitimi:

    Temel Baslangic egitiminizi aldiniz veya direk sürücü kursu ile calisip ehliyetinizi aldiniz ve artik Motosiklet denilen nesneyi tam anlami ile yönetebilmek istiyorsunuz. Iste burada Hakimiyet egitimi devreye girer.

    Temel olarak üc konu islenir

    Harekete gecme

    Yönlendirme

    Durdurma

    Simdi burada diyeceksiniz ki "Hocam motorda dogru oturus bakis v.s. gibi konular neden yok" ,iste o zaman biz de diyecegiz ki ;
    Onlar aslinda CBT nin yani Temel baslangic egitiminin konulariydi yavrucugum. Maalesef siz cok bilen kardeslerimiz o seviyeyi pas gecip okula ikinci siniftan baslayinca biz size caktirmadan birinci sinif bilgilerini ittiriveriyoruz kusura bakmayin

    Hakimiyet egitiminde trafik ile ilgili birsey anlatilmaz , odak noktasi motosikleti yönetebilme becerinizi gelistirmektir. Bu egitim normalde 8 saatlik bir program ile rahat rahat verilebilirken parayi cok seven bazi hocalarimiz 20 ser 20 ser gruplar halinde kabul ettikleri asiri kalabalik gruplara bunu 4 veya 5 seansta verebilmektedirler. Egitim grubunuz 6 kisiden fazla ise o egitimden pek birsey anlamaniz mümkün degildir. Ortalikta hoca gibi dolasan onlarca asistan görseniz de eger sansliysaniz sizi gercekten degerlendirebilecekve dogru teshisi koyabilecek bir tek hoca bulunacaktir orada.

    Hakimiyet egitiminin programi, kafa karistirmamasi icin tek bir ekole göre secilir. Ülkemizde sadece Japon ve Avrupa (Agirlikli olarak ADAC) ekolü anlatilir. Hocaniz konusunda bilgili ve grubunuzda kakafoni yapan 20 ögrenci daha yok ise sizlere ekoller arasindaki farki anlatacaktir. Ancak burada diger ekole b.k atma gibi bir durum ortaya cikar ise o hocadan kacarak uzaklasin derim.

    3. Güvenli Sürüs Yol Egitimi:

    Adindan da anlasilacagi gibi trafige acik yol kosullarinda verilen bir egitimdir. Tamami ile trafikte güvenli kalmanizi ve yol üzerinde bulunmaniz gereken dogru hiz ve dogru konum konularina odaklidir. Bu egitimin temel amaci sizin trafikte daha hizli olmanizi degil daha güvenli olmanizi saglamaktir. Egitim icerisinde gecen "Akicilik" ifadesinin tanimi anlik hiz ile ilerlemek degil trafik icerisinde gereksiz zaman kaybi yasamamaktir.

    RoSPA ve IAM ülkemizde Güvenli Sürüs Yol egitiminde en cok programi kullanilan kuruluslardir. CBT ve Hakimiyet egitimleri ile hicbir alakalari yoktur. Sadece Güvenli Sürüs Yol egitimi programlarina odaklidirlar.

    Bu egitimler icin de azami ögrenci sayisi 6 yi gecmeyen gruplari tercih edin . Unutmayin yine ortada bircok hoca gibi görünen asistanlar olsa da yine sansli iseniz bir tek gercek hocaniz olacaktir.


    BONUS:

    California Superbike School CSS :

    Pist ortaminda motosikletin zemin ile olan iliskisini , cok etkili yönlendirme ve pist üzerinde konumlanma tekniklerini oldukca iyi anlatan dünya capinda egitimler veren güvenilir bir okuldur.

    Toplamda 4 seviye egitim veren okulun özellikle ilk iki seviyesi yol kullanicilarinin motorlarini yönetme becerilerini ileriye tasiyabilecekleri egitimlerdir. Daha sonraki iki seviye pist sürüsüne odakli olup yol sürüsündeki olumlu etkisi yok denecek kadar azdir.

    Off Road egitimleri:

    Eger yasiniz 25 in altinda ise off road egitimleri motosiklet hakimiyetinizi mükemmel düzeye getirecektir. Benim gibi g..ü göbegi cikmis yasli moruklar icin tavsiye edilmez. Kiriklar cabuk iyilesmiyor bu yasta

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------



    Taam taam , mesleki deformasyon diye bisi var dimi . Terimleri refleks olarak düzeltiyoruz sende herseye bisi deme .

    Hocalar ögrencileri düsüp uf olmasin diye saklamiyorlar bilgiyi. Maalesef egitimde ögrencisi düserse bu hocanin hanesine eksi olarak yaziliyor ve fazlasi ile gündeme getiriliyor. Egitime gelirken düsmeme garantisi isteyen ögrenciler gördü bu gözler. Bizler matematik hocasi degiliz , ögrencimiz hata yaptiginda bunu silgi ile düzeltilemiyoruz, sonuc genelde asfalt ile tanisma seklinde oluyor. Egitimde bizleri tam dinler ve söylediklerimizin disina cikmazsaniz motoru düsürmeniz cok cok nadir bir durum olarak ortaya cikar. Ayrica dogru mekanda dogru programla ve dogru teknikler ile verilen kapali alan egitimlerinde yaralanma neredeyse sifir ihtimaldir genelde karizmanin ve motorun cizilmesi ile olay kapanir

    Trail Braking yanlis bir tekniktir demiyorum ancak dogru sekilde uygulandiginda viraj icerisinde karsilasilacak bir durumdan kacmaya tolaransi yoktur. Normal kosullarda yag gibi döner gidersin zaten ona kimsenin itirazi yok ama karakteri itibari ile trail braking ile trafikte viraja girmek (eger sen trail braking i tam olarak anlamissan , yok eger baska birsey yapiyorsan onu bilemem) biz paranoyak hocalar tarafindan trafikte tavsiye edilmezler.

    Sevgilerimle
    Bilgiler için teşekkürler hocam, konuyu gündeme getirip aydınlanmaya katkı sağlayan sevgili dostum Tommygun🍻🍻

  8. #28
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    Konuyu açan kişi ve düşünceleri önemli ben bunu anladım. Son zamanlarda forumlarda olsun, ekşi gibi sözlük platformalarında olsun dişe dokunur içeriğe sahip konu bulmak zor. Astronomi ile iglili merakın vardır, bakarsın, konu altında şebekler gibi hebele gübele. Motosiklet ile merakın vardır, konuların altında hebele gübele. Kaan ağabeyimize benden, benim gibi hisseden herkes adına teşekkür ediyorum.

    İlk sayfa dolu dolu duruyor, okuyalım bakalım, vira bismillah.

  9. #29
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yöntemle ilgili bir problemim yok, iki parmak frene düşman olma zihniyetiyle problemim var =)
    Takvime bakıyorum 1980 de yazmıyor 2024 yazıyor ama işte..
    Simdi biz 80 lerde kaldigimiz icin 2 parmak frenin avantajlarini ögrememisizdir.

    Samimi olarak soruyorum , freni 2 parmak ile kullanmanin sürüsümüze olan pozitif katkilari nelerdir ?

    Sevgili Tommy nin actigi bu faydali basligin altinda senin de katkin olsun bizler de aydinlanalim.

    Ikna olursam söz veriyorum bende 2 parmak frene geri dönecegim ...

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #30
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bir sürücü eğer bir kullanım tarzına alışmışsa (elbette bu orta parmakla fren yapmak değil) ve iyi işlerde çıkarıyorsa bu kullanım ondan vazgeçirmek doğru bir karar olur mu? Mesela kendimden örnek vericek olursam uzun yıllar bisiklet kullandım ve hep 2 parmak ile fren manetine bir tutuş alışkanlığı oldu, bu alışkanlıkta motosiklete sıçradı ve sürüş esnasında her zaman 2 parmağım fren manetinde bu olay gaz açarkende aynı fren yaparkende. Bu alışkanlığımın bana en mantıklı gelen sebebi acil frenleme yapacağım zaman zaman kaybını minimuma indirmek ve güvenlik sağlamak, şimdi ben uzun zamandır 2 parmak ile fren kullanımına sahibim, ellerim geçmişte çalıştığım işten ve yaptığım ağırlık sporu sebebiyle el sıkma gücümde bir hayli fazladır yani bana kalırsa benim için 2 parmakla sıkmak yeteri kadar kuvvet uygulatabiliyor, kısacası kimi bu tarz teknikler kişinin fiziki ve daha öncesinde alıştığı bir biçimde ilerlemesi onun için daha sağlıklı olabilir mi? Nede olsa her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır, bu olay motosiklette söker mi ?

  11. #31
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sürücü eğer bir kullanım tarzına alışmışsa (elbette bu orta parmakla fren yapmak değil) ve iyi işlerde çıkarıyorsa bu kullanım ondan vazgeçirmek doğru bir karar olur mu? Mesela kendimden örnek vericek olursam uzun yıllar bisiklet kullandım ve hep 2 parmak ile fren manetine bir tutuş alışkanlığı oldu, bu alışkanlıkta motosiklete sıçradı ve sürüş esnasında her zaman 2 parmağım fren manetinde bu olay gaz açarkende aynı fren yaparkende. Bu alışkanlığımın bana en mantıklı gelen sebebi acil frenleme yapacağım zaman zaman kaybını minimuma indirmek ve güvenlik sağlamak, şimdi ben uzun zamandır 2 parmak ile fren kullanımına sahibim, ellerim geçmişte çalıştığım işten ve yaptığım ağırlık sporu sebebiyle el sıkma gücümde bir hayli fazladır yani bana kalırsa benim için 2 parmakla sıkmak yeteri kadar kuvvet uygulatabiliyor, kısacası kimi bu tarz teknikler kişinin fiziki ve daha öncesinde alıştığı bir biçimde ilerlemesi onun için daha sağlıklı olabilir mi? Nede olsa her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır, bu olay motosiklette söker mi ?
    Bu aliskanliginiz motosiklette %99 söker de , iste o %1 lik kisim var ya orada isler biraz karisabilir. Lütfen konuyu takip edin . Bunun üzerine uzun uzun konusacagiz gibi görünüyor.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #32
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    kaliteli motosikletçi başlığı olmuş. onu mu alsam bunu mu alsam başlıklarının arasında çölde vaha gibi.

    halen 3 parmak frenleme ile motosiklet sürüyorum ve tmf’den biri “2 parmak öğrensen iyi olur aslında” demişti. r25’te fren çalışırken “bastım niye durmadı bu?” diye dumur olmuştum meğer lastik bitmiş. muğla’da şehre girince frene basınca “ağır çekimle nereye gidiyorum?” olmuştum meğer motor düşmüş zemindeki kaygan su lastikleri ve motorumu ekarte etmiş. teknik taktik kadar şartlar da önemli. eğitimin de sonu yok diye anlıyorum şunları okuyunca, emeğinize sağlık. hafta sonu geniş geniş okumak dileğiyle. takibe almalık.

  13. #33

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    2 parmakla alıstıysan ve hiçbir tehlike yasatmıyorsa sana, devam edilir diye dusunuyorum.ben mumukun deil kullanamıyorum 2 parmak.sürekli 3 parmakdayım yada 4 emin deilim sağ el full işte.daha güvenli konforlu ve zahmetsiz bana göre.

  14. #34

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Iki parmakla frenleme yaparken bence en büyük tehlike elinizi gaz kolundan ayirmamis olmaniz. Ani bir frenlemede hem fren yapip hem de gazi acmaya devam edip motorun durma mesafesini arttirma durumu olabilir. Ayrica 2 parmak ile fren manetinin ancak dip kismini kullaniyor olacaksiniz ve fren yapmak icin daha fazla kuvvet uygulamaniz gerekecektir.

    Bisiklet ile motorsikleti karistirmamak lazim. Genelde bisikletlerdeki fren manetleri iki parmaginiz ile fren yapmaya uygun olarak tasarlaniyor. Bisiklette bütün eliniz ile frenleme yapacaginiz zaman elinizi tamami gidondan ayrilacagi icin dengenizi saglamakta zorlanabilirsiniz.

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iki parmakla frenleme yaparken bence en büyük tehlike elinizi gaz kolundan ayirmamis olmaniz. Ani bir frenlemede hem fren yapip hem de gazi acmaya devam edip motorun durma mesafesini arttirma durumu olabilir. Ayrica 2 parmak ile fren manetinin ancak dip kismini kullaniyor olacaksiniz ve fren yapmak icin daha fazla kuvvet uygulamaniz gerekecektir.

    Bisiklet ile motorsikleti karistirmamak lazim. Genelde bisikletlerdeki fren manetleri iki parmaginiz ile fren yapmaya uygun olarak tasarlaniyor. Bisiklette bütün eliniz ile frenleme yapacaginiz zaman elinizi tamami gidondan ayrilacagi icin dengenizi saglamakta zorlanabilirsiniz.
    DÖrt parmakla fren yaparken elimizi gaz kolundan nasıl ayırıyoruz? Hayal edemedim. Kanımca bu açıdan ikisi arasında hiçbir fark yok, sadece (zaten sonrasında bahsettiğiniz gibi) manete uygulayabildiğiniz güçte farklılık olabilir.

    Ben iki parmak ile fren yapıyorum ve 8,5 yılda daha fazlasına ihtiyaç duyacağım / aman yetmedi diyeceğim bir durum yaşamadım şimdiye kadar. (Şunu belirtmem lazım yalnız: İri bir insanım ve dolayısıyla elim de büyük. Bir karışım 25cm; bundan mütevellit iki parmak ile manete ortalama birinden daha fazla güç uygulayabildiğimi tahmin ediyorum...) Trafikte doğru pozisyonda, hızda ve süratte olduğunuz durumda fren manetine dört parmakla saldırmak gibi ihtiyacınız da olmayacaktır.

  16. #36
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    benim yabancı birkaç videoda öğrendiğim bilgi şu yönde:
    iki parmak fren kullanıyorken dozajı arttırmak için daha da sıkmaya çalıştığında yanlışlıkla gaz açabiliyorsun. (bunu bir video ile çok güzen anlatımı vardı, bulabilirsem eklerim)
    ama dört parmak frenlemede yeterli gücü daha rahat uygulayabildiğin için bu riski ortadan kaldırıyorsun.

    kullanım olarak da ben sürüş esnasında hiç bir zaman 2 parmak fren kullanmıyorum, sadece duraklamalarda motor öne arkaya kaymasın diye iki parmak frenliyorum.

  17. #37

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    4 parmak ile frenleme yaptiginiz zaman gaz kolu üzerinde parmaginiz kalmiyor. Sadece bas parmaginiz gaz kolunun oldugu kisim ile irtibatta kalir ki muhtemelen orasida gaz kolunun hareket etmeyen kisminda kalacaktir.

    Sadece bir tahmin 2 parmaginiz ile kullandiginiz icin bir ihtimal sizin bas parmaginiz gaz koluna temas etmekte.

    Bunlar sadece benim tahminim. Kesinlikle dogrudur diye idda edemem. Uzun süredir motor da kullanmadigim icin hatali tahminde de bulunmus olabilirim.

    Trafikta dogru pozisyonda, hizda ve süratte oldugunuz sürece belkide hic frenlemeye ihtiyaciniz olmayacaktir. Ayrica dört parmak ile frenleme yapmak illaki panik fren yapiyor anlamina gelmemekte. Motor kullandigim zamanlarda frenleme yaparken her daim 4 parmak ile frenleme yaptim. bunun kesin dogru ya da 2 parmakla kullanmanin kesin yanlis oldugunu idda edemem. Siz o sekilde alistiniz diyerekte 4 parmakla kullanimin dogru olmadigina iddia edemezsiniz.

    Anlamanin sizin acisindan kolay bir yöntemi var. Benim motorum olmadigi icin yapamam ama ilk motora bindiginiz zaman frenleme yaparken 4 parmagini ile frenlemeyi bir deneyimleyip bize aradaki farki anlatabilir siniz.

  18. #38

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 parmak ile frenleme yaptiginiz zaman gaz kolu üzerinde parmaginiz kalmiyor. Sadece bas parmaginiz gaz kolunun oldugu kisim ile irtibatta kalir ki muhtemelen orasida gaz kolunun hareket etmeyen kisminda kalacaktir.

    Sadece bir tahmin 2 parmaginiz ile kullandiginiz icin bir ihtimal sizin bas parmaginiz gaz koluna temas etmekte.

    Bunlar sadece benim tahminim. Kesinlikle dogrudur diye idda edemem. Uzun süredir motor da kullanmadigim icin hatali tahminde de bulunmus olabilirim.

    Trafikta dogru pozisyonda, hizda ve süratte oldugunuz sürece belkide hic frenlemeye ihtiyaciniz olmayacaktir. Ayrica dört parmak ile frenleme yapmak illaki panik fren yapiyor anlamina gelmemekte. Motor kullandigim zamanlarda frenleme yaparken her daim 4 parmak ile frenleme yaptim. bunun kesin dogru ya da 2 parmakla kullanmanin kesin yanlis oldugunu idda edemem. Siz o sekilde alistiniz diyerekte 4 parmakla kullanimin dogru olmadigina iddia edemezsiniz.

    Anlamanin sizin acisindan kolay bir yöntemi var. Benim motorum olmadigi icin yapamam ama ilk motora bindiginiz zaman frenleme yaparken 4 parmagini ile frenlemeyi bir deneyimleyip bize aradaki farki anlatabilir siniz.
    4 parmak frenleme yanlıştır 2 parmak doğrudur gibi bir şey yazmadım esasen - böyle bir beyanım yok. 4 parmakla frenin gerekliliği de kullanıcıdan kullanıcıya değişir. Ancak 2 parmak da olsun 4 parmak da olsun elinizin herhangi bir yeri gaz koluna temas ediyorsa (ki etmeme şansı yok, elciğin dibi de topuz hariç ucu da gaza kumanda ediyor sonuçta) yanlış teknik ve manet ayarı nedeniyle her türlü gaz verme ihtimaliniz vardır. (Gaz kolu boşluğunun da - üreticininm tavsiye ettiği şekilde - ayarlı olması gerekir.)

    Manetinizin açısı sizin yapınıza / ergonominize göre ayarlı değilse hem 2 hem de 4 parmakla fren yaparken sehven gaz verebilirsiniz. Manetin açısının sizin doğal sürüş pozisyonunda gaz tam kapalı durumda tutarken parmaklarınızı ileri uzattığınızda parmaklarınızla aynı hizada veya birkaç milim aşağıda olması gerekir. Bu şekilde olduğu zaman gazı kapatmadan manete ulaşamazsınız zaten, dolayısıyla fren yaparken gaz açma gibi bir durum olamaz. Doğru manet pozisyonu da budur ama bizde maneti kendine göre ayarlamayı bilen / akıl eden azdır maalesef...

    2 parmak ile 4 parmak arasında güç farkı olacağı konusunda %100 hemfikirim. Ancak normal trafik kullanımlarında pratik bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Ben çok uzun zaman dağ bisikleti kullandım ve 4 parmak ile fren yapmak bana doğal gelmiyor, 4 parmak ile fren yapmaya çalışırken oluşacak saliselik gecikme yüzünden kendimi 2 parmakla fren yaparken bulacağımdan daha zor bir durumda bulabilirim diye korkarım. (Her ikisini de bir çok kez denedim bu arada; bu denemeler bana fren yapma şeklimi değiştirmeme sebep olacak bir "uyanış" yaşatmadı maalesef.)

  19. #39
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iki parmakla frenleme yaparken bence en büyük tehlike elinizi gaz kolundan ayirmamis olmaniz. Ani bir frenlemede hem fren yapip hem de gazi acmaya devam edip motorun durma mesafesini arttirma durumu olabilir. Ayrica 2 parmak ile fren manetinin ancak dip kismini kullaniyor olacaksiniz ve fren yapmak icin daha fazla kuvvet uygulamaniz gerekecektir.

    Bisiklet ile motorsikleti karistirmamak lazim. Genelde bisikletlerdeki fren manetleri iki parmaginiz ile fren yapmaya uygun olarak tasarlaniyor. Bisiklette bütün eliniz ile frenleme yapacaginiz zaman elinizi tamami gidondan ayrilacagi icin dengenizi saglamakta zorlanabilirsiniz.
    Bahsettiğiniz gaz açma durumunu hiç yaşamadım hatta tempolu sürüşlere çıktığım zaman hem aragaz verip vites düşürdüğüm zaman ön frenide dozajlamasınıda çok daha rahat yapıyorum, 4 parmakla fren yaparsam bu kadar etkili fren yapabileceğime inanmıyorum. Kimi durumlar cidden alışkanlıkla alakalı.

  20. #40

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 parmak frenleme yanlıştır 2 parmak doğrudur gibi bir şey yazmadım esasen - böyle bir beyanım yok. 4 parmakla frenin gerekliliği de kullanıcıdan kullanıcıya değişir. Ancak 2 parmak da olsun 4 parmak da olsun elinizin herhangi bir yeri gaz koluna temas ediyorsa (ki etmeme şansı yok, elciğin dibi de topuz hariç ucu da gaza kumanda ediyor sonuçta) yanlış teknik ve manet ayarı nedeniyle her türlü gaz verme ihtimaliniz vardır. (Gaz kolu boşluğunun da - üreticininm tavsiye ettiği şekilde - ayarlı olması gerekir.)

    Manetinizin açısı sizin yapınıza / ergonominize göre ayarlı değilse hem 2 hem de 4 parmakla fren yaparken sehven gaz verebilirsiniz. Manetin açısının sizin doğal sürüş pozisyonunda gaz tam kapalı durumda tutarken parmaklarınızı ileri uzattığınızda parmaklarınızla aynı hizada veya birkaç milim aşağıda olması gerekir. Bu şekilde olduğu zaman gazı kapatmadan manete ulaşamazsınız zaten, dolayısıyla fren yaparken gaz açma gibi bir durum olamaz. Doğru manet pozisyonu da budur ama bizde maneti kendine göre ayarlamayı bilen / akıl eden azdır maalesef...

    2 parmak ile 4 parmak arasında güç farkı olacağı konusunda %100 hemfikirim. Ancak normal trafik kullanımlarında pratik bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Ben çok uzun zaman dağ bisikleti kullandım ve 4 parmak ile fren yapmak bana doğal gelmiyor, 4 parmak ile fren yapmaya çalışırken oluşacak saliselik gecikme yüzünden kendimi 2 parmakla fren yaparken bulacağımdan daha zor bir durumda bulabilirim diye korkarım. (Her ikisini de bir çok kez denedim bu arada; bu denemeler bana fren yapma şeklimi değiştirmeme sebep olacak bir "uyanış" yaşatmadı maalesef.)
    Dag bisikleti ile ilgili ilk yazimda bahsetmistim. 4 parmak ile dag bisikletini frenlemeye kalktiginiz zaman destek noktasi ya da kuvvet noktasi diyelim, dogru terimi malesef bulamadim, azalacagi icin tabiki bisikleti kontrol etmeniz zor olacaktir. Zaten dag bisikletlerinin fren manetleri iki parmak ile kontrol edilebilmek icin kisa yapilmislardir.

    Bisiklet yarislarina katildigim zamanlarda hafif frenleme yapmak istedigim durumlarda iki parmak daha keskin frenleme yapmak istedigim durumlarda da 4 parmak kullanmisligim olurdu.

    Ayrica burada konustugumuz durum motorsiklet üzerindeki ayarlarin ergonomimize uygun oldugunu var sayarak konusuyoruz. Yoksa oturus pozisyonunuz bile cok sey degistirebiliri.

    Genel anlamda aliskanlik ile ilgili bir durum. Bu saatten sonra sizin aliskanliginizi degistirmeye calismak sizin güvenliginizi tehlikeye düsürecek bir durum yaratabilir.
    Cyan bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)