Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet sürüş tekniklerinde Japon ekolü mü? Avrupa ekolü mü?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Değerli arkadaşlar motosiklete yeni başlayan bir kardeşimiz ne zaman forumda konu açsa, tavsiye istese hemencecik "eğitim al" der, geçeriz. Nedir bu eğitim? Forumda eski yazarlardan ya da Youtube eğitim videolarından "Japon ekolü" ya da "Avrupa ekolü" diye duymuşuzdur. Nedir Rospa? Nedir Adac? Japonlar'ın bunlardan farkı ne? Hangisi bize daha uygundur? Keith Code'un "Bileği Bükmek" videosunu çoğumuz izlemişizdir, California Superbike School'da öğretilenler bu ekollerden farklı mıdır?

    Bunun gibi yüzlerce soru üretebiliriz. Ben bu ekollerin birbirinden farklarına dair iyi bir kaynak bulamadım. Konu hakkında bilgileri bizlerden fazla olanlar anlatırsa hepimiz için iyi bir kaynak olur.
    sallami, killingroad, Khaira ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Allahım keşke Twist of the Wrist'i çoğumuz izlemiş olsak =)

    Eline sağlık güzel sorular. Ben geçenlerde bir eğitmene, "en çok bu ekollerin birbirlerini boklamaları zarar vermiyor mu insanlara? Japon ekolü ile İngiliz ekolü farklı panik fren önerileri getiriyor, ikisini de öğrenmek yerine birbirininkini boklayan hocaları dinliyoruz" dedim...
    "Sistemli sürüşte panik fren olmaz" yanıtını aldım...

    Hangi ekole inandığımızdan çok, hepsini öğrenip kendi mantığımız, fizik kanunları, nasıl rahat ettiğimiz gibi değerlendirmeler sonucunda bir gelişim göstermemiz lazım.. Ama sorun burada başlıyor zaten.. Bizde gelişim göstermek yok... Bizde işe yeni başlarken bir "güvenli sürüş" eğitimi var, sonra ömür billah bununla devam ediliyor.. 10 senedir motosiklet süren adamın tek bildiği "viraja gelmeden fren vites bitirilir, bakış çevrilir" falan filan... Ya virajda nasıl etkili fren yaparız diye soruyorsun, virajda fren yapılmaz cevabı geliyor.. Trail braking soruyorsun.. "o pist tekniği yolda olmaz" diyor.. Nah olmaz demek istiyorsun, diyemiyorsun.

    Twist of the Wrist ve CSS elbette sportif kullanım odaklı eğitimler, ROSPA ile aynı pencereden bakmıyor.

    Bir tane Japon ekolü ile İngiliz ekolü arasında aklımda kalan farkı yazayım onu tartışalım mesela..
    Hangisi hangisiydi hatırlamıyorum şimdi büyük rezillik ama =)) Sanırım Japon diyor ki;
    Panik frende arkaya otur, basabildiğin kadar bas eğer ABS varsa hatta yoksa da arkanın düzde kilitlenmesi çok problem olmaz diyor sanırsam, önü de klasik progresif şekilde sık.
    İngiliz de diyor ki, motoru durduran ön frendir, arkaya kafanda mesai harcama, önü en optimum şekilde nasıl sıkarsın onunla ilgilen..

    Hangisi daha doğru? Ya da doğrusu var mı bunun?
    sallami ve motomad bunu beğendiler.

  3. #3
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allahım keşke Twist of the Wrist'i çoğumuz izlemiş olsak =)

    Eline sağlık güzel sorular. Ben geçenlerde bir eğitmene, "en çok bu ekollerin birbirlerini boklamaları zarar vermiyor mu insanlara? Japon ekolü ile İngiliz ekolü farklı panik fren önerileri getiriyor, ikisini de öğrenmek yerine birbirininkini boklayan hocaları dinliyoruz" dedim...
    "Sistemli sürüşte panik fren olmaz" yanıtını aldım...

    Hangi ekole inandığımızdan çok, hepsini öğrenip kendi mantığımız, fizik kanunları, nasıl rahat ettiğimiz gibi değerlendirmeler sonucunda bir gelişim göstermemiz lazım.. Ama sorun burada başlıyor zaten.. Bizde gelişim göstermek yok... Bizde işe yeni başlarken bir "güvenli sürüş" eğitimi var, sonra ömür billah bununla devam ediliyor.. 10 senedir motosiklet süren adamın tek bildiği "viraja gelmeden fren vites bitirilir, bakış çevrilir" falan filan... Ya virajda nasıl etkili fren yaparız diye soruyorsun, virajda fren yapılmaz cevabı geliyor.. Trail braking soruyorsun.. "o pist tekniği yolda olmaz" diyor.. Nah olmaz demek istiyorsun, diyemiyorsun.

    Twist of the Wrist ve CSS elbette sportif kullanım odaklı eğitimler, ROSPA ile aynı pencereden bakmıyor.

    Bir tane Japon ekolü ile İngiliz ekolü arasında aklımda kalan farkı yazayım onu tartışalım mesela..
    Hangisi hangisiydi hatırlamıyorum şimdi büyük rezillik ama =)) Sanırım Japon diyor ki;
    Panik frende arkaya otur, basabildiğin kadar bas eğer ABS varsa hatta yoksa da arkanın düzde kilitlenmesi çok problem olmaz diyor sanırsam, önü de klasik progresif şekilde sık.
    İngiliz de diyor ki, motoru durduran ön frendir, arkaya kafanda mesai harcama, önü en optimum şekilde nasıl sıkarsın onunla ilgilen..

    Hangisi daha doğru? Ya da doğrusu var mı bunun?
    Amaninnnn Tommy icin birsürü teorik zirvalik yazip bilimsel bilimsel yorumlar yapacakken senin facia mesajini gördüm.

    Aslinda cok haklisin sokaktaki motosiklet BINICILERININ (araba kullanana sürücü motosiklet bisiklet vb kullanana binici denir. Birinde vücut pozisyonunun önemi yoktur o yüzden sadece sürersin digerinde vücudun isin icindedir binersin.) kafalari cok karisik.

    Öncelikle senin mesajin özelinde kisaca bir yorum yapayim aradan ciksin Tommy nin hakkindan sonra gelirim

    1- Twist of wristi seyretmis olmaniz bir b...a yaramaz . Bir zahmet kitabini alip okumali ve sonra da CSS e egitime gitmelisiniz. Video sadece filmin fragmani.

    2- Aslinda ekoller birbirleri ile celismezler , onlari celistirmeye calisanlar kendi ekollerinin daha üstün oldugunu ima edip müsteri toplamaya calisan tek ekollü egitmenlerdir. Detayini Tommy e yazacagim cevapta ayrintilari ile aciklayacagim az sabir.

    3- Güvenli sürüste panik fren diye birsey olmaz onun adi emergancy braking ya da türkcesi ile acil frenlemedir. panikle yapilan s.x den cocuk olmaz.

    4- Virajda fren egitimi güvenli sürüs egitiminin degil Kapali alan hakimiyet egitiminin konusudur . Virajda fren yapilir ancak hocalarimizin cogu bunu kendileri bile beceremedikleri icin o topa girmezler . Konuyu bilen bir avuc egitmen de teknigin ögretilmesi esnasinda ögrencinin motoru düsürme riski yüksek oldugu icin o topa girmezler.

    5- Trail braking yolda degil pistte kullanilir. Amac hizi virajin icerisine tasimak oldugu icin trafige acik yollarda güvenli kabul edilmez. Ögrenebilirsin ama trafikte kullanmani önermem.

    6- CSS motorun zemin ile ilskisini ögretir RoSPA ve IAM gibi kurumlar ise trafikteki davranislarin ile ilgilidir tamamen ayri dünyalar

    7-Japon ekolü ile ingiliz ekolünü ters yazmissin

    Tommy e yazacagim cevabi lütfen bekle biraz uzun sürebilir.

    Sevgilerimle
    kAAN84 ve tbk_1980 bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3- Güvenli sürüste panik fren diye birsey olmaz onun adi emergancy braking ya da türkcesi ile acil frenlemedir. panikle yapilan s.x den cocuk olmaz.
    Uydurduğum bir samimiyete binaen çok rahat yazabilir miyim?
    Şunu okuyunca ağız dolusu ya bsg diye bağırıp çayımı püskevitimi püskürtesim geliyor...
    Yıllar önce MT25'imi satın almaya gelen çocuğun kask dışında bir şeyi olmayınca "gerisi nerede?" dedim "abi aksesuarları tamamlayamadım" dedi.. Ben de "ne aksesuarı ulan ekipman onlar" dedim.. de.. Burada bu mu şimdi konu? Lügatı doğru oturtalım buna hayhay da, biz burada iletişim kurarken benim ne dediğim belliyken şimdi burada bulduğun facia emarelerinde biri mi bu?
    piliiiiiiiz. piliiiiiiiiz.

    Tam da bu işte insanları eğitmenlerden eğitimden soğutan şey.. Adamın "acil durum freni" gibi bir şeye "şöyle sürersen gerek yok" demesi felaketini anlatıyorum, bana diyorsun ki panik diye bir şey olmaz.... beeeeeeh.. peeeeeeeeh ama abicim...

    4. maddedeki esas sebep olan hocaların bilmemesini güzelce söylemişken sonunda girdiğin "bilgiyi saklayıp insanlara iyilik yaptığını düşünmek" tavrı benim hayat görüşümün sonuna kadar zıttında. tehlikeli olabilir diye bilgi saklamak cehaletten başka bir şeye yol açmıyor. Türkiye'deki motosiklet sürücülerinin 95%'inde olan "virajda fren yapılmaz" cahilliğinin en büyük sebebi de budur. bilgiyi saklayarak kimseye iyilik yapılamaz. bu benim görüşüm elbette farklı da düşünebiliriz, ama ben bunun işe yaradığı tek bir alan görmedim, motosiklet sürüşü değil sadece, atıyorum marijuana'yı öcü gibi göstermek için yapılan yalan yanlış bilgi saklayıcı "iyi niyetli" yaklaşımlar bugün global anlamda bir marijuana "problemi" olmasının ve problem olduğunun kabul dahi edilmeyişinin nedeni mesela... kabaca böyle iyilik olmamalı bence..

    trail brakingle ilgili küllüyen yanlış olan düşüncene ilk paragraftaki kafa atma hissiyatımı aktardığım bu mesajdan sonra dönebiliriz. sen de tommy'ye açıklamalarını yapmış olursun, refleks yerine daha yere basan cevaplar yazarız.


    frenlemede ekolleri karıştırabilirim demiştim =)
    Beto87 bunu beğendi.

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar motosiklete yeni başlayan bir kardeşimiz ne zaman forumda konu açsa, tavsiye istese hemencecik "eğitim al" der, geçeriz. Nedir bu eğitim? Forumda eski yazarlardan ya da Youtube eğitim videolarından "Japon ekolü" ya da "Avrupa ekolü" diye duymuşuzdur. Nedir Rospa? Nedir Adac? Japonlar'ın bunlardan farkı ne? Hangisi bize daha uygundur? Keith Code'un "Bileği Bükmek" videosunu çoğumuz izlemişizdir, California Superbike School'da öğretilenler bu ekollerden farklı mıdır?

    Bunun gibi yüzlerce soru üretebiliriz. Ben bu ekollerin birbirinden farklarına dair iyi bir kaynak bulamadım. Konu hakkında bilgileri bizlerden fazla olanlar anlatırsa hepimiz için iyi bir kaynak olur.
    Sevgili Tommy,

    Yol sürücüleri icin temel olarak 3 temel egitim asamasi vardir. Sirasi ile yazarsak,

    1- Temel baslangic egitimi (CBT)

    2- Motosiklet hakimiyet egitimi

    3- Güvenli sürüs yol egitimi

    Farkindaysan sadece 3. madde cini Güvenli ifadesini kullandim . Sebebini asagida aciklamaya calisacagim.

    Yukaridaki egitimler disinda da istege bagli ve özel amaca hizmet eden farkli egitimler vardir.

    - Off Road egitimi

    - Dar manevra egitimi

    - Pist egitimi v.b.


    Temel egitimler ise bölgelere göre üc temel farkli ekolde olabilirler

    - Japon Ekolü

    - Avrupa Ekolü

    - Amerika Ekolü

    Ekoller arssindaki temel farklarin sebebi tamamen cografi kosullardir. Japonyada daracik bol virajli dag yollarinda , sikisik ve karmasik sehir ici trafiginde motor kullanilirken , Avrupada daha genis ve cok daha hizli virajlari olan kaliteli asfalt üzerinde motor kullanilir. Amerikada ise viraj sadece sinirli sayida bulunabilen ve özellikle ziyaretine gitmeniz gereken mekanlardir. Gepgenis ve ufka kadar dümdüz ilerleyen Amerikan yollarinda motor sürmek tamamen baska bir tarzdir.

    iste bu cografi özelliklerden dolayi ekoller arasi farklar ortaya cikar. Ben hemen en bariz fark olan frenleme den kisaca bahsedip gececegim yoksa konu cok genis.

    Japon ekolünde arka fren neredeyse hic kullanilmaz ; Bunun sebebi dar ve cok virajli veya sikisik trafikte arka tekerlegin dönüyor halde kalmasi motorun hala yönlendirilebilir olmasini saglar. Acil frenlemede bir miktar dezavantaja sebep olsada Japon ekolündeki cografi sebeplerden dolayi ortalama hizlar nispeten diger ekollerden düsüktür. Bu nedenle bir güvenlik eksikligi olarak kabul edilmez. Avrupa ekolünde ise hizlar yol kosullarindan dolayi daha yüksek , dar viraj ve sikisik trafik nispeten daha azdir bu nedenle arka frenin etkisine ihtiyac duyulur. Amerikan ekolünde ise durum cok daha ekstremdir. Geleneksel cruiser amerikan motorlarinda agirlik merkezi daha arkada ve hatta custom tarzi yapilmis on masasi uzatilmis modellerde neredeyse tamamen arkadadir. Düz yol ve arkada agirlik merkezi bu tür motorlarda ön tekerlegin cok kolayca kilitlenebilmesine bu nedenle de Amerikan ekolünde ön frenin kullniminindan kacinilmasina sebep olmustur. 70 li yillara kadar pekcok Amerikan motosikletinde ön fren bulunmaz veya cok cok zayif ön fren sistemi bulunur.

    Tabiki günümüzde gelistirilmis olan modern ABS sistemleri ile bu etkenlerin fren üzerindeki etkisi sifirlanmis olmakla beraber ekollerin ABS den cok daha önce ortaya cikmasi sebebi ile hala etkisi olmaktadir.

    Simdi gelelim Temel egitimlere.

    1. Temel Baslangic Egitimi:

    Motosiklete hic oturmadan önce alinmasi gereken ve dogru bir baslangic yapmamizi saglayan egitimdir. Ancak ülkemizde herkes anasindan motorcu dogdugu icin bu egitim cok az sayida insan maalesef Sürücü Kurslarinda almakta ki bu egitimi veren hocalarimiz maalesef MEB tarafindan dogru dürüst egitilmedikleri icin hasbel kader motoru A noktasindan B noktasina kadar götürebilecek egitim verebilmektedirler. Cok daha az bilincli motosiklet sürücüsü ise Rahmi Barutcu gibi CBT konusunda duayen kabul edilen hocalardan egitim alip dogru bir baslangic yapabilmislerdir. Bu arada YRA Yamaha Riding Akademiyi de es gecmemeliyiz cok emekleri vardir.

    2. Motosiklet Hakimiyet Egitimi:

    Temel Baslangic egitiminizi aldiniz veya direk sürücü kursu ile calisip ehliyetinizi aldiniz ve artik Motosiklet denilen nesneyi tam anlami ile yönetebilmek istiyorsunuz. Iste burada Hakimiyet egitimi devreye girer.

    Temel olarak üc konu islenir

    Harekete gecme

    Yönlendirme

    Durdurma

    Simdi burada diyeceksiniz ki "Hocam motorda dogru oturus bakis v.s. gibi konular neden yok" ,iste o zaman biz de diyecegiz ki ;
    Onlar aslinda CBT nin yani Temel baslangic egitiminin konulariydi yavrucugum. Maalesef siz cok bilen kardeslerimiz o seviyeyi pas gecip okula ikinci siniftan baslayinca biz size caktirmadan birinci sinif bilgilerini ittiriveriyoruz kusura bakmayin

    Hakimiyet egitiminde trafik ile ilgili birsey anlatilmaz , odak noktasi motosikleti yönetebilme becerinizi gelistirmektir. Bu egitim normalde 8 saatlik bir program ile rahat rahat verilebilirken parayi cok seven bazi hocalarimiz 20 ser 20 ser gruplar halinde kabul ettikleri asiri kalabalik gruplara bunu 4 veya 5 seansta verebilmektedirler. Egitim grubunuz 6 kisiden fazla ise o egitimden pek birsey anlamaniz mümkün degildir. Ortalikta hoca gibi dolasan onlarca asistan görseniz de eger sansliysaniz sizi gercekten degerlendirebilecekve dogru teshisi koyabilecek bir tek hoca bulunacaktir orada.

    Hakimiyet egitiminin programi, kafa karistirmamasi icin tek bir ekole göre secilir. Ülkemizde sadece Japon ve Avrupa (Agirlikli olarak ADAC) ekolü anlatilir. Hocaniz konusunda bilgili ve grubunuzda kakafoni yapan 20 ögrenci daha yok ise sizlere ekoller arasindaki farki anlatacaktir. Ancak burada diger ekole b.k atma gibi bir durum ortaya cikar ise o hocadan kacarak uzaklasin derim.

    3. Güvenli Sürüs Yol Egitimi:

    Adindan da anlasilacagi gibi trafige acik yol kosullarinda verilen bir egitimdir. Tamami ile trafikte güvenli kalmanizi ve yol üzerinde bulunmaniz gereken dogru hiz ve dogru konum konularina odaklidir. Bu egitimin temel amaci sizin trafikte daha hizli olmanizi degil daha güvenli olmanizi saglamaktir. Egitim icerisinde gecen "Akicilik" ifadesinin tanimi anlik hiz ile ilerlemek degil trafik icerisinde gereksiz zaman kaybi yasamamaktir.

    RoSPA ve IAM ülkemizde Güvenli Sürüs Yol egitiminde en cok programi kullanilan kuruluslardir. CBT ve Hakimiyet egitimleri ile hicbir alakalari yoktur. Sadece Güvenli Sürüs Yol egitimi programlarina odaklidirlar.

    Bu egitimler icin de azami ögrenci sayisi 6 yi gecmeyen gruplari tercih edin . Unutmayin yine ortada bircok hoca gibi görünen asistanlar olsa da yine sansli iseniz bir tek gercek hocaniz olacaktir.


    BONUS:

    California Superbike School CSS :

    Pist ortaminda motosikletin zemin ile olan iliskisini , cok etkili yönlendirme ve pist üzerinde konumlanma tekniklerini oldukca iyi anlatan dünya capinda egitimler veren güvenilir bir okuldur.

    Toplamda 4 seviye egitim veren okulun özellikle ilk iki seviyesi yol kullanicilarinin motorlarini yönetme becerilerini ileriye tasiyabilecekleri egitimlerdir. Daha sonraki iki seviye pist sürüsüne odakli olup yol sürüsündeki olumlu etkisi yok denecek kadar azdir.

    Off Road egitimleri:

    Eger yasiniz 25 in altinda ise off road egitimleri motosiklet hakimiyetinizi mükemmel düzeye getirecektir. Benim gibi g..ü göbegi cikmis yasli moruklar icin tavsiye edilmez. Kiriklar cabuk iyilesmiyor bu yasta

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uydurduğum bir samimiyete binaen çok rahat yazabilir miyim?
    Şunu okuyunca ağız dolusu ya bsg diye bağırıp çayımı püskevitimi püskürtesim geliyor...
    Yıllar önce MT25'imi satın almaya gelen çocuğun kask dışında bir şeyi olmayınca "gerisi nerede?" dedim "abi aksesuarları tamamlayamadım" dedi.. Ben de "ne aksesuarı ulan ekipman onlar" dedim.. de.. Burada bu mu şimdi konu? Lügatı doğru oturtalım buna hayhay da, biz burada iletişim kurarken benim ne dediğim belliyken şimdi burada bulduğun facia emarelerinde biri mi bu?
    piliiiiiiiz. piliiiiiiiiz.

    Tam da bu işte insanları eğitmenlerden eğitimden soğutan şey.. Adamın "acil durum freni" gibi bir şeye "şöyle sürersen gerek yok" demesi felaketini anlatıyorum, bana diyorsun ki panik diye bir şey olmaz.... beeeeeeh.. peeeeeeeeh ama abicim...

    4. maddedeki esas sebep olan hocaların bilmemesini güzelce söylemişken sonunda girdiğin "bilgiyi saklayıp insanlara iyilik yaptığını düşünmek" tavrı benim hayat görüşümün sonuna kadar zıttında. tehlikeli olabilir diye bilgi saklamak cehaletten başka bir şeye yol açmıyor. Türkiye'deki motosiklet sürücülerinin 95%'inde olan "virajda fren yapılmaz" cahilliğinin en büyük sebebi de budur. bilgiyi saklayarak kimseye iyilik yapılamaz. bu benim görüşüm elbette farklı da düşünebiliriz, ama ben bunun işe yaradığı tek bir alan görmedim, motosiklet sürüşü değil sadece, atıyorum marijuana'yı öcü gibi göstermek için yapılan yalan yanlış bilgi saklayıcı "iyi niyetli" yaklaşımlar bugün global anlamda bir marijuana "problemi" olmasının ve problem olduğunun kabul dahi edilmeyişinin nedeni mesela... kabaca böyle iyilik olmamalı bence..

    trail brakingle ilgili küllüyen yanlış olan düşüncene ilk paragraftaki kafa atma hissiyatımı aktardığım bu mesajdan sonra dönebiliriz. sen de tommy'ye açıklamalarını yapmış olursun, refleks yerine daha yere basan cevaplar yazarız.


    frenlemede ekolleri karıştırabilirim demiştim =)
    Taam taam , mesleki deformasyon diye bisi var dimi . Terimleri refleks olarak düzeltiyoruz sende herseye bisi deme .

    Hocalar ögrencileri düsüp uf olmasin diye saklamiyorlar bilgiyi. Maalesef egitimde ögrencisi düserse bu hocanin hanesine eksi olarak yaziliyor ve fazlasi ile gündeme getiriliyor. Egitime gelirken düsmeme garantisi isteyen ögrenciler gördü bu gözler. Bizler matematik hocasi degiliz , ögrencimiz hata yaptiginda bunu silgi ile düzeltilemiyoruz, sonuc genelde asfalt ile tanisma seklinde oluyor. Egitimde bizleri tam dinler ve söylediklerimizin disina cikmazsaniz motoru düsürmeniz cok cok nadir bir durum olarak ortaya cikar. Ayrica dogru mekanda dogru programla ve dogru teknikler ile verilen kapali alan egitimlerinde yaralanma neredeyse sifir ihtimaldir genelde karizmanin ve motorun cizilmesi ile olay kapanir

    Trail Braking yanlis bir tekniktir demiyorum ancak dogru sekilde uygulandiginda viraj icerisinde karsilasilacak bir durumdan kacmaya tolaransi yoktur. Normal kosullarda yag gibi döner gidersin zaten ona kimsenin itirazi yok ama karakteri itibari ile trail braking ile trafikte viraja girmek (eger sen trail braking i tam olarak anlamissan , yok eger baska birsey yapiyorsan onu bilemem) biz paranoyak hocalar tarafindan trafikte tavsiye edilmezler.

    Sevgilerimle
    tommygun, Khaira, Mr.wind ve 9 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hocam ağzına sağlık.
    Okan Sinan Ocan ve tbk_1980 bunu beğendiler.

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ağzına sağlık.
    Umarim bazi seyler biraz daha netlesmistir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Her ne kadar tavsiye ve tasvip etmesem de yerli ve milli Gaziantep, Şanlıurfa usulü sürmek isterdim ( ara sıra )..

    https://youtu.be/k7Qp5gkS0tc
    DickName bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    ingiliz sistemine bağlıyız allaha şükür.japonlar kafama vücuduma yatmadı yatamıyor

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ingiliz sistemine bağlıyız allaha şükür.japonlar kafama vücuduma yatmadı yatamıyor
    İstanbul trafiğindeki tek ekol Japon'dur herhalde. gymhakana mıydı o sürüş.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kafa atınca medeniyet görmek güzel şey =)

    Hocam şimdi, biraz genelleme yapacağım, buradan "hocalar, onlar bunlar" diye dediklerimi kişisel olarak almaman konusund ekstra bir ön rica ile başlayayım..

    Öğrencilerin eğitimlere gelip gebeş gebeş şeyler istediklerine adım gibi eminim, ama bu eğitimi veren "ehil" olduğu belgeler ile öne sürülen ve "eğitimci" sıfatı taşıyan kişiler için bir bahane olmamalı. XYZ sebepten bu bilgiyi vermemeleri eksidir, buraya kadarki kısım bence böyle kestirip atılabilecek netlikte. Bunu neden yaptıkları kısmına ayrıca bakabiliriz, benim "düşüncem" bilmedikleri için.

    Eğitimde öğrenci düştüğünde hocanın hanesine eksi yazılıyorsa, bu haneyi kim tutuyorsa onlar çözsün bu saçmalığı. Ben Honda kapalı alan eğitiminde ön tekeri kitleyip düşmek için türlü türlü manyaklıklar yaptım. Eğitim bu ya, düşeceğim tabii ki... Şimdi eğtimde eğitmeni dinler ve uygularsam düşme oranım çok azalır (mı) da, e söylenenlere bakıp nasıl yapayım bunu? Önceki mesajda söylediğim ve senin doğru şekilde yorumladığın boklama mevzusu burada çok önemli değil mi? Tabii ki ekoller birbirini boklamıyor, ekole yatkın olan veya o ekolü benimseyen hoca kendisinin söylediğini övmekle başlayıp, diğer ekolü bokluyor. Acil durum freninde "arkaya basmalısın" diye bana doğrusunu kafama kakarca söyleyen hocadan sonraki gün diğer hoca geliyor, arka frenle uğraşma diyor, uğraşmanın ne kadar yanlış olduğunu anlatıyor dakikalarca. Buna harcadığı vakitle bana "iyi fren yapmanın" başka yönlerini anlatsa ya? Virajda nasıl fren yaparım sorusuna virajda fren yapılmaz diye cevap vermeye çalışacağına..

    "Sistemli sürüş"ü küçümsüyor değilim, yol sanatçısı diye çokça dalga geçtiğim de vardır da bu dalganın sebebi bu ekole/sisteme karşı durmak değil, bunun "temsilcisi" hocaların tavırları yüzünden. Ya acil durum freni öğreteceği yerde neden "sadece" sistemli sürme üzerinde duruyorsun? Sistemli sürmek acil durum freni gereksinimini azaltır evet, de sıfıra indirmez?

    Naçizane fikrim, sonuna kadar yanılıyor olabilirim, bireysel sürüş yetkinliği kapsamında ele alacağımız yetkinliklerde bok gibi oldukları için "sadece" sisteme tutunuyorlar... Sonra bir de "Paolo Volpara Kaş Kalkan arasını bir gitti uf..." Sadece sistemle mi gitti? Kaputaş'ı döndükten sonra sola virajı o hızla giderken önüne eşek çıksa "sistemli sürüşte acil durum freni olmaz" diyerek eşeğe kafadan çakacak mı bu adam? =) Olay sistemden "ibaretmiş", başka geliştirilebilecek bir sürüş yetkinliği yokmuş gibi davranıyorlar, deli oluyorum deli =) Bu konuda çok dolu olmamın sebebi genelde bu tarz işte.. Adamdan motor almaya gittik, noterde imzalar atıldı ofisinde çay içiyoruz. başladı anlatmaya, ışıklarda dururmuş ayağı yere değmezmiş..ee dayı ne anlatıyon şimdi ya? Aldım motoru, apartman altı dar bir otoparkı var, ayağımı yere koyup bildiğin ileri geri emekleyerek döndürdüm çıkıcam... "hoop dur". noldu? "o motor burayı rahatça döner acilen eğitim alman lazım".. eeeeh be dayı be. yeni aldığım motoru çekinerek elimle de iterim sen niye egonu bende test ediyorsun şimdi?

    Trail brakinge dönersek, tekrar bir kelime karmaşasına düşmemek için "trafik" kısmını bir tanımlayalım. Caddebostan'dan Beşiktaş'a giderken pek trail brake atılacak yer yok tabii ki, böyle bir trafikte olmaz. Ama trafiğe açık alan kapsamındaki Darlık Teke yolunda vs sürüş yapıyorken trail-brake çok güzel bir "güvenli sürüş" yetkinliği oluyor. Virajda önüme katır çıkarsa ve kaçış alanım kısıtlıyken sadece hızımı ciddi şekilde düşürmem gerekiyorsa, ön lastiğimde ekstra yükle gelmekten başka ne isterim rabbimden? Kim daha güvenli, viraja gaz kapalı nöte girilir diyen dayı mı, yoksa ön freninde bir parmak basınçla lastik yüklü gelen dayı mı? Trail brake yapıyorum diye freni çok geç noktada başlatıp iç apekse kadar taşımak zorunda değilim ki? Aynı yerde daha yumuşak frenleme yapıp frenin süresini uzatarak viraj içine taşıyabilirim. veya motordan sarkmak.. negatif etkilerini de göz önünde bulundurarak bunu öğrenmemin ne zararı var? yeri geliyor ben adventure motorda bile motoru daha dik tutabilmek için bir an sarkıp gidiyorum.. bunu dile getirince "ööğ yarış" "ağuğğ gazcı" falan oluyor muhabbet.

    Velhasıl bu söylediklerimin içinde benim bulduğum yanlışlar seni bağlamıyor da olabilir, böyle bir hoca da olmayabilirsin veya olabilirsin de sana göre doğrusu da bu olabilir de;

    genel olarak,
    * hocaların çok eksik olmaları
    * bu eksiklikten kaynaklandığını düşündüğüm "sistem sığınması"
    * tatsız etik olmayan rekabet

    dönüp dolaşıyor özellikle genç sürücülerin "iyi sürmek"le arasında engel oluyor.
    Senle burada sohbet ediyoruz sıkıntı değil, ama "keşke herkes TOTW'u izlese" dediğimde "izlemekle bir bok olmaz" dendiği zaman, hadi orası sohbet kısmı da, işte en çok tekrar ettiğim şey adam kalkıp virajda fren yapılmaz orası burası kayar dediği zaman gencin eğitime inancı kalmıyor.. Hayır Japon ekolü diyor ki virajda arka frene dikkat et, ön daha kullanılabilir durumdadır (yine ekol karıştırmıyorumdur umarım) ama bunun temsilcisi eğitmen bana soru sorduğuda diyor ki "virajda fren yapılmaz"
    + bu "sisteme sığınma"nın sonucu olarak iyi bir sürücünün sistemin yanına koyması gerektiği bireysel yetkinlikler hiç kale alınmıyor, sonra çarkın içinde dönmeyi çok iyi bilen sürücüler çıkıyor.

    ekstra bir şey her zaman çıkar, evet gazlayana daha çok çıkar ama yolu satın almadıysak herkese bir gün çıkar. o ekstraya düşmemek için sistemli sürelim de, ekstra geldiği zaman da cebimizde iki rekat cephanemiz olsun.
    Motoseverrr bunu beğendi.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ne kadar tavsiye ve tasvip etmesem de yerli ve milli Gaziantep, Şanlıurfa usulü sürmek isterdim ( ara sıra )..

    https://youtu.be/k7Qp5gkS0tc
    Antepli p*ç imam…

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa atınca medeniyet görmek güzel şey =)

    Hocam şimdi, biraz genelleme yapacağım, buradan "hocalar, onlar bunlar" diye dediklerimi kişisel olarak almaman konusund ekstra bir ön rica ile başlayayım..

    Öğrencilerin eğitimlere gelip gebeş gebeş şeyler istediklerine adım gibi eminim, ama bu eğitimi veren "ehil" olduğu belgeler ile öne sürülen ve "eğitimci" sıfatı taşıyan kişiler için bir bahane olmamalı. XYZ sebepten bu bilgiyi vermemeleri eksidir, buraya kadarki kısım bence böyle kestirip atılabilecek netlikte. Bunu neden yaptıkları kısmına ayrıca bakabiliriz, benim "düşüncem" bilmedikleri için.

    Eğitimde öğrenci düştüğünde hocanın hanesine eksi yazılıyorsa, bu haneyi kim tutuyorsa onlar çözsün bu saçmalığı. Ben Honda kapalı alan eğitiminde ön tekeri kitleyip düşmek için türlü türlü manyaklıklar yaptım. Eğitim bu ya, düşeceğim tabii ki... Şimdi eğtimde eğitmeni dinler ve uygularsam düşme oranım çok azalır (mı) da, e söylenenlere bakıp nasıl yapayım bunu? Önceki mesajda söylediğim ve senin doğru şekilde yorumladığın boklama mevzusu burada çok önemli değil mi? Tabii ki ekoller birbirini boklamıyor, ekole yatkın olan veya o ekolü benimseyen hoca kendisinin söylediğini övmekle başlayıp, diğer ekolü bokluyor. Acil durum freninde "arkaya basmalısın" diye bana doğrusunu kafama kakarca söyleyen hocadan sonraki gün diğer hoca geliyor, arka frenle uğraşma diyor, uğraşmanın ne kadar yanlış olduğunu anlatıyor dakikalarca. Buna harcadığı vakitle bana "iyi fren yapmanın" başka yönlerini anlatsa ya? Virajda nasıl fren yaparım sorusuna virajda fren yapılmaz diye cevap vermeye çalışacağına..

    "Sistemli sürüş"ü küçümsüyor değilim, yol sanatçısı diye çokça dalga geçtiğim de vardır da bu dalganın sebebi bu ekole/sisteme karşı durmak değil, bunun "temsilcisi" hocaların tavırları yüzünden. Ya acil durum freni öğreteceği yerde neden "sadece" sistemli sürme üzerinde duruyorsun? Sistemli sürmek acil durum freni gereksinimini azaltır evet, de sıfıra indirmez?

    Naçizane fikrim, sonuna kadar yanılıyor olabilirim, bireysel sürüş yetkinliği kapsamında ele alacağımız yetkinliklerde bok gibi oldukları için "sadece" sisteme tutunuyorlar... Sonra bir de "Paolo Volpara Kaş Kalkan arasını bir gitti uf..." Sadece sistemle mi gitti? Kaputaş'ı döndükten sonra sola virajı o hızla giderken önüne eşek çıksa "sistemli sürüşte acil durum freni olmaz" diyerek eşeğe kafadan çakacak mı bu adam? =) Olay sistemden "ibaretmiş", başka geliştirilebilecek bir sürüş yetkinliği yokmuş gibi davranıyorlar, deli oluyorum deli =) Bu konuda çok dolu olmamın sebebi genelde bu tarz işte.. Adamdan motor almaya gittik, noterde imzalar atıldı ofisinde çay içiyoruz. başladı anlatmaya, ışıklarda dururmuş ayağı yere değmezmiş..ee dayı ne anlatıyon şimdi ya? Aldım motoru, apartman altı dar bir otoparkı var, ayağımı yere koyup bildiğin ileri geri emekleyerek döndürdüm çıkıcam... "hoop dur". noldu? "o motor burayı rahatça döner acilen eğitim alman lazım".. eeeeh be dayı be. yeni aldığım motoru çekinerek elimle de iterim sen niye egonu bende test ediyorsun şimdi?

    Trail brakinge dönersek, tekrar bir kelime karmaşasına düşmemek için "trafik" kısmını bir tanımlayalım. Caddebostan'dan Beşiktaş'a giderken pek trail brake atılacak yer yok tabii ki, böyle bir trafikte olmaz. Ama trafiğe açık alan kapsamındaki Darlık Teke yolunda vs sürüş yapıyorken trail-brake çok güzel bir "güvenli sürüş" yetkinliği oluyor. Virajda önüme katır çıkarsa ve kaçış alanım kısıtlıyken sadece hızımı ciddi şekilde düşürmem gerekiyorsa, ön lastiğimde ekstra yükle gelmekten başka ne isterim rabbimden? Kim daha güvenli, viraja gaz kapalı nöte girilir diyen dayı mı, yoksa ön freninde bir parmak basınçla lastik yüklü gelen dayı mı? Trail brake yapıyorum diye freni çok geç noktada başlatıp iç apekse kadar taşımak zorunda değilim ki? Aynı yerde daha yumuşak frenleme yapıp frenin süresini uzatarak viraj içine taşıyabilirim. veya motordan sarkmak.. negatif etkilerini de göz önünde bulundurarak bunu öğrenmemin ne zararı var? yeri geliyor ben adventure motorda bile motoru daha dik tutabilmek için bir an sarkıp gidiyorum.. bunu dile getirince "ööğ yarış" "ağuğğ gazcı" falan oluyor muhabbet.

    Velhasıl bu söylediklerimin içinde benim bulduğum yanlışlar seni bağlamıyor da olabilir, böyle bir hoca da olmayabilirsin veya olabilirsin de sana göre doğrusu da bu olabilir de;

    genel olarak,
    * hocaların çok eksik olmaları
    * bu eksiklikten kaynaklandığını düşündüğüm "sistem sığınması"
    * tatsız etik olmayan rekabet

    dönüp dolaşıyor özellikle genç sürücülerin "iyi sürmek"le arasında engel oluyor.
    Senle burada sohbet ediyoruz sıkıntı değil, ama "keşke herkes TOTW'u izlese" dediğimde "izlemekle bir bok olmaz" dendiği zaman, hadi orası sohbet kısmı da, işte en çok tekrar ettiğim şey adam kalkıp virajda fren yapılmaz orası burası kayar dediği zaman gencin eğitime inancı kalmıyor.. Hayır Japon ekolü diyor ki virajda arka frene dikkat et, ön daha kullanılabilir durumdadır (yine ekol karıştırmıyorumdur umarım) ama bunun temsilcisi eğitmen bana soru sorduğuda diyor ki "virajda fren yapılmaz"
    + bu "sisteme sığınma"nın sonucu olarak iyi bir sürücünün sistemin yanına koyması gerektiği bireysel yetkinlikler hiç kale alınmıyor, sonra çarkın içinde dönmeyi çok iyi bilen sürücüler çıkıyor.

    ekstra bir şey her zaman çıkar, evet gazlayana daha çok çıkar ama yolu satın almadıysak herkese bir gün çıkar. o ekstraya düşmemek için sistemli sürelim de, ekstra geldiği zaman da cebimizde iki rekat cephanemiz olsun.
    Sevgili Kardesim,

    Yukarida anlattigin mevzu benim icimde de büyük yaradir . Bu papazlarin yüzünden Motosiklet egitimi ve motosiklet egitmenligi sadece elitlerin elinde kaldi ülkemde. Simdi TMF nin programini da sabote edip yasalari da arkalarina aldilar ve kendileri disinda egitim yapilmasina asla müsaade etmiyor ardi ardina sikayette bulunuyorlar.

    Bu islerin sonunda motosiklet egitimi ve egitmenligi gibi bence cok degerli terimlerin icinin bosalmasina ve antipatik hale gelmesine neden oldular.

    Böyle gittigi sürece de ne egitim ne de egitmenlikgenclerimizin gözünde degerli hale gelemeyecek.

    Senin de hosuna gitmeyen "Sistemli sürersen virajda fren yapmana gerek kalmaz" gibi cümleler maalesef bu kiymeti kendinden menkul papazin ve cevresindeki avanesinin kaliplaridir.

    Bunu Kirmak icin cok ugrastik ama burnumuzdan getirdiler.

    Sevgilerimle
    killingroad bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Evet yazdıklarım genelde Türkiye'nin dandikleşen insan ve iş yapma kalitesine serzenişler aslında, motosiklet özelinde ekstradan bir konu değil. Her şey dandik yapıyoruz, bu işi de acayip dandik yapıyoruz böyle oluyor. :/

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Yaa 11 senelik motorcuyum, pisman oldugum tek bir husus var.

    Turkiye nin taninmis hocalarindan birinden istanbul parkin oralarda biryerlerde kapali alan egitmi aldim.
    2015 yilindaki kur hesabina gore 6000 tl para vermisim su durumda.

    Galiba 3 saat surdu.yoksa 2 mi emin degilim gecmis gun.

    Ulan ya,harbi keriz gibi 6000 tl yi nasil verdim hayret ediyorum.
    Ne bileyim ben ama..
    Siz siz olun boyle hocalara kendinizi dudukletmeyin.

    Bu cok samimi bir itirafti.saka falan yok.

    Bak yine uzuldum.:(
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaa 11 senelik motorcuyum, pisman oldugum tek bir husus var.

    Turkiye nin taninmis hocalarindan birinden istanbul parkin oralarda biryerlerde kapali alan egitmi aldim.
    2015 yilindaki kur hesabina gore 6000 tl para vermisim su durumda.

    Galiba 3 saat surdu.yoksa 2 mi emin degilim gecmis gun.

    Ulan ya,harbi keriz gibi 6000 tl yi nasil verdim hayret ediyorum.
    Ne bileyim ben ama..
    Siz siz olun boyle hocalara kendinizi dudukletmeyin.

    Bu cok samimi bir itirafti.saka falan yok.

    Bak yine uzuldum.:(
    Valla fena öpmüsler seni , beni niye sevmiyorsun simdi daha iyi anladim . o paraya burada tam gün egitim alirdin benden.

    En icten öpücükler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eskiden MEG Dernek (Motosiklet Eğitimi Gönüllüleri Derneği) diye bir dernek vardı. Bu abiler ücretsiz kapalı alan hakimiyet eğitimi veriyorlardı. Eğitim sonunda isteyenler derneğe bağış yapıyordu ama mecburiyet yoktu. Sabah motora binerken yapmamız gereken kontrollerden tutun da dar bir alanda 8 çizmeye kadar gün boyu doya doya çalışırdık. 2 parmakla fren sıkma alışkınlığımı onlar sayesinde yok etmiştim, elimi bildiğin koli bandıyla bantlamışlardı. Orada öğrendiğim engelden kaçışı bir kaç hafta üst üste boş bir alanda pratik etmiştim. O dönem Acıbadem'de otururken tali yoldan önüme fırlayan ve çok geç fark ettiğim arabadan belki de o eğitim sayesinde çarpmadan kaçabildim. Bu vesileyle değerli büyüklerim Sabri Oran hocama ve Kerim Adnan Deniz Hocama sevgilerimi sunuyorum.

    mertowski, Cyan, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Duvara karşı acil fren çalışırken ön cantı büken talihsiz arkadaş geldi aklıma...

    Diyeceğim o ki kötü mötü hoca hiç yoktan iyidir. O bile olmayınca bak neler oluyor?

    Bırak trailbraking'i, acil fren hakkında yeterli bilgiye sahip olmayabilir, ama "ula duvara çarparsan n'olcak!" şeklinde faydalı bir katkıda bulunabilir muhtemelen.

    Velhasıl her seviyede hocaya ihtiyaç var bence
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    biz evrenseli ögreniriz daha sonra kendimize adapte ederiz.hangi ekol olursa olsun cogunun dogruları genel gecerdir.arac kullanırken 3 temel unsur vardır.kendini tanı,aracı tanı,yolu tanı.bu ucunden biri eksik olursa tehlikeler başlar.panik freen yoktur acil fren vardır emergancy brake.
    geçen gun benim seridimden arac geldi yer ıslak hızım 20km on frene dokundum motor scooter on lastik sola kaydı freni bıraktım yoksa yerdeydim.panikle yapılmıs deil bu.bir baska olayda yer cakıl gene seridimde otomobil var karsı serit.on frene bastım elimi hiç sekmedim 3 metre duz kayıp otomobile kafadan girdim.hız 15km dydi arabanın tampon kırıldı.bu da panik deildi bilerek elimi frenden cekmedim.motoru yatırsam motor zarar gorcek ben zarar gorcem.araca carptım benim ön lastik tamponu kırdı hasar bin tl.
    panik fren diyince benim aklıma gelen aklı zihni kapatıp sonsuza kadar frene basmak.
    trail brake yada diger surus kombinasyonlarını motosiklette daha az kullanıyorum cunku motor kullanmak çok yorucu.otomobil ile 30 dakka spor surus yapabilirsiniz ama motosikletle trail brake dahil spor surus 5 dakkadan sonra ızdırap oluyor ,hem yoruyor hem akıl karısıyor.
    ekolden çok uzerinde durulması gereken nokta bana gore kendini sürücü olarak ne kadar tanıyorsun.yapabildiklerin ve yapamadıkların.fren suspansiyona hakimmisin.gaz kolu hasssasiyetin nasıl.debriyajı 1-100 birim arasında kademeli olarak kullanabiliyormusun.
    bu ve benzeri şeyleri ogrendikten sonra ekoller insanı sadece sınırlar yada yanlıs yonlendrir.
    futbolda alman ekolu gibi
    forumda temel dinamikleri merak eden varsa çok sevdigim motojitsu var tavsiye derim

    https://www.youtube.com/@MotoJitsu

  20. #20
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    İngiliz doğru demiş. Arkayla zaman harcama. Motoru ön firen durdurur.

    Bir gün bende ns200 vardı. Vakti zamanında. Şehir içi kavşağa geliyorum. Kavşağa yaklaştım ama motor hala hızlı. Arka firene olabildiğince bastım. Sonra arka taraf öne doğru geldi. Sonra bıraktım. Kavşağıda pas geçtim. Ön firene abandığımda teker kilitler düşerim zannettim. Arkaya bastığımda durum daha vahimdi. O günden sonra arka frenlerle pek işim olmadı.

    Büyük olasılık her motorun verdiği tepki farklıdır. İlk defa bindiğin bir motorda daha cesur firen kombinasyonları yapamazsın. Ama alıştığın eşekte durum farklıdır. Benim motorla devamlı ön firen kullanmama rağmen, 1 kere abs ye düştüm, o da bir öküzün yüzünden. Kullandığın aletin sınırlarını öğrenmen lazım. Oda bir gecede olacak bir şey değil. Zamanla adını bile bilmediğin teknikleri yaptığı farkedersin. Hemde istemsizce. Motoru sürdükçe ve onunla bütünleştikçe öğreniyorsun. Her zaman öğreniyorsun.

    Mesela tapa gaz bilmediğin bir yolda gidiyorsun. Sonra aniden orda bir viraj olduğunu görüyorsun. Frenlerle yeterince yavaşlayamayağında belli. İllaki yatacaksın. Virajı bilsen ona göre hızını ayarlayıp yatarsın. Bu benim başıma geldi. Motoru durduramadım, bariyerede çok yaklaştım. Motoru yatırmaya çalıştım yatmadı. Normalde eğilirsin yatar. Öyle değil işte. Bende bütün gücümle sağ tarafa doğru sarktım. Bir dahada bilmediğim yolda veya önünü göremediğim yolda tam gaz açmadım. Küpe oldu o göt korkusu.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)