killingroad adlı üyeden alıntı
Kafa atınca medeniyet görmek güzel şey =)
Hocam şimdi, biraz genelleme yapacağım, buradan "hocalar, onlar bunlar" diye dediklerimi kişisel olarak almaman konusund ekstra bir ön rica ile başlayayım..
Öğrencilerin eğitimlere gelip gebeş gebeş şeyler istediklerine adım gibi eminim, ama bu eğitimi veren "ehil" olduğu belgeler ile öne sürülen ve "eğitimci" sıfatı taşıyan kişiler için bir bahane olmamalı. XYZ sebepten bu bilgiyi vermemeleri eksidir, buraya kadarki kısım bence böyle kestirip atılabilecek netlikte. Bunu neden yaptıkları kısmına ayrıca bakabiliriz, benim "düşüncem" bilmedikleri için.
Eğitimde öğrenci düştüğünde hocanın hanesine eksi yazılıyorsa, bu haneyi kim tutuyorsa onlar çözsün bu saçmalığı. Ben Honda kapalı alan eğitiminde ön tekeri kitleyip düşmek için türlü türlü manyaklıklar yaptım. Eğitim bu ya, düşeceğim tabii ki... Şimdi eğtimde eğitmeni dinler ve uygularsam düşme oranım çok azalır (mı) da, e söylenenlere bakıp nasıl yapayım bunu? Önceki mesajda söylediğim ve senin doğru şekilde yorumladığın boklama mevzusu burada çok önemli değil mi? Tabii ki ekoller birbirini boklamıyor, ekole yatkın olan veya o ekolü benimseyen hoca kendisinin söylediğini övmekle başlayıp, diğer ekolü bokluyor. Acil durum freninde "arkaya basmalısın" diye bana doğrusunu kafama kakarca söyleyen hocadan sonraki gün diğer hoca geliyor, arka frenle uğraşma diyor, uğraşmanın ne kadar yanlış olduğunu anlatıyor dakikalarca. Buna harcadığı vakitle bana "iyi fren yapmanın" başka yönlerini anlatsa ya? Virajda nasıl fren yaparım sorusuna virajda fren yapılmaz diye cevap vermeye çalışacağına..
"Sistemli sürüş"ü küçümsüyor değilim, yol sanatçısı diye çokça dalga geçtiğim de vardır da bu dalganın sebebi bu ekole/sisteme karşı durmak değil, bunun "temsilcisi" hocaların tavırları yüzünden. Ya acil durum freni öğreteceği yerde neden "sadece" sistemli sürme üzerinde duruyorsun? Sistemli sürmek acil durum freni gereksinimini azaltır evet, de sıfıra indirmez?
Naçizane fikrim, sonuna kadar yanılıyor olabilirim, bireysel sürüş yetkinliği kapsamında ele alacağımız yetkinliklerde bok gibi oldukları için "sadece" sisteme tutunuyorlar... Sonra bir de "Paolo Volpara Kaş Kalkan arasını bir gitti uf..." Sadece sistemle mi gitti? Kaputaş'ı döndükten sonra sola virajı o hızla giderken önüne eşek çıksa "sistemli sürüşte acil durum freni olmaz" diyerek eşeğe kafadan çakacak mı bu adam? =) Olay sistemden "ibaretmiş", başka geliştirilebilecek bir sürüş yetkinliği yokmuş gibi davranıyorlar, deli oluyorum deli =) Bu konuda çok dolu olmamın sebebi genelde bu tarz işte.. Adamdan motor almaya gittik, noterde imzalar atıldı ofisinde çay içiyoruz. başladı anlatmaya, ışıklarda dururmuş ayağı yere değmezmiş..ee dayı ne anlatıyon şimdi ya? Aldım motoru, apartman altı dar bir otoparkı var, ayağımı yere koyup bildiğin ileri geri emekleyerek döndürdüm çıkıcam... "hoop dur". noldu? "o motor burayı rahatça döner acilen eğitim alman lazım".. eeeeh be dayı be. yeni aldığım motoru çekinerek elimle de iterim sen niye egonu bende test ediyorsun şimdi?
Trail brakinge dönersek, tekrar bir kelime karmaşasına düşmemek için "trafik" kısmını bir tanımlayalım. Caddebostan'dan Beşiktaş'a giderken pek trail brake atılacak yer yok tabii ki, böyle bir trafikte olmaz. Ama trafiğe açık alan kapsamındaki Darlık Teke yolunda vs sürüş yapıyorken trail-brake çok güzel bir "güvenli sürüş" yetkinliği oluyor. Virajda önüme katır çıkarsa ve kaçış alanım kısıtlıyken sadece hızımı ciddi şekilde düşürmem gerekiyorsa, ön lastiğimde ekstra yükle gelmekten başka ne isterim rabbimden? Kim daha güvenli, viraja gaz kapalı nöte girilir diyen dayı mı, yoksa ön freninde bir parmak basınçla lastik yüklü gelen dayı mı? Trail brake yapıyorum diye freni çok geç noktada başlatıp iç apekse kadar taşımak zorunda değilim ki? Aynı yerde daha yumuşak frenleme yapıp frenin süresini uzatarak viraj içine taşıyabilirim. veya motordan sarkmak.. negatif etkilerini de göz önünde bulundurarak bunu öğrenmemin ne zararı var? yeri geliyor ben adventure motorda bile motoru daha dik tutabilmek için bir an sarkıp gidiyorum.. bunu dile getirince "ööğ yarış" "ağuğğ gazcı" falan oluyor muhabbet.
Velhasıl bu söylediklerimin içinde benim bulduğum yanlışlar seni bağlamıyor da olabilir, böyle bir hoca da olmayabilirsin veya olabilirsin de sana göre doğrusu da bu olabilir de;
genel olarak,
* hocaların çok eksik olmaları
* bu eksiklikten kaynaklandığını düşündüğüm "sistem sığınması"
* tatsız etik olmayan rekabet
dönüp dolaşıyor özellikle genç sürücülerin "iyi sürmek"le arasında engel oluyor.
Senle burada sohbet ediyoruz sıkıntı değil, ama "keşke herkes TOTW'u izlese" dediğimde "izlemekle bir bok olmaz" dendiği zaman, hadi orası sohbet kısmı da, işte en çok tekrar ettiğim şey adam kalkıp virajda fren yapılmaz orası burası kayar dediği zaman gencin eğitime inancı kalmıyor.. Hayır Japon ekolü diyor ki virajda arka frene dikkat et, ön daha kullanılabilir durumdadır (yine ekol karıştırmıyorumdur umarım) ama bunun temsilcisi eğitmen bana soru sorduğuda diyor ki "virajda fren yapılmaz"
+ bu "sisteme sığınma"nın sonucu olarak iyi bir sürücünün sistemin yanına koyması gerektiği bireysel yetkinlikler hiç kale alınmıyor, sonra çarkın içinde dönmeyi çok iyi bilen sürücüler çıkıyor.
ekstra bir şey her zaman çıkar, evet gazlayana daha çok çıkar ama yolu satın almadıysak herkese bir gün çıkar. o ekstraya düşmemek için sistemli sürelim de, ekstra geldiği zaman da cebimizde iki rekat cephanemiz olsun.