Arkadaşlar 500 de bayiiye yağı değiştirtmiştim ama bu sefer kendim değiştirmek istiyorum, bayiinin ustalığından hiç memnun değilim.
1000kilometre de artık normal yağa mı geçiyorum nasıl oluyor? ne almalıyım direkt link atabilir misiniz?
Arkadaşlar 500 de bayiiye yağı değiştirtmiştim ama bu sefer kendim değiştirmek istiyorum, bayiinin ustalığından hiç memnun değilim.
1000kilometre de artık normal yağa mı geçiyorum nasıl oluyor? ne almalıyım direkt link atabilir misiniz?
Castrol Power1 10w40 kullanıyorum. Castrol'ün bazı internet sitelerinde kendi mağazası var. Orjinallik açısından oralardan alırsanız iyi olur.
Tamamdır teşekkür ederim
Hocam yağ geldi, üretim tarihi 2022 6. ayın 6 sı diyor. Eski mi? kullanılır mı
Bir de balata spreyi aldım 50 liraya, goldfix diye bi marka almıştım nova diye bir marka göndermişler, bir fikriniz var mı?
Motosikletinizin garantisi yok mu? Bakımı kendiniz yapmanız garanti dışı bırakabilir, aman dikkat..
Motor yağlarının raf ömürleri 2 ile 5 sene arasındadır, balata spreyine gelirsek marka çokta farketmez kullanın geçin.
Var da hocam, bakan yerden nefret ettim artık. Zaten bana dediki 500 den sonra bi de 2000 de değiştircen dedi, 500 den sonra tapa gaz git motoru aç dedi. Oysaki kitapçıkta 1600 de bitiyor diyor rodaj.
1000 de ben kendim değişeyim yağı, rodajı düzgün yapıyorum zaten. 2000 de de bunlara değiştirttiririm bir şey anlamazlar.
dostum topu topu 125 lik makina her 1000 km de bir 10w/40 lık yağla değiştir
yağın markası ve modeli önemli değil motorun hiç bir zarar görmez
ben kendi driftimi petrollerden aldığım yağ ile değiştiriyordum
boşu boşuna çok yüksek para vermene gerek yok
500 km de servis değiştirdiyse 1000 de tekrar değiştirmeye neden ihtiyaç duyuyorsunuz. İlk yağ değişimi bir nevi çapak temizliği gibi ama sonrasında buna gerek yok, zaten aslında 2500 de bile o yağa birşey olma ihtimali düşük. Ha zararı olur mu hayır, ama para kazanma modundaki servis bile 500+1500 diyorsa bu o yağın aslında ilave 500-1000 daha sıkıntısız gideceği anlamına gelir. Yani değiştireceğiniz yağ çok yeni olacak. Bir de yağın viscositesinin zamanla azalması ve incelmesi rodajdaki motora daha iyi gelebilir. Rodaj bir nevi doğal-motorun kendi kendine yaptığı honlama-aşındırma süreci.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
daha önce ybr 125 kullanmıştım kitapçıkta yağ değişimi 6000 km yazar ben 5000 de değişirdim yarı sentetik ile 500 1000 km yağ değiştirmek bence gereksiz masraf
Rodaj bakımı yapılmış motosiklette yağı bakım kilometresi gelmeden değiştirmenin gereksiz masraf yapmaktan başka bir anlamı yok. Rodaj yağı erken değiştirilmişse artık olan olmuş. Bundan sonra kitapçığında yazan miktar kadar kullanıp yağı o zaman değiştirmek en mantıklısı olur. Bizim Türkiye'de 15.000 km de bakım yapılan aynı model aynı marka aynı üretim yılına sahip araçları Avrupa ülkelerinde 30.000 km de yağ değişimine çağırıyorlar. Keyif meselesi derseniz o sizin bileceğiniz iş ama bence bu düşünceniz gereksiz para harcamak demek.
Kitapçıklarda yazan yağ değişimi kilometrelerine bu kadar motamot bağlı kalmayın.
5bin diyorsa 5bin tamam da, 10bin km diyorsa istanbul'da yaşıyorsanız çok zorlamayın. Hele 15bin diyorsa hiç zorlamayın. Ben o 15bin km'yi buradan çık Nordkapp'a git-gel diye yapmadıysam, kralı gelse bana bir yağ ile 15bin km motor sürdüremez.
O kitapçıklar motoru tasarlayan mühendislerin en optimum yağ değişim aralığını yazdıkları kitapçıklar değiller.
Drift L için olmadı tabi bu söylediğim, büyük motosikletler için konuşuyorum. Düşük hacimde sanırım zaten daha da sık veriliyor yağ değişimleri.
"Dostum verdiğin bilgi çok yanlış
125 lik motosikleti yağ değişmeden 2000 km süremezsin.
1000 km de bile yağın ne kadar kullanılmaz hale geldiğini görüyorusunuz değiştiğinizde"
Sonrada "haklısın sadece görmek olmuyor arada tadına da bakmak lazım"
Bana karşı bir ard niyet seziyorum, niye bilmeden.
Ey insan, açıp bakarsan "yağ kararınca kullanılmaz mı" diye goggle da cevaplar mevcut. Her 500 de 600 da hangi teknik veriye istinaden yağ değiştirilir (rodajı zaten hariç tuttuk). Yağ periodları minimuma göre ayarlanır para kazanmak için ki o bile 1500 km. Yani servis bile 1500 de gel derken sadece +500 km sonra 2000 km de yağ tamamen bitmiş oluyor ve "süremezsin" noktasına geliniyor.
İsteyen her sabah kahvaltıdan önce yağını değiştirebilir, lafım yok ama bilimsel bir temele dayanmıyor. Psikoloji biraz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)