Motor üstünde bunca yıldan sonra TVS Raider 125?
Reklamlar
-
35MUB adlı üyeden alıntı
İzmir Honda %25 vade farkı dedi telefonda gidip görüşeceğim lakin aklıma takılan bir konu var bu biraz da ilk motosikletim olacağından sanırım, Honda nın top speedi 100 falan, TVS nın de o civardadır diye tahmin ediyorum, bu top speedler otoyol da şehirlar arası gidip gelmeye uygun mu? Kamyon ile araçlar arasında kalmak gibi tehlikeli durumlara yol açıyor mu? Öyle uzun km değil de hafta sonları keyfi olarak İzmir çevresine (çeşme, urla gibi) günlük toplam git gel 130-140 km kullanma amacıyla alıyorum benim işimi görür mü?
Honda ile Tvs arasında bg ve tork 1 er fark var, Tvs %10 daha güçlü. Ayrıca boş ağırlık olarak 8 kg Honda ağır (Tvs nin verdiği kg bilgisi netse) üzerinde 80 kg kullanıcıyla hesaplarsak Tvs %4 daha hafif. Sonuç itibarıyle Tvs daha güçlü ama daha hafif ve kesinlikle Honda'dan hızlıdır ki zaten videolarda var youtube'da. Tahminimce Honda 105, Tvs 115km -düz yolda- görebilir. Tabi hava koşulları bu tip küçük cc leri büyüklerden çok daha fazla etkiliyor onu da hesaba katmalı.
Bu hızlar için tapagaz gitmek gerek ki hem motoru hem bedeni yorar, yükselen tüketim de cabası, ama 90-100 km hızla da daha rahat , daha az devirli ve bi tık ekonomik gidilebilir. İzmir ve çevresini bırakın ben Muğladan karadenize (1030km) gitmeyi rahatça düşünebilirim (seleyi halledebilirsem), zaten bölünmüş yol çoğu. Cbf 150 lerle -ki hemen hemen aynı güç- tura çıkan çok çift var, görmüşsünüzdür.
Honda tercihiniz doğrudur bu arada ama ben olsam Bajaj NS200 vs de araştırırdım. Ben kullandım, atik güzel ve ikinci eli de iyi makineler.
Reklamlar
-
NS200 devri kapanıyor yavaş yavaş.
Cb125f fiyat bandında TVS RTR200 tavsiye ederim. Konfor ve donanım olarak çok üstün, kalite ve sağlamlık olarak Hondaya yakın.
Eğer 125cc motor alacaksanız öncelikle Cb125f almaya bakın, ulaşamazsanız TVS Raider alın.
-
reo adlı üyeden alıntı
NS200 devri kapanıyor yavaş yavaş.
Cb125f fiyat bandında TVS RTR200 tavsiye ederim. Konfor ve donanım olarak çok üstün, kalite ve sağlamlık olarak Hondaya yakın.
Eğer 125cc motor alacaksanız öncelikle Cb125f almaya bakın, ulaşamazsanız TVS Raider alın.
Aslında TVS bence de ama bindiğimiz motoru övmüş gibi olmamak adına. Demek NS200 out oldu biraz. Peki F250 nasıl?
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Aslında TVS bence de ama bindiğimiz motoru övmüş gibi olmamak adına. Demek NS200 out oldu biraz. Peki F250 nasıl?
Pulsar n250 ve f250 önceki nesile göre daha basit yapıda bir motora sahip, sıkıştırma oranı da düşük, 2 valfli ve yağ soğutmalı ama yağ radyatörü hayli büyük. Donanım parçaları ise çoğunlukla ns200 ile aynı.
İşyerindeki bir arkadaşım oğluna F250 aldı. Çocuk Hatay'dan üniversite okumakta olduğu İzmir'e motorla gitti. Aktif kullanıyor, bir yılı doldurmadan 20bin km civarında yol yaptı. Herhangi bir arıza veya sorun yaşamadı, sadece bakımları ve 2. Lastiğini değiştirdi.
Ben ona F değil N250 almasını tavsiye etmiştim ama seçimi F250 oldu fakat sonradan hata yaptığını söyledi. Dönüşlerde far sabit olduğu için gece sürüşünde aydınlatmadan dolayı biraz zorlandığını söyledi. N250 gidon yükseltme vb donanımlar için daha uygun, bir de satış rakamı yüksek ve ikinci eli daha yaygın.
-
430 km deyiz, herhangi bir sorun, gevşeyen vida vs yok. Bugün arka ışığın üzerindeki koruyucu filmi kaldırdım, çok abuk bir şekilde bu naylon kaplamanın kenarları ışığın yuvasında kalmış. Dolayısıyla maalesef oralarda parçacıklar kaldı. Komple ışığı söküp ancak o şekilde tamamen çıkarılabilirler, onuda yapmayız doğal olarak. Hintliler cidden değişikler ;+). 500 rodaj bakımı için yakın ilçeye gideceğim. Buradaki mondialcilere teslim etmek istemiyorum.Hoş ilçedeki servis de öylesine bir dükkan ama ne kadar ekmek o kadar köfte. 70 binlik bir motor için zemini halı kaplı bir işletme beklemek saçma olur.
-
Rodaj bakımı yapıldı, 500 TL. Memnun kaldım. Motul koyuldu, zincir de Motulla yağlandı. Sağ sol kontrol edildi. Nette 600-900 gibi rakamlar okuduğum için belirsizlik vardı. 500 normal. Lift leri var, ekipmanları iyi.
520 km deyiz, inişlerde redline yapmadan devir yükseltmesine izin verdim, akabinde düzlükte inişin momentiyle alabildiğine gitmesine de izin verdim. 121 inişte gördü, devamında 109-108 derken 106 da sabitleyebildi... Şu an hız bu yönde, gayet yeterli, 2000 km lerden itibaren 110 gibi gidebilirse üstü zaten gereksiz.
Arka kuyruktaki plastik açıklığı sağolsun söküp düzeltmeye çalıştılar ama olmadı, sağlık olsun.
Motorla ilgili şikayetim aerodinamik olarak biraz tuhaf oluşu; daha önce naked ve commuterlerim olmuştu ama kalçaya bu kadar cereyan yediğimi hatırlamıyorum. Buz gibi oluyor desem yeridir. Bu ağrıda yapıyor. Bilemiyorum tabi yılların motorla geçen kışlarının acısı çıkıyor da olabilir. ;+))...
2000 km deki supap ayarı olayını sordum (istemediğimi hissettirerek) ancak gerekirse açarız dediler. Ki doğrusuda bu.
Motordan memnunum, soran çok oluyor, kaçlık diye soruyorlar zira büyük duruyor. Fiyatını duyunca çok şaşırıyorlar, imajı bir tık daha pahalı sanırım.
-
Ben bu gün fuarda gördüm ilk canlı olarak...duruşu güzel bi motor.125 lik gibi durmuyo.kalıplı...fiyatına gorede malzeme kalitesi fena değil.fiyat performans motoruna benziyo...
-
mandarake adlı üyeden alıntı
Ben bu gün fuarda gördüm ilk canlı olarak...duruşu güzel bi motor.125 lik gibi durmuyo.kalıplı...fiyatına gorede malzeme kalitesi fena değil.fiyat performans motoruna benziyo...
Aslında ekonomik olarak geçiş dönemindeyim, henüz erkendi ama Raider cidden hoşuma gitti, kampanya da olunca kaçırmak istemedim. Kısmet. Benim için büyük küçük çok farketmez şükür. 2 teker ve motor olunca zaten keyfim %75 tmm oluyor. Hadi %25 i de büyük hacimlilere bırakalım. ;+)).
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Rodaj bakımı yapıldı, 500 TL. Memnun kaldım. Motul koyuldu, zincir de Motulla yağlandı. Sağ sol kontrol edildi. Nette 600-900 gibi rakamlar okuduğum için belirsizlik vardı. 500 normal. Lift leri var, ekipmanları iyi.
520 km deyiz, inişlerde redline yapmadan devir yükseltmesine izin verdim, akabinde düzlükte inişin momentiyle alabildiğine gitmesine de izin verdim. 121 inişte gördü, devamında 109-108 derken 106 da sabitleyebildi... Şu an hız bu yönde, gayet yeterli, 2000 km lerden itibaren 110 gibi gidebilirse üstü zaten gereksiz.
Arka kuyruktaki plastik açıklığı sağolsun söküp düzeltmeye çalıştılar ama olmadı, sağlık olsun.
Motorla ilgili şikayetim aerodinamik olarak biraz tuhaf oluşu; daha önce naked ve commuterlerim olmuştu ama kalçaya bu kadar cereyan yediğimi hatırlamıyorum. Buz gibi oluyor desem yeridir. Bu ağrıda yapıyor. Bilemiyorum tabi yılların motorla geçen kışlarının acısı çıkıyor da olabilir. ;+))...
2000 km deki supap ayarı olayını sordum (istemediğimi hissettirerek) ancak gerekirse açarız dediler. Ki doğrusuda bu.
Motordan memnunum, soran çok oluyor, kaçlık diye soruyorlar zira büyük duruyor. Fiyatını duyunca çok şaşırıyorlar, imajı bir tık daha pahalı sanırım.
Usta orjinal kitapta 750 km diyor.sonra 1800 kmde. Hatta ben 750 kmye geldiğimde anahtar işareti çıktı.810kmde rodaja girdim deneme için bastım 120 net gördü. dedimki bu rodaj olmuş. Arkada da çanta var üstelik.750 tl verdim 10-40 motul 5100 koydu.
Kitap 10-50 istiyordu sanki
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
mandarake adlı üyeden alıntı
Ben bu gün fuarda gördüm ilk canlı olarak...duruşu güzel bi motor.125 lik gibi durmuyo.kalıplı...fiyatına gorede malzeme kalitesi fena değil.fiyat performans motoruna benziyo...
çantal , eşim, ön pulsar camı ile. 250lik makine gibi duruyor. eşim arkamda 90la her yere gidiyorum.
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
Usta orjinal kitapta 750 km diyor.sonra 1800 kmde. Hatta ben 750 kmye geldiğimde anahtar işareti çıktı.810kmde rodaja girdim deneme için bastım 120 net gördü. dedimki bu rodaj olmuş. Arkada da çanta var üstelik.750 tl verdim 10-40 motul 5100 koydu.
Kitap 10-50 istiyordu sanki
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
çantal , eşim, ön pulsar camı ile. 250lik makine gibi duruyor. eşim arkamda 90la her yere gidiyorum.
Kitapçığı değilde kendi dedikleri km yi baz alıyorlar genelde, bu PCX te de başıma gelmisti. Tamamen duygusal sebeplerden.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Kitapçığı değilde kendi dedikleri km yi baz alıyorlar genelde, bu PCX te de başıma gelmisti. Tamamen duygusal sebeplerden.
ben fabrikayı dinlerim. Lagaluga yapan olursa kitapçığı çakarım suratına. Zor kazanılıyor keyiflerine göre iş mi yapılır. Bana 350 dediler.810da geldim. Paşa paşa ruhsata servisi işledi.
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
ben fabrikayı dinlerim. Lagaluga yapan olursa kitapçığı çakarım suratına. Zor kazanılıyor keyiflerine göre iş mi yapılır. Bana 350 dediler.810da geldim. Paşa paşa ruhsata servisi işledi.
Aslında böyle yapmalı...
-
rtr200ü neden gereksiz gördün kral? @hakan1969
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)