Hayırlı olsun. Siyah rengi de güzelmiş aslında.
Ben de memnun olduğum Ybr yi satıp CB 125f mi alsam diye düşünüyorum.
Sırf model yenilemek için değer mi kararsizim.
Teşekkürler. 125 likler arasında tarz değişikliği olmadığı sürece çok da gerekli değil gibi alıp satmak. Üç aşağı beş yukarı aynılar. Yinede tebdili mekanda ferahlık olduğundan yola çıkarak keyfekeder hareketler de arada yapılabilir tabi. 🙂
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------
Bir kaç negatif nokta;
- Killswitch olmaması biraz alışkanlık gerektiriyor
- Ön sistem biraz ağır, 120 kg lik motor sonuçta, neden 200 kg lik inazuma gibi manevra hissiyatı var ilginç. Uzun yolda belki avantaj ama bir commuter daha hafif hissettirmeliydi. Çok önemli değil.
- Göstergeler kapalı havada bile çok net görünmeyebiliyor, hele yazın sinyal yeşillerini sanmıyorumki görebileyim, zaten çok küçükler.
- startstop (doğal olarak) geç giriyor devreye ve bu arada gazlarsanız motor stop edip zor çalışıyor.
- vites göstergesi bazen net davranamayabiliyor, boştayken 1-2 gösterebiliyor.
Pozitif;
- Yakıt dikkat edilirse 2 lt /100 km altında, müthiş.
- performans iyi
- lastikler kötü değil belki vasat, ben değiştirme gereği duymayacağım. Yağmurda ıslak asfaltta 50 ile giderken kaymadan durdu.
- Kombine fren sistemi çalışıyor ama zaten ön arka fren yapma alışkanlığında olduğum için beni etkilemiyor. Frenleri gömenlere inanamıyorum, kampana ilkelde olsa tutuyor, eksiklik hissi yok. Frenlere güveniyorum.
Merhaba tekrar,
Belirtmek istediğim birkaç konu var.
Öncelikle motorun direksiyon ağır değil, dönüşler manevralar gerçekten 125cc rahatlığında. Bu durum motorunuza özgü olabilir, sıkışan kablo soketi veya fren hortumu olmadığı konusunda emin misiniz? Bu motordan hafif olarak sadece cg motorlar var piyasada bildiğim kadarıyla.
Göstergenin görünürlüğü iyi hatta güneş vurunca renkli kısımlar da dahil ters renk oluyor yani dominar göstergesi gibi siyah zemin üzerine yazılar görünüyor. Ancak sinyal okları küçük olduğundan ve tam köşeye koydukları için ben de zorlanıyorum.
Vites göstergesinin şaşırması vites geçişlerindeki zorluktan, ayar yapılırsa geçer diye düşünüyorum. Bende sadece 1 defa oldu o zaman da bir arkadaşım denemek için sürmüştü motoru.
Motor ile çok km yapmıyorsanız eco modda kullanmanızı tavsiye etmem. Zira kış mevsimindeyiz stop/Start yüzünden akünüz zayıflamasın.
Frenler bu ağırlıkta bir motor için yeterli. Ancak ben rtr200 ile kıyaslama yaptığım bir yerde ona göre zayıf olduğunu yazmıştım, milletimiz yanlış anlamış, doğru anlayanlar da abarta abarta buraya kadar getirmiş konuyu
Motor tecrübenizi bilmeyerek yazıyorum yanlış anlamayın lütfen. Bu sanırım 25. motorum (infomda listesi mevcut) oldu sahiplenerek, bir bunun iki katıda arada eşin dostun motorunu kullanmış olabilirim. Uzun yıllardır motora biniyorum. Ona istinaden yazdıklarım biraz filtrelenmiş gibi oluyor. Yani kıyasa binaen ağır diyorum, inazuma örneği verme sebebim bu. MT 25 mesela çok daha hafif hissettirir. Gelelim kablo sıkışması vs meselesine; takdir edersinizki bunları zaten elemişimdir. Orta sehpada kaldırıp bakınca hafif ve asla takılan kablo rulmanda sıkışma, takılma yok. Sanırım 2 sebeple böyle hissettiriyor, ön maşa açısı bi tık daha yatık olabilir, ya da ağırlık merkezi öne bi tık daha yakındır. Hava basıncını kontrol edip 28 yaptım, değişmedi pek. Ancak bu konu çok sorun edilecek bir durum da değil hatta uzun yolda bir nevi gidon amortisörü etkisi yaratıyor.
Birde dikkat ediyorum siz daha bir pozitif yaklaşma eğilimindesiniz motora, oysa ben her motor alışımda nalına da mıhına da hesabı tüm olumsuzlukları da belirtme yoluna gidiyorum. Mesela bugün ufaktan yakıt testi yaptım, 2.15 lt/100 km çıktı, bu çok iyi bir rakam (henüz erken doğal olarak bunu test etmek için, malûm rodajdayız). Ancak arka kuyruktaki plastiklerin sağ tarafının oturmamış olması da canımı sıkmadı değil. Lakin bugün yine çok keyif aldım. Bu fiyata -mesela- PCX ve CBF150 den daha kaliteli olmasa da daha güçlü hissettirebilen, 125 cc gibi durmayan yakışıklı bir motor eni konu. Çok da beklentili olmamalıdan bir kac tık yukarıda.🙂
Hocam sohbetiniz güzel. Değerli fikir, tecrübe ve katkılarınız için forum adına teşekkür ediyorum.
Farklı mesajlarımda motorun olumsuz yönlerini de ifade ediyorum. Mesela kuyruktaki plastik parçanın yerine tam oturmaması nedeniyle çanta demirini takarken zorlandığımı, sürüş modunun gereksiz olduğunu, egzoz sesinin fazla olduğunu vs. biryerlerde yazdım.
Benim de son depo ölçümüm 2,15lt/100 çıktı. Ekranda yazan kendi ölçümü ise 52km/lt şeklindeydi. Bu hesaba göre biraz yanılma payı var.
Önceki depo ölçümlerim rodajdaki sakinliğin etkisiyle 1,8 ve 1,95lt/100 gibi değerler çıkmıştı.
Bu haliyle benim en az yakan motorum oldu. Aslen rahat gezebilmek için aldım 125 cc, balığa gidiyorum arada ve gitgel mesafem 80 km. Motor yokluğunda arabayla gittim bir iki ama km de 2.2 TL yakarak 175 TL sadece git gel için vermek hoşuma gitmedi ve mahrum olduk biraz. Bu motor 65-70 TL yakacak ki toplu tasımadan, PCX ten daha düşük. Lafın özü, gelde bu motoru sevme. Xpulse da demiştimki 10 bin götürsün arıza çıkarmadan helal olsun diyeceğim. 10 bin olmadan sattım ama yinede diyebiliyorum helal diye, bir iki kusur dışında güzel motordu. Raider için de kriterim aynı, bir 10bin km hatasız götürürse çok gözüme girecek. Hayırlısı.🙂.
Bu arada arka sol taraftaki "etek koruyucu" demire bir çanta adapte etme planım var, gelişme olursa-oldukça paylaşacağım. Neredeyse her aldığım motora demir ve çanta almak alışkanlığımı da bırakıyorum. Satıyoruz, millete kıyak oluyor... Bu sefer asimetrik tek taraflı bir heybe ile durumu kurtaracağım. Önerilere açığım. O demirin eni 40, yüksekligi 30 ve derinliği 10 cm. Hard ya da soft olabilir buraya takılabilecek ama şu anki aklım ince bir termal çanta iş görebilir yönünde. Bisiklet cantası vs de olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------
Ayrıca öncam düşünebilirdim ama çok yüksek yapmak gerek, yoksa işe yaramaz. Yüksek yapınca hem motorun şekli bozulur hem de aerodinamik olarak sakat olur, üstelik o kadar uzun camı sağlam tutacak bir mekanizma tasarlamak da başlı başına bir iş. Elcik koruma seviyorum, soğuk ve böceğe karşı, bir ihtimal deneyebilirim.
Vites pedalındaki ufak boşluğa takılanlar olmuş 🙂. Normalin dışında bir boşluk yok, ayrıca buradaki vida gevşiyor vs vs, bugün baktım sıkı. Zincir çok gergin denilmiş, değil. Montajcıdan montajcıya fark var, motorun kusuru değil bunlar. Kimi arka fren çok aşağıda kavrıyor demiş 🙂, ayarı elle bile yapılabiliyor. Zamane herseyi hazır ve kusursuz istiyor. Hiç el kirlenmeyecek. Şaşıp kalıyorum...
Benim olta da kapalıyken 140cm geliyor. Bahsettiğiniz sol taraftaki demire diklemesine koyuyorum, üst tarafını da topcase üstü bagaja bağlıyorum sapasağlam duruyor
Ayrıca her motora aksesuar ( çanta demiri, radyatör koruma, vs vs) takıp sonra satma huyu bende de var. Her motorumu uzun süre binerim diye alıyorum ancak bir sebep çıkıyor satıyorum.
Piyasadaki çanta demiri tam oturuyor mu? Yine geleneğe sadık kalacağız gibi gbi..😁🤣
Ben mondimotor üretimi olanı aldım. Montaj yerleri tam oturuyor, demirin tasarımı da oldukça ergonomik. Nazilliavm üretimi de fiyat olarak bayağı farklı. (Apacheye Nazilliavm almıştım, sacı çok kalındı ve gereksiz ağırlık yapıyordu. )
Ancak motorun şasiye ulaşmak için çok parça sökmek gerekiyor, bu nedenle montaj uzun ve uğraştırıcı. Ayrıca motorun orijinal tutma demiri de üzerinde kalıyor. Özetle söyleyeyim internetteki montaj videosuna ihtiyacınız olabilir.
Hayırlı olsun üstad kazasız belasız keyifle kullanasın..
Çok teşekkürler, durum şu an için bu merkezde. Ama cidden ilk motorummuş gibi bir heyecan, bir esirgeme filan...🙂..Memnunum, yetiyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------
Topcase düşünmüyorum, bu motorun hacmine ve kullanım amacına daha uygun bir çanta adaptasyonu üzerinde yoğunlasacağım. Hem bu aralar zaman ve mekan da uygun.
Resimdeki benim balığa giderken götürdüğüm buzluk. 20 lt gibi bir hacmi var ve Kappa K37 çantaya rahatça sığıyordu. Yeni motorda topcase olmayacağına göre 3 alternatiften biriyle devam etmek gerek; ya buzluktan vazgeçeceğim, ya buzluğu ahtapotla arka seleye bağlayacağım ya da hintlilerin etek demirine bir şekilde bağlayacağım. Resimde buzluğun tabanı o parçaya oturuyor, üstten bir kabloyla yine aynı demire bağlı. Sadece ebat olarak görmek ve ölçüleri almak için geçici bağladım. Buna göre olabilecek geniş bir yelpazedeki cantalardan eledim (termal çantalardan bisiklet heybelerine kadar). Olay tabi sadece bu buzluğu içine alması değil, aynı zamanda bir nevi sidecase de olabilmesi. Çok uzun yol, tur amacı olmayacak doğal olarak, market alışverişi en çok.
Bunun uygun olabileceğine karar verdim, olmasa da zaten alet çantası olarak kullanabileceğim.
Anahtar kilitli vs olması, kask alması zaten gerekmiyor. 1 poşet yük alsın yeter. Bu çanta yaklaşık 25 lt.
Gelişme oldukça buradan paylaşacağım. İlk hedefim bisikletimin tur çantalarındaki kanca şeklinde bağlantı elemanlarının farklı versiyonlarını bu çantanın arkasına monte etmek.
Hayırlı olsun hocam, ben de yoğun araştırmalar neticesinde TVS RAİDER 125 taksitle mi alsam yoksa kendimi zorlayıp Honda CB125F mi alsam kararsızım, tek motoru almakla bitmiyor kask, ceket, dizlik vs de olacağı için honda beni çok zorlayacak, raider sorunsuz bir motosiklet ise daha cazip...
konuyu takibe almalık entryler var, kullanıcı yorumlarınızı bekliyorum.
Bütçe uyuyorsa kesinlikle Honda, her anlamda. Ama bu motorda bir çinliden kesinlikle bi kaç gömlek kaliteli ve "inşallah" daha sağlam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
Henüz çok erken ama motordan memnunum. İyiki rtr200 almamışım zira beklentim bu motorun verdiğiydi. Hiç eksik hissetmiyorum, 215 km oldu ( bugün 65km) gevşeyen kopan bir eleman yok. Performansı PCX ten vitesli olması hasabiyle daha iyi. Virajı, lastiği süspansiyonu başarılı. O fiyata mondial rks scooter vermiyorlar desek yeridir ki onlardan çok daha kaliteli. Yakıtı ekrana göre 55km/1 lt. Akıllara zarar bir tüketim. Rodaj sonrası basınca 2-2.5 arasında kalır gibi geliyor. Xpulse da yaptığım gibi her ne kusuru varsa paylaşmak niyetindeyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Yine gezdik biraz ve yakıt aldık. Toplam 187 km yol ve 3.25 lt benzin. 1.75lt/100 km gibi bir rakam. Rodajda ve 70 km hızı, 5500 devri hemen hiç geçmiyorum. Yinede çok olumlu bir rakam. Depo 3.25 lt eksik olmasına rağmen hâlâ full gösteriyordu. Ekran 56 km/lt veriyor bu da yine 1.79lt/100 km ye denk, yani çok doğru ölçüm denebilir. 100 kiloyum bu arada, 179 boy.
Honda ile arasında 25 bin TL var ama taksit meselesi işi bozuyor, Honda bayiiye taksit için yoğun baskı yapıp olmazsa peşin fiyatına 9 taksit TVS alacağım gibi hocam. Peki titreşim nasıldır, ilk defa motosiklet kullanacak biri olarak beni en çok düşündüren bu konu, 27 yaşındayım motosiklet ehliyetini 19 yaşında aldım (A2) ve sonra motosiklet kullanmadım ama o zaman bir 150 lik ARORA ile sınava girmiştim akıllara zarar titriyordu.
Honda kıvrak yarısına vade farksız taksit yapıyor duyduğum kadarıyla. İndirim de var sanki, bir bakın derim.
TVS ile 300 km yi geçtim, iyi gidiyor ve çok memnunum. Gevşeyen kopan bir yeri yok. Bu aşamada tercihim yine Raider olurdu seçmem gerekse. Ayrıca ben 72 ye aldım 9 taksit, vade farkını düşünürsek en az 15-20 kârı var motorun. İkinci elde bile 50 bine ne alabilirsin ki. Ayrıca motorda paket olarak arka disk fren ve ABS eksik sadece. 10 bin TL eksiği var 100 bine satılan muadillerinden. Ama bg ve tork değerleri PCX kadar mesela üstelik vitesli, diğer pek çok çinliden zaten kuvvetli. Ağırlığı 120 kg (ABS olmaması sayesinde birazda) ve bu güç ağırlık dengesiyle yokuşta hiç geri düşmüyor.
Titreşim var evet. 5000 devirlerden itibaren başlayıp devam ediyordur diye düşünüyorum, 6000 üstüne rodaj sebebiyle nadiren çıktım. Ancak azaldığını hissediyorum km yaptıkça. Öyle olumsuzluk yaratacak kadar yoğun değil, mesela benim için bir önemi yok. Youtube da kimileri titreşim sıfır demiş, o kadar değil yani, ufaktan özellikle gidon ve selede hissedilen bir titreşim var.
Motorda en çok canımı sıkan yeni bir model olması sebebiyle aksesuarının henüz olmaması. Çanta demirini bir iki yer üretiyor, biri zaten iyi değil, diğeride yağmurda şemsiye satanlar misali 2100 TL istiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------
Bu arada alet çantası geldi ve sonuç olumsuz. Meğer çantanın arkasındaki menteşe çıkıntıları baya pot yapıyormuş. Ayrıca tahmin ettiğim gibi çantanın kapağı açılırken 30-40° de motorun yan plastiğine değiyor. Belki daha soft bir çanta düşünmeliyim. Ya da güzelim buzluğu delip siyaha boyayarak saçma şekilde feda etmeliyim. 😁
İzmir Honda %25 vade farkı dedi telefonda gidip görüşeceğim lakin aklıma takılan bir konu var bu biraz da ilk motosikletim olacağından sanırım, Honda nın top speedi 100 falan, TVS nın de o civardadır diye tahmin ediyorum, bu top speedler otoyol da şehirlar arası gidip gelmeye uygun mu? Kamyon ile araçlar arasında kalmak gibi tehlikeli durumlara yol açıyor mu? Öyle uzun km değil de hafta sonları keyfi olarak İzmir çevresine (çeşme, urla gibi) günlük toplam git gel 130-140 km kullanma amacıyla alıyorum benim işimi görür mü?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)