Yurt Dışı Turunda Başıma Gelen Talihsiz Olay
Reklamlar
-
Levent adlı üyeden alıntı
Sidecase'ler nispeten daha iyi, ama Topcase işi bozuyor, ayrıca bir de ben üzerine kule gibi bi çanta daha koydum, sanırıyorum ki oradan saçmaladı.
2019 'da sanırım ya da 2018 hatırlamıyorum tam ama, bir de Kawasaki Z1000SX ile Transfagaraşan rotası yapmıştık Doğukan diye bi arkadaşla, Motorda tek başımaydım, 2 tane side softcase takmıştım motora, işte üstlerine kullanmasakta yanimizda taşıdığımız cadir, uyku tulumu fln.
Motosiklette normal karakteristiğinden farklı hiç bir şey hissetmemiştim, öyle ki, 2-3 bin km'lik turda lastikleri yemiştim. 240-250 km süratlere cikipta en ufak bir rahatsızlık hissetmemiştim. Lastikler pistte dönmüşüm gibi soyulmaya başlamıştı, o kadar güven veriyordu ki, pegler yere sürtüyordu.
Şimdi buradaki farklılıklara göz attığım zaman;
1- Motorda Topcase yoktu.
2- Motorda artçı yoktu. (Özellikle kadın artçı olduğu zaman ağırlık x2 artıyor - eşyalardan ötürü)
3- Daha alçak ve Aerodinamik yapı farklı olan bir motor.
Ben bu turda aldığım keyifi hiç bir motorla almamıştım. Evet GS veya Versys gibi konforlu değildi, ama caddede motor sürer gibi tur yapmıştık.
2022 de esimle birlikte Eskisehirden cikip Transfagarasan üzerinden Hamburg yapmistim . Motorda hem artci hem topcase ve tabiki sidecaseler vardi : Aynen sizinde belirttiginiz gibi en ufak bir stabilite sorunu yasamadigim gibi oldukca konforlu bir gezi olmustu.3000 km su gibi akip gitti . Motor tabiki benim emektar K1200GT idi ...
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
-
Dün de yapılmış en güzel tanımlamaydı, bugün de öyle. Gelande Strasse hiç bir koşulda en iyi motor değil, ama hemen her şeyi ortalamada en iyi yapan motorlardan biri. Şu an bana göre değil, ileride olur mu bilinmez.
Yalnız K1300 otobanda GS'in üstünden atlar =)
-
Ya bu ne amatorluktur.
GS gibi bir motor dururken k serisi nedir ya ?
Bmw motorrad in satislari icersinde gs in orani yuzde 70 bile olabilir.
Ulen her elit ulkede adamlar acik ara onde.
İtalyada ilk iki de goremeyip(africa ikinci) sevinmistim..meger gs ve gs adv olarak ikiye bolmusler satislari dingiller.
Leblebi gibi satiyor ustelikte gayette pahali.
Bahsi gecen K serisi bence yasli moruk motoru.260 kmh yapmasi hic onemli degil.
Motor dedigin hafif arazide girmeli,aralardan da gecmeli.
Bir motorun muzik sistemi varsa o motor degildir.
Yasli zengin moruklar eglensin diye yapilmis araclar.
-
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Gaza gelmem bosa ugrasma
Satis adetleri motorun en iyisi oldugunu göstermez aksine en kaliteli ürün daima az satar.
K serisi yasli moruk motoru degil ama ben yasli bir morugum sorun yok. Asil GS icin emekli motoru denir.
Araziye girmek isteseydim F800 alirdim ,aslan gibi motor. Iki silindirse o da iki silindir ama dogru yöne bakiyorlar.
K1200/1300 lerde müzik sistemi yoktur K1600GTL veya ilk nesil LT ler ile karistirma.
Yasli ve moruk olabilirim ama hala zengin olamadim bir eksigim o kaldi K serisine binmek icin ...
Sevgilerimle
Hehe masaratti de az satiyor =) diyen ibik arkadas aklima geldi.
Hic bosuna kasmayalim, gs olmasa bmw motor bile uretmeyebilir.
Gs ten gelen parayla diger modellerin argesini falan yapiyorlar muhtemelen.
bmw icin diger modelleri uretmek bir hobi,bir imaj,basla modeli yok demesinler diye yapilan bir şey.
Ayrica,yenisi 26.000 euro olan xr1000m e biniyosun.
Zengin sayilirsin,alcak gonullu olmayi birak bence.
Bir motosiklet egitmeni nasil bu paralari kazaniyor hayret.
Biz de mi bu islere baslasak acabaaa
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Hehe masaratti de az satiyor =) diyen ibik arkadas aklima geldi.
Hic bosuna kasmayalim, gs olmasa bmw motor bile uretmeyebilir.
Gs ten gelen parayla diger modellerin argesini falan yapiyorlar muhtemelen.
bmw icin diger modelleri uretmek bir hobi,bir imaj,basla modeli yok demesinler diye yapilan bir şey.
Ayrica,yenisi 26.000 euro olan xr1000m e biniyosun.
Zengin sayilirsin,alcak gonullu olmayi birak bence.
Bir motosiklet egitmeni nasil bu paralari kazaniyor hayret.
Biz de mi bu islere baslasak acabaaa
GS in argesi icin de araba falan üretiyor BMW
BMW markasinin toplam satisinda GS modellerinin orani 1/3 o da yillara göre 50-60 bin adetlerde
Burada benim bindigim XR M e 15000 den fazla verene enayi gözü ile bakiyorlar . (Bu arada benim bindigim de bazi ekstralar da mevcut , mesela karbon jantlar , her yöne ayarlanabilen özel peg ve manet sistemleri gibi )
Egitmen olarak o paralari TR deki sunucu eskisi bol videolu ama az bilgili abilerimiz kazansalar da ben hala asil meslegim olan mühendislik ile karin doyuruyor Avrupanin degisik ülkelerinde oldukca makul sayilabilecek fiyatlara egitimler veriyorum. HAyatimdan memnunum . Senin de ikinci bir meslegin yok ise bulasma bu islere ac kalirsin.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Egitmen olarak o paralari TR deki sunucu eskisi bol videolu ama az bilgili abilerimiz kazansalar da ben hala asil meslegim olan mühendislik ile karin doyuruyor Avrupanin degisik ülkelerinde oldukca makul sayilabilecek fiyatlara egitimler veriyorum.
Değerli hocam bizim gibi bu işlere yakın zamanda başlamış, kısıtlı tecrübeye sahip, bol egolu sürücüler için görünürdeki rol model sayısı takdir edersiniz ki epey az. Siz her ne kadar isim zikretmeseniz de yazdığınızdan Zafer Hoca hakkında patates, kırto, dünün çocuğu, kopuk, akşam b.ku olduğunu düşündüğünüzü farz ediyorum. Zafer Hoca'nın eksiklerini ya da hatalarını bizlere anlatırsanız bizim için de örnek alıp almamak konusunda epey faydası olacaktır.
-
F54 adlı üyeden alıntı
tam ben diyecektim ki hoca demiş AB nin yolları mükemmel şehir içi otoyol u dağ yolu fark etmiyor GERÇEKTEN TEMİZ BİR KERE yola çöp atan izmarit atan yok
çöp atanı bilmem ama işeyen yok. istanbul'un sokakları frankfurt'un sokaklarından çok daha temiz mesela.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Değerli hocam bizim gibi bu işlere yakın zamanda başlamış, kısıtlı tecrübeye sahip, bol egolu sürücüler için görünürdeki rol model sayısı takdir edersiniz ki epey az. Siz her ne kadar isim zikretmeseniz de yazdığınızdan Zafer Hoca hakkında patates, kırto, dünün çocuğu, kopuk, akşam b.ku olduğunu düşündüğünüzü farz ediyorum. Zafer Hoca'nın eksiklerini ya da hatalarını bizlere anlatırsanız bizim için de örnek alıp almamak konusunda epey faydası olacaktır.
Sahislarla isim olmaz, kimseye egitmenlik ogretecek konumda degilim.
Ancak ,
Son dönemde maalesef ölü dogan TMF egitmenlik sisteminin arkasina saklanarak "EGITMEN" sifatina tekel koyan bazi eski kasarlar cok degerli egitmenlerimizi canlarindan bezdirdiler. Benim tuzum kuru buraya elleri kollari uzanamiyor. Sevgili hocam Rahmi Barutcu bunlar yüzünden artik egitmenlik yapmiyor , Murat Denizhan gibi bu ülkedeki en iyi Japon ekolü temsilcisi , Honda markasinin basegitmenligini yaomis bir üstadi üniversite mezunu olmadigi icin TMF egitmenligine layik görmemislerdi.(Umarim bu hatalarini düzeltmislerdir) A.B,C diyerek birbiri ile hic lakasi olmayan disiplinleri seviye sistemi haline getirip Temel baslangic egitmenligini ( ki aslinda en degerli egitmenler bunlardir , dogru baslamamis bir adami yol egitimi ile düzeltemezsiniz.) en dibe atip kendi keyiflerine göre revize ettikleri ve artik "güvenli" olmaktan cikan bir müfredat ile "Yol Egitmenligini" en üste koyup üzerine yattilar. Herhangi bir motosiklet sürücüsü kolayca temel baslangic egitmeni olabilirken , bu adamlarin Yol Egitmenligi icin dünyada örnegi olmayan kosullar ve zorluklar ile insanlarin önünü kesip TR de Egitmenlik yapmayi kendi tekellerine aldilar. Kendileri disinda egitmenlik yapmaya calisan insanlari cesitli yasal yaptirimlar ve cezalar ile yildirabilmnek icin sabah aksam sikayet dilekceleri yazdilar.
Yazik cok yazik. Bu saatten sonra TR de egitim isi maalesef süslü video paylasimlarina meze olmaktan ileri gidemez.
Benim itirazim budur.
Sevgilerimle
-
[QUOTE=Levent;4767384]İş tatlı sona ulaşınca eğlenceli gibi gözüküyor, çektiğim çileyi ve stresi bi ben bilirim. Diğer arkadaş mutfak konusunda maharetliydi, bir kadından oturup motorun bujilerini sökmesini bekleyemezsin [COLOR="Silver"]
Yok benim yardımdan kastım herhalde hanımefendinin arabası var yada motoru. Sizin motorları halatla kent merkezine çekebilir di. O yüzden öyle yazdım
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa
......!
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
......Bahsi gecen K serisi bence yasli moruk motoru.....260 kmh yapmasi hic onemli degil.....
280 kg bir motoru yaşlı moruklar nasıl kullanabilir Hırbo :D hem bu motorla 320 yapanlar varmış 260 yazarak hata yapmışsın , sevgilerimle ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
.....Yalnız K1300 otobanda GS'in üstünden atlar....
konu top speed değil ki Killing , ben dedim ki GS süspansiyonu ağır yük altında daha rahat çalışır , ayrıca İstanbul Park pistinde sürmüyoruz malum Türkiye şartlarında uzun stroklu amortisör ve yüksek profilli lastikler çok daha konforlu seyahat imkanı tanır , K serisi otoban haricinde pişmanlıktır..insanlar daha hafif , daha hızlı , racinglerden daha konforlu motosiklet istediği için S 1000 XR ı üretdi Bmw vede K serisinden daha çok sattı , ne kadar büyük o kadar iyi yol tutuş yada konfor sağlar formülü her yolda geçerli değil maalesef , hele az gelişmiş ülke asfaltında yada köy kasaba yollarında tamamen eziyete dönüşüyor büyük ve ağır motor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
konu top speed değil ki Killing , ben dedim ki GS süspansiyonu ağır yük altında daha rahat çalışır , ayrıca İstanbul Park pistinde sürmüyoruz malum Türkiye şartlarında uzun stroklu amortisör ve yüksek profilli lastikler çok daha konforlu seyahat imkanı tanır , K serisi otoban haricinde pişmanlıktır..insanlar daha hafif , daha hızlı , racinglerden daha konforlu motosiklet istediği için S 1000 XR ı üretdi Bmw vede K serisinden daha çok sattı , ne kadar büyük o kadar iyi yol tutuş yada konfor sağlar formülü her yolda geçerli değil maalesef , hele az gelişmiş ülke asfaltında yada köy kasaba yollarında tamamen eziyete dönüşüyor büyük ve ağır motor..
abi tabii ki büyük sınıf bir adv motorla sport touring makinayı top speed açısından kıyaslamıyorum =)
Bu otobanda virajlar da var, supersport'a biniyoruz diye otoban dediğimde rolling yapmayı kast ettiğimi düşünmeyin beni üzer =) 100hp benim ss, rolling molling yok =))
elbette GS'in veya XR'ın daha iyi yaptığı işler vardır, ülke koşullarına göre ya da koşullardan bağımsız olarak herhangi bir motorun diğerinden daha mantıklı olduğu senaryolar sayısız üretilebilir. ben de bir tane sport touring almak yerine bir ss bir adv almış biriyim =) tek söylediğim, uzun süreli otoban seyahatlerinde K1300'ün GS'in üstünden atlayacağı =)çok spesifik senaryo olacak ama, Selanik'e Mustafa'ya karşı iki rakı devirip çay börek yiyip dönmeye gidiyorsak K1300 ok daha keyifli olabilir. Tek kişiyizdir, tek haftasonudur fazla eşya ihtiyacımız yoktur vs vs. Buradan Bodrum'a gideceksem ve fazla eşyam yoksa da K1300S veya R1250RS çok keyifli makinalar olabilir.
veya uygun yan çantaları takıp Yunan'a bir haftalığına gittiysek Meteora'ya gelince K1300 süren adamın ağzındaki yayılma GS sürenden elbette fazla olacaktır.
Tercihler yani kabaca. GS tabii ki daha fazla yük kaldırır ama herkes yük taşıma derdinde değil ki.. Ben de İpsala'ya 220-240 cruise yaparak gitmek istiyorum mesela, şimdi GS K1300'den iyi mi burada? =)
Yeni üretilen motorlar insanlar bir şeyleri istediler diye çıktığı tezine katılmıyorum sadece. Piyasa bu kadar laylay insanlar nelerden mutlu olur diye kendi kendine şekillenmiyor. S1000XR'ın o kadar güçlü olmasını insanlar mı istedi? Gereksinim mi vardı falan filan. En nihayetinde uzun bacaklı SS bloğundan devrşirme motorları da üreticiler bir sınıf yaratarak var ettiler. Satar mı satar şimdi bunun bu söylediklerimizle hiç ilgisi olmadığını biliyorsun satışa girmeyelim =)
-
killingroad adlı üyeden alıntı
abi tabii ki büyük sınıf bir adv motorla sport touring makinayı top speed açısından kıyaslamıyorum =)
Bu otobanda virajlar da var, supersport'a biniyoruz diye otoban dediğimde rolling yapmayı kast ettiğimi düşünmeyin beni üzer =) 100hp benim ss, rolling molling yok =))
elbette GS'in veya XR'ın daha iyi yaptığı işler vardır, ülke koşullarına göre ya da koşullardan bağımsız olarak herhangi bir motorun diğerinden daha mantıklı olduğu senaryolar sayısız üretilebilir. ben de bir tane sport touring almak yerine bir ss bir adv almış biriyim =) tek söylediğim, uzun süreli otoban seyahatlerinde K1300'ün GS'in üstünden atlayacağı =)çok spesifik senaryo olacak ama, Selanik'e Mustafa'ya karşı iki rakı devirip çay börek yiyip dönmeye gidiyorsak K1300 ok daha keyifli olabilir. Tek kişiyizdir, tek haftasonudur fazla eşya ihtiyacımız yoktur vs vs. Buradan Bodrum'a gideceksem ve fazla eşyam yoksa da K1300S veya R1250RS çok keyifli makinalar olabilir.
veya uygun yan çantaları takıp Yunan'a bir haftalığına gittiysek Meteora'ya gelince K1300 süren adamın ağzındaki yayılma GS sürenden elbette fazla olacaktır.
Tercihler yani kabaca. GS tabii ki daha fazla yük kaldırır ama herkes yük taşıma derdinde değil ki.. Ben de İpsala'ya 220-240 cruise yaparak gitmek istiyorum mesela, şimdi GS K1300'den iyi mi burada? =)
Yeni üretilen motorlar insanlar bir şeyleri istediler diye çıktığı tezine katılmıyorum sadece. Piyasa bu kadar laylay insanlar nelerden mutlu olur diye kendi kendine şekillenmiyor. S1000XR'ın o kadar güçlü olmasını insanlar mı istedi? Gereksinim mi vardı falan filan. En nihayetinde uzun bacaklı SS bloğundan devrşirme motorları da üreticiler bir sınıf yaratarak var ettiler. Satar mı satar şimdi bunun bu söylediklerimizle hiç ilgisi olmadığını biliyorsun satışa girmeyelim =)
Sevgili Kardesim ,
Amac üzüm yemek degil hocayi dövmek. Bu nedenle otobanda yol tutsun diye yapilmis bir saseyi ve süspansiyonu paylasan K serisini (ki defalarca yazdim icerisinde süpersport , naked ve sporttouring bulunduran bir seri) GS gibi bir ortalama motor ile hem de otoban sürüsünde karsilastirmaya calismak abes ile istigaldir. Lütfen Nikkifurie kardesimizi ikna etmeye ugrasma onun derdi GS ya da K serisi degil.Hocayi lafla dövüp mutlu olacak. Birak mutlu olsun .
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Konu ilk posta dönersek
Maşallah iyi uğraşmışsınız, bende yunan dönüşü ile ilgili bir konu açacağım
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Kardesim ,
Amac üzüm yemek degil hocayi dövmek. Bu nedenle otobanda yol tutsun diye yapilmis bir saseyi ve süspansiyonu paylasan K serisini (ki defalarca yazdim icerisinde süpersport , naked ve sporttouring bulunduran bir seri) GS gibi bir ortalama motor ile hem de otoban sürüsünde karsilastirmaya calismak abes ile istigaldir. Lütfen Nikkifurie kardesimizi ikna etmeye ugrasma onun derdi GS ya da K serisi degil.Hocayi lafla dövüp mutlu olacak. Birak mutlu olsun .
Sevgilerimle
Üstad alınganlık yapıyorsun galiba neden sizi dövmek isteyeyim ve neden "hocayı dövmek" kelimesini kullanıyorsunuz hocalığınızımı kıskanıyorum bunu mu ima ediyorsun , hiç o işlere ayıracak vaktim yok üstad ben depomu kendim doldururum yemeğimi kendim öderim ihtiyacımda yok üç beş acemiden alacağım üç kuruşa , Zafer hocayada göndermelerde bulunuyorsun bak Şile'ye bana komşu geldi ispiyonlarım seni :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)