Levent abi bu nasıl bir hikayedir , okurken hem ruhum daraldı hem de yoruldum. Bir malzemeyi ekipmansız sökmeye çalışmakta çok ayrı bir zulüm...
Levent abi bu nasıl bir hikayedir , okurken hem ruhum daraldı hem de yoruldum. Bir malzemeyi ekipmansız sökmeye çalışmakta çok ayrı bir zulüm...
Arabada ve motorda ben de eleman pompayı yerinden çıkarıncaya kadar gözlemlerim.
Sizin talihsiz olayı okuduktan sonra artık ne kadar doğru yaptığımı anladım.
Seneler önce dizel kamyonetime benzin koymuşlardı.
Allah'tan aracı calistirmadan pompacı farketmisti de motoru yemeden depo boşaltmaya falan kurtardık.
Bu işl biraz kişisel bir konu abi.. Ben yıllarca GS Adv. kullandım, sonra XR' ve Multi de bindim, karakterler başka, Goldwing'e bindim başka bir şey, k1300 'e bindim başka bir şey.. Hepsinin kendi içinde onlarca artı ve eksisi var ama;
İçlerinde genel olarak hepsinden bir şeyler barındıran tek makina GS.. İnan bana fanı değilim, XR manyağıyım,, Racing gibi giden, duran, yüksek,nispeten konforlu vs.vs.. Kısmetse San Francisco'ya yerleşir yerleşmez alıcam, şimdiden araştırıyorum 12-16k arası 2022-2023 makinalar.
Ama şimdi GS'i de boklamayalım, o kadar da traktör değil, bi dört silindir gibi ötmese de, traktör de değil yani Bu kadar insan da boşa övmüyor bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Ben de daha ne hikayeler var da, oturup yazma kafasına gelmek lazım. Ayrıca lanet olsun ekipmansız iş yapmaya, ve hatta yapmak zorunda kalmaya.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Bak sen de yazmışsın GS yani açılımı GelandeStrasse (Heryol) olan bir motorun herhangi bir konuda mükemmel olması beklenemez. Ancak ülkemizdeki GS fanatikleri bu motoru olmadığı bir yere çıkartmaktalar. Nickfurie kardeşim az yukarıda GS in otoyolda hem de yüklüyken yol tutuşunun K1200 GT den daha iyi olduğunu iddia edecek kadar ileri gidebildi. K1200/K1300 serisi motorlar +300 km lerde yola sağlıklı şekilde tutunabilen , gerektiğinde çok konforlu olabilen ve GS ile ayni ESA sistemine sahip motorlardır . Arti olarak GS in kullandığı paralever/telelever sisteminin bir üst versiyonu olan duolever sistemi ile donatılmışlardır. GS sadece ortalama bir motordur , her koşulda ortalama performans gösterir ama hiçbir konuda mükemmel değildir. BMW nin bile böyle bir iddiası yokken bizdeki müritlerin şeyhlerini uçurması misali GS fanatiklerinin motorlarını olmadığı bir yere uçurmaları biz bu işten az buçuk anlayan insanlar için gayet eğlenceli bir durumdur. Aslolan motor değil üzerindeki binici yani insandır. Motoru o biniciyi ne yüceltir ne de gömer.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
Hoca GS e böyle biner
Üstad bana bir tane +300 giden K1200 videosu atarmısın :D yok yok öyle iki kişi 4 çanta çadır , kamp sandalyesi yüklü olmasada olur , bana GS pohpohcusu deme ben birtek Suzuki yi överim zira 10 senelik 200.000 km tecrübem var bu marka ile , ama yiğidi öldür hakkını yeme , K1200 ü de bu kadar abartma , hiç değinmemişsin K1200 ve K1300 Kawasaki deki muadili motorun berbat bir kopyasıdır..
Konunun benim titizligim ile alakasi yok . Bulundugum ülkede (Almanya) toz ve camur pek yok buranin topragi bir tuhaf islansa bile camur olup bulasmiyor daha cok kuma benziyor. Bu nedenle asfaltlar cok temiz ve araclar cok uzun sürelerde kirleniyorlar . Günlük kullandigim arabami neredeyse 3 ayda bir yikiyorum desem yalan olmaz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Sevgili kardesim , kawasakiden alinan kisim sadece motorudur. Süspansiyon ve sase tamamen kendisine özgüdür. GT Touring, R Naked ve S Sport olmak üzere üc degisik K1200/1300 gövde tipi ve 154hp den 175 hp ye kadar farkli güc secenekleri vardir. Hadi senin güzel hatrin icin 300 demeyelim de 280 diyelim ne degisir ? GS in süspansiyonu hem de yüklüyken +200 km otoyol süratlerinde firtinaya yakalnmis kayik gibi yalpalarken nasil olurda K serisinden daha iyi olabilir bunu bana aciklayabilirmisin. Neredeyse bütün ömrünü motosiklet hem de agirlikli olarak BMW markasi üzerinde gecirmis bana bunu kabul ettirebilme sansin olamaz. Hic binmedigim ve bilmedigim motorlar olsa (ki neredeyse yok) neyse de . Yapma bence böyle sana yakismiyor.
Sevgilerimle
Hocam senin kullandığın GS lerde kesinlikle bir sorun var , bendeki 2012 model Allah seni inandırsın (bunu yazmak zorunda bıraktın ya beni) uzun tur camı , 4 adet çanta ful dolu , arka 3 çanta üstünde iki tane kamp sandalyesi , masası , çadır , mat , ocak , tabak , çanak falan iki kişi 220 ile yağ gibi akıyorum , ne sallantı var nede 160 civarına kadar dirhem rüzgar .. Bende silindir , piston , bloktan bahsediyorum zaten ayrıca Bmw Kawasaki den motoru almamış bildiğin tersine mühendislikle kopyalamış , son olarak +300 dedin 280 yaptın hocam az daha düş bence bizde kullandık o motoru :D
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Günaydın hocam tam uyanamamışsın galiba tekrar oku bak hangi şartlardan bahsediyorum , konuyu son hıza ben değil sen bağladın K1200 gibi bir motor nasıl 320 yapabiliyor yahu sen bir kere bile bu hızı gördün mü ? görmediğin için 280 dedin ama o motor 280 de görmüyor , son olarak sen Bmw kullandığına emin misin şüphe duymaya başladım ;)
Valla ben gülerek okudum. Bence gayet eğlenceli bir anı olmuş sizin için. Sizin arkadaşların araç kullanıp mazot mu benzin mi farkını bilmemeleri işin garibi
Yalnız benim anlamadığım size selektör çeken arkadaş neden bir fayda sağlamadı. Onda bir araç olmalı
İş tatlı sona ulaşınca eğlenceli gibi gözüküyor, çektiğim çileyi ve stresi bi ben bilirim. Diğer arkadaş mutfak konusunda maharetliydi, bir kadından oturup motorun bujilerini sökmesini bekleyemezsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Vallahi ben de çok seviyorum GS'i ama, işin içine bahsettiğin yükler girdiği zaman aletin kıçı başı ayrı oynuyor. (Yüksek hızlarda) Belki konu açmışımdır, belki açmamışımdır hatırlamıyorum ama, 2-3 sene önce GS Adv ile İsviçre alperine gittim, tur boyunca ortalama 7-8 bin km yapmıştım. aynı senin anlattığın gibi yüklü bir motor ile. Aşağıya bulursam bi tane de foto ekliycem.
Motorda, ön koruma demirlerdinde 2 küçük çanta, Depo üzerinde Givinin çantası , arkada 3'lü aliminyum çanta, topcase üzerinde extra soft case çanta ve 2 yolcu şeklinde.. Aynı mevzu Kawasaki Versys 1000'de de başıma gelmişti, Orta sehpaya aldığımda, ön teker havada duruyordu, motorun ön takımı leylek gibi olmuştu, biraz sert gaz açtığında teker havaya geliyor, yüksek hizlarda da gidon amortisörüne rağmen ön taraf leyla modunda geliyordu, hiç öyle 160 fln giderken güven vermiyordu.. 120-130 stabil hissediyordum. 200'e gelmek biraz toto istiyordu, ön tekerin yere basıp basmadığından hiç emin olamiyordum.
Ama ben çok ağır yüklemiştim motosikleti, ne mühendislik kalmıştı ne bişi.. Dediğim gibi bu konu sadece GS'e özel bir konu değil, genel olarak 10 motordan 8'inde yaşanan konu..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Ben daha önce kullandığım motorlarla mukayese edince gayet stabil bir sürüş hissediyordum Levent , bir keresinde arkadaşın CBF 1000 i aynı şekil çantalar ful iki kişi kullandım 140-150 nin üzerine çıkamadım aynı senin yazdığın gibi kafası ayrı arkası ayrı oynadı , GS de böyle birşeyi ben hiç yaşamadım..
Sidecase'ler nispeten daha iyi, ama Topcase işi bozuyor, ayrıca bir de ben üzerine kule gibi bi çanta daha koydum, sanırıyorum ki oradan saçmaladı.
2019 'da sanırım ya da 2018 hatırlamıyorum tam ama, bir de Kawasaki Z1000SX ile Transfagaraşan rotası yapmıştık Doğukan diye bi arkadaşla, Motorda tek başımaydım, 2 tane side softcase takmıştım motora, işte üstlerine kullanmasakta yanimizda taşıdığımız cadir, uyku tulumu fln.
Motosiklette normal karakteristiğinden farklı hiç bir şey hissetmemiştim, öyle ki, 2-3 bin km'lik turda lastikleri yemiştim. 240-250 km süratlere cikipta en ufak bir rahatsızlık hissetmemiştim. Lastikler pistte dönmüşüm gibi soyulmaya başlamıştı, o kadar güven veriyordu ki, pegler yere sürtüyordu.
Şimdi buradaki farklılıklara göz attığım zaman;
1- Motorda Topcase yoktu.
2- Motorda artçı yoktu. (Özellikle kadın artçı olduğu zaman ağırlık x2 artıyor - eşyalardan ötürü)
3- Daha alçak ve Aerodinamik yapı farklı olan bir motor.
Ben bu turda aldığım keyifi hiç bir motorla almamıştım. Evet GS veya Versys gibi konforlu değildi, ama caddede motor sürer gibi tur yapmıştık.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)