Başlangıç için motor tavsiyesi
Reklamlar
-
Reklamlar
-
eigengrau adlı üyeden alıntı
Merhaba, motor camiasında yeniyim sizlerden tavsiye almak istiyorum
50 cclik bir scooterım var aktif kullanıyorum onunla biraz trafik deneyimim var. A ehliyet için kursa başladım, ehliyet aldıktan sonra yeni motor almak istiyorum.
Boyum 1.63 m, şu anda kursta Suzuki SV650 kullanıyorum, selesi yüksek olmadığı için rahat binebiliyorum, parmak ucunda durabiliyorum
Boyu da göz önünde bulundurarak başlangıç için önerebileceğiniz marka-model var mıdır?
Teşekkürler, keyifli sürüşler herkese
A ehliyete başvurmuşsunuz bu güzel. Ancak tarzınız nedir?
Beklentiniz nedir ?
Bütçeniz nedir ?
Kaç cc düşünüyorsunuz?
50cc den sonra 125 cc bile uçurum fark var
Biraz daha bilgi verirseniz forum yardımcı olacaktır.
-
Merhaba dostum ehliyet hayırlı olsun , viteslimi sukutermi istiyorsun ? bunda da karar veremediysen şöyle yazayım fikir olur , hergün şehir içi işe gitgel kullanacaksan 125-150 cc sukuter tavsiye olunur , arada şehir dışı yaparım dersen 250 cc sukuterlere bak , şehir dışı yoğunluklu kullanacaksan bütçene uygun min 250 cc vitesli motorlara bak , kampa yada uzun rotalara doğru yelken açarım dersen min 400 cc daha mutlu eder , markada yaz dersen TR de malum Honda , Yamaha , Bajaj popüler gözün kapalı alabilirsin , Suzuki , Triump gibi kaliteli motorlarda var tercih meselesi , uygun fiyatlı uygun ödeme seçenekleri olan Sym , Kymco , Tvs , Voge , Hero da da güzel motorlar var ;)
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
50cc den sonra 125 cc bile uçurum fark var
50cc ile 125 cc arasında uçurum fark yok
-
freasy adlı üyeden alıntı
50cc ile 125 cc arasında uçurum fark yok
Şu yönden düşün. Biri 3 hp. Diğeri 15hp.
Kaza her motorda olur ama 125 diye es geçmeyin. Işıklarda kalkarken debriyajı kaçırsa hooop tekerdesin.
50cc de çok daha fazla hata affettiriyor.
-
Ne alırsan al ama bence fik fik fik otomatik vites birşeyler alma. sol elinle debriyajı çek, sol ayağınla katır kutur vites pedalını tekmele. Böylesi daha keyifli. Sarı yelek giyip beyaz scootere binen ve de dct kullananlar lobisine aldanma.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ne alırsan al ama bence fik fik fik otomatik vites birşeyler alma. sol elinle debriyajı çek, sol ayağınla katır kutur vites pedalını tekmele. Böylesi daha keyifli. Sarı yelek giyip beyaz scootere binen ve de dct kullananlar lobisine aldanma.
Linçlenir miyim bilmiyorum ama scooter'cileri motorcu olarak görmüyorum ben. o başka bir şey, hiç tadı tuzu yok gaza basıyon gidiyo :D
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
motorine adlı üyeden alıntı
Linçlenir miyim bilmiyorum ama scooter'cileri motorcu olarak görmüyorum ben. o başka bir şey, hiç tadı tuzu yok gaza basıyon gidiyo :D
Estağfurullah tabi ki onlar da sıkı motorcu, tabi ki onların arasında da rahmetli Ümmet Perkitan gibi bizi suya götürüp susuz getirecek kalibrede ağalar var. Scooter bence de keyifsiz ama kullanan arkadaşlarımız elbet bizim çözemediğimiz bir özellikten ötürü o motorları tercih ediyor.
-
freasy adlı üyeden alıntı
50cc ile 125 cc arasında uçurum fark yok
50cc'yi satıp 125cc'ye geçtikten sonra dünyam değişti. 50cc'de böyle tapagaz giderken 50-60 görünce seviniyordum. 125cc motorda fark etmeden varıyorum o 50'ye ben.
100 km/s hızlara çok rahat varıyor benim 125cc, eminim diğer 125ccler de böyledir. Bence uçurum fark var hocam.
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
Şu yönden düşün. Biri 3 hp. Diğeri 15hp.
Kaza her motorda olur ama 125 diye es geçmeyin. Işıklarda kalkarken debriyajı kaçırsa hooop tekerdesin.
50cc de çok daha fazla hata affettiriyor.
abyasar adlı üyeden alıntı
50cc'yi satıp 125cc'ye geçtikten sonra dünyam değişti. 50cc'de böyle tapagaz giderken 50-60 görünce seviniyordum. 125cc motorda fark etmeden varıyorum o 50'ye ben.
100 km/s hızlara çok rahat varıyor benim 125cc, eminim diğer 125ccler de böyledir. Bence uçurum fark var hocam.
arkadaşlar 12 yaşında çocuk binse ilk kez tamam. 50cc'yle başlasın. ama yetişkin zekasına sahip biri a sınıfı ehliyet aldıktan sonra 50'yi 125'i pas geçip direkt 250'yle başlasa bile olur. bence aklı başında ve fiziği yerindeyse 500cc'yle bile başlayabilir ama yani o başka mesele.
-
ugrcnd adlı üyeden alıntı
A ehliyete başvurmuşsunuz bu güzel. Ancak tarzınız nedir?
Beklentiniz nedir ?
Bütçeniz nedir ?
Kaç cc düşünüyorsunuz?
50cc den sonra 125 cc bile uçurum fark var
Biraz daha bilgi verirseniz forum yardımcı olacaktır.
Merhaba hocam motor çeşitleri hakkında pek bilgim olmadığı için tarz konusunda cahilce yorum yapmıyım diye pek detay vermedim açıkçası :D
Yarış motoru görünümlü spor motorlardan pek hoşlanmıyorum, sanırım naked veya enduro tercih edicem.
Sıklıkla şehir içi işe gidip gelirken kullanıcam fakat onun dışında şehir dışı da gezme amaçlı kullanmak da istiyorum.
200 ya da 250 cc ideal olabilir diye düşünüyorum.
Bütçe konusunda çok yüksek fiyatlara çıkamıycam ama max 200kya kadar önerilerinize açığım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:30 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Merhaba dostum ehliyet hayırlı olsun , viteslimi sukutermi istiyorsun ? bunda da karar veremediysen şöyle yazayım fikir olur , hergün şehir içi işe gitgel kullanacaksan 125-150 cc sukuter tavsiye olunur , arada şehir dışı yaparım dersen 250 cc sukuterlere bak , şehir dışı yoğunluklu kullanacaksan bütçene uygun min 250 cc vitesli motorlara bak , kampa yada uzun rotalara doğru yelken açarım dersen min 400 cc daha mutlu eder , markada yaz dersen TR de malum Honda , Yamaha , Bajaj popüler gözün kapalı alabilirsin , Suzuki , Triump gibi kaliteli motorlarda var tercih meselesi , uygun fiyatlı uygun ödeme seçenekleri olan Sym , Kymco , Tvs , Voge , Hero da da güzel motorlar var ;)
Teşekkürler hocam sınavı falan atlatayım alıcam inş
Scooterdan biraz hevesimi aldım vitesli motora geçmeyi düşünüyorum, daha çok şehir içi işe gidip gelirken kullanıcam fakat onun dışında şehir dışı da gezme amaçlı kullanmak da istiyorum.
Dediğiniz markalara bakıcam sağ olun
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Ne alırsan al ama bence fik fik fik otomatik vites birşeyler alma. sol elinle debriyajı çek, sol ayağınla katır kutur vites pedalını tekmele. Böylesi daha keyifli. Sarı yelek giyip beyaz scootere binen ve de dct kullananlar lobisine aldanma.
Scooterdan hevesimi aldım zaten hocam artık ben de katır kutur vites değiştirmek istiyorum :D
Tabii şehir içi kullanırken dur kalk vites zor olabilir henüz çok acemiyim alışana kadar habire stop ettiririm hatta yanlışlıkla tekere falan gelirim diye korkuyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:37 ----------
abyasar adlı üyeden alıntı
50cc'yi satıp 125cc'ye geçtikten sonra dünyam değişti. 50cc'de böyle tapagaz giderken 50-60 görünce seviniyordum. 125cc motorda fark etmeden varıyorum o 50'ye ben.
100 km/s hızlara çok rahat varıyor benim 125cc, eminim diğer 125ccler de böyledir. Bence uçurum fark var hocam.
Hocam dediğinize katılıyorum benim 50ccde limitör vardı 40tan yukarı çıkınca bağırıyodu, limitörü kaldırtıp 50 hatta yokuş aşağı 60ı görünce bile dünyam değişti :D o yüzden 125cc'de bile eminim bariz fark hissediliyodur. Muhtemelen yılların motorcusu abilerimiz başlangıçtaki o hisleri artık unuttukları için öyle düşünüyolar çünkü bi süre sonra ha 50cc ha 125cc ikisi de minnoş kalıyor :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
ugrcnd adlı üyeden alıntı
Şu yönden düşün. Biri 3 hp. Diğeri 15hp.
Kaza her motorda olur ama 125 diye es geçmeyin. Işıklarda kalkarken debriyajı kaçırsa hooop tekerdesin.
50cc de çok daha fazla hata affettiriyor.
Kesinlikle katılıyorum hocam motorun büyüğü kücüğü olmuyor es geçmemek lazım, 50ccde düşük bi hızdayken kayıp düştüm, full face kask mont dizlik her şeyim tam olmasına rağmen baya bi morluk hasarı aldım :D
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Estağfurullah tabi ki onlar da sıkı motorcu, tabi ki onların arasında da rahmetli Ümmet Perkitan gibi bizi suya götürüp susuz getirecek kalibrede ağalar var. Scooter bence de keyifsiz ama kullanan arkadaşlarımız elbet bizim çözemediğimiz bir özellikten ötürü o motorları tercih ediyor.
Pek ihtimal vermiyorum ama günün birinde İstanbul yada farklı bir büyük şehirde tekrar yaşamaya başlarsam terlik niyetine kullanacağım minnak bir scooter mutlaka alırım Vitesli motosikletin kullanım keyfi çok başka birşey ama sürekli yoğun trafikte git-gel için ufak scooterler candır
-
freasy adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 12 yaşında çocuk binse ilk kez tamam. 50cc'yle başlasın. ama yetişkin zekasına sahip biri a sınıfı ehliyet aldıktan sonra 50'yi 125'i pas geçip direkt 250'yle başlasa bile olur. bence aklı başında ve fiziği yerindeyse 500cc'yle bile başlayabilir ama yani o başka mesele.
İnsanların aklının başında olmasına çok güveniyorsunuz hocam. :D Herkesi kendinizle aynı seviyede tutmayın. Millet ilk sakatlığına kadar kendini ölümsüz sanıyor.
250cc ile "Yav nolacak kardeşim gaza basmam usul usul giderim" diyerek başlayıp, ilk gazda hastanelik olup sonra aylarca sakatlıkları düzelmeyen çok insan var çevremde.
Çanakkale'deki motorcu profilini böyle bi harmanlasak "Bajaj NS200 + LS2 Rapid kask + Siyah şişme mont + Siyah dar, kısa paça pantolon + Spor ayakkabı" çıkıyor. Eldiven yok, dizlik yok... Normalde de akan trafikte magandalık yapa yapa gidiyorlar.
İnsanlar 50cc, 125cc bir skuterle başlayıp önce bi motora saygı duymayı öğrenmeli bence.
-
erensel adlı üyeden alıntı
Pek ihtimal vermiyorum ama günün birinde İstanbul yada farklı bir büyük şehirde tekrar yaşamaya başlarsam terlik niyetine kullanacağım minnak bir scooter mutlaka alırım
Vitesli motosikletin kullanım keyfi çok başka birşey ama sürekli yoğun trafikte git-gel için ufak scooterler candır
işte ben de yoğun trafikte işe gidip gelicem diye scooter aldım, şimdi istanbul'dan kurtuldum, şehir içinde sürmüyorum, hatta burada küçük ilçe içinde en uzak yer yürüyerek yarım saat olunca motoru günlük işler için çıkarmıyorum bile. Anca bizim köfte turlarında fırsat bulup katılabilirsem motor sürüyorum, köy yollarında scooter zorluyor tangur tungur yollarda, otobanda da tırları sollamak bile zor, bu yüzden daha da yaşlanmadan vitesliye geçip katur kutur vites değiştirmek hevesim var.
-
abyasar adlı üyeden alıntı
Çanakkale'deki motorcu profilini böyle bi harmanlasak "Bajaj NS200 + LS2 Rapid kask + Siyah şişme mont + Siyah dar, kısa paça pantolon + Spor ayakkabı" çıkıyor. Eldiven yok, dizlik yok... Normalde de akan trafikte magandalık yapa yapa gidiyorlar.
Ahaha,altına imzamı atarım. Kaskı da mobeseden ceza yazılmaya başladıktan sonra başladılar takmaya. Ondan önce kolda olurdu genellikle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
işte ben de yoğun trafikte işe gidip gelicem diye scooter aldım, şimdi istanbul'dan kurtuldum, şehir içinde sürmüyorum, hatta burada küçük ilçe içinde en uzak yer yürüyerek yarım saat olunca motoru günlük işler için çıkarmıyorum bile. Anca bizim köfte turlarında fırsat bulup katılabilirsem motor sürüyorum, köy yollarında scooter zorluyor tangur tungur yollarda, otobanda da tırları sollamak bile zor, bu yüzden daha da yaşlanmadan vitesliye geçip katur kutur vites değiştirmek hevesim var.
Sana da bir vitesli yol endurosu alma zamanı gelmiş.
-
yec adlı üyeden alıntı
Ahaha,altına imzamı atarım. Kaskı da mobeseden ceza yazılmaya başladıktan sonra başladılar takmaya. Ondan önce kolda olurdu genellikle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
Sana da bir vitesli yol endurosu alma zamanı gelmiş.
Vstrom 650 peşindeyim, hatta bir tane beğendiğim var sahibi çok titiz bakıyor, ben para biriktirene kadar daha iyisine heves edip satmazsa onu alıcam.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)