işte japon felsefesi demek istediğim olay.eğer doğru çalışıyorsa elleme devamke ama çok devamke dediler yani mt07 bloğuna artık eski diyoruz kawasakinin bir 5 yılı falan daha var +.sağlamsa adam tamam diyor ama daha enteresanı 2024 yılında avrupa satışlarına bakarsan baya baya insanlar tercih ediyorlar öyle böyle değil.satışlar baya güncel ve sağlam ekmeğini güzel yedi tabağını sıyırıyor kawasaki
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
2 silindirlilerde QS silkeleme yapabiliyor devire bağlı olaraktan.mt09 da hiç öyle bir durum yoktu çünkü 3 silindir devamlı düzenli bir devir şekli vardı.kullanım olarak zaten mt09 dada gündelik düşük devirlerde kullanmıyordum 5 6 bin devirden sonra kullanıyordum.bunda daha deneyemediğim için yüksek devirlerde nası olucak bilmiyorum görücez.ama en çok 2 ile 3 arasında sallantı oluyor 4 5 6 da bir şey olmuyor.2 ile 3. vitesin arası zaten uzun tutulmuş bence ondan dolayı öyle bir olay var yolu uzun geldi bana.korna tuşunda tüm japon mühendislerinin kulaklar çınlıyor hala.bende boşta normal trafikte korna çalışıyorumuygulamayı indirdirim bağladım güzel yani çokta elzem değil ama ekranda sağa dön sola git vs yeri gelince işime yarar.yada trafkte giderken biri arıyor onu görüyorum acilse işin ondada işe yarar.160 180 farkı düşündüğümden az hissettirdi bana ona sevindim.frenler falan ciddi derecede iyi ona çok şaşırdım.tabi daha yüksek hızlarda denemedim ne kadar basıcak yere bilmiyorum ama manet hissi falan baya baya güzel.ilk ısırma mt09 ayarında ki onda radyal üst merkez vardı mt07 den sonra zıpkın gibiydi frenler.
2006'da yapıldığını düşünürsek 18 senedir mini güncellemelerle hala ayakta. Suzuki'nin, Yamaha'nın, Honda'nın yaptığı gibi yepyeni bir blokla bir şey yapsalar güzel olur. Millet nasılsa alıyor diye herhalde bloğa dokunmuyorlar ki çok riskli bir blok bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
Yağı ben düzenli kontrol ediyorum, eksilme sezdiğimde de ilave yapıyorum. Versys.çiler yine efendi uslu, bizim Er6 F/N'de bilhassa eski modellerde yatak sarma çok yaygın.
kullanmayacağınız özelliklere örnek verebilir misiniz? tam olarak bu işin neresindeyim halen çözebilmiş değilim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
hornet için yazıldı sanıyorum. frenler bu kadar iyi mi? mt09 ayarında ise ciddi güvenli hale gelir benim için.
Ozellikler derken motorun butun elemanlarindan ve dinamiklerinden bahsediyorum. suspansiyon, fren, performans vs
Misal benim icin, 10/10 suspansiyon ile 7/10 suspansiyon arasinda hicbir fark yok. Viraj yapmiyorum yaris yapmiyorum. Hiz yaptigim zamanlar zaten motorun dimdik oldugu zamanlar. En iyi amortisorun "en" kısmına ihtiyac duyacak kadar zaten motoru zorlamiyorum. O yuzden "iyi"amortisor yeterli.
E ozel modeller haric Japonlar da bunu yapiyor zaten.
Zaten neredeyse çoğu rakibinde radyal fren bile yok bu segmentte.mt07 z650 trident eski tip frene sahipler.tuono suzuki gsx8 hornette radyal fren var.frene ilk basmadaki his durdurma hissi hem ön hem arka olarak cidden beklenmeyecek kadar güzel.bu bahsettiğim normal trafik seyiri standart bir kullanım için.viraj kasayim 200le giderken fren atayim diyorsanız rodajdan dolayı henüz deneme imkanım yok o hızlardaki sert frenlerde tepkisini bilmiyorum.ne kadar öne yatıcak ısırma bu hızda ne kadar kuvvetli olucak.ancak youtube video vardı mesela hornet ile kıyaslanan bir motorda fren testinide izlemiştim 2 3 boy kadar önce duruyordu beğenilmişti.fren kısmı elinin güçlü olduğu yönlerden biri gittiği kadar duruyor dengeli.kaldıki 200kmlik disk ve lastiğe sahip olmama rağmen bunu diyorum.enteresan şekilde hızlı açıldı.test motoru var çoğu hondada bir deneyin bence
beni “bu mesafede yamaha bile zor durur” dediğim bir an’da temas noktasının çok gerisinde durdurarak “nasıl yani?” dedirtmişti. hatta durduğu an frenlere falan baktım sonra biraz daha mesafe kat etmem gerekti arkadan gelebilecek tehlikelerden kaçmak için.
bu olaydan sonra mt09 bende fren nirvanası konumunda hornet için böyle diyorsanız bakacağım, editlerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
tamam benim için de böyleymiş, şimdi anladım. japondan devamke. teşekkürler.
Egzoz sesinin bile hatırı sayılır bir parametre olduğu motor dünyasında, kanımca önemli bir parametre de motosikletin sizi heyecanladırması.
Ben 750 Hornet'i yakında da göreyim diye bayisine gittim. Evet iyi bir fp makinesi olabilir ama tasarımında bir şeyler eksik gibi. Ne olduğunu bulamadım. Velhasıl bende hiçbir heyecan yaratmadı. Sonuç olarak 1 milyonda satılsa, ben yakınından geçmem ama alıp kullananlara da tabii ki bir sözüm yok. Kazasız, belasız sürüşler cümlemize.
hornete arka çamurluk taktıran var mı?
plaka altındaki sıyırıcılardan bahsetmiyorum, arka amortisörün oraya takılan plastikleri kastediyorum.
2021 ve üzerinin frenleri gayet güzel.2020 ve önceki kasadan farkı direk basan radyal üst merkez olması.alt üst tam takım yani.yeni 2025 model diyim ondaki farkta üst merkez brembo ile değişmiş.xsr900 yeni kasa bremboluydu mesela mt09 adv markaydı galiba.onuda brembo yapmışlar 2025 de.2025 mt9sp de de brembo staylema geliyor.çok orantısız olmuş ama sp almaya bu sefer değer olmuş staylema tecrübe etmek isterim en iyi fren tertibatı konmuş cihaza.baya güzeldi frenleri öyle diyim kuvvettli frende baya motoru dizlerle ellerle zor tutuyordum yüksek hızlarda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------
evet hocam cihazda arka çamurluk hugger diyelim biz ona yok baktım montaj hatası toplarken heralde kaybolmuş dedim inanmak istemedim ama motorda arka çamurluk yok puig yeni arka set çıkartmış zincir korumalı çamurluklu güzel bir malzeme.aliexpresteki arkadaşların bunu koplamasaını bekliyorum.olmadı sadece arka çamurluk buldum tam uyumlu 350 tl + vergi + kargo şeklinde.yağmurda sürmedim mecbur kalmazsam sürmem ama en ufak su birikintisinden geçince üstündeki kirlenmese bile motorun kendisi gayet güzel kirleniyor tam çıldırmalık saçmalık
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------
o eksiklikleri de tamamladım hocam dediğiniz gibi böyle bir boş duruyordu ama şimdi baya güzel oldu kanat vs
Evet o malesef durmuyor o gidişe başka fren lazım.sp yada standart olması fark etmez hepsinin frenleri tamamen aynı 2024e kadar.bende mesela sp tercih etmemiştim.taaki bu 2025 kasaya kadar.artık sp adının farkını brembo staylema ile göstericek büyük bir fark yaratıcaktır tabiki.allah nasip eder inşallah bekliyoruz bakalım seneye anca tabi. haziranda avrupada lansmanı yapılıcak onun bize gelmesi 2025 yılını rahat bulur.o zamana kim öle kim kala
hocam ben de yağmurda sürmüyorum ama dediğin gibi en ufak su birikintisinin tüm pisliği arka amortisörde birikiyor.
görüntü olarak da çok kötü geldi gözüme, alışamadım bi türlü. ufak da olsa bi çamurluk olsa iyi olurmuş.
uygun fiyatlı uyumlu bi çamurluk bulabilirsen haber edersen sevinirim hocam.
hugger diye aratınca şöyle bişi buldum
https://pyramidmoto.co.uk/products/p...t-2023-current
bunu parlak değil de mat siyah yapsalar motora daha uyumlu olurmuş.
çinli kardeşlerimiz yapsa da alsak
şu honda bir motosiklet yapsın da güzel olsun daha, yok arkadaş
honda, yamaha, suzuki öyleydi, kawasaki de katıldı aralarına z650 ile
adamlar commuteri sitritfaytır diye yaslıyorlar millete.
eskiden zeka sorunu vardı, artık nakit sorunuyla birlikte zeka sorunu var
bakın motor bloklarına laf demiyorum. ama gerisi çer çöp
yanlış anımsamıyorsam yurtdışında yarı fiyatına bir çoğu avrupa motorlarına kıyasla
aynen bu ürünün aynısını geçen puig de gördüm.zincir muhafazalı olursa ama fiyatta hemde montajda baya zorluk oluyor egzoz falan çıkıcak yani takmak için.bize gereken şey hugger sadece çamurluk.aliexpresten falan ekledim 2 3 tane vergi+kargo vs 1000tl civarlarına gelicek.ama bazıları beğenmemiş çok oynuyor vs yazmışlar çok emin olamadım bende tam ahanda şunu alayim diyemedim.bi satıcı var 200tl yazmış yakında gelecek şeklinde gözüküyor onu bekliyorum şimdi haber veririm bulunca.bu ara aliexpresten baya bir döşedim motora.şu an yolda ön cam geliyor haftaya alırım bence.modifiye olarak yeteri kadar doldurdum daha bir şey düşünmüyorum.tabi çamurluk hariç çünkü o baya bildiğin ihtiyaç oldu.motorum hep temizdir ama bir birikintiden geçmeye bakıyor iş.dün videolarda suzukinin 800lük adv sinde gözüm gitti ondada yok arka çamurluk ? bu işi anlamadım sebebi nedir bu parçayı koymaktan alıkoyan şey nedir bilemiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)