Gözle görülür bariz performans kaybı
Reklamlar
-
Herkese selamlar. 2020 model Benelli BN251 sahibiyim. Sıfır aldım 2020 den beri kullanıyorum. Motorum şuan 30bin kilometrede.
Yaşadığım problem şu; Motorum 4. viteste 122 km/h süratte kesiciye düşüyordu. Bu sabah işe gitmek için bindim ve motor şuan 4. viteste 76 km/h süratte kesiciye düşüyor. Bu performans kaybının sebebi nedir? Hangi arızalardan dolayı böyle bir performans kaybı oluşur. Çalışırken bloktan gelen ses gayet normal geliyor bir tuhaflık yok ayrıca arıza lambası falan da yanmıyor.
Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarım abilerim beni aydınlatırsa çok sevinirim.
Reklamlar
-
Debriyaj balatanız miyadını doldurmaya başlamış olabilir mi? Bunun dışında zincir dişli sağlığınız ne durumda? Dişli ebatlarında oynama yapmış mıydınız?
-
Zincir dişliden o derece bir oynama olacağını aklım kesmiyor.
Debriyaja 20TL basıyorum.
Debriyajın boşluğu yok sıyırıyor ya da bitmiş diyeceğim ama kaç km'deki bitmiş olsun.
-
arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.
Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?
-
Dişli oranlarını bilmeden rakam söylemek gebeşlik olur ama arka bir tane büyütmek 4. vites sonunu 122'den getirsin getirsin 115'e getirir. Böylesine bir şeye neden olmaz.
Kavrama noktasının yukarı gitmesi debriyajın bitmeye yaklaştığına işaret eder ama tamamen bitmekten ziyade, yine aşınma kaynaklı az daha yukarıda kavradığı için o free-play denilen boşluk kalkmış da olabilir. Debriyajın ayarlanması ile tekrar normale dönüp eğer ömrü varsa hala devam edilebilir de - bunu da servis söyleyebilir.
-
caner aydın adlı üyeden alıntı
arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.
Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?
Arka dişlinin bir tık büyümesi, son hızınızı tahmini %10, belki daha az düşürür. Bu nedenle 122 olan hızınızın 76'ya düşmesinin nedeni bu olamaz.
Kavramanızın değişmesinin sebebinin debriyaj telinizin ayarıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. O ayar debriyaj levyenizin sağındaki vidayla kolaylıkla yapılır ama sorunuzun kaynağı bu da değildir bence.
30000 km kullanım, hele sert kullanım olmuşsa bazı motorlarda debriyaj balatalarını bitirebilir. Sorununuzun kaynağı bu mu bilemiyorum ama benim tahminim bu yönde.
Buarada kilo almadığınızı, yokuş çıkmadığınızı ve de rüzgarın önden kuvvetlice esmediğini farz ediyorum.
-
caner aydın adlı üyeden alıntı
arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.
Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?
Debriyaj ayarı bozulduğu için debriyaj tam salmıyor ve motor gitmiyor olabilir. Ayarı düzeltince düzelebilir ama umarım o zamam zarfında debriyajı tam ayırmadığı için yakmamıştır. Debriyaj ayarını düzeltip tekrardan kontrol edin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler