Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gözle görülür bariz performans kaybı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    caner aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2023
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBX750p Benelli bn251 Yamaha Nouvo
    Herkese selamlar. 2020 model Benelli BN251 sahibiyim. Sıfır aldım 2020 den beri kullanıyorum. Motorum şuan 30bin kilometrede.
    Yaşadığım problem şu; Motorum 4. viteste 122 km/h süratte kesiciye düşüyordu. Bu sabah işe gitmek için bindim ve motor şuan 4. viteste 76 km/h süratte kesiciye düşüyor. Bu performans kaybının sebebi nedir? Hangi arızalardan dolayı böyle bir performans kaybı oluşur. Çalışırken bloktan gelen ses gayet normal geliyor bir tuhaflık yok ayrıca arıza lambası falan da yanmıyor.
    Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarım abilerim beni aydınlatırsa çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Debriyaj balatanız miyadını doldurmaya başlamış olabilir mi? Bunun dışında zincir dişli sağlığınız ne durumda? Dişli ebatlarında oynama yapmış mıydınız?

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Zincir dişliden o derece bir oynama olacağını aklım kesmiyor.
    Debriyaja 20TL basıyorum.

    Debriyajın boşluğu yok sıyırıyor ya da bitmiş diyeceğim ama kaç km'deki bitmiş olsun.

  4. #4
    caner aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2023
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBX750p Benelli bn251 Yamaha Nouvo
    arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.

    Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Dişli oranlarını bilmeden rakam söylemek gebeşlik olur ama arka bir tane büyütmek 4. vites sonunu 122'den getirsin getirsin 115'e getirir. Böylesine bir şeye neden olmaz.

    Kavrama noktasının yukarı gitmesi debriyajın bitmeye yaklaştığına işaret eder ama tamamen bitmekten ziyade, yine aşınma kaynaklı az daha yukarıda kavradığı için o free-play denilen boşluk kalkmış da olabilir. Debriyajın ayarlanması ile tekrar normale dönüp eğer ömrü varsa hala devam edilebilir de - bunu da servis söyleyebilir.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı caner aydın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.

    Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?
    Arka dişlinin bir tık büyümesi, son hızınızı tahmini %10, belki daha az düşürür. Bu nedenle 122 olan hızınızın 76'ya düşmesinin nedeni bu olamaz.

    Kavramanızın değişmesinin sebebinin debriyaj telinizin ayarıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. O ayar debriyaj levyenizin sağındaki vidayla kolaylıkla yapılır ama sorunuzun kaynağı bu da değildir bence.

    30000 km kullanım, hele sert kullanım olmuşsa bazı motorlarda debriyaj balatalarını bitirebilir. Sorununuzun kaynağı bu mu bilemiyorum ama benim tahminim bu yönde.

    Buarada kilo almadığınızı, yokuş çıkmadığınızı ve de rüzgarın önden kuvvetlice esmediğini farz ediyorum.

  7. #7
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı caner aydın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişliyi bir numara büyüttük evet ama bunun üzerinden en az 12 13bin km binildi motora yeni değişen bir şey değil. zincirim biraz gevşemişti gerginlik ayarı yaptım ama hala aynı durumda motor bir değişiklik olmadı.

    Debriyaj balatası sorunuza gelirsek sorunuzu soru ile yanıtlayayım. Pazar günü arkadaşlarla yaklaşık 200km bir yol yaptık. Geri dönüşte debriyajın her zaman ki kavradığı noktadan daha yukarı noktada kavradığını farktttim. Bu kavrama noktasının değişmesi debriyaj balatasının bittiğine işaret eder mi?
    Debriyaj ayarı bozulduğu için debriyaj tam salmıyor ve motor gitmiyor olabilir. Ayarı düzeltince düzelebilir ama umarım o zamam zarfında debriyajı tam ayırmadığı için yakmamıştır. Debriyaj ayarını düzeltip tekrardan kontrol edin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler