Tur camı gerçekten konforlu mu
Reklamlar
-
Deflektör bence çok tehlikeli. Yüksek süratlerde bir koparsa birilerine ciddi zararlar verebilir. Ama yıllardır sorun yaşamadan kullanan insanlar da var.
Ön cam turlarda çok önemli. Rüzgar sesi insanın başını ağrıtıyor. Kolların, omuzların, boynun vs ağrı içinde kalıyor. Yazın kaskınızı sinek böcekten temizlemek zorunda kalmıyorsunuz. Az yağışta ise kaskınızın vizörünü kirlenmekten koruyor. Normal veya çok yağışta ise ön cam tehlikeli. Önünüzü görmek mümkün değil. Kenara çekmeniz lazım.
Mümkünse alnınıza kadar gelen bir tur camı tercih etmelisiniz. İlla deflektör takacaksanız da konuyu araştırıp en güvenlisinden alın. Keyifli sürüşler.
Reklamlar
-
zihnigonen adlı üyeden alıntı
Deflektör bence çok tehlikeli. Yüksek süratlerde bir koparsa birilerine ciddi zararlar verebilir. Ama yıllardır sorun yaşamadan kullanan insanlar da var.
Ön cam turlarda çok önemli. Rüzgar sesi insanın başını ağrıtıyor. Kolların, omuzların, boynun vs ağrı içinde kalıyor. Yazın kaskınızı sinek böcekten temizlemek zorunda kalmıyorsunuz. Az yağışta ise kaskınızın vizörünü kirlenmekten koruyor. Normal veya çok yağışta ise ön cam tehlikeli. Önünüzü görmek mümkün değil. Kenara çekmeniz lazım.
Mümkünse alnınıza kadar gelen bir tur camı tercih etmelisiniz. İlla deflektör takacaksanız da konuyu araştırıp en güvenlisinden alın. Keyifli sürüşler.
Yolculukta onu gözeterek yol alırım, duruma göre de çıkartırım. Yağış ile alakalı verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
-
selsa adlı üyeden alıntı
Yolculukta onu gözeterek yol alırım, duruma göre de çıkartırım. Yağış ile alakalı verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Benim xmax'da bu GP kompozit'in deflektöründne takılı. Yağmurda damlalar yüzündne önümü görmek zor oluyor ama deflektörün üzerinden yolu görebiliyorum, yani görüşümü kapatmıyor. Tabi bu motordan motora değişir.
-
Rüzgar kaska vurduğu zaman rahatsızlık veriyor. Bir süre sonra işin tadı kaçıyor. Tur camsız sürmek keyifli ama uzun yolda can sıkıcı oluyor. 60 cm tur camı kullanıyorum. Tur camı olmadan motora binmeyi hayal edemiyorum. Tur camı candır, gerisi heyecan.
-
adv 390 kullanıyorum. Uzun tur camı + deflektör var ikisi de gp kompozit olması lazım. uzun yolda baya rahatlatıyor evet. yol biter bitmez çıkarıp atıyorum dolabın üstüne çirkinlikten
-
Barisozde adlı üyeden alıntı
adv 390 kullanıyorum. Uzun tur camı + deflektör var ikisi de gp kompozit olması lazım. uzun yolda baya rahatlatıyor evet. yol biter bitmez çıkarıp atıyorum dolabın üstüne çirkinlikten
Valla benim de dolabın üstündeydi :D Muhtemelen yolculuk bitince ilk işim benim de
-
Kendi adıma konuşmak gerekirse 5 yıldır MT25 kullanıyorum. Sadece 1-2 ay tur camı kullanmadan gezdim. Kesinlikle daha konforlu. 48 bin km de, en fazla 2 bin km tur camı olmadan gezdim. Artık cam olmadan gezemem sanırım.
-
konuyla hem alakalı hem alaksız olacak ama naked motor kullananlar ya da tasarım gereği çok küçük ön camı olanlar yüksek hızlarda nasıl idare ediyor? bir müddet katlanılabilir bir durum mu yoksa mesela camsız motorla 300 km gidilir mi? bana çok zor geliyor kenardan ama yaşamadım hiç tabii.
-
freasy adlı üyeden alıntı
konuyla hem alakalı hem alaksız olacak ama naked motor kullananlar ya da tasarım gereği çok küçük ön camı olanlar yüksek hızlarda nasıl idare ediyor? bir müddet katlanılabilir bir durum mu yoksa mesela camsız motorla 300 km gidilir mi? bana çok zor geliyor kenardan ama yaşamadım hiç tabii.
Naked motorda hele önde siperlik yoksa 140 sonrası işkence bence, camsız motorda 300 ile bence motor üzerinde duramazsın.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Naked motorda hele önde siperlik yoksa 140 sonrası işkence bence, camsız motorda 300 ile bence motor üzerinde duramazsın.
300km hız değil de 300km mesafe gidilir mi mesela o şartlarda diyorum. hani kısa süre belki dayanılır da uzun yol hiç mi yapmıyor naked kullananlar.
-
freasy adlı üyeden alıntı
300km hız değil de 300km mesafe gidilir mi mesela o şartlarda diyorum. hani kısa süre belki dayanılır da uzun yol hiç mi yapmıyor naked kullananlar.
Ben ön siperliksiz 250'lik Sym Wolf ile defalarca İstanbul-Ankara , İstanbul-İzmir yapmıştım. Yapılmasına yapılıyor ama benim motivasyonum ve de olumsuz koşullara dayanma sabrım biraz farklı.
-
freasy adlı üyeden alıntı
konuyla hem alakalı hem alaksız olacak ama naked motor kullananlar ya da tasarım gereği çok küçük ön camı olanlar yüksek hızlarda nasıl idare ediyor? bir müddet katlanılabilir bir durum mu yoksa mesela camsız motorla 300 km gidilir mi? bana çok zor geliyor kenardan ama yaşamadım hiç tabii.
Benim motorda cam namına hiçbir şey yok. 200-300 km'lik yollar kulak tıkacıyla bir nebze çekiliyor. 100 km/h hızın üzerinde yediğim rüzgar dayağının haddi hesabı yok tabi. Yol sonunda kollarım bacaklarım tutmaz oluyorum
Çok akıllı adam işi değil yani
-
Ön camı olmayan naked motorlarda (Duke 250 gibi) 110dan sonra motorun üstünde kalmak için gidona tutunuyorsun. Seyahatin sonunda omuzlarının ağrısından duramıyorsun.
Geçenlerde bir arkadaşın V-Stromu ile değiştik. İnterkomdan dediklerimi 2-3 defa söyletiyordu. "Sağır mı bu adam" diyordum. Meğer rüzgar sesinden beni duyamıyormuş. Ayrıca rüzgar sesinin yanında rüzgar da tokatlıyor. Eve gelince başımın ağrısından duramıyordum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben ön siperliksiz 250'lik Sym Wolf ile defalarca İstanbul-Ankara , İstanbul-İzmir yapmıştım. Yapılmasına yapılıyor ama benim motivasyonum ve de olumsuz koşullara dayanma sabrım biraz farklı.
seni karşılaştırma yaparken değerlendirmeye almamak lazım tabii. maşallahın var.
pea adlı üyeden alıntı
Benim motorda cam namına hiçbir şey yok. 200-300 km'lik yollar kulak tıkacıyla bir nebze çekiliyor. 100 km/h hızın üzerinde yediğim rüzgar dayağının haddi hesabı yok tabi. Yol sonunda kollarım bacaklarım tutmaz oluyorum
Çok akıllı adam işi değil yani
zihnigonen adlı üyeden alıntı
Ön camı olmayan naked motorlarda (Duke 250 gibi) 110dan sonra motorun üstünde kalmak için gidona tutunuyorsun. Seyahatin sonunda omuzlarının ağrısından duramıyorsun.
Geçenlerde bir arkadaşın V-Stromu ile değiştik. İnterkomdan dediklerimi 2-3 defa söyletiyordu. "Sağır mı bu adam" diyordum. Meğer rüzgar sesinden beni duyamıyormuş. Ayrıca rüzgar sesinin yanında rüzgar da tokatlıyor. Eve gelince başımın ağrısından duramıyordum.
sürpriz olmadı bunları duymak ama yine de duymak lazımmış
-
selsa adlı üyeden alıntı
önceki naked motorda bol bol da rüzgar yemeye alışık biri olarak soruyorum. Yola çıkacağım cumartesi, motora uygun gp kompositin camı almıştım, 1.90 boy kurtarmadı haliyle sadece kafaya vurdu rüzgar. bir de deflektör takayım dedim. Bu çirkinliğe değiyor mu fikir almak isterim.
Yoksa bir şey olmaz deyip kısa camla mı yollara düşmeli
https://i.hizliresim.com/npvfb08.jpg
cam felan neyse de, şu motorun hayali saç beyazlatır, kazasız belasız kullanın.
-
Benim CB500F ile çok İstanbul-Bodrum gidip gelmişliğim var. Önünde Puig Rafale bir cam vardı, rüzgârı göğsün ortasına kadar kesiyordu. O şekilde ve makul hızlarda (140'ı aşmadan) gayet rahat seyahat edilebilir. Yeter ki kaska türbülans gelmesin + kulak tıkacı kullanılsın.
-
EternaL_80 adlı üyeden alıntı
cam felan neyse de, şu motorun hayali saç beyazlatır, kazasız belasız kullanın.
Daha iyisi sizin olsun hocam, eyvallah.
-
Yıllardır uzun yolda tracer 07 orijinal camı ile yolculuk yapıyorum. Rüzgardan rahatsız olduğumu hatırlamıyorum. Tur camı ile igili konularla karşılaşınca bende bir tuhaflık mı var diye düşünüyorum.
Motosiklette oturuş ve sürüş şekliyle mi ilgili, boy ile mi ilgili, araştırmak lazım.
-
Vista86 adlı üyeden alıntı
Yıllardır uzun yolda tracer 07 orijinal camı ile yolculuk yapıyorum. Rüzgardan rahatsız olduğumu hatırlamıyorum. Tur camı ile igili konularla karşılaşınca bende bir tuhaflık mı var diye düşünüyorum.
Motosiklette oturuş ve sürüş şekliyle mi ilgili, boy ile mi ilgili, araştırmak lazım.
Senin motorun otoruş pozisyonu harika. Bu nedenle rüzgarla pek haşır neşir olmuyorsun.
Mey Biter Saki Kalır, Her Renk Solar Haki Kalır, Diploma İnsanın Cehaletini Alsa Da, Hamurunda Varsa Eşeklik, Baki Kalır.
-
Naked motor dışında rüzgar yemek baya baya hamallık.
V-strom tarzı bir motorum olsa şahsen ben de rüzgar yemek istemezdim naked binicisi olarak.
Bu bana Suzuki Samurai ile Mercedes E220'yi aynı kasaya koymakmış gibi geliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)