Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Tur camı gerçekten konforlu mu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    önceki naked motorda bol bol da rüzgar yemeye alışık biri olarak soruyorum. Yola çıkacağım cumartesi, motora uygun gp kompositin camı almıştım, 1.90 boy kurtarmadı haliyle sadece kafaya vurdu rüzgar. bir de deflektör takayım dedim. Bu çirkinliğe değiyor mu fikir almak isterim.

    Yoksa bir şey olmaz deyip kısa camla mı yollara düşmeli



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bende 1.90 nım bir motosiklette iki şey olmadan uzun rota asla planlamam 1. uzun cam 2. gidon yükseltme , sıkıştırma şeklinde montajlanan aparatlar yüksek süratte sorun çıkarabiliyor dikkat edin..
    selsa ve mertowski bunu beğendiler.

  3. #3
    mertowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Xmax 300'de orjinal camın üzerine Gp Kompozit deflektör kullanıyorum. Deflektörü alta indirince rüzgar kaskıma geliyor ve rüzgarda kaskı/kafamı sabit tutabilmek için efor harcıyorum. Kaskın içerisine gelen rüzgar sesi de cabası. Yolculukta konforu arttırıyor.

    Deflektörü düz duvar gibi değilde, tatlı bir eğim açısı ile bacaklarından konumlandırın.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 1.90 nım bir motosiklette iki şey olmadan uzun rota asla planlamam 1. uzun cam 2. gidon yükseltme , sıkıştırma şeklinde montajlanan aparatlar yüksek süratte sorun çıkarabiliyor dikkat edin..
    Teşekkürler, yolda bir problem yaratırsa uygun aletler olacak zaten sökerim en kötü. Zaten görüş olarak da (muhtemelen alışık da olmadığımdan) hoşuma gitmiyor deflektör bağlantısı.

  5. #5
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Üzerindeki cam hic bir ise yaramaz.Gp kompozit hangi aero teste tabi tutmus o cam? Daha önce Tur camı kullanmadigin icin bu soruyu sormussun zate. Evet markalı bir cam cok farkeder. Paraya kıy git Puig marka tur camı al. Gp kompozit ile olmaz o isler.

  6. #6
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı mertowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xmax 300'de orjinal camın üzerine Gp Kompozit deflektör kullanıyorum. Deflektörü alta indirince rüzgar kaskıma geliyor ve rüzgarda kaskı/kafamı sabit tutabilmek için efor harcıyorum. Kaskın içerisine gelen rüzgar sesi de cabası. Yolculukta konforu arttırıyor.

    Deflektörü düz duvar gibi değilde, tatlı bir eğim açısı ile bacaklarından konumlandırın.
    Evet evet fotoğraf öncesinde çekilmişti, yukarı doğru eğimli takılı şu an, teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzerindeki cam hic bir ise yaramaz.Gp kompozit hangi aero teste tabi tutmus o cam? Daha önce Tur camı kullanmadigin icin bu soruyu sormussun zate. Evet markalı bir cam cok farkeder. Paraya kıy git Puig marka tur camı al. Gp kompozit ile olmaz o isler.
    Malesef puig'in camı gelmeden önce almıştım (ücret olarak da aynı meblaya hatta) Puige dokununca bile anlıyorsun kalite farkını.
    BoraKara bunu beğendi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, yolda bir problem yaratırsa uygun aletler olacak zaten sökerim en kötü. Zaten görüş olarak da (muhtemelen alışık da olmadığımdan) hoşuma gitmiyor deflektör bağlantısı.
    Alışık olmadığın için garip geliyor emin olabilirsin , 200-300 km sonra varlığını unutursun 1200 Gs de GP kompozit üretimi orjinal camdan 15 cm civarı daha yüksek bir cam var gayet memnunum , sukuturlarımda da Givi ve GP kompozit camlar takılı , ikiside aynı işi yapıyor ama GP kompozit 10 da 1 fiyata :D yeni Vstrom 800 için üretimi varmıdır bilmiyorum ama benim eski vstrom 650 de kullandığım Givi Airflow asansörlü tur camından çok memnundum , çok yüksek değildi ama inanılmaz derecede rüzgarı kesiyordu..
    selsa ve Cyan bunu beğendiler.

  8. #8
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alışık olmadığın için garip geliyor emin olabilirsin , 200-300 km sonra varlığını unutursun 1200 Gs de GP kompozit üretimi orjinal camdan 15 cm civarı daha yüksek bir cam car çok memnunum , sukuturlarımda da Givi ve GP kompozit camlar takılı , ikiside aynı işi yapıyor ama GP kompozit 10 da 1 fiyata :D
    Teşekkürler, cidden çıkarıp kısa orjinal camı takayım ya bu ne böyle diyordum. Yorumlarınız sonrası dur dur saçmalama dedim kendime.

    Yol konforlu ilerlediğinde, sağolsun diye anarım sizi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alışık olmadığın için garip geliyor emin olabilirsin , 200-300 km sonra varlığını unutursun 1200 Gs de GP kompozit üretimi orjinal camdan 15 cm civarı daha yüksek bir cam var gayet memnunum , sukuturlarımda da Givi ve GP kompozit camlar takılı , ikiside aynı işi yapıyor ama GP kompozit 10 da 1 fiyata :D yeni Vstrom 800 için üretimi varmıdır bilmiyorum ama benim eski vstrom 650 de kullandığım Givi Airflow asansörlü tur camından çok memnundum , çok yüksek değildi ama inanılmaz derecede rüzgarı kesiyordu..
    https://www.carpimoto.it/en-MT/20058...trom-800DE.htm Şöyle bir ürün çıkarmışlar, dediğiniz buna benzerdi muhtemelen, özen motor tabi efsane fiyatlara satar, ileride düşünebilirim bir ihtimal carpimotodan sipariş ile falan. güzel de duruyor en azından üstünde.

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben orj cam neyse onunla kullanmayı seviyorum arkadaşlar deli oluyor tenere 660 orj cam ile gürcü gezdim 5500 km yol yaptım hiç şikayet etmedim
    motosiklete rüzgarı hissetmek için biniyorum önden gelsin eterki o rüzgar cam vs hikaye
    rüzgar sevmeyen gidip arabaya binsin adv tarzı motosiklet az rüzgar alsın üfür üfür mis gibi motosikletin hiç tipini bozamam sonuçta her gün kullanmıyorum
    her gün kullandığım dio da ön cam diz örtüsü elcik korum VAR karizma yerlerde :(
    selsa bunu beğendi.

  10. #10
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    abi bence çok yaklaşmışsın artık, araba alsan ya?

  11. #11
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bence çok yaklaşmışsın artık, araba alsan ya?
    Hocam ti'ye alınacak bir durum yok ortada. Rüzgarı hissetmeyi hepimiz seviyoruz ama uzun yollarda aralıksız rüzgar yemek haliyle hem normalden daha fazla yoruyor hem de inanılmaz gürültülü olabiliyor. Kullanım deneyimi olan arkadaşlardan fikir almakta da beis yok sanırım.
    mertowski bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, cidden çıkarıp kısa orjinal camı takayım ya bu ne böyle diyordum. Yorumlarınız sonrası dur dur saçmalama dedim kendime.

    Yol konforlu ilerlediğinde, sağolsun diye anarım sizi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------



    https://www.carpimoto.it/en-MT/20058...trom-800DE.htm Şöyle bir ürün çıkarmışlar, dediğiniz buna benzerdi muhtemelen, özen motor tabi efsane fiyatlara satar, ileride düşünebilirim bir ihtimal carpimotodan sipariş ile falan. güzel de duruyor en azından üstünde.
    Evet aynı cam , fotoda sonuna kadar yükseltmişler ben en alttan bir iki cm yukarıda kullanıyordum 1.90 boyla sıfır rüzgar sürüyordum , aşırı yağmura denk gelirsem en üste yükseltip cama doğru biraz eğilip siper alıyordum omzuma ve göğsüme 70-80 km/s ile giderken yağmur gelmiyordu ancak 40 a falan düşünce düşük hızlarda geliyordu , bu ürünün özelliği şu (animasyonlu tanıtım videolarından izlenirse daha iyi anlaşılır) iki camın arasına giren hava dik şekilde yukarı doğru çıkıyor ve kafanıza yatay gelen rüzgar ile çarpışıyor , iki hava akımı birbirini yerken siz püfür püfür gidiyorsunuz
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim motorun kısa olan orijinal tur camı rüzgarı daha iyi kesiyor. Aliexpress'ten aldığım double bubble görünümlü cam estetik açıdan daha iyi dursa da işlevselliği berbat, rüzgar her yerimde patlıyor.

    selsa, Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Evet, motosiklette rüzgar yemek bu işin raconlarından. Lakin ne kadar, hangi açıdan yediğiniz de önemli. Örneğin, doğrudan göğse vuran rüzgar çok rahatsız etmezken (sadece soğuk havalarda kötü olabilir), direkt kaska vuran rüzgar çileye dönüşebilir.
    Motorda, camın boyundan ziyade aerodinamik yapısı önemli. Doğru açılar, ebatlar ile takılmış küçük bir cam, rastgele takılmış otobüs camı gibi bir camdan çok daha işe yarar olabilir. Bazen görüyoruz, doğru açıda küçücük bir reflektör bile çok fark yaratabilir.
    selsa ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet aynı cam , fotoda sonuna kadar yükseltmişler ben en alttan bir iki cm yukarıda kullanıyordum 1.90 boyla sıfır rüzgar sürüyordum , aşırı yağmura denk gelirsem en üste yükseltip cama doğru biraz eğilip siper alıyordum omzuma ve göğsüme 70-80 km/s ile giderken yağmur gelmiyordu ancak 40 a falan düşünce düşük hızlarda geliyordu , bu ürünün özelliği şu (animasyonlu tanıtım videolarından izlenirse daha iyi anlaşılır) iki camın arasına giren hava dik şekilde yukarı doğru çıkıyor ve kafanıza yatay gelen rüzgar ile çarpışıyor , iki hava akımı birbirini yerken siz püfür püfür gidiyorsunuz
    Givi Airflow için +1.

    Ben de yeni aldım, tam uzun yolda kullanamadım ancak ilk izlenim olarak hem orijinal camdan hem de orijinal cam + geniş çift bacaklı GP deflektör kombinasyonundan çok çok daha iyi. Koşullar göre optimal yükseklik ayarlarını biraz test etmem lazım.[

    Yalnız DL650'nin Airflow'u ile 800DE'ninki arasında %30'dan biraz fazla fiyat farkı var; DL650 eski 800DE yeni olduğu ve 800DE'nin standart camı gerçekten çok yetersiz olduğu için talebe istinaden üzerine koymuşlar biraz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, motosiklette rüzgar yemek bu işin raconlarından. Lakin ne kadar, hangi açıdan yediğiniz de önemli. Örneğin, doğrudan göğse vuran rüzgar çok rahatsız etmezken (sadece soğuk havalarda kötü olabilir), direkt kaska vuran rüzgar çileye dönüşebilir.
    Motorda, camın boyundan ziyade aerodinamik yapısı önemli. Doğru açılar, ebatlar ile takılmış küçük bir cam, rastgele takılmış otobüs camı gibi bir camdan çok daha işe yarar olabilir. Bazen görüyoruz, doğru açıda küçücük bir reflektör bile çok fark yaratabilir.
    Direkt kaska vursa da sorun değil aslında, sorun kaska vuran hava akımının türbülanslı mı yoksa düzgün mü olup olmadığında. Kaska düzgün (laminar) bir hava akışı hiç rahatsız etmez ama türbülanslı hava tam bir cehennem, motosikletten soğutur insanı.
    tommygun, selsa ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Givi Airflow için +1.

    Ben de yeni aldım, tam uzun yolda kullanamadım ancak ilk izlenim olarak hem orijinal camdan hem de orijinal cam + geniş çift bacaklı GP deflektör kombinasyonundan çok çok daha iyi. Koşullar göre optimal yükseklik ayarlarını biraz test etmem lazım.[

    Yalnız DL650'nin Airflow'u ile 800DE'ninki arasında %35 kadar fiyat farkı var; DL650 eski 800DE yeni olduğu ve 800DE'nin standart camı gerçekten çok yetersiz olduğu için talebe istinaden üzerine koymuşlar biraz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------



    Direkt kaska vursa da sorun değil aslında, sorun kaska vuran hava akımının türbülanslı mı yoksa düzgün mü olup olmadığında. Kaska düzgün (laminar) bir hava akışı hiç rahatsız etmez ama türbülanslı hava tam bir cehennem, motosikletten soğutur insanı.
    Ooo hayırlı olsun Cyan gezide konuşmuştuk gerçi emin ol çok memnun kalacaksın ;)
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  17. #17
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Givi Airflow için +1.

    Ben de yeni aldım, tam uzun yolda kullanamadım ancak ilk izlenim olarak hem orijinal camdan hem de orijinal cam + geniş çift bacaklı GP deflektör kombinasyonundan çok çok daha iyi. Koşullar göre optimal yükseklik ayarlarını biraz test etmem lazım.[

    Yalnız DL650'nin Airflow'u ile 800DE'ninki arasında %30'dan biraz fazla fiyat farkı var; DL650 eski 800DE yeni olduğu ve 800DE'nin standart camı gerçekten çok yetersiz olduğu için talebe istinaden üzerine koymuşlar biraz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------



    Direkt kaska vursa da sorun değil aslında, sorun kaska vuran hava akımının türbülanslı mı yoksa düzgün mü olup olmadığında. Kaska düzgün (laminar) bir hava akışı hiç rahatsız etmez ama türbülanslı hava tam bir cehennem, motosikletten soğutur insanı.
    Anlatmak istediğim tam o 2. dediğinden işte. Hani arabaların ön göğse koydukları yaylı, köpek figürü var ya, kafası sallanan, o şekilde sallayan rüzgardan etkisinde bahsediyorum.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  18. #18
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun kısa olan orijinal tur camı rüzgarı daha iyi kesiyor. Aliexpress'ten aldığım double bubble görünümlü cam estetik açıdan daha iyi dursa da işlevselliği berbat, rüzgar her yerimde patlıyor.

    https://i.hizliresim.com/2up9orr.JPG
    Sen bu camı bir far tamircisine götür parlatsınlar. Cillop gibin olur.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ooo hayırlı olsun Cyan gezide konuşmuştuk gerçi emin ol çok memnun kalacaksın ;)
    Eyvalla Kaçırmışsın; yurtdışı alışveriş konusunda yazmıştım. Carpimoto'dan sipariş ettim, ertesi gün kapıma teslim oldu. Çok güzelmiş, tavsiye için tekrar teşekkürler.
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bu camı bir far tamircisine götür parlatsınlar. Cillop gibin olur.
    Plastik kaynak da gerekli bir iki noktaya ama iyi akıl verdin, deneyeyim uygun bir anımda.
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)