Garantisi devam eden motorda işçilik ücreti talep edilmesi
Reklamlar
-
maktama adlı üyeden alıntı
Bence gayet iyi bir örnek;
O zamanın 26tl'si -bugünün 280TL'sini- görece küçük görüyorsunuz anladığım, ve "bekleme yapılmaması için değerdi" demeye getiriyorsunuz. İyi de bu "o işten para alınMAması gerektiği" gerçeğini değiştirmiyor ki(zira garantilik bir durum). Ayrıca madem o kadar küçük birşeydi, neden ücret istendi ve alındı? Pekala kendisi de karşılayabilirdi firma. Sizin bugünün parasıyla "280 tl 1 gün beklemenin karşısında ne ki, ver gitsin" düşüncesiyle küçük bulduğunuz miktarı firma gayet rahat şekilde isteyince aslında hiç de küçük olmadığını gösteriyor. Eminim birçok firma böyle birçok işi kendisi karşılamışır/karşılıyordur, ama bir yerden sonra yük olur, olay da o zaten. Onlara birikerek yük olan şey bize niye olmuyor?
.Burada ismi verilen firmaları değil, düşünce şeklimizi tartışmamız lazım ilkönce. Bunun normal olduğu işlenmiş hepimize, halbuki değil.
Yanlış anlaşıldım sanırım. Benim vaktim oldukça değerli mesela; (en az) 1 gün beklemektense 280₺ veririm demeye getirmiştim. Üstelik de böyle bir işçiliğin + malzemenin 280₺ tutmayacağı gün gibi aşikârken - bahşiş gibi düşünülebilir...
Dip not: Yukarıdaki gibi "rijit" bir düşünce yapısıyla bu memlekette yaşamak zor yalnız, onu ifade etmiş olayım. Benim yaş 50 artık böyle önemsiz şeyler için vakit kaybetmeyi bırak, meseleyi yorgun beynimin işlem sırasına bile almam geçerim.
Yan not: 21yy ve sosyal medya bence bazı açılardan ciddi sıkıntılar getirdi; herkes incir kabuğu doldurmayacak şeylerden "tetiklenmeye" ve "rezalet" üretmeye başladı. Bütün bunlar bana yorucu ve antipatik geliyor vallahi, cehalet mutlulukmuş gerçekten. (Herkes ayrı bir dünya tabi; bana uymayan başkasına uyar veya tersi...)
Reklamlar
-
maktama adlı üyeden alıntı
...."bekleme yapılmaması için değerdi" demeye getiriyorsunuz...
Cyan adlı üyeden alıntı
Yanlış anlaşıldım sanırım. Benim vaktim oldukça değerli mesela; (en az) 1 gün beklemektense 280₺ veririm demeye getirmiştim. ...
Yukarıdaki 2 yazıya bakarak sizi doğru anladığımı düşünüyorum. Ancak bu düşüncenizin "bana göre" yanlış kısımlarına değinmek istemiştim. Buna rağmen yanlış anlaşıldığınızı düşünmenize üzüldüm
Tekerinize taş gelmesin.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki 2 yazıya bakarak sizi doğru anladığımı düşünüyorum. Ancak bu düşüncenizin "bana göre" yanlış kısımlarına değinmek istemiştim. Buna rağmen yanlış anlaşıldığınızı düşünmenize üzüldüm
Tekerinize taş gelmesin.
Biraz ekşi yazmışım Aslıda ekşiliğimin sebebi sizin yazdığınız değildi. Burada asıl rezalet 0 alınmış motorun daha ilk 20km'si içerisinde yağ boşaltması iken inisiyatif alarak sorunu çabuk ve uygun fiyata gideren servise sitem edilmiş ondan rahatsız oldum biraz. 2016'larda Oktay Motor Bajaj'ın baş bayisi ve hatta showroom'u gibi hizmet veriyordu diye hatırlıyorum. Esas sorun ve kusur ana üretici ve distribütörde iken servisi işaret etmek iyi bir örnek olmadı. Kaldı ki ülkemizde garanti konularının her markada ne kadar "iyi"(!) olduğunu da biliyoruz. Sizler ideali işaret ederken biz şu anda standart hizmet alabiliyor olmaya (yetkili servis var, parça var vs. vs.) şükrediyor pozisyondayız biraz. Şu konjonktürde bu mevzuların vakti en erken 10 yıl sonra gelir maalesef.
Sizin de tekerinize taş gelmesin.
-
Riptalon adlı üyeden alıntı
2016'da Oktay Motor'dan sıfır aldığım Bajaj NS200'ün motoru bayiden eve giderken yağ içinde kaldı. Hemen bayiye döndüm. Oktay Bey kapak contası hatalı üretilmiş dedi. Contayı değiştirdi ve parasını benden aldı.
O zamanın parası ile 26 liraydı.
Cahildim bir şey diyemedim. Hala hatırladıkça aklıma şaşarım. Ülkemizde alınan ürüne verilen desteğin ibretlik bir örneğidir.
sonra servıslığini aldılar dıye bılıyorum
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Esas sorun ve kusur ana üretici ve distribütörde iken servisi işaret etmek iyi bir örnek olmadı.
Abi yalnız burada katılmadığım nokta şu. Taşıtın 20km'de yağ akıtması elbette bir üretici hatasıdır ama benim müşteri olarak muhattabım "yetki" tanımlanmış servisler ve servisin böyle bir şey için müşteriden ücret alması bence güzel puanı yüksek bir rezalet =)
Zamanın değeri ve bunun için para harcama noktasında sonuna kadar katılıyorum. Örnek absürt ama düşüncemi aktarabilmek için vereyim, benzer durumda kalsam bana "3 güne resmi sonuç gelir vs 500TL ver şu an halledeyim" dese ben de 500TL'yi harcamaya yönelirim - resmi bir kayıt oluşmasına engel değilse diye şerh koyayım. Hallolsun gitsin yoksa insanın kafası kaldırmaz. Ama yine de böyle majör problemi müşteriden para alarak çözmenin default yaklaşım olması da tatsız.
-
Doğru dediniz. Arora Cappucino 125
-
rulman temizligi falan kabul etmeyin
rulman dediginiz ucuz bir parca, yenisini talep edin, olmadi kendiniz alin
garanti kapsaminda tek kurus talep edemezler
-
Tüketici hakem heyetini aradığımda garantisi varsa işçilik ücreti talep edilemez. Edildiği taktirde faturalandırıp tüketici hakem heyetine başvurunuz denildi.
Olayı çözüme kavuşturduğumda son durumu belirteceğim. Şu anlık ilk 500 km bakımını bekliyorum. Bi' 100 km sonra 500 bakımı var. Orada ön tekerden ses gelmesi olayını tekrar belirteceğim. İşçilik ücreti talep ederlerse işte o zaman yaktım çıralarını .
-
Tüketici heyetini kaale almazsa mahkemeler avukat masrafı zararlı kim çıkar zaman gösterir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)