Garantisi devam eden motorda işçilik ücreti talep edilmesi
Reklamlar
-
Merhabalar,
Garantisi devam etmekte olan motorumun ön tekerden ses geliyor. Servisteki usta ön tekeri söküp rulmanları temizleyeceğim. İşçilik ücreti masrafın olacak sadece dedi.
Garantisi devam eden motorda servis bu şekilde işçilik ücreti alabilir mi ?
Ne yapmalıyım ? Haklılarsa ödeyeceğim, haklı değillerse ödememekte direteceğim.
Reklamlar
-
Garanti kapsamında yapılacak işlerde işçilik ücreti talep edemez.
-
Distribütörü arayın, durumu anlatın. Rulman temizlemek diye bir şey faydalı olur mu bilmiyorum ama iyisi ile değiştirmek doğru olacaktır. Tanesi 250 lira civarında olmalı. Garantiden olması gereken bu durumda üzerindeki rulmanlardan, işçilik dâhil ücret alınmamalı.
-
Ustaya, problemin çözümü garanti kapsamına girer mi dediğimde garantilik bi şey yok işçilik ücreti masrafın olur o kadar dedi. ,
Motoru aldığım mağazaya gittiğimde ise garanti sadece değişecek parçayı karşılar, işçilik ücreti adamın emeğinin hakkıdır, istemesi normal şeklinde konuştu.
Dediklerinize göre işçilik ücreti ödememeliyim. Firmayı tekrardan arayıp işçilik ücreti talep edilmesini reddeceğim.
Bilgilendirme için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------
Arora'yı aradım şimdi. Distribütör firma işçilik ücreti talep edebilir. Fabrika olarak işçilik ücreti istemelerine bi yaptırımda bulunamayız dediler :/ .
-
Ne üretici, ne ithalatçı, ne satıcı, ne de servislerin bir şey bildiği yok. Daha kötüsü, biliyorlar da işlerine gelmiyor...
Garantisi devam eden bir motosiklette (veya herhangi bir üründe), garanti kapsamında yapılacak işlemlerden dolayı hiç bir isim altında ücret talep edilemez. Garanti kapsamında ortaya çıkan arızalar "ayıp" kapsamında değerlendirilir ve bunun yaptırımları da 6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un" 8-9-10-11-12. maddelerince belirlenir.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5
Satış sonrası hizmetler ise aynı Kanun'un 58. maddesinde tanımlanır. 58. maddenin uygulama esasları ise 13.06.2014 tarih ve 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan "Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği" ile belirlenir.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
Bu yönetmelikle ürünlerin azami tamir süreleri ve garanti kapsamındaki kullanım ömürleri dahil, yetkili servis istasyonlarının sorumlulukları da bir bir anlatılmıştır. Buna göre motosikletlerimizin kullanım ömrü 10 yıl ile sınırlı olmakla birlikte azami tamir süresi de 45 iş günüdür.
Şimdi siz ya o mahalle tamircisinden bozma yetkili servise dert anlatmakla uğraşacaksınız, ya da yasal haklarınızı öğrenip, Tüketici Hakem Heyetine başvuracaksınız. İşçilik ödeseniz bile mutlaka yazılı belge alın. Daha sonra para iadesi dahil her türlü yasal talepte bulunabilirsiniz.
-
Kapsamlı cevabınız için teşekkürler. Cevabınız üstüne bir de "Alo 175" ile görüştüm. Kendileri de servisin bu şekilde bir ücret talep edemeyeceğini söyledi. İlla diretirlerse ne yapmam gerektiğini sorduğumda ise "ödemenizi mutlaka belgelendirin ve daha sonrasında hakem heyetine başvurun" denildi.
-
UmutSahin adlı üyeden alıntı
Kapsamlı cevabınız için teşekkürler. Cevabınız üstüne bir de "Alo 175" ile görüştüm. Kendileri de servisin bu şekilde bir ücret talep edemeyeceğini söyledi. İlla diretirlerse ne yapmam gerektiğini sorduğumda ise "ödemenizi mutlaka belgelendirin ve daha sonrasında hakem heyetine başvurun" denildi.
Yani Kanun belli, yönetmelik belli. Ama siz bunu o tamirciye (yetkili servis demeye dilim varmıyor) anlatamayacaksınız. Ödemenizi belgelendirin. Garanti kapsamında yapılan tüm işlerin de servis tutanağını alın. Sonra yetkili Tüketici Hakem Heyetine para iadesi için başvurun.
-
UmutSahin adlı üyeden alıntı
Kapsamlı cevabınız için teşekkürler. Cevabınız üstüne bir de "Alo 175" ile görüştüm. Kendileri de servisin bu şekilde bir ücret talep edemeyeceğini söyledi. İlla diretirlerse ne yapmam gerektiğini sorduğumda ise "ödemenizi mutlaka belgelendirin ve daha sonrasında hakem heyetine başvurun" denildi.
Belgelerken garanti kapsamında yapıldığını da bir şekilde işlemen gerekiyor. Gerek yazışmalar gerek faturada belirtilmek üzere. Onu da atlamamakta fayda var bence
-
hocam ücret kısmını arkadaşlar da açıklamış zaten de ben rulmanların temizlenmesi olayına takıldım. rulman cok pahalı olmayan ama önemli olan bir parça. yenisi ile değişmesini talep edin.
-
UmutSahin adlı üyeden alıntı
Ustaya, problemin çözümü garanti kapsamına girer mi dediğimde garantilik bi şey yok işçilik ücreti masrafın olur o kadar dedi. ...
Burada usta aslında şöyle demek istiyor benim anladığım:
""Şimdi garantiyle, garanti merkezi/fabrika evrak-kürek vs ile uğraşamam, rulmana 2 fısfıs sıkıp rulmanı çevirip lastiği yerine takacağım, sıktığım fısfıs kutusunun 3 katı ücreti de "işçilik ücreti"ne ekleyip sana kaktıracağım. Ha, tabii "iş formu/servis kaydı/fatura vs" de vermeyeceğim ki birşey ispat edemeyesin. ""
Belki de ben yanlış anlamışımdır, kendi iç kötülüğümden dolayı böyle düşünüyorumdur, bu da olasılık dahilinde tabii.
Hani olurda bu yoldan gidersen ve de bu yazdıklarımın dışında (uğraşmadan senin namına olumlu)birşey olursa lütfen bildir, yanıldığım kısımlar için özür dileyeyim ustadan ve de senden
-
marka model belirtirseniz en azından arkadaşlara faydalı olur dıye düşünüyorum
-
Rulman temizliği diye bir işlem yok, hatta rulmanlar artık kapalı tip üretildiği için yağlanmıyor bile. "Arıza sebebiyle" garanti kapsamında uygulanacak işlemlerden ücret talep edemezler fakat siz açmışken şuraları da temizleyin derseniz mesela, yani ek hizmet alırsanız o zaman para isteyebilirler.
-
Malesef Turkiyede garanti konusunda sorun cikarmayan firma yok gibi birsey.
Yakin arkadasimin cb250r i var. Honda diyor ki 2 yillik garanti bitse de servise gelmeye devam edersen +2 yil daha garantin olur.
Bizimkinin ekrani su aldi icerden bugu yapti. Kullanici hatasi deyip islem yapmadilar.
Benim de eski motorum Bajaj v15 in mars motoru arizaliydi. Motoru Bursadan aldigim icin bircok Bajaj servisi garantiden islem yapmamak icin 40 takla attilar.
En son buyukcekmecede bi servis buldum. Basta mirin kirin ettiler. "Garantiden isi hallet, ucrete mukabil yag degisimi de yap. Boylece sende kazanmis olursun" dedim. Kabul etti yapti.
-
Kapaklı rulmanın nesi temizlenecek üzerine balata spreyi yada wd-40 sıksan içindeki gresi bozuyor ses varsa rulman değişir.
Garantiden değişim yapılan parça içinde işçilik istenmez.
-
Özetle: Arora servisine garantilik birşey yaptıramazsın kolay kolay, zira adamların fabrikası bile garanti olaylarının nasıl işlediğinden birhaber senin de yazdığına göre. "Usta"ya işçilik diye vereceğin paraya rulman çektirme ve rulmanını al, ön lastiği sök kendin değiştir. Youtube'da hepsinin anlatımı var. Başta zor geliyor ancak 1 kere yapınca basitliğini anlıyorsunuz.
Ustacıklara para kaptırmaktansa onlara vereceğiniz paralara alet-edevat alın, işinizi kendiniz halledin. Zira ben öyle yapıyorum 8 senedir. Yoksa -özellikle buradaki durum için söylüyorum- hem para vermiş olacaksınız hem de birşey düzelmemiş olacak. O kadar çok paranız varsa bize de verin, karşılığında biz de birşey yapmayız isterseniz
-
Servisler ilk olarak parçayı kendi cebinden karşılar ardından ise işçilik ücretini ve parça parasını distribitöre faturalandırarak işlemleri ilerler (parça fiyatları bayiilere gelişi perakende fiyattan %25-%30 indirimli olarak gelir, yani 1000 TL değerinde parça 70-750 TL bandına geliyor. Bayiiler arası fiyat sormanız sağlıklı olacaktır...) . Göbek rulmanları kolay kolay kir alacak malzeme değiller, genelinde koruyucu yağ keçesi gibi keçe vardır.
-
hocam garanti kapsamında olan motorda garanti kapsamına giren bir durumdan dolayı hiçbir şekilde hiçbir ücret alınamaz.
ücreti ödedikten sonra faturanızla tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz ya da işlemi yaptırdıktan sonra arıza çıkartıp parayı ödememe yolunu seçebilirsiniz.
-
2016'da Oktay Motor'dan sıfır aldığım Bajaj NS200'ün motoru bayiden eve giderken yağ içinde kaldı. Hemen bayiye döndüm. Oktay Bey kapak contası hatalı üretilmiş dedi. Contayı değiştirdi ve parasını benden aldı. O zamanın parası ile 26 liraydı. Cahildim bir şey diyemedim. Hala hatırladıkça aklıma şaşarım. Ülkemizde alınan ürüne verilen desteğin ibretlik bir örneğidir.
-
Riptalon adlı üyeden alıntı
2016'da Oktay Motor'dan sıfır aldığım Bajaj NS200'ün motoru bayiden eve giderken yağ içinde kaldı. Hemen bayiye döndüm. Oktay Bey kapak contası hatalı üretilmiş dedi. Contayı değiştirdi ve parasını benden aldı.
O zamanın parası ile 26 liraydı.
Cahildim bir şey diyemedim. Hala hatırladıkça aklıma şaşarım. Ülkemizde alınan ürüne verilen desteğin ibretlik bir örneğidir.
Bence çok iyi bir örnek olmadı bu: 2016 Haziran USD kuruna göre 9$'a (bugünün parasıyla 280₺) işiniz görülmüş, garanti ile uğraşsanız kaybedeceğiniz vaktin değeri daha fazla olmaz mıydı? (En az 1 gün beklerdiniz sanırım, garanti için servis fabrika / distribütör'e döner orada değerlendirilir geri dönüş yapılır falan...) Bırakın kapak contası değişimini, bugün Honda, Yamaha, Suzuki vb. bir markanın 30dk'lık yağ değişim işçiliği bunun iki katı tutar... 280₺'ye bugün iki tantuni dürüm alamıyorsunuz maalesef.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bence çok iyi bir örnek olmadı bu: 2016 Haziran USD kuruna göre 9$'a (bugünün parasıyla 280₺) işiniz görülmüş, garanti ile uğraşsanız kaybedeceğiniz vaktin değeri daha fazla olmaz mıydı? (En az 1 gün beklerdiniz sanırım, garanti için servis fabrika / distribütör'e döner orada değerlendirilir geri dönüş yapılır falan...) Bırakın kapak contası değişimini, bugün Honda, Yamaha, Suzuki vb. bir markanın 30dk'lık yağ değişim işçiliği bunun iki katı tutar... 280₺'ye bugün iki tantuni dürüm alamıyorsunuz maalesef.
Bence gayet iyi bir örnek;
O zamanın 26tl'si -bugünün 280TL'sini- görece küçük görüyorsunuz anladığım, ve "bekleme yapılmaması için değerdi" demeye getiriyorsunuz. İyi de bu "o işten para alınMAması gerektiği" gerçeğini değiştirmiyor ki(zira garantilik bir durum). Ayrıca madem o kadar küçük birşeydi, neden ücret istendi ve alındı? Pekala kendisi de karşılayabilirdi firma. Sizin bugünün parasıyla "280 tl 1 gün beklemenin karşısında ne ki, ver gitsin" düşüncesiyle küçük bulduğunuz miktarı firma gayet rahat şekilde isteyince aslında hiç de küçük olmadığını gösteriyor. Eminim birçok firma böyle birçok işi kendisi karşılamışır/karşılıyordur, ama bir yerden sonra yük olur, olay da o zaten. Onlara birikerek yük olan şey bize niye olmuyor?
.Burada ismi verilen firmaları değil, düşünce şeklimizi tartışmamız lazım ilkönce. Bunun normal olduğu işlenmiş hepimize, halbuki değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)