Trafikte yaptığımız en ölümcül hata...
Reklamlar
-
Gavurun deyimi ile Advanced Riding , Türkçesi ile İleri/Gelişmiş sürücülük çok basit bir felsefi kuralı temel alır.
İlk önceliğin daima kazayı önlemek olmalı...
Haklı haksız olmayı , geçiş önceliğini , kuralları vb herşeyi kazayı önlemek için ikinci plana atabilirsin. Hiçbir şey can güvenliğinden daha önemli değil.
Tali yoldan gelen bir araba var ise önceliğin korna çalarak geçiş üstünlüğünün sende olduğunu anlatmaya çalışmak değil , kendini güvene almak olmalıdır. Korna çalarak kaybettiğin o bir saniye , 50km hız ile giderken 15 metre daha araca yaklaşmış olman demektir. Halbuki o hızda motorun doğru frenleme ile aynı mesafede durabilir.
Çözümü karşı taraftan beklemek yada istemek yapılabilecek en büyük hatadır.
Sevgilerimle
Reklamlar
-
Dalga geçer gibi olmasın ama trafiğe çıkmak.
-
Sanırım bu birazda sürücülerin öngörüsü ile alakalı bir mevzu, neyse yorumları merak ediyorum.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Dalga geçer gibi olmasın ama trafiğe çıkmak.
İşte tam bunu anlatmaya çalışıyordum. Dönüp kendimize bakmak yerine kusuru trafiğe atmak ...
Bu fikri kafanızdan atabilirseniz bir kat daha güvende olabilirsiniz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
-
Olabilecekleri öngörememek. Sağa yol ayrımı varken, kaçıran birisinin aniden sağa kırabileceğini beklememek, sağdan gitmeye devam etmek gibi.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz
birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
Korna çalmamalısın demedim. Önceliğin korna olmamalıdır dedim. Önce önlem almalı sonra gerekiyor ise korna çalmalıyız. Egsozun gürültü kirliliği dışında bir etkisi yoktur. Yelekler veya GS ci arkadaşlarımızın çok sevdiği 8-10 adet sis lambası da sadece yardımcı etkenlerdir. Kavşağa girmeyi kafasına koymuş bir sürücüyü bunlarla durduramazsınız.
Sevgilerimle
-
Allah herkese örümcek adam hissiyatı versin, sen ne kadar dikkat edersen et başkası 1 yada 15 tonluk aracıyla dikkat etmedi mi biraz sorun yaşanabiliyor.
-
Sisleri çakarları , sarı yeleği , sesli egzozuda yabana atma hocam bunları genelde GS li yada gazcı tayfa kullanıyor diye küçümseniyor ama bizim memlekette çok işe yarıyor inan bana , mesela gidiş geliş bölünmemiş yollarda adam seni hiiiiç umursamıyor sollamaya çıkıyor kafa kafaya geliyorsun , öyle yollar varki kaçacak emniyet şeridi bile yok , yol çizgisinin dışı toprak yada bir metre su kanalı , ama o sisleri çakarları yakıp karşıdan gelenlerin gözüne soka soka gidiyorsan bir Allah'ın kulu sollamaya çıkmıyor..
-
ölümcül mü bilmiyorum ama nedense kornayı hiç kullanmıyorum. acelem olsa bile bekliyorum ya da ne bileyim tali yoldan giren araca arkam müsaitse yol veriyorum. süratli giderken önüme bir cisim atladığı zaman korna yerine frene asılıyorum henüz pişman olmadım. yalan olmasın bazen sinyal verirken elim değiyor.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
Advanced Rider gavur gelsin de burada sürsün görelim...
Bizde geçiş hakkı, geçiş üstünlüğü, trafik kuralları vs her daim ikinci plana atıldığı için normal prosedürler sökmez. Uygar ülkelerde acil durumlarda kural ihlali normal karşılanabilir ama buradaki normal zaten kural ihlali
Daha dün olmayacak yerde U dönüşü yapmakta beis görmeyen, beni hiç görmeyerek son anda dönen biri yüzünden forumu zorunlu terk edecektim...
Ama arkadaş motosiklet sürerken bile en korktuğum tipler yine motosiklet sürenler. Yapmayın, bu kadar da ihlal edilmez trafik kuralları...
-
bence motosiklet sürücüsü olarak yapılabilecek en ölümcül hata dikkat azaltacak şekilde rahatlamaktır. "oh ne güzel akıyor trafik, oh ne güzel herkes duruyor ben gidiyorum, oh ne güzel de akıyorum yollarda, oh en sevdiğim şarkı çalmaya başladı" vs gibi şeyleri düşünüdüğümüzde eğer dikkat seviyemiz azalıyorsa, hatta bizi diri tutan korku gidiyorsa bence hata yapmaya başlamışızdır.
-
freasy adlı üyeden alıntı
bence motosiklet sürücüsü olarak yapılabilecek en ölümcül hata dikkat azaltacak şekilde rahatlamaktır. "oh ne güzel akıyor trafik, oh ne güzel herkes duruyor ben gidiyorum, oh ne güzel de akıyorum yollarda, oh en sevdiğim şarkı çalmaya başladı" vs gibi şeyleri düşünüdüğümüzde eğer dikkat seviyemiz azalıyorsa, hatta bizi diri tutan korku gidiyorsa bence hata yapmaya başlamışızdır.
Evet bu tehlikeli bir durum.
Bunun adı kaza çemberidir.
Genellikle uzun bir yolculuğun sonuna yaklaşırken gittiğiniz mesafenin %10'luk bir kısmına denk gelir.
Gittiğiniz yol, bölge, veya ülkeler olmak üzere bir çok etken olsa dahi, genelde %10 olarak kabul edebiliriz.
Yani kabaca 1000 kilometrelik bir yol gidiyorsanız, son 100 kilometresi kaza çemberi demek.
Çünkü artık yolculuğun sonuna gelinmiştir, yorgunluk ve dikkatsizlik ile birlikte nasıl olsa gideceğim yere vardım mantığı sizi az da olsa tedbirlerde gevşemeye sevk eder. Dikkat ederseniz uzun yol kazalarının büyük çoğunluğu kaza çemberinde olur.
-
bizim için en ölümcül olanı, evet, kaçınmaktansa uyarmaya öncelik vermek.
sen önce bi freni sık, kornayı gene çalarsın. görmeyi bilmeyen yaratık duymayı da bilmez; o yüzden egzoz-megzoz kendinizi kandırmayın.
benim eklemek istediğim, bizzat tecrübemden de hareketle, bir kamera edinmemek ölümcül olmasa da çok bariz bir eksiklik. memlekette neredeyse herkesin motosiklete ve motorcuya önyargısı var. bir olaya karıştığınızda elinizde kendinizi savunabilecek bir kamera kaydı inanılmaz kıymetli hale geliyor.
acı ama gerçek bence; artık "motoru aldım, sıra ekipman da" argümanı ile iş bitmiyor, sonra da kamera almalısınız.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Advanced Rider gavur gelsin de burada sürsün görelim...
Bizde geçiş hakkı, geçiş üstünlüğü, trafik kuralları vs her daim ikinci plana atıldığı için normal prosedürler sökmez. Uygar ülkelerde acil durumlarda kural ihlali normal karşılanabilir ama buradaki normal zaten kural ihlali
Daha dün olmayacak yerde U dönüşü yapmakta beis görmeyen, beni hiç görmeyerek son anda dönen biri yüzünden forumu zorunlu terk edecektim...
Ama arkadaş motosiklet sürerken bile en korktuğum tipler yine motosiklet sürenler. Yapmayın, bu kadar da ihlal edilmez trafik kuralları...
Sevgili Motorsever arkadasim,
aksine ileri sürücülük teknikleri aynen yukarida tanimini yaptiginiz ortamlarda ise yararlar. Trafigin düzenli ve kurallar uygun aktigi Avrupa ülkelerinde bu tür teknikleri kullanma ihtiyaci duymazsiniz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Bence bir motosiklet sürücüsünün en büyük hatası kontra tekniğini bilmemektir veya biliyorsa da pratiğe düzgün şekilde dökememesidir.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz
birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
Hocam bizim aile arabası 21 model Megane'dı. Ses yalıtımından dolayı çoğu egzoz sesini duymuyorduk. Egzoz'un çok faydalı bir dikkat çekme aleti olduğuna emin değilim.
-
abyasar adlı üyeden alıntı
Hocam bizim aile arabası 21 model Megane'dı. Ses yalıtımından dolayı çoğu egzoz sesini duymuyorduk. Egzoz'un çok faydalı bir dikkat çekme aleti olduğuna emin değilim.
Nasıl emin değilsin mübarek yanından dört silindir akrepli bir makine geçtiğinde tüylerin diken diken olmuyor mu , olmuyorsa hemen terket motosiklet alemini :D şaka tabi , çoluk çocuk yaşlısı hastası olan var da boru gibi ses duyan bi irkilir , bişey geliyor der yani ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hemen terket motosiklet alemini :D
Aman hocam, Bajaj'ı yeni aldık daha yolumuz var! :D Tüyler diken diken oluyor tabii duyunca, ama ben Sedat Sayan'ımı açınca bi de camlar kapalıysa o motor sesini duymam ki be hocam. Ya da hiç orijinal Akrep görmedim, o da mümkün tabii.
-
abyasar adlı üyeden alıntı
Aman hocam, Bajaj'ı yeni aldık daha yolumuz var! :D Tüyler diken diken oluyor tabii duyunca, ama ben Sedat Sayan'ımı açınca bi de camlar kapalıysa o motor sesini duymam ki be hocam. Ya da hiç orijinal Akrep görmedim, o da mümkün tabii.
https://www.youtube.com/watch?v=UoZBowkr8ok
Simdi anladım ki arabada Sedat Sayan dinleyenler için dahada gürültülü egzoz takmak yada daha fazla korna öttürmek lazımmış :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)