Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bayiyi mi dinlemeliyim kitapçığı mı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    Sym jet x 125 aldım rodaj süresini bayi tüm devilerde kullan 60 km hızı geçmeme gibi bir şey yok dedi. Ve 300-500 km sonra rodaj bakımına git dedi.
    Kitapçığı incelediğimde ilk 1000 km veya 1 ay sonra bakıma git diyor ve 60 km hızı geçme diyor.
    1 ay geçtikten sonra 1000 km yapamasam bile servis niye gelmedin garanti kapmasından çıktı demesin diye servisi arayıp sormayı düşünüyorum.
    Size göre hangisini yapmalıyım 60 km hızı geçmemek mi tüm devirlerde trafiğin gerekli olduğu hız limitlerinde sürmek mi.

    176 boy 96 kiloyum ve motosikleti tek kullanıyorum
    Ön lastik 100/90x14
    Arka lastik 110/80x14
    Buna göre lastik basıncım kaç olmalı kitapçıkta yazıyor ama anlamadım psı degeri olarak göstermiyor yani.

    Motor yağı (API) SJ MA 10W-30 özellikle SM 10W-50 kullanmanızı öneririz diyor sanırım bunlar tayvanda satılan ürünler buna göre ben hangi yağı kullanmalıyım.

    Bunların dışında dikkat etmem gereken şeyler var mı cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Servisleri boşverin silin aklınızdan, hepsi keyfine göre bir şey der geçer. Fabrikadaki mühendis demiş belirlemiş neyse o aksi iddia edilemez, bahsedilen yağlar Tayvan'da kullanılan yağlar değildir o yağlar sertifikası belirtilmiş ve o sınıflarda yağ kullanılması tavsiye edilmiştir. Motor yağı alacağınız zaman kutunun arkasını çevirin ve hangi sertifikaya sahip olduğuna bakıp motosikletinize uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz. 1 Bar = 14.5 Psi (ortalama) etmektedir üretici kaç Bar önerdiyse 1.x(bar) x 14.5 (Psi) çarparak uygun lastik basıncını bulabilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servisleri boşverin silin aklınızdan, hepsi keyfine göre bir şey der geçer. Fabrikadaki mühendis demiş belirlemiş neyse o aksi iddia edilemez, bahsedilen yağlar Tayvan'da kullanılan yağlar değildir o yağlar sertifikası belirtilmiş ve o sınıflarda yağ kullanılması tavsiye edilmiştir. Motor yağı alacağınız zaman kutunun arkasını çevirin ve hangi sertifikaya sahip olduğuna bakıp motosikletinize uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz. 1 Bar = 14.5 Psi (ortalama) etmektedir üretici kaç Bar önerdiyse 1.x(bar) x 14.5 (Psi) çarparak uygun lastik basıncını bulabilirsiniz.
    Cevap içi teşekkürler ancak lastik için bar yazmıyor fotoğrafta belirttim
    https://r.resimlink.com/ESJR_Nk8VX.jpg

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı burak r25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap içi teşekkürler ancak lastik için bar yazmıyor fotoğrafta belirttim
    https://r.resimlink.com/ESJR_Nk8VX.jpg
    Kitapçıkta basınç değerini kg/cm2 biriminden yazmışlar. google'a sorablirsiniz birim çevrimi için.
    Bu linkte bu birimden psi birimine çevrim buldum: https://www.sensorsone.com/kg-cm2-to...version-table/

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı burak r25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap içi teşekkürler ancak lastik için bar yazmıyor fotoğrafta belirttim
    https://r.resimlink.com/ESJR_Nk8VX.jpg


    Ön için 25 psi, arka 1 kişi 28 psi arka 2 kişi için 32 psi hava basılması gerekmektedir.

  6. #6

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    Çok teşekkürler cevap için

  7. #7

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Bence siz zaten cevabı biliyorsunuz Öyle olmasa idi , "Kitapcıgı mı dinlemeliyim, bayii mi ?" seklinde sorardınız refleks olarak .. Hayırlı olsun motosikletiniz.

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Türkiyedeki servislerin çoğu boş beleş adamlarla dolu.Çok bilmişlik.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    John Gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F800 GS (2024) / Piaggio Medley 150 S
    Rahmetli Barkın abimizden bir alıntı ile cevap vermek istiyorum. "İlk emirde dediği gibi OKU! Muhakkak okuyun şu kitapçığı." Üreten mühendis motorunun neye ihtiyacının olduğunu en iyi bilen kişidir.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Bugüne kadar onlarca aracımın rodajını hep devir gezdirerek, sabit devirde kalmayarak, son hızlara kadar çıktım. Şu an altımdaki 3 araçta da aynısını yaptım. Arabam 100 bin km den fazladır. En ufak yağ eksiltme, vuruntu, basınç kaybı yok. Kilit nokta hiç bir devirde sabit kalmayacak, aracı kompresyona bindirmeyeceksin. Bu benim doğrum. Daha en ufak zararını görmedim. Benim şansımdır belki. Kimseye böyle yapılır diye tavsiyede bulunmuyorum.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  11. #11
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    kitapçığa bakacağız ama 2007 yılında üretilen cbf 150 ile 2023 yılında üretilen dio ya aynı kitapçığı vermişler ee bu nasıl olacak

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bu spesifik durumda bayinin söylediği daha doğru

    Sadece dikkat etmen gereken şey ilk yağ değişene kadar hiç bir devirde uzun süre kalmaman, yüksek devir yüksek gaz ikilisinde ise kesinlikle uzun süre kalmaman. Yani top speed kaç görecek denemesi yapıp 20-30 saniye yüksek devirde tam gaz açık durumda kalma. Bunu zaten normal kullanım dönemi geldiğinde de sık yapma, rodajda ise hiç yapma.

    Kitapçıkları değersizleştirmek amacında değilim de,
    Monster 937 ile Panigale V4S'in rodaj talimatlarında aynı şey yazıyor. =)

  13. #13
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Dayıyı dinle.

  14. #14

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu spesifik durumda bayinin söylediği daha doğru

    Sadece dikkat etmen gereken şey ilk yağ değişene kadar hiç bir devirde uzun süre kalmaman, yüksek devir yüksek gaz ikilisinde ise kesinlikle uzun süre kalmaman. Yani top speed kaç görecek denemesi yapıp 20-30 saniye yüksek devirde tam gaz açık durumda kalma. Bunu zaten normal kullanım dönemi geldiğinde de sık yapma, rodajda ise hiç yapma.

    Kitapçıkları değersizleştirmek amacında değilim de,
    Monster 937 ile Panigale V4S'in rodaj talimatlarında aynı şey yazıyor. =)
    Ya abi ama rodajda yapılacak şey aynı değilmi yav? Ben servisteki ustanın desmo sisteminin kayışlı sistemi ifade eden bir ad olduğunu iddia eden usta ile karşılaştım yani Panigale v4 desmo motor değil (Multistrada V4 ve Diavel V4 haricinde desmo sistemi kullanılmaktadır), eh şimdi servisten bilgi almaktansa kitapçık her zaman iyidir ve vardır bi bildikler . Lazım olursa 2018 model Panigale V4s’in Workshop manuel kitapçığı var isteyene atabilirim .

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya abi ama rodajda yapılacak şey aynı değilmi yav? Ben servisteki ustanın desmo sisteminin kayışlı sistemi ifade eden bir ad olduğunu iddia eden usta ile karşılaştım yani Panigale v4 desmo motor değil (Multistrada V4 ve Diavel V4 haricinde desmo sistemi kullanılmaktadır), eh şimdi servisten bilgi almaktansa kitapçık her zaman iyidir ve vardır bi bildikler . Lazım olursa 2018 model Panigale V4s’in Workshop manuel kitapçığı var isteyene atabilirim .
    Şöyle detaylandırayım, sayılarda ufak sapmalar olabilir.
    İkisi için de ilk 1000km 7500rpm'i geçmeyin, sonra 2500km'ye kadar 9500rpm'i geçmeyin diyor. 9500rpm'de bir tanesi ceketini çıkarmaya hazırlanırken öbürü sigarasını yeni yakıyor. =)
    prensipler aynı, devir bandının tamamı kullanılmalı, haşırt to the bilekbord şeklinde gaz açılmamalı vs vs de, uygulamada değişiklikler olacak doğal olarak.


    Servisler genelde daha yanlış bilgi veriyor bu genellemye katılıyorum da, bu bayinin söylediği daha doğru yani ne diyim :D

    Fabrikalar o kitapçıkları yazarken bir bildikleri var elbette. Ama kitapçıkları mühendisler mi hazırlıyor avkatlar mı? Esas soru bu =)

    Reklamımı yapayım sonunda be accık :D


  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Boş bir yola çıkarsın, doğrusal ve yavaş bir biçimde son hıza gelir, orada gitmeden aynı doğrusallıkta hızı keserek yavaşlarsın. Bu işlemi kompresyona, motor fireni yapmadan yaparsın. Abanmadan, usulca. Hart diye gazı açmadan, hurt diye kesmeden. Bunu al 750 km komple yap demiyorum.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  17. #17

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence siz zaten cevabı biliyorsunuz Öyle olmasa idi , "Kitapcıgı mı dinlemeliyim, bayii mi ?" seklinde sorardınız refleks olarak .. Hayırlı olsun motosikletiniz.
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boş bir yola çıkarsın, doğrusal ve yavaş bir biçimde son hıza gelir, orada gitmeden aynı doğrusallıkta hızı keserek yavaşlarsın. Bu işlemi kompresyona, motor fireni yapmadan yaparsın. Abanmadan, usulca. Hart diye gazı açmadan, hurt diye kesmeden. Bunu al 750 km komple yap demiyorum.
    Bunu yapmam için yola çıkmam gerekiyor sanırsa istanbul trafiğinde 60 geçmek zor oluyor bazen

  18. #18
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    rodaj için yeterince öneri gelmiş, lastik için hava basan her makinada bar/psi diye bir tuş var.
    havayı bar olarak değer girersen ona göre basar, psi olarak girersen ona göre basar.

  19. #19

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Aynı motoru aldım 300 km oldu şu an.aynen banada 300de gidicen dediler pek yemedim açıkcasıçin motoru vs olsa hadi tamam yerdim ama tamamen uydurmasyon atmasyon bir bilgi neye göre 300 hadi 300 ise neden 1000de tekrar gelicez neyin rodajı bu? Meraktan sym instagram dan adamlara msj attım.sym türkiye bunun cevabını veremedi biz bilemeyiz servis bilir diye belirtti adamlar bastırdığı kitapçıkta ne yazıyorsa o diyemedi kitap 1000km diyor bende 300ü vs dinlemicem 1000kmde hatta 800 900 lerde götürücem bakıma sokucam.buda son kez sym markasını almış oldum kimseye tavsiye etmiyorum motor güzel ama kimler kimler satıyor markayı görün.devir olarak 6000 uzun süreli geçme kafi.ön 25 arka 30 psi bas devam.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj için yeterince öneri gelmiş, lastik için hava basan her makinada bar/psi diye bir tuş var.
    havayı bar olarak değer girersen ona göre basar, psi olarak girersen ona göre basar.
    Bu arkadaşın motorunun kitapçığında bar veya psi olarak değil kg/m2 birimi olarak değer yazmışlar, kafa karışması normal. Ama çevrimi zor değil. Bar veya psi olarak alışmışız ama metrik ölçü birimlerinde basınç birimine alışmamışız bize yabancı geliyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)