Bayiyi mi dinlemeliyim kitapçığı mı
Reklamlar
-
Sym jet x 125 aldım rodaj süresini bayi tüm devilerde kullan 60 km hızı geçmeme gibi bir şey yok dedi. Ve 300-500 km sonra rodaj bakımına git dedi.
Kitapçığı incelediğimde ilk 1000 km veya 1 ay sonra bakıma git diyor ve 60 km hızı geçme diyor.
1 ay geçtikten sonra 1000 km yapamasam bile servis niye gelmedin garanti kapmasından çıktı demesin diye servisi arayıp sormayı düşünüyorum.
Size göre hangisini yapmalıyım 60 km hızı geçmemek mi tüm devirlerde trafiğin gerekli olduğu hız limitlerinde sürmek mi.
176 boy 96 kiloyum ve motosikleti tek kullanıyorum
Ön lastik 100/90x14
Arka lastik 110/80x14
Buna göre lastik basıncım kaç olmalı kitapçıkta yazıyor ama anlamadım psı degeri olarak göstermiyor yani.
Motor yağı (API) SJ MA 10W-30 özellikle SM 10W-50 kullanmanızı öneririz diyor sanırım bunlar tayvanda satılan ürünler buna göre ben hangi yağı kullanmalıyım.
Bunların dışında dikkat etmem gereken şeyler var mı cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
Reklamlar
-
Servisleri boşverin silin aklınızdan, hepsi keyfine göre bir şey der geçer. Fabrikadaki mühendis demiş belirlemiş neyse o aksi iddia edilemez, bahsedilen yağlar Tayvan'da kullanılan yağlar değildir o yağlar sertifikası belirtilmiş ve o sınıflarda yağ kullanılması tavsiye edilmiştir. Motor yağı alacağınız zaman kutunun arkasını çevirin ve hangi sertifikaya sahip olduğuna bakıp motosikletinize uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz. 1 Bar = 14.5 Psi (ortalama) etmektedir üretici kaç Bar önerdiyse 1.x(bar) x 14.5 (Psi) çarparak uygun lastik basıncını bulabilirsiniz.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Servisleri boşverin silin aklınızdan, hepsi keyfine göre bir şey der geçer. Fabrikadaki mühendis demiş belirlemiş neyse o aksi iddia edilemez, bahsedilen yağlar Tayvan'da kullanılan yağlar değildir o yağlar sertifikası belirtilmiş ve o sınıflarda yağ kullanılması tavsiye edilmiştir. Motor yağı alacağınız zaman kutunun arkasını çevirin ve hangi sertifikaya sahip olduğuna bakıp motosikletinize uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz. 1 Bar = 14.5 Psi (ortalama) etmektedir üretici kaç Bar önerdiyse 1.x(bar) x 14.5 (Psi) çarparak uygun lastik basıncını bulabilirsiniz.
Cevap içi teşekkürler ancak lastik için bar yazmıyor fotoğrafta belirttim
https://r.resimlink.com/ESJR_Nk8VX.jpg
-
burak r25 adlı üyeden alıntı
Cevap içi teşekkürler ancak lastik için bar yazmıyor fotoğrafta belirttim
https://r.resimlink.com/ESJR_Nk8VX.jpg
Kitapçıkta basınç değerini kg/cm2 biriminden yazmışlar. google'a sorablirsiniz birim çevrimi için.
Bu linkte bu birimden psi birimine çevrim buldum: https://www.sensorsone.com/kg-cm2-to...version-table/
-
burak r25 adlı üyeden alıntı
Ön için 25 psi, arka 1 kişi 28 psi arka 2 kişi için 32 psi hava basılması gerekmektedir.
-
Çok teşekkürler cevap için
-
Bence siz zaten cevabı biliyorsunuz Öyle olmasa idi , "Kitapcıgı mı dinlemeliyim, bayii mi ?" seklinde sorardınız refleks olarak .. Hayırlı olsun motosikletiniz.
-
Türkiyedeki servislerin çoğu boş beleş adamlarla dolu.Çok bilmişlik.
-
Rahmetli Barkın abimizden bir alıntı ile cevap vermek istiyorum. "İlk emirde dediği gibi OKU! Muhakkak okuyun şu kitapçığı." Üreten mühendis motorunun neye ihtiyacının olduğunu en iyi bilen kişidir.
-
Bugüne kadar onlarca aracımın rodajını hep devir gezdirerek, sabit devirde kalmayarak, son hızlara kadar çıktım. Şu an altımdaki 3 araçta da aynısını yaptım. Arabam 100 bin km den fazladır. En ufak yağ eksiltme, vuruntu, basınç kaybı yok. Kilit nokta hiç bir devirde sabit kalmayacak, aracı kompresyona bindirmeyeceksin. Bu benim doğrum. Daha en ufak zararını görmedim. Benim şansımdır belki. Kimseye böyle yapılır diye tavsiyede bulunmuyorum.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
kitapçığa bakacağız ama 2007 yılında üretilen cbf 150 ile 2023 yılında üretilen dio ya aynı kitapçığı vermişler ee bu nasıl olacak
-
Bu spesifik durumda bayinin söylediği daha doğru
Sadece dikkat etmen gereken şey ilk yağ değişene kadar hiç bir devirde uzun süre kalmaman, yüksek devir yüksek gaz ikilisinde ise kesinlikle uzun süre kalmaman. Yani top speed kaç görecek denemesi yapıp 20-30 saniye yüksek devirde tam gaz açık durumda kalma. Bunu zaten normal kullanım dönemi geldiğinde de sık yapma, rodajda ise hiç yapma.
Kitapçıkları değersizleştirmek amacında değilim de,
Monster 937 ile Panigale V4S'in rodaj talimatlarında aynı şey yazıyor. =)
-
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bu spesifik durumda bayinin söylediği daha doğru
Sadece dikkat etmen gereken şey ilk yağ değişene kadar hiç bir devirde uzun süre kalmaman, yüksek devir yüksek gaz ikilisinde ise kesinlikle uzun süre kalmaman. Yani top speed kaç görecek denemesi yapıp 20-30 saniye yüksek devirde tam gaz açık durumda kalma. Bunu zaten normal kullanım dönemi geldiğinde de sık yapma, rodajda ise hiç yapma.
Kitapçıkları değersizleştirmek amacında değilim de,
Monster 937 ile Panigale V4S'in rodaj talimatlarında aynı şey yazıyor. =)
Ya abi ama rodajda yapılacak şey aynı değilmi yav? Ben servisteki ustanın desmo sisteminin kayışlı sistemi ifade eden bir ad olduğunu iddia eden usta ile karşılaştım yani Panigale v4 desmo motor değil (Multistrada V4 ve Diavel V4 haricinde desmo sistemi kullanılmaktadır), eh şimdi servisten bilgi almaktansa kitapçık her zaman iyidir ve vardır bi bildikler . Lazım olursa 2018 model Panigale V4s’in Workshop manuel kitapçığı var isteyene atabilirim .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ya abi ama rodajda yapılacak şey aynı değilmi yav? Ben servisteki ustanın desmo sisteminin kayışlı sistemi ifade eden bir ad olduğunu iddia eden usta ile karşılaştım yani Panigale v4 desmo motor değil
(Multistrada V4 ve Diavel V4 haricinde desmo sistemi kullanılmaktadır), eh şimdi servisten bilgi almaktansa kitapçık her zaman iyidir ve vardır bi bildikler
. Lazım olursa 2018 model Panigale V4s’in Workshop manuel kitapçığı var isteyene atabilirim
.
Şöyle detaylandırayım, sayılarda ufak sapmalar olabilir.
İkisi için de ilk 1000km 7500rpm'i geçmeyin, sonra 2500km'ye kadar 9500rpm'i geçmeyin diyor. 9500rpm'de bir tanesi ceketini çıkarmaya hazırlanırken öbürü sigarasını yeni yakıyor. =)
prensipler aynı, devir bandının tamamı kullanılmalı, haşırt to the bilekbord şeklinde gaz açılmamalı vs vs de, uygulamada değişiklikler olacak doğal olarak.
Servisler genelde daha yanlış bilgi veriyor bu genellemye katılıyorum da, bu bayinin söylediği daha doğru yani ne diyim :D
Fabrikalar o kitapçıkları yazarken bir bildikleri var elbette. Ama kitapçıkları mühendisler mi hazırlıyor avkatlar mı? Esas soru bu =)
Reklamımı yapayım sonunda be accık :D
-
Boş bir yola çıkarsın, doğrusal ve yavaş bir biçimde son hıza gelir, orada gitmeden aynı doğrusallıkta hızı keserek yavaşlarsın. Bu işlemi kompresyona, motor fireni yapmadan yaparsın. Abanmadan, usulca. Hart diye gazı açmadan, hurt diye kesmeden. Bunu al 750 km komple yap demiyorum.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Bence siz zaten cevabı biliyorsunuz
Öyle olmasa idi ,
"Kitapcıgı mı dinlemeliyim, bayii mi ?" seklinde sorardınız refleks olarak .. Hayırlı olsun motosikletiniz.
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
sallami adlı üyeden alıntı
Boş bir yola çıkarsın, doğrusal ve yavaş bir biçimde son hıza gelir, orada gitmeden aynı doğrusallıkta hızı keserek yavaşlarsın. Bu işlemi kompresyona, motor fireni yapmadan yaparsın. Abanmadan, usulca. Hart diye gazı açmadan, hurt diye kesmeden. Bunu al 750 km komple yap demiyorum.
Bunu yapmam için yola çıkmam gerekiyor sanırsa istanbul trafiğinde 60 geçmek zor oluyor bazen
-
rodaj için yeterince öneri gelmiş, lastik için hava basan her makinada bar/psi diye bir tuş var.
havayı bar olarak değer girersen ona göre basar, psi olarak girersen ona göre basar.
-
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
rodaj için yeterince öneri gelmiş, lastik için hava basan her makinada bar/psi diye bir tuş var.
havayı bar olarak değer girersen ona göre basar, psi olarak girersen ona göre basar.
Bu arkadaşın motorunun kitapçığında bar veya psi olarak değil kg/m2 birimi olarak değer yazmışlar, kafa karışması normal. Ama çevrimi zor değil. Bar veya psi olarak alışmışız ama metrik ölçü birimlerinde basınç birimine alışmamışız bize yabancı geliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)