Duke 250 sahibiyim arka lastik arıyorum 150/60/17 bulamadığım için 160/60/17 taksam sorun olurmu?
Duke 250 sahibiyim arka lastik arıyorum 150/60/17 bulamadığım için 160/60/17 taksam sorun olurmu?
lastiği değiştireceğin yer bilgili bir yer ise jantın destekleyip desteklemediğini sorarsın. Yumurta gibi olursa sıkıntı olur. Ama çoğu jantta 1 cm sıkıntı çıkarmaz. Bazı kişiler 130'luk rs200 gibi motoroa 150 ve üzeri takıyor böyle olduğunda tehlikeli olur ve lastik erken ölür. Ama 1 cm'den birşey olacağını düşünmüyorum.
Lastiğin sadece taban genişliği değişmez söylediğin şekilde yaparsan, tekerin çapı da artar yani motor yerden yükselir, tork düşer, son hız artar, 1 km de yeni lastikle teker; eski lastiğe göre 10 tur daha az döner vs vs. hız ve kilometre sayacın tam olarak gerçeği yansıtmaz.
Bahsettiğiniz ölçüde lastikler her markada var aslında mitas,anlas hatta yanlış hatırlamıyorsam pirelli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Bende aynı ebatlarda daha yeni aldım mitas sport force
arama butonunu kullanmayan 1.000.000 cu üyemizi tebrik ediyor hemen cevap veriyoruz tak geç ruhun duymaz aradaki farkı ,konu kapanmıştır
160 da düz yol stabiliten artar,viraj performansı azalır.duke 250ye gerek yok 150 devam.
burdan sipariş verebilirsin bursa rider moto
0546 223 16 16
bridgestone s22 sor test birincisi.yoksa mitas sport force al
Duke jant genişliğine 140 ve 150mm genişliğinde lastikler uygun. Yeni lastik alırken orjinal lastik yerine jant genişliğine bakmak daha mantıklı. İnternette birsürü çizelge var karşılaştırabileceğiniz.
150/60 yerine 160/60 takarsan lastiğin çapı ciddi artacak akselerasyon çok kötüleşir , yokuş tırmanırken üst vitesleri hiç kullanamayabilirsin bu sebeple devirli kullanman gerekecek yakıt tüketimin artacaktır , otoyolda ise eskisi gibi son hıza çıkamazsın , varsa 160/50 olabilir ama 250 cc 180 kg bir motor için 150 taban gayet ideal , sonuç : orjinal lastiği aramaya devam ;)
tak başkan 180 tak etli dursun
Sodurlu tam olarak yansıtmaz demiş ama esasen arka lastik çapı büyüyünce gerçek GPS hızımıza geri döneriz , normalde bütün taşıtların sayaç %10 gibi fazla gösterir biz çekiş tekerinin çapını büyütürsek o fazlalık kaybolur..sizin bahsettiğiniz şekilde km sayacı ön tekerde ise ve çapı büyürse göstergede aynısı olur ama motorun hızı değişmez , bazı abs li motorlarda hızı arka tekerden veya ön dişli üstündende okuyabiliyor..
Üreticinin canının ne çektiğine bağlı. KTM'lerde genelde ön tekerden ölçüyor, benim motorda arka tekerden ölçüyor mesela.
Kadranların hatalı gösterme payları da çok değişkenlik göstermeye başladı kabaca son 10 yılda.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)