Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

CL 250 vs Bajaj 400

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Haziran 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Ben pcx 125 kullanıyorum lakin artık üst cc lere geçmek istiyorum o yüzden motorumla takas yapıp alabileceğim ve bütçeye uygun iki motor var sizce hangisi almalıyım ayrıca bajaj anahtar giriş kısmı kronik başka kronikleri var mı mesela mekanik anlamda birde bu durumlar cl 250 de var mı kronik sıkıntılar gibi bazıları şase kısmını eleştirmiş en ufak kazada motor dağılabilir diye mesela siz ne düşünüyorsunuz şimdiden size teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Bajaj anahtar kısmı kronik derken ne demek istediniz anlamadım ama bi önceki motorum D250yi 10.500km kullandım hala çıkartıp ara ara kullanırım.Dominarlarda kronik denilebilecek iki sıkıntı tps sensör ve disk yamultası.Şuan D400 sahibiyim 700km oldu bir sıkıntı çıkarmadı tps ile ilgili,forumdaki D400 grubundaki arkadaşlarda sadece disk yamultması yaşamışlar ufak tefek yağ damlatıyor diyende var.Cl250 Honda sonuçta güzel motordur ama ne gidiş ne duruş olarak bence dominardandaha iyi denilemez,satması falanda yüksek ihtimal çok daha kolay olur dominarı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı denizz1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj anahtar kısmı kronik derken ne demek istediniz anlamadım ama bi önceki motorum D250yi 10.500km kullandım hala çıkartıp ara ara kullanırım.Dominarlarda kronik denilebilecek iki sıkıntı tps sensör ve disk yamultası.Şuan D400 sahibiyim 700km oldu bir sıkıntı çıkarmadı tps ile ilgili,forumdaki D400 grubundaki arkadaşlarda sadece disk yamultması yaşamışlar ufak tefek yağ damlatıyor diyende var.Cl250 Honda sonuçta güzel motordur ama ne gidiş ne duruş olarak bence dominardandaha iyi denilemez,satması falanda yüksek ihtimal çok daha kolay olur dominarı.
    Ama bu işler beklenti işi nerdeyse 250lilik japon alınamayan para 400lük motor alındığı için aşırı büyük bir beklentiye girerseniz keyfiniz kaçar.Örn;Titremesin,plastikleri biraz daha kaliteli olsaymış keşke gibi gibi.
    HarbiyeliTRe bunu beğendi.

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    25 - 40 beygir farkı - D400

    35-23 tork farkı - D400

    Malzeme kalitesi - Cl 250

    Boyut ve Görsellik - D400

    Yedek Parça Uygunlugu - D400

    Hızlı Piyasa - D400

    uzun Yol- D400


    Malzeme kalitesi çoğunun üstünü çizer ancak bunu göze alarak alırsan d400 en iyi seçim olur bence.

    Bajajda karşılaşılan ve çözülmeyen problem yok bildiğim kadarıyla. kroniklerde hallediliyor.
    HarbiyeliTRe ve BOO_74 bunu beğendiler.

  4. #4
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    ben olsam honda alırdım her türlü sana yetecektır uzun yıllar bınersın tek bır arıza yasamadan
    Mr.wind, HarbiyeliTRe ve Guven bunu beğendiler.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Çoğunlukla şehirler arası gidicem dersen 400 cc şehir içi dersen 250 cc ;)
    Guven, BOO_74 ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çoğunlukla şehirler arası gidicem dersen 400 cc şehir içi dersen 250 cc ;)
    Şehirler arası gitmeyeceğim ama tork ve güç istiyorum mesela yokuş yukarı çıkmak istediğimde rahat çıkmak veya daha güçlü bir motor bloğuna binmek isterim ama korkutan Bajaj da kronikler söylendiğinde çok ağır gibi durmuyor ama bazıları disk yamultması gibi şeylerde var diyor siz nedersiniz buna.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:19 ----------

    Alıntı denizz1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj anahtar kısmı kronik derken ne demek istediniz anlamadım ama bi önceki motorum D250yi 10.500km kullandım hala çıkartıp ara ara kullanırım.Dominarlarda kronik denilebilecek iki sıkıntı tps sensör ve disk yamultası.Şuan D400 sahibiyim 700km oldu bir sıkıntı çıkarmadı tps ile ilgili,forumdaki D400 grubundaki arkadaşlarda sadece disk yamultması yaşamışlar ufak tefek yağ damlatıyor diyende var.Cl250 Honda sonuçta güzel motordur ama ne gidiş ne duruş olarak bence dominardandaha iyi denilemez,satması falanda yüksek ihtimal çok daha kolay olur dominarı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------


    Ama bu işler beklenti işi nerdeyse 250lilik japon alınamayan para 400lük motor alındığı için aşırı büyük bir beklentiye girerseniz keyfiniz kaçar.Örn;Titremesin,plastikleri biraz daha kaliteli olsaymış keşke gibi gibi.
    Benim beklentim güçlü olsun ve tork olsun istiyorum yokuşta beni üzmesi zorlanmasın istiyorum ve piyasası ayrıcada çok fazla sıkıntı yaratmaması bir kaç kişiden de dominay için sağa çekme kafa sallama gibi durumlar varmış doğru mudur?

  7. #7
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Disk yamultması var hocam doğru herkesin başına gelmesede yaşayanlar var ben dahil ama dediğim gibi garantiyle konuştuğunuz zaman 2 gün içinde değişim sağlıyorlar,bende hiç uğraştırmadan değiştirdiler.Kafa sallama D250de hiç yaşamadım,D400 ise rodajda olduğu için 6-6.5 bin devri geçmemeye özen gösteriyorum kafa sallayacak bir hıza ulaşamadım o yüzden,sağ çekme ise kronik değil egzonun ağırlığı dolayısıyla sağa çekiyor bu doğru ama elleri bıraktığınız zaman.Düz yolda giderken ben bunu bir sağ çekeyim ya demiyor yani
    HarbiyeliTRe bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    23 Temmuz 2023
    Bence bajaj japonları elersek en iyi motor markalarından. İnternette araştırırken arıza bulmanız normal çünkü çok piyasası olan bir motor. Sayı çok olunca illaki sıkıntı yaşayanlarda çıkar. Ben eskiden dominar kullanıyordum bence sıkıntısız motor. Bu arada kimisi 250'lik japonla bajajı kıyasladığında absürt oluyor. 400'luk bajajla 250'lik hondayı kıyaslamak makul olmuş bence. Hangisi hoşuna gidiyorsa alabilirsin. Ben olsam dominar 400 alırım ama tüm fikirlere saygılıyım. Dominar 400 şehir içinden ziyade daha uzun yollar için ideal. Şehir içinde trafikli olan şehirde cl 250 daha ideal olur diye düşünüyorum.
    HarbiyeliTRe ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150-2022 HondaGL1800-2023 PCX
    Honda'nın herhangi bir modelini alabiliyorsam eğer Bajajı gözüm asla görmezdi. Hayatımda 2023 model rs 200 üm oldu bi satarken aşırı mutluydum. Dolayısıyla kesinlikle cl 250 den yana kullanmanızı tavsiye ederim.
    arcfah, buberk, HarbiyeliTRe ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    D400'ün gücü çok tatlı. Eski Dominar'ı 150'lik motorum varken test etmiş, gücünü çok beğenmiştim.
    espresso ve HarbiyeliTRe bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın herhangi bir modelini alabiliyorsam eğer Bajajı gözüm asla görmezdi. Hayatımda 2023 model rs 200 üm oldu bi satarken aşırı mutluydum. Dolayısıyla kesinlikle cl 250 den yana kullanmanızı tavsiye ederim.
    Bajaj alacağım gibi çünkü vade farksız alacağım 55 bin tl verip.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------

    Alıntı denizz1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disk yamultması var hocam doğru herkesin başına gelmesede yaşayanlar var ben dahil ama dediğim gibi garantiyle konuştuğunuz zaman 2 gün içinde değişim sağlıyorlar,bende hiç uğraştırmadan değiştirdiler.Kafa sallama D250de hiç yaşamadım,D400 ise rodajda olduğu için 6-6.5 bin devri geçmemeye özen gösteriyorum kafa sallayacak bir hıza ulaşamadım o yüzden,sağ çekme ise kronik değil egzonun ağırlığı dolayısıyla sağa çekiyor bu doğru ama elleri bıraktığınız zaman.Düz yolda giderken ben bunu bir sağ çekeyim ya demiyor yani
    Birde vites 2 ve 3 hangi hızda atmalıyım.

  12. #12
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Hocam kitapçıkta bu bilgiler daha iyi yazar ancak ben 2 dominarımda da şöyle yaptım,rodaj bakımı gelene kadar(750km) 5.5k deviri geçmemeye çok özen gösterdim.Rodaj bakımından sonra ise 6-6.5k devir veya sürekli olmamak şartıyla her viteste redline ışığını görene kadar basıyordum,ama kesiciye sokmuyordum.
    HarbiyeliTRe ve BOO_74 bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    28 Haziran 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı denizz1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kitapçıkta bu bilgiler daha iyi yazar ancak ben 2 dominarımda da şöyle yaptım,rodaj bakımı gelene kadar(750km) 5.5k deviri geçmemeye çok özen gösterdim.Rodaj bakımından sonra ise 6-6.5k devir veya sürekli olmamak şartıyla her viteste redline ışığını görene kadar basıyordum,ama kesiciye sokmuyordum.
    Şöyle davransam redline gördükten sonra vites atsam olur mu? Ayrıca dominar alırsam bakarım kitapçığına.

  14. #14
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Hocam olmaz diye birşey yok ama şunu unutmamak lazım bu motorlar fiyat performans motorları bunları japon gibi canını alarak sürerseniz hele ki rodajda redline yaparak bence bloğu elinize almanız maksimum 10bin kmyi bulur.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    10bin km'de bir şey olacağını sanmıyorum 400'lük bir bloğa, zorlanmış bir durumda da değil. Ama bir motosikleti öyle kullanmamak lazım.

    Burada 125cc'den 400cc'ye geçiş söz konusu. Hali hazırda MT25 gibi bir 250'lik ya da işte her ne ise ~30hp veya üstü bir motora alışılmış olsa ve oradan 45hp motora geçilse bu biraz daha kısa sürülebilir, ama motorun bloğunun rodajı yanı sıra bireysel olarak da motora alışmak lazım. Bu süreç sadece sürüş yapılmaya çıkılsa 1000km sürebilir de, şehir içinde oraya buraya gitme falan gibi şeyler de varsa çok daha uzun da sürebilir.
    Rodaj boyunca yavaş yavaş motorun performansının yukarılarına yaklaşırken kendini de kişi alıştırarak gitmeli. Sonra CBR500 alırsan tamam onu daha çabuk performanslı kullanabilirsin ama 125cc'den 400cc'ye geçerken acele etmenin anlamı yok.

    CL250 Honda sonuçta elbette daha kalitelidir ama kendim sürmemekle birlikte çevreden duyduğum Bajaj'ın artık bayağı eli yüzü düzgün makinalar ürettiği. Daha yüksek düzlük performansı, daha yüksek son hız, uzun yolda daha rahat çalışan bir motor vs isteniyorsa Bajaj da alınabilir elbette. Maddi anlamda bir zorlanma durumu yoksa da büyütmenin de acele olmasına gerek yok, CL250 de alınıp 1-2 sene kullanılıp sonra büyütülebilir.
    HarbiyeliTRe ve tommygun bunu beğendiler.

  16. #16
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Harbiyeli kardeş sen senin skuteri alalı çok olmamıştı sanki? Daha önceden de motosiklet önerileri için başlık açmıştın diye hatırlıyorum. Biraz erken değil mi daha büyük cc'ye geçmek için? Tabii sen bilirsin, sorgulamıyorum sadece soruyorum.
    HarbiyeliTRe bunu beğendi.

  17. #17
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Activa 125
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10bin km'de bir şey olacağını sanmıyorum 400'lük bir bloğa, zorlanmış bir durumda da değil. Ama bir motosikleti öyle kullanmamak lazım.

    Burada 125cc'den 400cc'ye geçiş söz konusu. Hali hazırda MT25 gibi bir 250'lik ya da işte her ne ise ~30hp veya üstü bir motora alışılmış olsa ve oradan 45hp motora geçilse bu biraz daha kısa sürülebilir, ama motorun bloğunun rodajı yanı sıra bireysel olarak da motora alışmak lazım. Bu süreç sadece sürüş yapılmaya çıkılsa 1000km sürebilir de, şehir içinde oraya buraya gitme falan gibi şeyler de varsa çok daha uzun da sürebilir.
    Rodaj boyunca yavaş yavaş motorun performansının yukarılarına yaklaşırken kendini de kişi alıştırarak gitmeli. Sonra CBR500 alırsan tamam onu daha çabuk performanslı kullanabilirsin ama 125cc'den 400cc'ye geçerken acele etmenin anlamı yok.

    CL250 Honda sonuçta elbette daha kalitelidir ama kendim sürmemekle birlikte çevreden duyduğum Bajaj'ın artık bayağı eli yüzü düzgün makinalar ürettiği. Daha yüksek düzlük performansı, daha yüksek son hız, uzun yolda daha rahat çalışan bir motor vs isteniyorsa Bajaj da alınabilir elbette. Maddi anlamda bir zorlanma durumu yoksa da büyütmenin de acele olmasına gerek yok, CL250 de alınıp 1-2 sene kullanılıp sonra büyütülebilir.
    Bu arada haklısınız evet bugün 1000km yi geçtim ilk limitör devre dışı kaldı biraz sultanbeyli çevreyolunda deneyeyim dedim göz aç kapa 155-160 gibi bi hıza ulaştım düzlükte eğer çok tecrübe sahibi değilse arkadaş sıkıntı yaşayabilir.
    HarbiyeliTRe ve killingroad bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    28 Haziran 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı abyasar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harbiyeli kardeş sen senin skuteri alalı çok olmamıştı sanki? Daha önceden de motosiklet önerileri için başlık açmıştın diye hatırlıyorum. Biraz erken değil mi daha büyük cc'ye geçmek için? Tabii sen bilirsin, sorgulamıyorum sadece soruyorum.
    Aldım abi lakin çok yavaş geliyor max 50km hızla gidiyorum çok sıkıldım benim amacım ortalama 60 ila 70 hızlarında gitsin onuda yapamam motor daha 300km de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10bin km'de bir şey olacağını sanmıyorum 400'lük bir bloğa, zorlanmış bir durumda da değil. Ama bir motosikleti öyle kullanmamak lazım.

    Burada 125cc'den 400cc'ye geçiş söz konusu. Hali hazırda MT25 gibi bir 250'lik ya da işte her ne ise ~30hp veya üstü bir motora alışılmış olsa ve oradan 45hp motora geçilse bu biraz daha kısa sürülebilir, ama motorun bloğunun rodajı yanı sıra bireysel olarak da motora alışmak lazım. Bu süreç sadece sürüş yapılmaya çıkılsa 1000km sürebilir de, şehir içinde oraya buraya gitme falan gibi şeyler de varsa çok daha uzun da sürebilir.
    Rodaj boyunca yavaş yavaş motorun performansının yukarılarına yaklaşırken kendini de kişi alıştırarak gitmeli. Sonra CBR500 alırsan tamam onu daha çabuk performanslı kullanabilirsin ama 125cc'den 400cc'ye geçerken acele etmenin anlamı yok.

    CL250 Honda sonuçta elbette daha kalitelidir ama kendim sürmemekle birlikte çevreden duyduğum Bajaj'ın artık bayağı eli yüzü düzgün makinalar ürettiği. Daha yüksek düzlük performansı, daha yüksek son hız, uzun yolda daha rahat çalışan bir motor vs isteniyorsa Bajaj da alınabilir elbette. Maddi anlamda bir zorlanma durumu yoksa da büyütmenin de acele olmasına gerek yok, CL250 de alınıp 1-2 sene kullanılıp sonra büyütülebilir.
    Birde yavaş makine veya yüksek makinede olsa dikkatli kullanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

    Ayrıca mt-25 için sıraya yazıldım dün 3 ila 4 aya kadar arayacaklarınızı söylediler sizce bekleyeyim mi yoksa dominar mı tercih etmeliyim birde sanki cl 250 devrildiğinde motor bloğu elimde kalacakmış hissi verdiğinden yakından incelemedim gidip bakayim mi?
    abyasar bunu beğendi.

  19. #19
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 7
    Cl250'yi accık bızıklayınca Honda'nın Ho'su etmez bu motor demiştim. Honda ibaresini silin, şu motor Japon demez kimse. Malzeme kalitesi olmayan, ruhsuz bir köpek adeta.

  20. #20
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Mt 25 için yazıldıysan, domiyi al başla binmeye, sıran sezon gibi gelir, fiyat mantıklı olur, o sırada d400ü artık istemezsen

    D400 ü satar mt 25 le devam edersin. Son hızı daha yüksek daha ince ön çatalı olan bir makinen olur, dominin torkunu ararsın.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)