Soğuk havada motosiklet nasıl çalıştırılır
Reklamlar
-
Merhaba,
Bildiğiniz üzere Honda NC750s bir motosikletim var.
Havaların soğuk olması nedeniyle yaklaşık 2 haftadır çalıştırmıyordum. Bugün iyice bi temizleyip, zinciri yağlayıp bi turlayayım dedim.
Dedim ama nafile, motosikleti çalıştıramadım.
Aküde problem yok. Çalıştırmaya çalışıyor ama bi türlü motor çalışmıyor.
Üç defa denedim olmadı. Motoru 200 300 metre kadar yürüttüm. Yağlanması olsun diye üzerine oturup zıpladım. Tekrar çalıştırmayı denedim. Gene olmadı.
Pazar günü olması ve tüm her yerin kapalı olması nedeniyle açıkçası, motosikleti yokuş aşağıya vurdurmak cesaret edemedim; çünkü Eğer yine de çalışmasa, ne servis var ne de aleti yukarıya çekecek gücüm var...(geçmişte bunu 4-5 kez yaptım ve çalıştı ama şimdi o riski almak istemiyorum)
Yağ vizkozitesi diye tahmin ediyorum. Yani bizim yağlar biraz ağır ve motora ilk hareketi verdiremiyor. Yağlanmayı yapamadığı için de marş motoru çalışmıyor diye tahmin ediyorum...(dediğim gibi akude sorun yok, daha 1 ay önce yetkili serviste doldurdum ve şimdi de Akü elektriği veriyor ama motor çalışmıyor)
Ama sorunu nasıl çözeceğimi bilmiyoruz.
Havanın sicaklamasini mı beklicez? Güneşin altına mı birakacaz?
Siz soğukta uzun süre kalan ve hiç çalışmamış olan motosikletinizi nasıl çalıştırıyorsunuz?
Bi de işin garibi, bu cuma muayene var!
Reklamlar
-
Akünüz yeni mi? Aküde sorun olmadığını kesinleştirmek için hızlı bir voltaj ölçümü yapabilirsiniz elinizde multimetre varsa. Bir hafta önce akünüzü doldurmuş olsanız dahi eğer akü kullanım ömrünü tamamlamış ise soğuk havalarda hızlıca boşalmış olabilir. Akü şarj cihazınız varsa aküyü söküp şarj ettikten sonra tekrar çalıştırmayı deneyebilirsiniz. Eğer yine de motorunuz çalışmaz ise vurdurmadan bir çekici ile servise götürmenizi öneririm.
-
NC'lerin tavsiye edilen yağ viskozitesi incedir (10W-30). Marş alıyor mu, motoru döndürüyor mu? Motor dönmüyorsa üstte bahsedildiği gibi akü sorunudur.
-
Bujiyi sök kontrol et ıslaklık var mı varsa sıkıntın silindir kapak contan ufaktan kaçırıyor olmasıdır , uzun süre yatınca daha çok etkisi olur , bujiyi temizle kurut mümkünse bir çay kaşığı benzin dök delikten bas marşa , bir ihtimalde yine kilometreye bağlı egzantrik zincirin uzamışsa yada gergi baskı yapamıyorsa özellikle soğuk havada start zor olur tabi soğukta en çok sıkıntı aküden kaynaklıdır , voltajı ölçsen 12 görürsün ama marşa dokunduğun an 9 a iner bu akü yazın iş görür ama kışın 5 derecenin altında performans bekleme..
-
Akü yeni değil. Ama eski de sayılmaz. 3.5 sene oldu
Motosikleti çok kullanmıyorum. Sadece 15 bin kilometrede... o bakımdan aküde problem görmemiştim. Bir de daha geçen ay serviste doldurmuşlardı. Zaten Akü çalışıyor, hani arabayı çalıştırırken ses gelir ya...o şekilde ses geliyor...Yani Akü boş değil..ama güçsüz Sanırım.
Aküyü ölçecek, dolduracak ekipman ne yazık ki yok...
Sanırım aküyü değiştirmek gerekecek. Ya da en fazla, yakın bir araba servisinde doldurmak gerekecek.
-
akü şarj edilmesi lazım yani marş esnasında gerekli voltajı veremiyorsa motor çalışmaz
-
Aküde voltaj tek önemli şey değil voltaj normal gözükse bile yeterli amper verebilmesi lazım akünün normalde voltaj okuyup yeterli amper veremeyebilir.
Siz marşa bastığınızda dönüyor mu marş motorunun gücü yetiyor mu acaba
-
güzel cevaplar için çok teşekkür ederim herkese.
şunu sorayım hem acil durumlar için genel bir bilgi olsun:
güçsüz aküleri, tek seferlik, araba servislerinde "5a" ile "1 saat" doldurmak yeterli gelir mi? (mesela motosikleti çekici ile taşımak riskini almamak için, araba servisinde doldurtup, oradan motosiklet servisine götürecek kadar)
ne yalan söyliyeyim, akü değişterecek yetkinliğim ve vaktim yok.
-
Senin derhal akü sarj cihazı alman lazım , senin gibi motoru arada sırada kullanan yada kışın uzun süre yatıran herkes şarj cihazı edinmeli...300-500 tl ye bile bulunuyor marka önemli değil hepsi iş görür gidip 1500 lira verip Bosch vs alın demiyorum , yeni akü alsan bir iki seneye yine aynısını yaşarsınız , Savagegarden akü şarj cihazını al o aküyü sarjda tut kışın soğuklarda problemin kalmaz..
-
SavageGarden adlı üyeden alıntı
güzel cevaplar için çok teşekkür ederim herkese.
şunu sorayım hem acil durumlar için genel bir bilgi olsun:
güçsüz aküleri, tek seferlik, araba servislerinde "5a" ile "1 saat" doldurmak yeterli gelir mi? (mesela motosikleti çekici ile taşımak riskini almamak için, araba servisinde doldurtup, oradan motosiklet servisine götürecek kadar)
ne yalan söyliyeyim, akü değişterecek yetkinliğim ve vaktim yok.
Akünün izin verilen şarj akımları üzerinde yazar. Benim DL650'nin aküsünde seçeneklerden biri 5A 1 saat olarak veriliyor. Sizinkinde de öyle yazıyorsa olur.
Bir multimetre bir de akü şarj cihazı yatırımı yapmakta fayda var; aküler artık pahalı, korumak lazım. İyi bakılır iyi kullanılırsa 5-6 yıl götürür. Az kullanılan sürekli düşük şarjda kalan akü 3,5 yılda bitmiştir büyük ihtimal.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Akünün izin verilen şarj akımları üzerinde yazar. Benim DL650'nin aküsünde seçeneklerden biri 5A 1 saat olarak veriliyor. Sizinkinde de öyle yazıyorsa olur.
Bir multimetre bir de akü şarj cihazı yatırımı yapmakta fayda var; aküler artık pahalı, korumak lazım. İyi bakılır iyi kullanılırsa 5-6 yıl götürür. Az kullanılan sürekli düşük şarjda kalan akü 3,5 yılda bitmiştir büyük ihtimal.
açtım baktım: "5.5a 1saat" diyor.
fotoğrafını çektim, internette aradım, bendeki akü tam olarak şu model imiş.
https://www.akakce.com/motosiklet-ak...473430083.html
desteğiniz için çok teşekkür ederim
tüm söylediklerinizde haklısınız
bir akü şarj cihazı almak şart oldu.
kullandığınız, memnun olduğunuz, önereceğiniz marka model olursa, hem buradaki üyelere de güzel öneri olur.
-
yakın tarihte akü şarj aleti tavsiyesi vermiştik oradan bakabilirsiniz
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Senin derhal akü sarj cihazı alman lazım , senin gibi motoru arada sırada kullanan yada kışın uzun süre yatıran herkes şarj cihazı edinmeli...300-500 tl ye bile bulunuyor marka önemli değil hepsi iş görür gidip 1500 lira verip Bosch vs alın demiyorum , yeni akü alsan bir iki seneye yine aynısını yaşarsınız , Savagegarden akü şarj cihazını al o aküyü sarjda tut kışın soğuklarda problemin kalmaz..
Ucuz pahalı farkediyor. Ucuzun iş görmesi için baştan beri sürekli motosiklete takılı olması lazım. Akü bir kere zayıfladıktan sonra çok iş görmüyor. İyi olanların bir kaç farklı programı var. CTEK gibi olanlar şekilde aküyü kurtarıp şarj ediyorlar. Black and Decker gibi aptal olanlar "bu akü iyi" deyip bırakıyor. Bizzat başıma geldi. F54'ün bahsettiği diğer başlık altında ayrıntılı bilgi mevcut.
-
güçsüz akuler minumum 4-6 saaat 1 amperde şarj edilir.kim diyor 5 amper patlar o akü.buji ıslanmamışsa sorun olmamalı
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ucuz pahalı farkediyor. Ucuzun iş görmesi için baştan beri sürekli motosiklete takılı olması lazım. Akü bir kere zayıfladıktan sonra çok iş görmüyor. İyi olanların bir kaç farklı programı var. CTEK gibi olanlar şekilde aküyü kurtarıp şarj ediyorlar. Black and Decker gibi aptal olanlar "bu akü iyi" deyip bırakıyor. Bizzat başıma geldi. F54'ün bahsettiği diğer başlık altında ayrıntılı bilgi mevcut.
Genel olarak marş basmayan aküyü canlandırır diye yazdım ama haklısın pahalı olanlar daha çok özelliğe sahip , bende Bosch C3 var yıllardır sorunsuz kullanıyorum tavsiye ederim , akü boşsa önce yüksek amperle hızla 12Volta çıkarıyor sonra yavaş yavaş amperi 0,1 e kadar düşürüp kalıyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
motomad adlı üyeden alıntı
güçsüz akuler minumum 4-6 saaat 1 amperde şarj edilir.kim diyor 5 amper patlar o akü.buji ıslanmamışsa sorun olmamalı
5 amperle saatlerce şarj ederseniz akü 15-16 Volttan sonra önce kaynamaya başlar sonra sela okutur , şakası yoktur etrafta biri varsa birde sulu aküyse gözünüzü ağır yanık acilde açarsınız , patlayan akü sesini birkaç kez canlı duyan birisi olarak yazıyorum..manuel ucuz bir cihazla yüksek amper şarj edilecekse mutkaka akü kapakları açık bırakılmalı ama yinede saatte bir kontrol edip amper azaltılmalıdır..
-
Akülerin üzerinde 5/5.5A - 1h yazıyor, dolayısıyla buna uygun bir işlem yapıldığında sorun olmamalı. (5A / azami 1 saat.) Bununla birlikte bence de hızlı şarj yerine 0.8-1.2A arası uzun şarj edilse daha iyi olur...
-
SavageGarden adlı üyeden alıntı
açtım baktım: "5.5a 1saat" diyor.
fotoğrafını çektim, internette aradım, bendeki akü tam olarak şu model imiş.
https://www.akakce.com/motosiklet-ak...473430083.html
desteğiniz için çok teşekkür ederim
tüm söylediklerinizde haklısınız
bir akü şarj cihazı almak şart oldu.
kullandığınız, memnun olduğunuz, önereceğiniz marka model olursa, hem buradaki üyelere de güzel öneri olur.
Bosch C3 almıştım ben. Motora en son aralık ortalarında bizim köfteci tayfa ile köfte turunda kullandım sonra arka bahçede kapalı çadır şeklindeki motosiklet çadırında parkettim bıraktım ve şarj cihazını bağladım, sürekli aküyü dolu tutuyor, akü dolduktan sonra bakım şarjı moduna geçiyor. Bu şarj cihazını tavsiye ederim.
Benim xmax'da akü ulaşması zor bir yerde, boch şarj cihazının akü kablosu arada soket olan iki parça halind eyapmışlar, aküya bağlanan parçasını aküye sabit bağlayıp ucunu bir yerden dışarı çıakrdım, motoru parkedince o soketi bağlıyorum sadece. Ama akü ulaşması kolay yerdeyse buna gerek de kalmaz.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bosch C3 almıştım ben. Motora en son aralık ortalarında bizim köfteci tayfa ile köfte turunda kullandım sonra arka bahçede kapalı çadır şeklindeki motosiklet çadırında parkettim bıraktım ve şarj cihazını bağladım, sürekli aküyü dolu tutuyor, akü dolduktan sonra bakım şarjı moduna geçiyor. Bu şarj cihazını tavsiye ederim.
Benim xmax'da akü ulaşması zor bir yerde, boch şarj cihazının akü kablosu arada soket olan iki parça halind eyapmışlar, aküya bağlanan parçasını aküye sabit bağlayıp ucunu bir yerden dışarı çıakrdım, motoru parkedince o soketi bağlıyorum sadece. Ama akü ulaşması kolay yerdeyse buna gerek de kalmaz.
Bende de seninki gibi evin bahçesine elektrik uzatabildiğim bir yere bir tente garaj vb. yaptırma şansım olsa aküye şarj cihazının özel ara bağlantı kablosunu takıp şarj cihazını da direkt ona bağlardım. (Şarj cihazından iki takım bağlantı kablosu çıkıyor; birinde bir taraf standart kıskaçlı diğer taraf şarj cihazına konnektör, diğeri de akü başına direk vida ile monteli bağlantı diğer taraf şarj cihazına konnektör. Aküden gelen vida monteli ara kabloyu sele altından dışarıya çıkartabiliyorsun.) İleride garajım falan olursa yaparım.
-
formul amper 1/10.20 amperlik aku 2 amperle şarj edilir.sizinki 11amp. yarımla 1 amper arası sarj olur
https://www.motorcyclecruiser.com/te...ery-right-way/
tehlikeli işler bunlar akü patlamasın
-
motomad adlı üyeden alıntı
Aküyü kapasitesinin ancak 10'da 1'i akım ile şarj edebiliyorsak motosiklet sürerken akü nasıl 1 saatte tam şarj oluyor acaba? Bir tutarsızlık yok mu bu işte? (Başka bir konunun bahsi geçmişti, o konuda yazıldı çizildi bunlar...)
Buyurun benim motora uyumlu Fullbat akünün üzerinde yazanlar:
"Charging guide" kısmında sağ alt köşede "Quick 5A x 1h" yazıyor. (Tabi ki başında durmak lazım, akü tam boş değilse 1 saat fazla da gelebilir...)
Gerçi kullanım kılavuzunda da "Charge the battery with a Motorcycle battery charger that suits for this size/type of battery with an output current of 1/10th of the battery’s rated capacity." yazıyor.
Kafa karıştırıcı; etiketin üzerindeki ile kullanım kılavuzu çelişiyor.
Sonuç: Hızlı şarja gerek yok, en güzeli işin uzmanı bir akücüye götürüp onun halletmesini sağlamak veya bir motosiklet akü şarj cihazı edinmek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)