Şehirler arası motor önerisi
Reklamlar
-
Öncelikle merhabalar,20 yaşındayım.İlk motorumu bu yaza doğru almak istiyorum.Yazın ankaraya okumaya gideceğim ancak motor alırsam motorla gidip geleyim diyorum memlekete.Ankara-Kayseri arası için hangi motorları önerirsiniz.Arkadaşım 250SR yeter diyor.Diğer arkadaşım RS200 al diyor.Kimileri ilk motorun 250lik olmasın YZF R125 al diyor.Çok kararsız kaldım bana bu konuda yardımcı olabilecek veya önerebileceklerinizi duymak isterim.
Reklamlar
-
Anca daha da fazla kafan karışır buraya bunu sorarak.
Şehirler arası motor önerisi NC750 dese birisi şimdi ne diyeceksin? Motosiklete neyle başlanır şeklinde onbinlerce yazı, video var youtube'da. Bunlara vakit harcayıp neyi sevdiğini tahmin etmeye çalışıp ilk motorunu edinmen gerekir. Ben Ankara Kayseri arası gideceğim diye bir motosiklete başlama şekli yok. Sen sevdiğin motoru alırsın ondan sonra onunla Ankara Kayseri arası da gidersin istersen Erzurum'a da gidersin.
RS değil NS200 iyi bir başlangıç motoru olabilir. Takmayacaksın biliyorum da ben yine de yazayım, supersport ile motosiklete başlamak çok doğru değil.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Anca daha da fazla kafan karışır buraya bunu sorarak.
Şehirler arası motor önerisi NC750 dese birisi şimdi ne diyeceksin? Motosiklete neyle başlanır şeklinde onbinlerce yazı, video var youtube'da. Bunlara vakit harcayıp neyi sevdiğini tahmin etmeye çalışıp ilk motorunu edinmen gerekir. Ben Ankara Kayseri arası gideceğim diye bir motosiklete başlama şekli yok. Sen sevdiğin motoru alırsın ondan sonra onunla Ankara Kayseri arası da gidersin istersen Erzurum'a da gidersin.
RS değil NS200 iyi bir başlangıç motoru olabilir. Takmayacaksın biliyorum da ben yine de yazayım, supersport ile motosiklete başlamak çok doğru değil.
Kesinlikle katılıyorum. 600cc ile şehirden çıkmayan, 125cc ile tatile giden arkadaşlarım var.
-
Gerçekten cok doğru söylüyorsun.Benim kafamda 250SR var ama o fiyata şunu şunu alırsın daha iyi dedikleri için kafa karışıklığı yaşıyorum sadece.
-
aşırı düşük cc'yle başlama muhabbeti de bize rahmetli aea'dan kaldı sanırım. yurtdışında honda cb 1100 için bile başlangıçta kullanılabilecek bir motor dendiğini gördüm. aklı başında insan 500cc'yle de başlayabilir bence. 250 değil de 125le mi başlasam sorusunu sormaya hiç gerek yok o yüzden.
racing'le başlanır mı diyebilirsin mesela. ben olsam racing'le başlamam. daha doğal oturuş pozisyonu olan bir motoru tercih ederdim.
-
Yani yurtdışında Hayabusa sürmek istiyorsanız Hayabusa ile başlayın diyen de var.
Rahmetlinin mirasıysa bıraktığı en güzel miraslardan olduğunu düşünüyorum. Çokça yazılıp çizilmiştir tekrar okuyanlara kafa ütüleme gibi gelecek ama ben motosiklete 250cc üstü ile başlanmasını çok doğru bulmuyorum. Elbette spesifik örnekler vardır ki aynı örneği vermişimdir, Panigale ile motosiklete başlayan insanla tanıştım ben, kanlı canlı da yanımdaydı hayattaydı yani =) ama bu yanlış olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Bazı kişiler için hatta 250cc değil 125cc ile başlamalı demişliğim de vardır yalan yok, ancak artık günümüzde motosikletler ağırlaştı emisyon kuralları sıkılastı, 125'ler eski 125'ler gibi gitmiyor, o yüzden hemen herkes 250cc ile başlayabilir diye bakıyorum. Evet kimi insan vardır onlar da KTM 390 gibi bloklarda da başlayabilirler de..
CB1100.. Youtube'da bir ara çok soran oldu diye videosunu da çektim, RS660 ile motosiklete başlanır mı diyor..
Olmaz öyle şey.
Aklı başındalık, kontrolün bilekte olması vs gibi konular da benim nazarımda işi sulandıran anlamsız detaylar. İş bilekte bitiyorsa yani açmayınca gitmiyorsa litrelik superbike'lar ile başlayalım ne olacak ki? Açmayınca gitmiyor nasılsa =)
-
ben fiziksel olarak yeterli birisi, mental olarak da dengeliyse çok agresif olmayan yüksek cc'leri çok rahat sürebilir diye düşünüyorum ama her zaman dediğim gibi benim motor tecrübem çok çok az. ondan da öyle geliyor olabilir. çok agresif olmayandan kastım da şu. nc750 sürdüm mesela. tecrübesiz olmama rağmen gazı köklesem de motor elimde kalıyordu, beklemediğim bir tepki almıyordum. daha az cc'de olup çok daha agresif motorlar var, onlarla başlamak zor olabilir mesela. ama nc750 gibi bir motor için 1.75 boy, 70+ kilo, 25+ yaş ve iki haftalık motor üzerinde zaman geçirme tecrübesi yeterli bence (motor nedir, trafikte nerede nasıl durur vs gibi temel bilgiler için.). ben bilmiyorum ama buna benzer başka motorlar da vardır 500cc civarında veya üstünde. o yüzden 250 üstünde başlanmaz demiyorum.
-
250cc bşlangıç için idealdir.40 beygir üstü kilo beygir oranına göre acemi için tehlikelidir.gerisi laf kalabalığı.250 cc,35 beygiri geçmeyen 160kiloyu geçmeyen bir motosiklet idealdir başlangıc için
-
Avrupa'da MT7'yi başlangıç motoru diye alıyorlar iyi güzel de avrupalının ehliyet sınav sistemi ve eğitimleri bizdekine göre oldukça zor, mt7 gibi mmotorları alan gençler gayet sıkı eğitimlerden geçerek ehliyet alabiliyorlar haliyle bizdeki gibi tehlike olmuyor.
Avrupa'daki ehliyet ve sınav sistemini bizde uygulamaya kalkılsa bir motor parası da eğitim ve sınav için mi harcayacağız diye millet isyan eder.
250cc iyidir başlangıç için, 125cc de olur ama 125cc kısa sürede yetmemeye başlayacak, bu ekonomi devrinde hemen motor değiştirmek de masraf ekonomik gerçekler de var. Yoksa en güzeli 125cc al bir yıl kullan 250cc al bir iki yıl da onu kullan sonra 500 üstü olanlara geç şeklinde olanı.
-
mınumum 250 cc ıle uzun yol yapılabılır 125 lık ıle de gıdılır ama sadece gıdılır zevk alamazsın bana kalırsa uzun yol ıcın 40 beygır ustu bişi şart marka model vermeme gerek yok bırde japon olması şart
-
Düştüğünde "grenajı kırıldı/çizildi değiştirmek lazım ama setler de amma pahalıymış be" muhabbetlerinde üzülmemek için naked önerilir ki doğrudur da. Ancak insan gözüne güzel geleni aldığında da ayrı bir mutlu, keyifli oluyor. Maddi açıdan olası grenaj masrafı sizi zorlamayacaksa istediğinizi alın.
Ancak ilk motor olarak R125 öneren adamdan uzak durun. Diğer düşündüğünüz "racing" makineler çok da özünde racing olmayan, oturuş pozisyonu görece dik ve naked versiyonlarının grenajlanmış versiyonları. Ama R125'in en çok eleştirilen yönü, gerçek bir racing makine gibi yatmanız gereken oturuş pozisyonuna sahip olması. Yeni başlayan adam yüksek güce hükmetmesini çözer de yatık pozisyonda kullanmaya çalışırken 10 beygir makineyi bile zaptedemeyebilir. Sürüş dinamiklerine alışmanızı çok daha zorlaştıracaktır R125.
-
uzay çağı teknolojisi ile üretilen/tasarlanan sıfır km ns ikiyüz al en iyi motor o sakın 2. el japon alma pişman olursun yolda kalırsın paranı ustalara kaptırırsın
-
En iyisi bence 78bin kmde mt25 alman sonuçta japon,hemde 250cc.Veya yarım milyon lira para verip yine yolda kalabileceğin tercihlerde var hangisi istersen.
-
Seyahat sıklığınız yoğun olacaksa ve uzun km.ler yolda olacaksanız rahat bir sele, dik bir oturuş pozisyonu, rüzgardan maksimum ölçüde korunma ve seyahat hızınızı orta devirlerde karşılayan bir motor seçimi evladır.
Gerçi 40 yaşını aşmış biri olarak bunları söylüyorum, 30larımda kız arkadaşlarım için 250 cc naked ile İstanbul'dan Ankara'ya, İstanbul'dan İzmir'e çok gitmişliğim var. Siz genç yaşınızda bizlerden daha kuvvetlisinizdir, eğitim ve antrenmanla en olmadık motorla bile daha uzak mesafelere gidebilirsiniz.
Ticari amaçla kullanmıyorsanız 125'lik motor almayın, 125 cc lanet bir sınıf.
-
Şehirler arası yolculuğa 125 veya 150'lik motorla çıkmak her babayiğidin harcı değildir, ben söylemiş olayım
-
125 cc geç zaten hiç bulaşma. Bajaj rs200 de vites göstergesi yok çok sıkıntı değil çabuk alışırsın ama bi arkadaşım alışamadı sattı motorunu. 250 sr ile çok bel ağrısı çekersin eğer sık sık gitmeyi düşünüyorsan asla tavsiye etmem. genel olarak racing sınıf almamalısın. sürüşü yeni başlayanlar için biraz daha zordur ve daha büyük sıkıntısı parça fiyatları. Grenajlar çok pahalı yerinde olsam commuter ya da naked alırım. ns200 en iyi seçenek bence. ben de 22 yaşındayım tipe önem veriyorum yakışıklı dursun falan diyorsan ki diyorsundur ben de öyle düşünüyorum, ns 200 çok da kötü durmuyor bir kaç aksesuar ile baya sportif bir görünüm verilebiliyor. son olarak sıfır motosiklet almanı önermem ben sıfır almıştım rodajda çok acı çektim zor oluyor.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
Yine de şu uyarıda bulunayım; hepimiz 20 yaşlarımızda olduk, benim hayattaki en büyük şansım o yaşlarımda motor sürmemekti. Siz yine de dikkatli olun, o yaşlarda insan risk almaya daha fazla meyilli.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Yine de şu uyarıda bulunayım; hepimiz 20 yaşlarımızda olduk, benim hayattaki en büyük şansım o yaşlarımda motor sürmemekti. Siz yine de dikkatli olun, o yaşlarda insan risk almaya daha fazla meyilli.
İnan ki şimdiki aklımla 20 li yaşlarda olsaydım ilk işim aileme s... çekip avrupaya gitmek olurdu.
aman dizimizin dibinden ayrılmasın diye bu boktan hayata mahkum ettiler bizi
gerçi ülkenin %90 ından daha iyi bir hayata sahibim ama çocuklarım benim yaşadığım hayatın 100 de biri kadar kaliteli bir hayat yaşayamayacak
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
motosiklete doğuştan aşinayım,babam motosiklet tamircisiydi çocuklar bisiklet sürmeye başladığında ben ´mobilet´tabir edilen mopedlerle basladım.
orta okul dönemımde jawa 350ts ve sport kullanıyordum. Askere kadar (2006)250cc ceylan ve lazerim vardı. Bu derece tecrubem varken 2016 senesinde
tekrar motosiklet kullanma kararı aldım.
İlk olarah iktiyacımı belirledim (Bence) düşünce az zarar görecek(granajsız),yürütme maliyeti düşük ve uygun fiyatlı bir motosiklet olarak Apache RTR150 ye karar verdim.şehir içinde sehir dısında artcılı olarak kullandım beklentilerimi karşıladı.10bin km kullanıp 2018 de değiştirme kararı aldım
yamaha fazer ve cbr 600f arasında kalmıştım ama güvenemedim kendime ve RTR180 den devam ettim sıfır aldım bu kez,ve tam 36 bin km kullandım.
rodajı eşimle Ankaraya giderek yaptık kampa gittik,Balıkesir turu yaptık ama yormaya basladı.Tam RTR 200 alacakken arkadasımın CB650R ini kullandım ve yeterli olduğuma kanaat getirip yakin dönemde CBF1000F kullanıcısı oldum.
Herkez farklı fikirler sunacaktır,ki tüm yazılanlara katılıyorum. Maddi gücünüzü bilmediğimden o kisma değinmeyeceğim ama en azından 150-200 cc ile başlamayı düşünebilirsiniz.Burada belirleyici husus biraz sizsiniz. Ama 350 km yol yapacaksınız cok fazla değişken mevcut en iyi kararı verebilmek için bi motosiklet eğitimi alın. Sonrasında bu tecrübeniz üzerinden bir karara varabilirsiniz.
Yada ben kendime güveniyorum yeterli tecrübem var şu moto mu? bu moto mu ? diye soruyorsanız ona cevep arayabiliriz.
-
Motosiklete yeni başlıyorsan, uzun yol yapacaksan, en az 50 farklı motosiklet kullanmış bir abin olarak sana tavsiyem 2. el temiz bir Inazuma F olur.
250cc Süpersport tarzı bir motosiklet kimine göre havalı gözükebilir ama rahatsızdır. Uzun yolda boynun belin ağrır. 250cc ile 300km/h yapamayacağına göre iki büklüm oturmanın sana ne faydası var.
Reflekslerinin doğru şekilde oluşacağı, konforlu sağlam, az yakıt tüketen bir motosiklet seç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)