Piyon dişlisi subab ayarı işcilik 2000 bin tl
Reklamlar
-
Piyon dişlisi 300 tl 50 tl iscilik alıyorlardı adam bana 700 dedi yolda kaldığım icin mecbur kabul ettim güzel mikildim mikilye devam bir de cc yükseltmeye heves ediyoz benim neyime
Reklamlar
-
durum olmus 200tl.kebap 400 tl.neyin kafasini yasiyonuz.
arabada ve motorda illaki bigun yolda kalirsin.cekiciye 3bin iscilige 10bin odersin.
daha oturtamadik sunu
-
2000 liraya subap ayarı bedava yahu ben 10.000 liraya yapıyorum :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
2000 liraya subap ayarı bedava yahu ben 10.000 liraya yapıyorum :D
izlemeye müsaade varsa sen de uyguna yapıyorsun =)
-
Benim dandik motorun piposunda sorun vardı pipo 10 tl sorunun pipoda olduğunu anlaması 4000tl. Umarım anlatabilmişimdir.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
izlemeye müsaade varsa sen de uyguna yapıyorsun =)
Gelip izleyebilirsin umarım sıkılmazsın bizim ayar uzun sürüyor , 24 silindir var ;)
-
Ben para kavramını kaybettim baya artık ne ucuz ne pahalı cidden anlayamıyorum.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Gelip izleyebilirsin umarım sıkılmazsın bizim ayar uzun sürüyor , 24 silindir var ;)
Abi bu gemilerin subapları kaça ayarlanıyor , motorları oldukça devasa öyle diyince merak etmedim değil.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi bu gemilerin subapları kaça ayarlanıyor
, motorları oldukça devasa öyle diyince merak etmedim değil.
Genellikle yarım milimetre civarı emme egzoz değişiyor yine , çalıştığım şirkette Man ve Caterpillar çoğunlukta emme 0,55 egzoz 0,65 , bir çok marka ve modelde dizel jeneratörde bulunmakta çoğunluğu 2,9 lt 3 silindir John Deere emme 0,35 egzoz 0,45 , benzinli kıçtan takma motorlarda var Suzuki , Evenrude vs motosiklet motoru gibi birebir aynılar ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Genellikle yarım milimetre civarı emme egzoz değişiyor yine , çalıştığım şirkette Man ve Caterpillar çoğunlukta emme 0,55 egzoz 0,65 , bir çok marka ve modelde dizel jeneratörde bulunmakta çoğunluğu 2,9 lt 3 silindir John Deere emme 0,35 egzoz 0,45 , benzinli kıçtan takma motorlarda var Suzuki , Evenrude vs motosiklet motoru gibi birebir aynılar ;)
Subap boşluklarını ölçülerini falan ben 2.00 falan olur diye tahmin ediyordum ama hiçte öyle değilmiş . Peki abi bunların ağır bakımları falan nasıl oluyor?
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Subap boşluklarını ölçülerini falan ben 2.00 falan olur diye tahmin ediyordum ama hiçte öyle değilmiş
. Peki abi bunların ağır bakımları falan nasıl oluyor?
Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
Bu gemilerin alt kısımlarında hep su aktığını görürdüm demekki bu soğutma suyunun çıkışı olsa gerek, baya meşakatli bir iş ama bir o kadarda zevkli sanırsam .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bu gemilerin alt kısımlarında hep su aktığını görürdüm demekki bu soğutma suyunun çıkışı olsa gerek, baya meşakatli bir iş ama bir o kadarda zevkli sanırsam
.
Evet o radyatörden çıkıp tekrar denize dökülen sudur , dokunursan ne kadar sıcak olduğunu fark edebilirsin , mekanikle ilgiliysen gemide , sanayide yada evinin garajında çalışmak fark etmez keyif verir ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
Gemilerde denizden alınan soğutma suyu tuzlu su olduğu için direkt olarak motorun içinden dolaştırılmıyor diye görmüştüm. Motorun soğutma için kendi tatlı su devresi var, denizden alınan tuzlu su ile bu tatlı su soğutuluyordu. Kara araçlarına göre daha karmaşık sistem var yani, hem motorun içinde dolaşan tatlı su devresi var hem de onu radyatörde hava ile soğutmak yerine deniz suyu ile soğutuyorlardı. En azından benim gördüğüm deniz araçlarında böyleydi.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Gemilerde denizden alınan soğutma suyu tuzlu su olduğu için direkt olarak motorun içinden dolaştırılmıyor diye görmüştüm. Motorun soğutma için kendi tatlı su devresi var, denizden alınan tuzlu su ile bu tatlı su soğutuluyordu. Kara araçlarına göre daha karmaşık sistem var yani, hem motorun içinde dolaşan tatlı su devresi var hem de onu radyatörde hava ile soğutmak yerine deniz suyu ile soğutuyorlardı. En azından benim gördüğüm deniz araçlarında böyleydi.
Evet deniz suyu motor bloğunun içine girmiyor radyatöre giriyor , radyatör dediğim parça esasen bizim radyatörlere benzemiyor anlaşılsın diye yazdım bizim radyatörlerde blok suyu hava ile sogutulurken gemilerde hava yerine deniz suyu geçiyor içinden..iki kapalı devre var birinden deniz suyu diğerinden tatlı su geçerken ısı transferi gerçekleşiyor..
-
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
bknz : eşanjör :D
Bakımsız arabaların korkulu rüyası .
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
bknz : eşanjör :D
Evet otomobillerde bahsettiğim parçaya eşanjör deniyor , motor ve şanzıman yağını soğutmak için kullanılıyor , yeni nesil motosikletlerde de bulunmakta , gemilerde eşanjöre kuler denir , mesela silindir kapağına kaver , silindir gömleğine layner denir , ingilizceden Türkçe okunuşu bu camiadaki insanların diline yerlesmiş
-
Bir termik santralde soğutma kulelerinde gördüm birde dizel yangın pompasında radyatör yerine eşanjör sistemi kullanmışlardı :D Araçlarda kullanıldığını sizden öğrendim şu anda :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Evet deniz suyu motor bloğunun içine girmiyor radyatöre giriyor , radyatör dediğim parça esasen bizim radyatörlere benzemiyor anlaşılsın diye yazdım
bizim radyatörlerde blok suyu hava ile sogutulurken gemilerde hava yerine deniz suyu geçiyor içinden..iki kapalı devre var birinden deniz suyu diğerinden tatlı su geçerken ısı transferi gerçekleşiyor..
Bu "radyatör"lere esajjör deniyor galiba ingilizcedeki heat-exchanger'i türkçeye esanjör diye çevirmişler jargona öyle yerleşmiş. Gemi makina dairesinde görmüştüm, dev gibi şeylerdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Evet otomobillerde bahsettiğim parçaya eşanjör deniyor , motor ve şanzıman yağını soğutmak için kullanılıyor , yeni nesil motosikletlerde de bulunmakta , gemilerde eşanjöre kuler denir , mesela silindir kapağına kaver , silindir gömleğine layner denir , ingilizceden Türkçe okunuşu bu camiadaki insanların diline yerlesmiş
silindir kapağına "kaver kapağı" diyen makinacı görmüştüm, yaa abi zaten kaver dediğin kapak demek niye sonuna kapak ekliyorsun deyince dile böyle yerleşmiş diyordu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)