Farklı bir motor yağı konusu
Reklamlar
-
Değerli arkadaşlar, ustalar ve üstatlar bu Hintli kardeşlerimizin aşırı mühendislik ihtiva eden motorlarında hangi yağı kullanacağımız konusunda ciddi bir karışıklık var. Bilgi ve deneyimlerinizle aydınlatırsanız sevinirim.
Şöyle ki; TVS firması her motorunda istisnasız ve ısrarla tam sentetik 10w/30 yağ kullanılmasını tavsiye ediyor. Ancak bizim servisler "debriyajda kaçırma sorununa neden olduğunu belirterek" yarı sentetik yağ kullanıyor. Genel görüş olarak 10w/40 kullanımı daha yaygın kabul görmüş.
Geçenlerde bilgisine güvendiğim deneyimli bir arkadaşım tek silindir basit makinede tam sentetik yağın debriyajda kaçırmaya neden olacağını, bu nedenle yarı sentetik kullanmam gerektiğini söyledi.
İşin aslına bakılırsa motorun sıkıştırma oranı falan yüksek değil, 4 subaplı, ortalama güç ve tork değerlerine sahip tek silindir motor. Ancak orijinal kullanım kılavuzunda defalarca SAE 10w/30 tam sentetik vurgusu yapılmış.
Ben ise yazın aşırı Sıcaklarda 15w/50 tam sentetik, kış sezonunda ise 10w/40 tam sentetik yağ kullandım, herhangi bir sorun yok.
Sonuç itibariyle kafa karışıklığı oldu. Sizlerin bu konudaki sözünüz ne olur acaba?
Reklamlar
-
Honda da 10w30 diyor bircok modeline ama servis 10w40 kullaniyor.
Ayrica rulmanli kranklarda yari sentetik daha saglikli diye duymustum youtuber ustalarin birinden.
Amma velakin kitapcik ne diyorsa o
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Honda da 10w30 diyor bircok modeline ama servis 10w40 kullaniyor.
Ayrica rulmanli kranklarda yari sentetik daha saglikli diye duymustum youtuber ustalarin birinden.
Amma velakin kitapcik ne diyorsa o
Ben o servisle ilişiğimi keserdim vallahi. Benim gittiğim Honda servisi 10w-30 kullanıyordu.
Debriyaj kaçırma işi de şehir efsanesi gibi geliyor bana; bir yarı-sentetik, diğeri tam sentetik olsun farketmez, yağların her ikisi de kitapçıkta belirtilen JASO MA / MA2 standardını karşılıyorsa debriyaj bakış açısından birbiri ile aynıdır. (Bir şart daha var tabi: Kitapçıkta belirtilen viskozite değerlerinde yağ kullanılmışsa! Kitapçıkta 10w-30 denmiş, sen 10w-40 koymuşsan zaten yaptığın her yorum küllüm tayyare...) Tam sentetik koydum debriyaj kaçırıyor diyene yalan söylüyorsun diye karşı çıkmam; çok büyük ihtimal sahte yağ kakalamışlardır, sonra böyle laf dolaşır etrafta.
-
Yıllardır castrol 10 50 tam sentetik kullanıyorum debriyajda kaçırma yapmıyor hiçbir sorun yok.Tam tersi film tabaklası daha fazla ve yüksek olacağından balatanın ömrü ve aşınma daha fazla olacaktır.
Yağ yağdır tam sentetik veya yarı veya mineral vs vs.Hangi motosiklet olursa olsun başka bir sorunu yoksa hiçbir şekilde yağın balatada kaçırma yapacağına inanmıyor ve sanmıyorum.
Şöyle bir kaçırma olabilir makinelerde, çok kuvvetli motorlarda orjinal hariç bir modifiye yaparsanız debriyaj yayları tam baskıya balatayı sıkıştıramıyor ve debriyaj kullanımla alakalı kaçırıyor.
Aprilia rs 125 motorum da bu şekilde bir hata ile karşılaşmıştım (125 ccc den tek sekmanlı 140 cc silindir piston takınca) sorun teşkil etmiyordu zaten gazı fazla açınca veya vites değiştirdikten sonra debriyajı bırakınca yüksek devirde motor boşta kısa süre dönüyordu.debriyaj yayları daha fazla baskı yapsın diye pulla destekleniyor veya yeni aynı ölçüde sert yay takılıyor.
-
Eskiden kullandığım Sym Wolf için "yağ seçiyor" desem yanlış olmaz. Ben hiç yaşamadım ama 7100 kullanıp debriyajı kaçıran vardı, 5100'ler de pek yaramıyordu.
-
ns200 için motul 10w40 kullanmıştım; ilk 2k iyiydi ama son 3k sıkıntı yaratmıştı.
o nedenle castrol 10w40 a döndüm; yaz kış memnumum
-
Hhmmm... Çok farklı bir konu olmuş !!!
-
castrol,motul,liqumoly 10w40,10w30 sentetik, yarı sentetik, madeni hiç bir fark göremedim evet ilk 1000 km de garip bir farklılık oluyor motorda belki psikolojiktir bilmiyorum sonra hepsi aynı. Yine vites geçişlerinde bazen sertlik , vites geçişlerinde vitesin askıda kalması vs vs Şimdi liquimoly tam sentetik 5w40 aldım hafta sonu onu deneyeceğim. + 20 Hp ve +10 Nm artış bekliyorum :D
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Eskiden kullandığım Sym Wolf için "yağ seçiyor" desem yanlış olmaz. Ben hiç yaşamadım ama 7100 kullanıp debriyajı kaçıran vardı, 5100'ler de pek yaramıyordu.
Ben o 7100'den şüphe duyarım. Bir de bir yağdan başka bir yağa geçiş yapmak da sıkıntı çıkarıyor olabilir: Balatalar ilk kullanımda yağda bekletiliyor, belki yarı-sentetikten tam sentetiğe geçişte de böyle bir bekletme uygulaması yapmak gerekiyordur. Balatalar monte şekildeyken aralarına yeni yağın nüfuz etmesi mümkün olmayacaktır çünkü.Yani böyle bir geçiş yaparken komple söküp balataları güzelce kuruladıktan sonra yeni yağ içerisine atıp bekletmek gerekiyor olabilir???
-
Yukarıda yanlış yazmışım:
''Tam tersi film tabaklası daha fazla ve yüksek olacağından balatanın ömrü ve aşınma daha fazla olacaktır.''
ömrü uzun aşınma daha az olacaktır...olacaktı
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
castrol,motul,liqumoly 10w40,10w30 sentetik, yarı sentetik, madeni hiç bir fark göremedim evet ilk 1000 km de garip bir farklılık oluyor motorda belki psikolojiktir bilmiyorum sonra hepsi aynı. Yine vites geçişlerinde bazen sertlik , vites geçişlerinde vitesin askıda kalması vs vs Şimdi liquimoly tam sentetik 5w40 aldım hafta sonu onu deneyeceğim. + 20 Hp ve +10 Nm artış bekliyorum :D
problemin motorda oldugunu hiç düşündün mü?
evet yine ben yine ben yine ben
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Honda da 10w30 diyor bircok modeline ama servis 10w40 kullaniyor.
Ayrica rulmanli kranklarda yari sentetik daha saglikli diye duymustum youtuber ustalarin birinden.
Amma velakin kitapcik ne diyorsa o
Benim motor 35 binde daha 10w30 yag gormedi Benden onceki sahibinin gittigi butun yetkili servisler 10w40 koymus.
Bende Honda Anese her gittigimde 10w40 koydular. Tr sartlari cart curt gibi birtakim bilimsel aciklamalqr yaptilar.
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Benim motor 35 binde daha 10w30 yag gormedi
Benden onceki sahibinin gittigi butun yetkili servisler 10w40 koymus.
Bende Honda Anese her gittigimde 10w40 koydular. Tr sartlari cart curt gibi birtakim bilimsel aciklamalqr yaptilar.
Bire zaten 12.000'de bir olan bakımı 6.000'de bire çekmişler bir de normalden kalın yağ koyuyorlar. Düttürsünler oradan :D
-
-
arndiol adlı üyeden alıntı
problemin motorda oldugunu hiç düşündün mü?
evet yine ben yine ben yine ben
Sen daha tapa gaz 100 km gitmeye korkarken ben 600 km ışıklar harici gaz kesmedim birde benzin aldım :D hey maşallah bende manyakmışım :D neyse sorunlu motor yoktur , tam sentetik cermen üretim yağ kullanmamış motor vardır :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
hayır bu sendeki cbr 125 takıntısı nedir anlamadım :D Hayatımda bajajı senin cbr ı karaladığın kadar karalamadım hatta hiç karalamadım ki kinlenmiş ol bana :D
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bire zaten 12.000'de bir olan bakımı 6.000'de bire çekmişler bir de normalden kalın yağ koyuyorlar. Düttürsünler oradan :D
O durum musteri yokken gecerliydi musteriler kapida kuyruk olunca 12k km ye geri cikarmislar
-
Konu nereden nereye
Samimiyetle cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum. Genel görüş kaçırma olayının şehir efsanesi olduğu yönünde galiba.
Özellikle de sahte motul yağların piyasada çok yaygın olduğu düşünülürse...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)