Emme subabı dediğiniz son fotodaki sağ alttaki parça mı?
Kuralkan garantiye sokmazsa, üyesi olduğunuz sosyal medya gruplarında ( motosikletle ilgili olması şart değil ) paylaşın olayı. Bir mail örneği ile herkesten mail atmasını rica edin. Çok fazla mail giderse duyarsız kalamazlar.
Bu garanti sınırlaması konusunda yanlış anlaşılmak istemem, önce onu belirteyim.
Çalıştığım firmada bir ürünün 2 yıl garantisi var diyoruz, adam 2,5 yıl önceki ürünü garantiye sokmak istiyor, tamam desen ayrı dert, hayır desen ayrı dert oluyor.
Sınır olarak 5000 km demişler.
5200 km olmuş, 200 kilometrenin lafı mı olur, hallediverin dersek, o zaman 5250 km olan da ister bunu.
Sonra 5300 de isteyebilir.
5500 olup da garantiden hizmet isteyene hayır desen, diğerlerini örnek gösterip "onlar da 5000'i geçmişti ama yaptınız, beni niye yapmıyorsunuz" diyerek "mutsuz müşteri" olacak.
Bunun ucu yok ki.
Çok zor işler :(
Yüz binlerce kilometre yapacak bir motorda 200 kilometrenin lafı edilmez ama bir sınırın da olması lazım.
Sınavlarda 70'in altı kalır derler mesela, 69 alan adam beni geçirin diyemez.
Hız limitini 1 kilometre bile geçsen ceza ödersin.
Valla çok zor işler :(
Konunun km sınırı ile ilgisi yok. Distribütörün malının ne kadar arkasında durduğu marka değerini ne kadar önemsediği ile ilgisi var. 5000 km olan sınır 5200 değil 5700 olsa da bu garantiden çıktı demek işgüzarlıktan başka bir şey değildir. Ortaya çıkan bu sorunun fazladan yapılan 200 km ile ortaya çıkmayacağı aşikar.
Arkadaşın ses şikayeti var zaten servise danışmış ,
zincir hafif boşluk yaptığında özellikle rölantide ve marş esnasında ses duyulur ama gerginin zincire yaptığı baskı %50 den fazla azalmışsa yahut zincirin baklaları yarım milimetreden fazla uzamışsa sesin şiddetini yorumlamak ciddi tecrübe ister asla riske atmamak gerekir..zincir egzantrikten bir iki diş atladığında sonuç budur , tapagaz giderken yaşasaydı o tablalar pistona gömülür kranka kadar zarar verebilirdi..
Servise gittiğimde şikayetimi belirtmiştim. 4500-5000km aralığını bilmemek evet o benim hatam fakat buradaki problem bu motora sonuçta bir bakım yapıldı değil mi? Evet yapıldı. Peki 5200'de neden böyle bir sorunla karşılaştım. Bakımsızlıktan vesaire olmadı sonuç olarak. Önemli olan bu.
Mal ayıplı olarak hakem heyetine başvurun bakalım garanti dışı bırakmakta israr edecekler mi?
Bu arada esas sorun serviste bence. Asıl servise dava açılması lazım.
Sonuç ; Sayın S**** K****, Konu ile ilgili periyodik bakımlarımız garanti belgesinde belirtildiği gibi olup, bu aralıklarda bakımlarınızın yapılması gerekmektedir. Garanti şartnamesinde bakımların belirlenen aralıklarda yapılmaması durumunda aracınızın garanti kapsamı dışında kalacağı ayrıca belirtilmiştir. Bakım ve onarım belirlemede yasalar gereği servislerin serbest olması sebebi ile müşterilerimize yalnızca tavsiye verebilmekteyiz. Dilerseniz fiyat alarak uygun gördüğünüz yetkili servisimize işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.
Bilgilerinize sunar, hayırlı günler dileriz.
Kuralkan'ın cevabı bu. Her türlü yere başvurumu yapacağım.
Garanti kapsam koşulları açık ve net bence kuralkana açılan bi dava boşa kürek çekmek olur.Burda en büyük problem bence böyle git bişey olmaz diyen servis çalışanı.Bence gittiğiniz servise yüklenirseniz bir sonuç alma ihtimaliniz daha yüksek olabilir,gidip biraz ses yükseltin bakalım nolcak
Hocam bu ürünün distribütörü Kuralkan değil mi sonuçta. 5bin km'de dağılmış bir malın arkasında durmayacaksa niye getirip satıp bu işten kazanç sağlıyor? Garanti olsaydı bu motor dağılmayacak mıydı ben bunu anlayamıyorum.
Baymoto'nun sahibi Baybars Bey varmış geçen gittiğimde onunla görüşemedim. Bir daha gidip bizzat onunla görüşeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
Motorun bu km'de nasıl bu hale geldiğinin açıklanmasını istiyorum dedim. Bir mail daha gelmiş inşallah vicdanlı birilerine ulaşmıştır.
O motoru 5200 değil 4800 km de de bakıma götürsen motoru kullanmaya devam ettiğin için yine bu sorunu yaşayacaktın , arızanın ve gelinen son durumun 200 km sonra veya önce bakım yaptırmakla hiçbir alakası yok , forumda çok tecrübeli arkadaşlar var öyle bir ses duyduklarında servis elemanı ne derse desin marşa bile basmazlardı , elbette sizin tecrübesiz olmanız bir suç değil , suç servisdeki personelin..
“O” sesin ne olduğunu bilebilcek kadar bile tecrübeye sahip olmadığım için D250 de 2500de bir yağ filtre değiştiriyordum.10bin bakımınıda 9050 de yaptırmıştım 1k km kadar erken,satacak olmama rağmen arkadaşlarım malmısın satılacak motora bakım mı yaptırılır diyordu(neden ikinci el alınmaz ilk 10 sebepten biri bu arada ülkenin 99.9u böyle)
bu mevzu fazla uzamış. boş muhabbet yapmaya gerek yok.
garanti belgesi hukuki bir akittir. malı satın alan kişi 4500-5000 km arasında malını servise getirmekle yükümlü. garanti belgesi diyor ki bu km arası malı bana getirip bakım yaptırmazsan garanti dışı sayılır. e mal sahibi de bunu BİLE BİLE motoru servise götürmüyorsa ben burada kötü niyet ararım. yok efendim müşteri memnuniyetiymiş yok 300 tl lik parçaymış geçiniz bunları. şartlar baştan belli. 2+2=4.
ha sen zamanında malı servise götürür bakım yaptırır yine GARANTİ DIŞI DERLERSE o zaman burada yerden yere vururuz merak etme.
he bu adamlar ilk defa motosiklet satmıyor. ne kadar para o kadar köfte. beğenmeyen japon alsın derim geçerim.
Japonda da aynı şey var, problem marka ve üretici ile ilgili değil; o bizim şirketlerimize mahsus bir şey. Değişik bir öngörüsüz cimriliği var firmalarımızın; gerçi zaten öyle müşteriye böyle firma durumu da var. İki taraftaki kitle kalitesi belli.
Japondaki avantaj şu; bozulmuyorlar. Eşim 2003 model Jazz kullanıyor. Sarf malzemesi hariç sadece 19. senesinde egzozu değişti artık çürüyüp oradan buradan patladığı için.
O yüzden ucuz mal alacak kadar zenginlik yapmamak lazım. Ne kadar ucuz olursa olsun, çürük köfte mide bozar, hastaneye düşürür, daha fazla para harcatır. Az öngörülü olan kimse ucuz diye çürük mal almaz. (Bajaj küllüm çürük mal değil belki ama işte anlaşılan bir yazı tura olayı var; çürük denk gelme olasılığı yüksek başka alternatiflere göre...)
Arkadaşım sen mevzuyu anlamadın galiba. Bana satan bayi veya servis bu bilgiyi vermedi, senin bilmen lazımdı dersen anlarım. Ben bu motoru 5200’de götürmüşüm, bana sorun olmaz denmiş, sorun olmuş. Hem de büyük bir sorun. Ben sana veya firmaya şunu soruyorum; Garanti var veya yok bana sıfır alınmış bakımları zamanında yetkili servis tarafından yapılmış bir motosikletin 5binde motor icinin darmadağın olmasının açıklamasını yapın? Bakan yetkili servis bile üretim kaynaklı muhtemelen diyor.
Dipnot; Birkaç yıl önce arkadaşım japon servisine 400-500km geç gittiğinde servis çalışanı, bak kmyi geçirme garanti dışı kalır bu sefer ben normal km yazıyorum bilgin olsun demiş uyarmıştı.
bende bunu anlamıyorum elbebek gülbebek bakımı yapılan motorlar düzgün asfalt yolda kullanılan motorlar dökülürken yağ değişimden haberi dahi olmayan kullanıcılar tarafından kullanılan motorlara hiçbirşey olmaması da şaşırtıcı
gerçekten yılda bir defa yağ değişimi yapan bir dünya arkadaş var motorlar cayır cayır gidiyor buna da 5200 de neler olmuş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)