Motosikletin ağırlığını düşürmek için yapılabilecekler
Reklamlar
-
230 kiloluk bir motor düşünün. mesela nc750x. bu motoru biraz para harcayarak 200 kilo civarına düşürmek mümkün olur mu? 30 kilo düşmese de ağırlığı hissedilir seviyede düşürmek için yapılabilecek makul değişiklikler neler olabilir? 100k bütçemiz olsun mesela 400k'lık bir motor için.
Reklamlar
-
Katalizör iptali ve alüminyum veya karbon fiber jantlar kullanılırsa ve ekstra yük(çanta vs.) bindirilmezse hafifler. Başka bir şey gelmiyor aklıma şimdilik. Jant kısmı pek uygun fiyatlı olmaz gerçi.
-
1 motor parası daha bayılırsın bence pist vs gibi özel bir amaç değilse heleki nc serisine hiç gerek yok cidden boşa masraf
-
çok teşekkürler beto87. instagram'da lityum ion akü ile de ağırlıktan tasarruftan bahsediliyordu ama ne kadar farkettirir bilmiyorum tabii.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------
berk_cglr adlı üyeden alıntı
1 motor parası daha bayılırsın bence pist vs gibi özel bir amaç değilse heleki nc serisine hiç gerek yok cidden boşa masraf
nc dememin amacı otomatik şanzımanın bana uyması. geçen sene 6 ay kadar kullandım. bana göre biraz ağır olması dışında her şeyini çok sevmiştim. sattım ama tekrar almayı düşünüyorum. 20-30 kilo hafifletebilsem muhtemelen 5-6 sene kullanırım.
-
O paraya kapalı alan hakimiyet eğitimi vs alabilirsin...
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
O paraya kapalı alan hakimiyet eğitimi vs alabilirsin...
aslında ağırlığı kullanımda hissetmiyorum. ama rampa yerde durdum, geri geri gitmem gerekti vs gibi durumlarda gücüm yetmiyor motora resmen. daha rahat manevra yapabilmek istiyorum park halindeyken. yoksa kullanımda 180 kilo scooterdan farkı yok.
-
Nc.nin ağırlık merkezi yukarıda mı ki bu kadar hissettiriyor ağırlığını? Ağırlık deyince aklıma Varadero geliyor. Bir de Varadero'yu deneyimlemek lazım.
-
NC700 bana Capo'dan sonra bisiklet gibi gelmişti.
-
sürücü/binici kendisi kilo vermeli; egzos falan filan hikaye..
-
Makul bir bütçe ile bir motosiklet hafifletilebilseydi fabrika bunu bizden çok daha az maliyetle yapardı , yani bizim 100.000 tl ye satın alacağımız hafif komponontleri onlar 25 bine ürettirebilirdi belkide daha düşük..hafif materyaller ciddi anlamda arge gerektirir ve buda maliyet demek..
-
Anlamlı bir ağırlık düşüşü jant dışında zor. Motor, vites kutusu ve şase zaten ana ağırlığı oluşturan bölümler. Onları da hafifletmek normal kullanıcı için parasıyla bile çok zor.
Şaseyle ilgili hafifletmek pek mümkün değil.
Motor bölümündeki yağ kapağı, debriyaj kapağı gibi parçaları carbon olanlarla değiştirebilirsiniz.
Jantları alaşım veya carbonla değiştirmek mümkün.
Yeteri kadar cesursanız pistonları ve bazı motor iç parçaları varsa muadili daha hafif modifiye parçalarla değiştirip hafifletebilirsiniz.
Belki daha hafif amortisör ve yay uygulamak da mümkün olabilir.
-
freasy adlı üyeden alıntı
ama rampa yerde durdum, geri geri gitmem gerekti vs gibi durumlarda gücüm yetmiyor motora resmen.
200 kiloyu parmak ucunda geri geri itebileceksiniz yani?
-
pea adlı üyeden alıntı
200 kiloyu parmak ucunda geri geri itebileceksiniz yani?
öyle bir iddiam yok ama 200 kiloyla 230 kilo arasında ciddi bir fark var.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Makul bir bütçe ile bir motosiklet hafifletilebilseydi fabrika bunu bizden çok daha az maliyetle yapardı , yani bizim 100.000 tl ye satın alacağımız hafif komponontleri onlar 25 bine ürettirebilirdi belkide daha düşük..hafif materyaller ciddi anlamda arge gerektirir ve buda maliyet demek..
buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.
tommygun adlı üyeden alıntı
Nc.nin ağırlık merkezi yukarıda mı ki bu kadar hissettiriyor ağırlığını? Ağırlık deyince aklıma Varadero geliyor. Bir de Varadero'yu deneyimlemek lazım.
kullanımda çok hissedilmiyor. ama engebeli, zemini bozuk yerlerde motoru park halinde hareket ettirirken zorlanıyordum biraz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
okican adlı üyeden alıntı
Anlamlı bir ağırlık düşüşü jant dışında zor. Motor, vites kutusu ve şase zaten ana ağırlığı oluşturan bölümler. Onları da hafifletmek normal kullanıcı için parasıyla bile çok zor.
Şaseyle ilgili hafifletmek pek mümkün değil.
Motor bölümündeki yağ kapağı, debriyaj kapağı gibi parçaları carbon olanlarla değiştirebilirsiniz.
Jantları alaşım veya carbonla değiştirmek mümkün.
Yeteri kadar cesursanız pistonları ve bazı motor iç parçaları varsa muadili daha hafif modifiye parçalarla değiştirip hafifletebilirsiniz.
Belki daha hafif amortisör ve yay uygulamak da mümkün olabilir.
motorun içine dokunmaya cesaret edemem herhalde ama diğer öneriler için çok teşekkür ederim
-
Sanki spor yapıp kaslarınızı güçlendirmek daha iyi ve daha ucuz seçenek gibi .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Sanki spor yapıp kaslarınızı güçlendirmek daha iyi ve daha ucuz seçenek gibi
.
evet çok daha mantıklı. ama yine de çok fazla harcama yapmadan makul ağırlık düşüşlerini tercih ederim
-
freasy adlı üyeden alıntı
....buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.....
Nc de geliştirilmesi gereken o kadar çok şey var ki tek tek yazsam Nc ciler bana ateş eder :D arka freni gayet yeterliydi halbuki..
-
Şu otomatik vites talebinizden vazgeçseniz aslında çok daha iyi ve keyifli alternatifler var ama şak şak şak manuel vitesliler size uymuyor.
-
freasy adlı üyeden alıntı
....buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.....
Nc de geliştirilmesi gereken o kadar çok şey var ki tek tek yazsam Nc ciler bana ateş eder :D arka freni gayet yeterliydi halbuki..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Şu otomatik vites talebinizden vazgeçseniz aslında çok daha iyi ve keyifli alternatifler var ama şak şak şak manuel vitesliler size uymuyor.
valla ben de çok düşünüyorum bu konuyu. bi cesaretleniyorum, sonra diyorum ne gerek var. baharda bi eğitim alayım da belki fikrim değişir.
-
freasy adlı üyeden alıntı
valla ben de çok düşünüyorum bu konuyu. bi cesaretleniyorum, sonra diyorum ne gerek var. baharda bi eğitim alayım da belki fikrim değişir.
Ben de 2015'de motosiklet ehliyeti alırken amacım Pcx gibi bir scooter almaktı. Ybr kullanınca vitesliye aşık oldum. Gözüm scooter görmez oldu. Siz de zorlanmazsınız emin olun. Bence gözünüzde büyütmeyin. Daha fazla keyif alırsınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)