Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosikletin ağırlığını düşürmek için yapılabilecekler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    230 kiloluk bir motor düşünün. mesela nc750x. bu motoru biraz para harcayarak 200 kilo civarına düşürmek mümkün olur mu? 30 kilo düşmese de ağırlığı hissedilir seviyede düşürmek için yapılabilecek makul değişiklikler neler olabilir? 100k bütçemiz olsun mesela 400k'lık bir motor için.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Katalizör iptali ve alüminyum veya karbon fiber jantlar kullanılırsa ve ekstra yük(çanta vs.) bindirilmezse hafifler. Başka bir şey gelmiyor aklıma şimdilik. Jant kısmı pek uygun fiyatlı olmaz gerçi.
    freasy bunu beğendi.

  3. #3
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    1 motor parası daha bayılırsın bence pist vs gibi özel bir amaç değilse heleki nc serisine hiç gerek yok cidden boşa masraf
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    çok teşekkürler beto87. instagram'da lityum ion akü ile de ağırlıktan tasarruftan bahsediliyordu ama ne kadar farkettirir bilmiyorum tabii.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 motor parası daha bayılırsın bence pist vs gibi özel bir amaç değilse heleki nc serisine hiç gerek yok cidden boşa masraf
    nc dememin amacı otomatik şanzımanın bana uyması. geçen sene 6 ay kadar kullandım. bana göre biraz ağır olması dışında her şeyini çok sevmiştim. sattım ama tekrar almayı düşünüyorum. 20-30 kilo hafifletebilsem muhtemelen 5-6 sene kullanırım.

  5. #5
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    O paraya kapalı alan hakimiyet eğitimi vs alabilirsin...
    pea ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O paraya kapalı alan hakimiyet eğitimi vs alabilirsin...
    aslında ağırlığı kullanımda hissetmiyorum. ama rampa yerde durdum, geri geri gitmem gerekti vs gibi durumlarda gücüm yetmiyor motora resmen. daha rahat manevra yapabilmek istiyorum park halindeyken. yoksa kullanımda 180 kilo scooterdan farkı yok.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Nc.nin ağırlık merkezi yukarıda mı ki bu kadar hissettiriyor ağırlığını? Ağırlık deyince aklıma Varadero geliyor. Bir de Varadero'yu deneyimlemek lazım.

  8. #8

    Üyelik
    24 Mart 2008
    NC700 bana Capo'dan sonra bisiklet gibi gelmişti.

  9. #9
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    sürücü/binici kendisi kilo vermeli; egzos falan filan hikaye..

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Makul bir bütçe ile bir motosiklet hafifletilebilseydi fabrika bunu bizden çok daha az maliyetle yapardı , yani bizim 100.000 tl ye satın alacağımız hafif komponontleri onlar 25 bine ürettirebilirdi belkide daha düşük..hafif materyaller ciddi anlamda arge gerektirir ve buda maliyet demek..
    espresso, killingroad, ilker a. ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Anlamlı bir ağırlık düşüşü jant dışında zor. Motor, vites kutusu ve şase zaten ana ağırlığı oluşturan bölümler. Onları da hafifletmek normal kullanıcı için parasıyla bile çok zor.
    Şaseyle ilgili hafifletmek pek mümkün değil.
    Motor bölümündeki yağ kapağı, debriyaj kapağı gibi parçaları carbon olanlarla değiştirebilirsiniz.
    Jantları alaşım veya carbonla değiştirmek mümkün.
    Yeteri kadar cesursanız pistonları ve bazı motor iç parçaları varsa muadili daha hafif modifiye parçalarla değiştirip hafifletebilirsiniz.
    Belki daha hafif amortisör ve yay uygulamak da mümkün olabilir.

  12. #12

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama rampa yerde durdum, geri geri gitmem gerekti vs gibi durumlarda gücüm yetmiyor motora resmen.
    200 kiloyu parmak ucunda geri geri itebileceksiniz yani?

  13. #13

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 kiloyu parmak ucunda geri geri itebileceksiniz yani?
    öyle bir iddiam yok ama 200 kiloyla 230 kilo arasında ciddi bir fark var.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Makul bir bütçe ile bir motosiklet hafifletilebilseydi fabrika bunu bizden çok daha az maliyetle yapardı , yani bizim 100.000 tl ye satın alacağımız hafif komponontleri onlar 25 bine ürettirebilirdi belkide daha düşük..hafif materyaller ciddi anlamda arge gerektirir ve buda maliyet demek..
    buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nc.nin ağırlık merkezi yukarıda mı ki bu kadar hissettiriyor ağırlığını? Ağırlık deyince aklıma Varadero geliyor. Bir de Varadero'yu deneyimlemek lazım.
    kullanımda çok hissedilmiyor. ama engebeli, zemini bozuk yerlerde motoru park halinde hareket ettirirken zorlanıyordum biraz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamlı bir ağırlık düşüşü jant dışında zor. Motor, vites kutusu ve şase zaten ana ağırlığı oluşturan bölümler. Onları da hafifletmek normal kullanıcı için parasıyla bile çok zor.
    Şaseyle ilgili hafifletmek pek mümkün değil.
    Motor bölümündeki yağ kapağı, debriyaj kapağı gibi parçaları carbon olanlarla değiştirebilirsiniz.
    Jantları alaşım veya carbonla değiştirmek mümkün.
    Yeteri kadar cesursanız pistonları ve bazı motor iç parçaları varsa muadili daha hafif modifiye parçalarla değiştirip hafifletebilirsiniz.
    Belki daha hafif amortisör ve yay uygulamak da mümkün olabilir.
    motorun içine dokunmaya cesaret edemem herhalde ama diğer öneriler için çok teşekkür ederim

  14. #14
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Sanki spor yapıp kaslarınızı güçlendirmek daha iyi ve daha ucuz seçenek gibi .

  15. #15

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki spor yapıp kaslarınızı güçlendirmek daha iyi ve daha ucuz seçenek gibi .
    evet çok daha mantıklı. ama yine de çok fazla harcama yapmadan makul ağırlık düşüşlerini tercih ederim

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.....
    Nc de geliştirilmesi gereken o kadar çok şey var ki tek tek yazsam Nc ciler bana ateş eder :D arka freni gayet yeterliydi halbuki..
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Şu otomatik vites talebinizden vazgeçseniz aslında çok daha iyi ve keyifli alternatifler var ama şak şak şak manuel vitesliler size uymuyor.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....buna katılmıyorum. nc750'de makul bir bütçeyle yapılabilecek birçok geliştirme var ama hiçbirini yapmamışlar. daha iyi bir arka fren, daha iyi bir süspansiyon gibi.....
    Nc de geliştirilmesi gereken o kadar çok şey var ki tek tek yazsam Nc ciler bana ateş eder :D arka freni gayet yeterliydi halbuki..

  19. #19

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu otomatik vites talebinizden vazgeçseniz aslında çok daha iyi ve keyifli alternatifler var ama şak şak şak manuel vitesliler size uymuyor.
    valla ben de çok düşünüyorum bu konuyu. bi cesaretleniyorum, sonra diyorum ne gerek var. baharda bi eğitim alayım da belki fikrim değişir.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ben de çok düşünüyorum bu konuyu. bi cesaretleniyorum, sonra diyorum ne gerek var. baharda bi eğitim alayım da belki fikrim değişir.
    Ben de 2015'de motosiklet ehliyeti alırken amacım Pcx gibi bir scooter almaktı. Ybr kullanınca vitesliye aşık oldum. Gözüm scooter görmez oldu. Siz de zorlanmazsınız emin olun. Bence gözünüzde büyütmeyin. Daha fazla keyif alırsınız.
    freasy bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)