Motosikletin ağırlığını düşürmek için yapılabilecekler
Reklamlar
-
Motoru hafifletirken nasıl dengesini bozabiliriz?
Kendi haline bıraktığımızda en iyi işini yapsaydı heralde ne bu kadar milyar dolarlık aftermarket sektörü olurdu, ne de müsabakalara katılan koca koca firmalar gidip farklı ekipmanlar kullanırlardı. Şimdi yarış başka yol başka tamam da, başka olması bu düzenlemelerin bir "zararı olmadığı" konusunu değiştirmiyor. Kalkıp ön jantı söküp yerine plastikten bir ufak teker koyacak değiller heralde hafifletmek için =)[/QUOTE]
Aftermarket pazarı veya sonradan takılan ekipmanlardan bahsetmedim. Zaten bunlar ağırlığı arttırıcı unsurlar. Hepimizde isteyerek ve severek takıp takıştırıyoruz.
Bahsettiğim, motosiklet fabrika çıkışı zaten olması gereken en asgari düzeyde parça ile üretiliyor. Boş hali de gerekli ar-ge sonucu elde edilen en optimum ağırlık oluyor.
Yoksa yeni bir model çıkartıp, yenisini 2.000 gr (hepi topu 2 kg.) hafiflettik diye böbürlenmezlerdi. Sade bir motosiklette hafifletmek adına çamurluğu çıkarsan, çamur sıçrar, jantı değiştiremezsin, tekerlek çapını küçültsen tüm dinamiği ve sürtünme katsayılarını bozarsın, zincir dişliyi küçültsen ha keza.
Takıp takıştırılmış motorda çıkar çıkarabildiğin kadar, orijinal haline gelene kadar çıkarırsın. Orijinal halinden de eksiltme yaparsan mutlaka ya viraj esnasında ya U dönüşünde, illa bir yerde çıkardığın parça eksikliği hissettirir düşüncesindeyim. Şahsi kanaatimdir.
Reklamlar
-
değerli öneriler için çok teşekkürler. güzel bir konu oldu gerçekten de. bu işe girişecek olursam egzoz, akü ve mümkünse jantları gözden geçirmek gerekecek anladığım kadarıyla.
-
freasy adlı üyeden alıntı
değerli öneriler için çok teşekkürler. güzel bir konu oldu gerçekten de. bu işe girişecek olursam egzoz, akü ve mümkünse jantları gözden geçirmek gerekecek anladığım kadarıyla.
Jantları gözden geçirmek biraz zor. Yurt dışında bile fiyatları astronomik. NC'yi satıp üzerinde o hafif karbon jantların parasını koysan neler neler alınır.
-
sen ağır motor gormemıssın bız kuryelık yapıyoruz nc ıle
-
freasy adlı üyeden alıntı
değerli öneriler için çok teşekkürler. güzel bir konu oldu gerçekten de. bu işe girişecek olursam egzoz, akü ve mümkünse jantları gözden geçirmek gerekecek anladığım kadarıyla.
moral bozmak istemem ama ortalama bu fiyatlar ki uyumlu olanı muhtemeken yoktur veya çılgınlık yapıp alırsan sen ayar çekip takman lazım
https://www.ebay.com/itm/27495699681...0aAkyVEALw_wcB
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
imkanı yok bu fiyatı vermemin :D hani hiç uğraştırmasa bile veremem ki uğraşma işini hiç yapamam zaten.
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Aftermarket pazarı veya sonradan takılan ekipmanlardan bahsetmedim. Zaten bunlar ağırlığı arttırıcı unsurlar. Hepimizde isteyerek ve severek takıp takıştırıyoruz.
Bahsettiğim, motosiklet fabrika çıkışı zaten olması gereken en asgari düzeyde parça ile üretiliyor. Boş hali de gerekli ar-ge sonucu elde edilen en optimum ağırlık oluyor.
Yoksa yeni bir model çıkartıp, yenisini 2.000 gr (hepi topu 2 kg.) hafiflettik diye böbürlenmezlerdi. Sade bir motosiklette hafifletmek adına çamurluğu çıkarsan, çamur sıçrar, jantı değiştiremezsin, tekerlek çapını küçültsen tüm dinamiği ve sürtünme katsayılarını bozarsın, zincir dişliyi küçültsen ha keza.
Takıp takıştırılmış motorda çıkar çıkarabildiğin kadar, orijinal haline gelene kadar çıkarırsın. Orijinal halinden de eksiltme yaparsan mutlaka ya viraj esnasında ya U dönüşünde, illa bir yerde çıkardığın parça eksikliği hissettirir düşüncesindeyim. Şahsi kanaatimdir.
Konuda yazılanları okuyacak vakit yokken baktığını düşünüyorum. Laf sokma falan amacında değilim olabilir tabii ki. Motosikletin gidonunu sökelim çamurluğunu sökelim gibi kullanılan parçalarını söküp atmaktan bahsetmiyoruz ki. Ağırlığı artırmak değil, azaltmak amacıyla üretilen aftermarket parçalardan bahsediyoruz. Hafifletme amaçlı aftermarket parça kullanımı yani burada bahsettiğimiz şey.
****
Jantı aklından çıkar diyecektim ki zaten arkadaşlar bunu güzelce anlatmışlar =))
Yapabileceklerin neler?
Lityum akü - Dİkkat edilmesi gereken nokta: LiPo akülerin toplam kapasiteleri daha düşük, yani aksamda bir parazit varsa şarjın daha çabuk biter. Fiyatları da az buz değil.
Egzoz - Dikkat edilmesi gereken nokta: Türk polisinin egzoz görünce susturucu var mı bakmadan etmeden motor bağlamaya kalkmasından, hele euro5 ise yazılım yaptırmaya kadar giden maliyet.
Kısa plakalık - Dİkkat edilmesi gereken nokta: Acayip çamur toplar hale gelebilirsin. Evet büyükçe bir plakalık varsa böyle bir projede anlam ifade edecek 400-500gr gibi ağırlıktan kurtarabiir de, çamura çözüm var mı?
Hafif motora bu yüzden bu kadar tavız işte =))
Yapacağın her şeyin bir karşılığı olacak veya dikkat etmen gereken nokta olacak yani.
-
İlk başlığı görünce kilo verin yazacaktım baktım önce davranan olmuş.Üreticilerin az gider çok gelir mantığı ile üretim yaptığını unutmamalı.Nc'yi hafifletmek pek iktisadi değil,kafaya koydunuz diyelim;Hafiflik konusunda iyi bir inceleme olarak Motocross ve suberbike motosiklere bakmalı,bunlar da fabrika üretiminin dışına çıkılıyor.En basit örneği;Aracınızdaki döküm alaşımlı parçalara göre dövme veya blok alüminyumdan üretilen parçalar tercih edilir.Bunlar daha hafiftir daha dayanıklıdır ve ısı transferinde çok başarılıdırlar.fren merkezleri,debriyaj sistemi,jant ve jant göbekleri motor kasa ve kapakları,egzoz ,plastik yerine karbon kullanımı son olarak bağlantı parçalarını örnek verilebilirim(titanyum civatalar)Aklınıza gelecek bir çok parçanın yan sanayi üretimi var.Bunlar motosikletinizi ve banka hesabınızı da hafifletir.
-
İnsan gücüyle hareket eden bisiklette toplam ağırlığı azaltmak (ki 1 kg düşürmek bile hem maliyetli, hem zordur) son derece efektif bir çaba olsa da, motor gücü ile hareket eden bir araçta bunun ne denli gerekli olduğu tartışılır...
Belki cross veya superbike kategorisinde milisaniyelerle ölçülebilecek bir avantaj sağlar ama günlük kullanılan bir araçta hiç gerekli olduğunu sanmıyorum. Yapılan iş, alınan sonuca değmeyecektir.
-
yazıldı mı bilmiyorum Lityum Akü alarak ciddi bir avantaj saglayabilirsin aküden.
-
hafif motor isteyen tek silindir 650 700 cc tek silindir endurolara baksın gerçekten çok hafifler ktm 690 hos 701 gibi tenere 660 bunlara göre biraz daha ağır kalabiliyor beygiri az diye
-
Zamanın birinde izmir x mahallesinde bir motosiklet tamircisine gitmiştim, neyse ben orada iken 4 silindirli bir yarış motosikletinin üzerinde ,180 boylarında fakat nereden Baksan 120-130 kg ağırlığında bir arkadaş geldi, motosiklettin üzerindeki bazı parçaları hafifletmeyi böylece motosikletten daha fazla performans almayı düşündüğünü belirterek karbon fiber parca siparişi verdi .
Arkadaş gittikten sonra ben usta ya dedim ki bu arkadaş ısmarladığı parçalara bu kadar para döneceğine kendi 20-30 kg verse bu masrafı yapmasa daha iyi değil mi ? Dedim.
Soruma cevap şu şekilde oldu ;
" aman abi ne gerek var , o arkadaş benim boğazliğim " .
-
Tracer var daha hafif daha kivrak daha hizli. Yada hafiflik cok onemliyse naked bi dunya motor var onlara bakabilirsiniz.
Bazi modifikasyonlar cok mantikli olabiliyor amortisor degisimi gibi. Ama motoru hafifletme isi nasil olacak ki?
Replacable parcalar ile 3 5 kilo ya gider ya gitmez. E motorun sasisi agir zaten ona yapacak hicbirsey yok.
Konu sahibi sakin yanlis anlamayin ama teoride bile cok sacma bir proje fikri bu
-
arkadaşlar kıymetli öneriler için teşekkür ederim ama konu biraz saptı. ben hafif bir motor arıyorum demedim. kiloluyum o yüzden motor gitmiyor, ben zayıflayamıyorum, motoru zayıflatmaya çalışıyorum da demedim :D
otomatik motor benim için neredeyse vazgeçilmez olduğu için kullanabileceğim en iyi tercihlerden biri nc750x dct. o da bana biraz ağır geliyor. benim boyum 1.70 ve çok güçlü bir insan değilim. o yüzden motoru hafifletme opsiyonlarını araştırmak istedim.
-
230 kg bir motorsiklette 30 kg weight reduction çok mümkün görünmüyor eğer bir 400 bin tl daha vermeyecekseniz, diyelim ki bu bir şekilde mümkün oldu.%13 ağırlık düşüşü size çok da kolaylık sağlamazdı zaten.Sizin yerinizde olsam vitesli motorsikletleri benimserdim,çok da zahmetli değiller bence.
-
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
230 kg bir motorsiklette 30 kg......%13 ağırlık düşüşü size çok da kolaylık sağlamazdı zaten.....
30 kg etkisi hissedilir bir ağırlık özellikle yerden yüksek tur motorları için büyük fark yaratır , mesela Bmw yeni GS in silindir hacmini büyütmesine rağmen 6,5 kg blok , piston , krank gibi parçalarda hafiflik sağlamış , adamlar lansmanında bunu öyle bir vurguladılar ki sanki motosiklet değil uzay mekiği yapmışlar , kimbilir ne bütçe harcadılar 6,5 kg için , hissedilir artısı olmasa hiç uğraşmazlardı ;)
-
Hem arabada, hem motosiklette, hem de bisiklette, sadece profesyonel değil, günlük kullanımda bile hafiflik çok ciddi ve olumlu fark yaratıyor.
Bu arada Nc750x bayağı ağırmış. Sadece DCT extra on kilo. Şaseye baktım, bildiğin yuvarlak çelik boru. Hafif dizayn edilmediği kabak gibi belli. İlle de hafiflik isteniyorsa arkadaşın dediği gibi lityum akü bakılabilir, o bile 3 kilo anca farkeder. Onun dışındaki makul çözüm aklıma gelmiyor.
Karbon jant espri olsun diye yazılmış olsa gerek.
-
230kg bir motosiklette 30kg, gündüzle gece gibi bir fark yaratır, öyle böyle değil.
Pek mümkün veya mantık çerçevesinde olmadığında hemfikir herkes zaten.
-
Ağırlığı azaltmanın en etkili yolu dönen aksamdan, yani jant ve lastikten azaltmaktır. Örneğin sabit bir aksamdan 5 kg ağırlık azaltacağına jantlardan 1 kg azaltmak ivmelenmeye aynı katkıyı sağlayabilir.
Ama yokuşta vs duran motoru insan gücüyle ileri geri itmek istersek o hızlarda dönen aksam ya da sabit bir noktadan hafifletmek arasında hiçbir fark hissedilmez. Hafiflesin de nerden olursa olsun olur.
-
Benim renkli fikirleri olan güzel genç kardeşlerim , Ağırlık düşürmek istediğiniz motor ilk başlığımız olsa gerek ki bi maxiscootera ağırlık eksıltmek diye birşey söz konusu olamaz anca grenaj sokersınız ki tercih edecegınızı sanmıyorum , 2. en dusuk maliyetli seçenek jant degısımı olabılır tayland misali tel janta geçebilirsiniz bence en son seçenek egzozu kat ile birlikte sokup bi avuc ara bora koyup çakma bi sc atacaksın ucuna burdanda 5kg kazanırsındır. Bu 3 seçenekle tahmınımce 15kg kazanırsın.
Şimdi kendi fikrimi söyleyeyım bana kalırsa parası olmayan motor surmesın aklı selim bi insan gidipte maxiscooterdan agırlık eksıltmeye calısmaz. Her motorun bi amacı bi segmenti vardır eşşekten at olmaz misali.Her ihtiyacınıza göre motor var satışta gotunuzden element uydurmayın lütfen seviliyorsunuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)