Motosikletin ağırlığını düşürmek için yapılabilecekler
Reklamlar
-
230kg'ı 200kg'a indirmek "makul" bir bütçe ile yapılabilecek bir şey değil.
Son kullanıcının en çok yapabileceği şey aftermarket egzoz takmak, lityum akü almak gibi şeyler olur.
Evet NC'ye daha iyi bir amortisör ve fren takabilirdi Honda, o zaman da bu paraya satmazdı. =)
Reklamlar
-
lityum aku.carbon parcalar.carbon ayna.egzos.cok da yapilcak birsey yok
-
killingroad adlı üyeden alıntı
230kg'ı 200kg'a indirmek "makul" bir bütçe ile yapılabilecek bir şey değil.
Son kullanıcının en çok yapabileceği şey aftermarket egzoz takmak, lityum akü almak gibi şeyler olur.
Evet NC'ye daha iyi bir amortisör ve fren takabilirdi Honda, o zaman da bu paraya satmazdı. =)
sadece egzoz değişimi ne kadar farkettiriyor biliyor musunuz. biraz araştırdım ama bulamadım tam rakamları.
-
Karenaj dediğin 3-5 plastik parça ama haftasonu komple karenajları sökünce motor öyle hafifledi ki bisiklet gibi oldu adeta
-
killingroad adlı üyeden alıntı
230kg'ı 200kg'a indirmek "makul" bir bütçe ile yapılabilecek bir şey değil.
Son kullanıcının en çok yapabileceği şey aftermarket egzoz takmak, lityum akü almak gibi şeyler olur.
Evet NC'ye daha iyi bir amortisör ve fren takabilirdi Honda, o zaman da bu paraya satmazdı. =)
Bmw M4 ile M4 CSL arasında sadece 109 kg fark var , bunun için CSL in kaput , tavan ve bagajı karbon fiberden üretilmiş ve bedeli 36.000 USD , sonuçta arkadaşın dediği gibi makul bir fiyata hafiflik imkansız , hem Honda Nc yi hafifletse ne olacak sonuçta egzotik bir üretim değil o maliyeti kaldırmaz..
-
Zamanında NC bloğuna sahip integra kullanmıştım. Fren ve süspansiyon dışında bir şikayetim yoktu. İnanılmaz sağlam ve uzun ömürlü bir bloğu ve 200 cc gibi yakıtı vardı. Garajımda bulundurmak istediğim bir motordur. Sanırım 2018 sonrasının süspansiyonları bir tık daha güzel.
-
freasy adlı üyeden alıntı
sadece egzoz değişimi ne kadar farkettiriyor biliyor musunuz. biraz araştırdım ama bulamadım tam rakamları.
Slip-on karbon bir egzoz yaklaşık 1-1,5kg arası kazandırır. Lityum akü 3kg civarı kazandırır. DCT yerine manuel şanzıman model 9,5kg kazandırır. (Ama o zaman NC almanın gereği de kalmıyor...)
-
Aklıma gelenler.. Akü gidon jantlar sele ön çamurluk değişimi tabiki egzoz sistemi.ama cidden saçma paralar harcanır bu işe.en ulaşılabilir ve mantıklı kısım full sistem egzoz ve akü olur.hesaplamak lazım ama bence 10 kilo hafiflik sağlanabilir bu 2 parçadan.bence işede yaricaktır 10 kilo motosiklet için inanılmaz rakam
-
kilo vermek. şakasız.
Egzozun ağırlığı önemli olabilir ama denge kayıyor. Sonrasında balansör işe yarar mı bilmiyorum, gurusu yanıtlasın.
Yine de ne yaparsak yapalım çok değişmez gibi geliyor. Fiber olması çok hafifletiyor olayı, bir tek bundan eminim kilo vermek dışında.
-
Motoru konpile sökersen cıvatalar, somunlar, rondelalar dahil, 70 kg civarında hafifletebilirmişsin.
-
sizin yapabiliceğiniz ortalama 12 15 kg arası olur oda komple gırtlaktan bir egzoz ara boru dahil yani mümkünse titanium ya da carbon tüplü , lityum akü ,tur camı yolcu tutamaçları plakalık gibi metal yada gereksiz olabilicek bütün çıkıntıları çıkartmakla mümkün ama derseniz daha da hafiflesin motorun çamurlukları ve grenajlarını karbona çevirmeniz lazım karbonla alakalı işler yaptığım için söyliyeyim kumaşın m2 fiyatı ortalama 1000 ile 1200 tl ki bunun işçiliği kalıbı diğer sarf malzemeleri vs olsun size sadece ön çamurluk bile 5 - 7 bin tl ye gelir minumum oda ki sürekli satışını yapamayacağı için de kimse o işle uğraşmak istemez, bunun karşılığında evet belki toplamda 30 -35 kg a yakın ağırlık farkı yaşanır ama gidip o paraya aprilia tuono 660 factory alırsınız quick shiftlerlı daha hafif daha iyi yürüyen bir motorunuz olur. bazı arkadaşlar karbon janttan bahsetmiz istesenizde de alamazsınız onu muhtemelen sizin motorunuza uyumlu üreliten versiyonu yok
-
Tavsiyem; motoru değiştirin, daha hafif bir motor alın. Şahsen ben öyle yaptım, üstelik para da arttı. Elinizdeki mevcut motor altından yapılmamış, vazgeçilmez değildir.
Bir dönem Dominar sahibiydim, motorumu da severek kullanıyordum ancak sonra dedim ki: kendi ağırlığımın 3 katı motorla ne diye kendime eziyet ediyorum?
-
benzer ozelliklere sahip daha hafif bir motor alsan daha iyi.
-
Kilo verme kas yap, motoru rahatlıkla ittirebil.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
freasy adlı üyeden alıntı
sadece egzoz değişimi ne kadar farkettiriyor biliyor musunuz. biraz araştırdım ama bulamadım tam rakamları.
Orijinal egzozun ağırlığına, aftermarket firmanın ne yaptığına göre değişir bu. Üstünkörü baktım, Akrep'in NC750X için yaptığı slip-on son susturucu 1,7kg azaltmış ağırlığı.
Ez cümle herkesin dediği gibi, ufak tefek şeyler yapılabilir ama dişe dokunur öyle %15 civarı ağırlık azaltmak fabrika işi bir çalışma olur, inanılmaz paralara gelir, yapılabilir olsa dahi değmez. Türkiye'de €150 üstü ülkeye sokulamıyorken falan yapılabilirliği de soru işareti.
-
freasy adlı üyeden alıntı
valla ben de çok düşünüyorum bu konuyu. bi cesaretleniyorum, sonra diyorum ne gerek var. baharda bi eğitim alayım da belki fikrim değişir.
İlk motorum dahil yıllarca scooter (İntegra 750 dahil) kullandım. Vites için; hammallık, ne gerek var vs diyordum.
Ta ki vitesli motorla tanışana kadar.
Vitesli motor, güvenlik ve sürüş teknik ve dinamikleri bakımından da motosikletin mantığına uyuyor. Virajlarda otomatik vitesin kararsızlığı olabiliyor. Sürüş dinamiği daha keyif verici.
Kesinlikle ön yargınız olmasın. Ben vitesli motoru gereksiz görürken, şimdi nasıl otomatik kullanmışım diye hayıflanıyorum. Nasip olursa bir ay kadar sonra İleri ve güvenli sürüş eğitmeni olacak birisi olarak söylüyorum. Vitesli motora en fazla 3 gün de alışırsınız. Belki de daha önce kullandınız bilmiyorum. Bunlar kişisel düşüncemdir.
Motosikletin ağırlığını azaltmaya gelince bu çok yanlış bir düşünce. Motosiklet öyle bir makinadır ki onu ne kadar rahat ve kendi haline bırakırsak o kadar işini iyi yapar ve güvende oluruz. Ağırlık meselesi çok ciddi meseledir. aküden, jant tan alacağınız 1-2 Kg, motosiklet sürüş dinamiğine tarif edilemez etki yapar. Ben buna cesaret edemezdim. Tabi ki ön frenler, titreşim vs. motorda beğenmediğimiz noktalar olabilir, maliyetten kaçmışlardır. Fakat ağırlık, denge ve stabilite farklı olaylar.
Lütfen böyle motorun dengesini bozacak girişimlerde bulunmayın. Arkadaşların dediği gibi eğitim almak veya kilo vermek daha mantıklı hareketler.
-
Bisiklette bile (ki motosikletten pahalı olanları var) ağırlık düşürmek başlı başına maliyet iken, motosiklette (hele NC750 için) ne olur bilemiyorum.
Sohbet konusu olarak güzel ama uygulanabilir değil sanki...
-
Punctum'un dediği gibi sohbet konusu olarak güzel bir başlık oldu teşekkürler Freasy ;) şimdi aklıma geldi yazayım dedim , 90 lı yıllarda ben Renault ralli otomobillerini hazırlayan ekipte iken 50 li yaşlardaki şefimiz Engin Pekcanlı (70 lerde Londra-Sdyney yarışan Renault 12 leri modifiye etmiştir) anlatmıştı , adamın biri ralliye katılacak ama arabanın ağırlığı 20 kg falan o zamanki şartnameye uymuyor , takla barlarını kalın yaptıkları için araba ralli sabahı tartıda 20 kg fazla çıkmış , starta saatler kala eline panç takılı matkapı alan adam gözüne kestirdiği heryerde yüzlerce irili ufaklı delik açıyor ve şartnameyi tutturuyor , makul fiyata ancak böyle birşey yapılabilir herhalde
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Punctum'un dediği gibi sohbet konusu olarak güzel bir başlık oldu teşekkürler Freasy ;) şimdi aklıma geldi yazayım dedim , 90 lı yıllarda ben Renault ralli otomobillerini hazırlayan ekipte iken 50 li yaşlardaki şefimiz Engin Pekcanlı (70 lerde Londra-Sdyney yarışan Renault 12 leri modifiye etmiştir) anlatmıştı , adamın biri ralliye katılacak ama arabanın ağırlığı 20 kg falan o zamanki şartnameye uymuyor , takla barlarını kalın yaptıkları için araba ralli sabahı tartıda 20 kg fazla çıkmış , starta saatler kala eline panç takılı matkapı alan adam gözüne kestirdiği heryerde yüzlerce irili ufaklı delik açıyor ve şartnameyi tutturuyor , makul fiyata ancak böyle birşey yapılabilir herhalde
Arka maşa gözüme hep bi kalın görünmüştü zaten.....
:D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
Mallaca adlı üyeden alıntı
Lütfen böyle motorun dengesini bozacak girişimlerde bulunmayın. Arkadaşların dediği gibi eğitim almak veya kilo vermek daha mantıklı hareketler.
Motoru hafifletirken nasıl dengesini bozabiliriz?
Kendi haline bıraktığımızda en iyi işini yapsaydı heralde ne bu kadar milyar dolarlık aftermarket sektörü olurdu, ne de müsabakalara katılan koca koca firmalar gidip farklı ekipmanlar kullanırlardı. Şimdi yarış başka yol başka tamam da, başka olması bu düzenlemelerin bir "zararı olmadığı" konusunu değiştirmiyor. Kalkıp ön jantı söküp yerine plastikten bir ufak teker koyacak değiller heralde hafifletmek için =)
-
mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)