Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

135k TL Nk mı 200k TL ikinci el Japon mu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı Opportunist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cf moto ve bajaja binip uzunca sürmüş biri olarak EĞER JAPON MOTORUNA HİÇ BİR ŞEKİLDE PARA YETMİYOR ise tercihim bajajdan yana olurdu öyle yada böyle bajaj yedek parçasıyla kalitesine göre dayanıklılığı ile kendini kanıtlamış bir firma cf veya diğer çinlileri alanlar 5000km yapmadan satışa koyuyor ki bende o gruptanım koyma sebebimse 4 ayda 1 statör göndermeleri binemedikten sonra yemişim teknolojik özelliklerini en iyi motor sürebildiğin motordur
    Galiba nk konusundaki en mutlu sürücü benim. 1500+ km geride kaldı. Aşırı memnunum. Arada tenere tracer9 at görünce kafam gidiyor. Kendimi toplamakta zorlanıyorum :d ama nk'dan çok memnunum.

    Öte yandan bence çinlilerin en büyük sorunu yedek parça ve servis. Bunu da çözerlerse şayet hiçbir engelleri kalmıyor -ben yaşamadım sadece dillendirilen böyle-. Bunu da çözmesi gereken ilk marka bence rks. Bu kadar iyi motosiklet üretip, bu kadar kötü servise sahip olmak.. içler acısı. Cf nispeten iyi. Bence de japonlar avrupalılar > bajaj > cf > diğer çinliler. Aslında hepimiz bir yerde hem fikiriz.

    Ama yine de mondial drift'in fiyatının çok üstünde; cbs frenli, depo kapağının elde kaldığı honda nın cb125'inin de 99k tl etmediğini düşünüyorum. Zaten konu da buradan patlıyor. Servis ve garantiye ödüyoruz bu farkı, eyvallah. Ama sene olmuş 2024 ve halen cbs frenli motosiklet getiriyorsun.. yasaların da daha sert olması gerekiyor sanki. Euro normlarının da keza.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    Nk'yı gömecekseniz servisi, satış sonrası vs üzerinden gömün. Parçası bulunmuyordu, hala öyle mi bilmiyorum, ekranı en son 30k olmuştu galiba.

    Sürüş keyfi, gidiş bakımından Japon motorlara çok benziyor. Marka güven vermiyor ama sürdükçe güveniyorsunuz. Bajaj ile aynı kalite değil kesinlikle NK çok daha kaliteli.

    Yaklaşık 2 bin km sürdüm, motor benim değildi(250nk) alacak olsam bu fiyatlara buna bakardım. Sadece accık küçük geldi bana(181 boy, 90 kilo, epey iriyim spor yaptığımdan dolayı, altımda ufak kaldı). Yalnız işte diğerlerinde olmayan, böyle MT07 vari bir kıvraklığı var motorun, trafikte sürmek aşırı zevkli bu yüzden.

    Tabii ikinci el Japon derim ama ne olduğuna da bağlı, mt ve r sahipleri ekseriyetle çok kötü kullanıyor motorunu. Çıkabilir ve bulunabiliyorsa sıfır alın derim. Büyük risk.

  3. #23
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı fancydriver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürüş keyfi, gidiş bakımından Japon motorlara çok benziyor. Marka güven vermiyor ama sürdükçe güveniyorsunuz. Bajaj ile aynı kalite değil kesinlikle NK çok daha kaliteli.
    Kaşe, imza.

  4. #24

    Üyelik
    13 Kasım 2023
    Şehir
    Çanakkale/Kırklareli
    Motosikleti
    QJ SRK 400RR
    İşte hocam orda ambleme para veriyoruz markanın verdiği güvene japon alınca ben bunu yıllarca sürerim be diyorsun ama gerçekçi olalım şuanki yeni model çinlileri alıpta kaçımız ben bunu yıllarca sürerim der

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------

    Alıntı Opportunist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte hocam orda ambleme para veriyoruz markanın verdiği güvene japon alınca ben bunu yıllarca sürerim be diyorsun ama gerçekçi olalım şuanki yeni model çinlileri alıpta kaçımız ben bunu yıllarca sürerim der
    Ek olarak çinli alıcak olursam illa ki benelli bakardım daha önce onuda sürmüş biri olarak diğer çinlilere göre dayanıklılık konusunda çok daha ileride olduğunu düşünüyorum ve illa cf motodan bir motor alıcak olsaydımda 650nk alırdım diğer nk modellerinin yanı sıra kullananlardan herhangi bir problemini duymadım

  5. #25
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı Opportunist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ek olarak çinli alıcak olursam illa ki benelli bakardım daha önce onuda sürmüş biri olarak diğer çinlilere göre dayanıklılık konusunda çok daha ileride olduğunu düşünüyorum ve illa cf motodan bir motor alıcak olsaydımda 650nk alırdım diğer nk modellerinin yanı sıra kullananlardan herhangi bir problemini duymadım
    Bende baktım. Parça fiyatları sebebiyle vazgeçtim.

  6. #26

    Üyelik
    11 Ocak 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CF Moto NK250
    Alıntı Alman_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin marka motor almam. ikinci el japonu alırdım aldımda.
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.el japon
    Artık gerçekten yeter ! Bir insanın da dayanma sınırı var ve ben artık o dayanma sınırını bu forumda aştım. 2022 yılından beri NK 250 sahibi birisi olarak bir kaç kelam etmek istiyorum motorumla alakalı. Bu kadar gömülmesi ve Japon hayranlığı bana eehh yeter be bilader dedirtti.

    Yok Çin motoru alınırmıymış da yok Hint motoru alınırmıymış da onun yerine 2. el Japon varmış da oymuş da buymuş da. Yani gerçekten beyni olan herkes konuşuyor bu gerzek forumda bu kadar özgürlüğün fazla olduğunu düşünüyorum.

    Mayıs 2022 yılında gri-turkuaz ilk motorum olacak olan NK 250'yi 0 olarak satın aldım. Evleneceğim için de Mayıs 2023 yılında sattım bu 1 senelik süre içerisinde tam 17.000 km yol yaptım motorumla. İzmir'de girmediğim yol, delik, çukur, viraj kalmadı. Yeri geldi beni Manisa, Muğla, Datça, Marmaris, Çeşme, Kuşadası, Kaş gibi uzun yollarda taşıdı, yeri geldi motoru gün içerisinde belki 2 depo benzin harcayacak kadar şehir içinde kullandım. Yeri geldi 1.90 boyum 94 kilo halimle yine benim gibi büyük bir arkadaşımı arkama alarak Ahmetbeyli virajlarında haftalarca fink attım. Motorum 1 kere bakın 1 kere beni üzmedi, yarı yolda bırakmadı, arıza vermedi, hararet yapmadı.

    Rodajını kitapçığına göre yaptım bakımlarını bir gün bir km bile geçirmedim yeri geldi 500 km öncesinden götürdüm. Her zaman ustanın başında sanki işten çok biliyormuşçasına bekledim, sorular sordum, darladım, MOTUL 7100'den başka yağ görmedi motorum. Apaçilik, kroluk, eşşeklik, teker, lastik yakma gibi kenar mahalle cahil çingenelerin yaptığı atraksiyonlara girmedim. Adam gibi usturuplu kullandım motorumu, çatır çatır yatırdım virajlarda keyfini öyle aldım.

    Bir gün ışıklarda beklerken durduk yere stop etti motor direkt olarak gittim ustaya dedim böyle böyle, 2022 kasalarında kronik ateşleme bobini arızası varmış benim motorda da çıktı (13.000 Km'de) 10 gün serviste yattı motor parça bekledi garantiden sonrasında ise yine saat gibi işlemeye devam etti. 4000 km sonrasında da sattım zaten. İlana koyduktan 16 saat sonra soluğu noterde aldım alan çocuk kaçırmak istemedi böyle temiz motoru çünkü.

    Ağustos ayında ise boşandığım için 2023 kasasını aldım (ha derseniz neden yine NK 2023 aldın Z900 ve CB 650 R'a param yetmediği için) o yüzden ben de eski yarim ve yoldaşım NK 250'ye koştum. Yukarıda yazdıklarımı bu motor için de söylemek zorundayım. Sadece daha tecrübeli ve bileğine daha hakimim (2 kere ileri sürüş eğitimi aldım ve şu anda TMF C Sınıf Motor Eğitmeni olmak için de part time da çalışıyorum)

    Şu anda ise motorumdan şikayetçi olduğum tek bir şey var. Artık bana yetmemesi büyütmek isteğim var ama bunu karşılayacak maddi imkanım şu anda yok.

    Her şeyiyle kendi segmentindeki motorlarla (CB 250 R, Z250SL, MT-25, NS 200) cenk atabilecek ki çoğunu da çoğu alanda yenebilecek bir motor. Türkiye gibi ekonomisi gırtlağa kadar patlıcan sokulmuş bir ülkede fiyat-performans açısından ve dış görünüş olaraktan en iyi motorlardan birisi belki de en iyisi.

    Daha önce hiç kullanmadığınız, kulaktan dolma çöp bilgilere sahip olduğunuz, ve hiç tecrübe etmediğiniz şeylere bok atmaktan artık vazgeçin.

  7. #27
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Hocam çin motoru şans işi. kimi alan kişiyi hiç üzmez kimi motor bin pişman eder. CFmoto da üzme oranı %60'larda, bajajda %40'larda ; japonda %15'lerde gibi bir durum var benim gözlemlediğim kadarıyla. yani forumdaki 2 -3 arkadaş cf moto'dan memnun diye o motor iyi anlamına gelmiyor. Zira ben 30k ns200 kullanıcısıyım, motor hiç üzmedi beni. japonlar benden cok sorun yaşadı civarımda ama ben cıkıp bajaj cok iyi motordur demiyorum cünkü problemleri cevremden duyuyorum.

    ikinci el japon konusu çok göreceli. Mesela 200 bin tl paranız var.

    2004 transalp 650
    2005 bmw gs650
    2012 nc750
    2024 Dominar 400


    Ortalama bu parada olan motorları yukarda yazdım. Burada düşünce; şu olması lazım:

    Elim az biraz alet tutuyor, ilk ya da ikinci sahibinden, eksper yaptırılmış nc750 : İlk Sırada

    Zaten f/p olan sıfır Dominar 400 ikinci sırada.

    Bakımı iyi bile olmus olsa gs ve transalp artık zaten alınmaz.

    içinden geçilmiş 2012 nc de hiç alınmaz.


    İnsanlara japon binmek yerine teknolojiye sahip güncel hint modellere ya da model özelinde sağlamlıgı bilinen çin modellere yönlendirmek lazım.

    arkadaş benzini hüpür hüpür içen, egzosu alev atan, tarih öncesi teknolojiye sahip ikinci el transalp önermek artık büyük problem.

    Ha burada yanlış anlaşılma olmasın, elim alet tutsa ve tamir için garajım olsa gidip alırım. ama sanayiye para yedirmeye gerek yok öteki türlü.

  8. #28
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yanlız o kadar çok aynı minivalde konu varki nereye ne yazdığını unutuyor insan
    bajaj cf voge rkn jawa benelli vs alın beyler hurda 20 yaşında benzini içen egzozdan ateş eden japonlara para vermeyin
    çok merak ediyorum keşke bütün işletmeler doğru düzgün vergisini verip kayıtlar tutulsa şu milleti sirkeleyen çin markalarının istatistiği tutulsa ne arızaları var ne kadar yolda bırakmışlar vs bilsek çok güzel olurdu
    yani eski model japonlarmı yoksa sıfır km çinliler mi sanayici dostu görsek
    bu zaman a kadar 6 7 tane çin malı cub kullandım gerçekten hepsi çok masrafsız dı ama ileri derece de kara düzen olduklarında dolayı yoksa scooterlerını millet benzin döküp yakıyor
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler