olay kaydırmalı gerekli miye doğru evrilmiş...
bence faydalı, örnek viraj geliyor, debriyajla uğraşmayınca hızlı vites düşüyorsun, 1 saniye sürmüyor, diğer türlü debriyaj çek vites düş, gazı debriyajı alıştırarak ver derken 2 saniye gidiyor.. daha seri sürüyorsunuz, özellikle dağ yollarında faydalı..
Motosiklete binmeye 42 yaşında başladım, bu kadar geç yaşta başlayıp da 8 yıldır vites düşürürken arka teker kilitlememeyi becerebilmişsem hayal ettiğiniz kadar zor bir şey olmasa gerek. Böyle trafikli yerlerde arabalar için otomatik vites olmazsa olmaz, motosiklet için de çok trafikte bir miktar rahatlatıcı, ama ciddi bir kontrol ve hakimiyet kaybı hissiyatı dezavantajı var. Öyle trafikli bir yerde bile manuel vitesteki tam hakimiyet hissini bırakıp otomatik kullanmak istemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Trafikli yer için örnek vermemişim :D. Beyoğlu - Beşiktaş - Şişli ilçeleri komple. Beşiktaş - Maslak aksı (çift köprü trafiği).
Eğer bu söylediklerimizi yaparken bakarak düşünerek görerek vites küçültmem lazım hmm diyerek küçültme ihtiyacı varsa zaten bir yerde bir yanlış vardır. Bunlar yeterince pratik yapa yapa biraz otonom hale gelen hareketler. Kaldı ki burada anlatılan şekilde bir sürüş varsa, esas otomatik şanzımanla sürenlerin vay haline Yoksa @Cyan'ın anlattığı gibi usturuplu bir kullanım varsa zaten bunlara gerek kalmıyor, bir yüksek viteste girmişim viraja ne olacak? Hiçbişey olmaz. Haldır huldur giriyorsam, vites küçültüp kompresyonda motorun ataletiyle oynayarak viraja girip çıkışta da uygun devirde kalmak istiyorsam kovaladığım şeyler bunlar. Böyle bir viraj girişinde otomatik daha çok bela olur insanın başına.
Günün sonunda bu bir tercih meselesi oluyor. Yaşayacağım kontrol ve his kaybının yanında otomatik vitesin beni kurtardığı şey bir ayağımın ucuyla yukarı veya aşağı vurma hareketi. Benim için değmez. Ha RS660 yerine RSV4 ile girsem trafiğe daha fazla yorulurum çünkü RSV4 rölanti yakını devirlerde çok daha huzursuz, malum V4. E burada da hangi motorla ne yapmaya çalıştığın önemli hale geliyor.
youtube.com/@bisuruyorum
İlginç. Dominarın 1 ve 2 versiyonu ile hiç teker kilitlediğimi hatırlamıyorum. Kavşak dönüşlerinde çok terettüt ederdim, kilirlermi diye. Kilitlerse düşerim tatbiki. Hızında ona göre ayarlanması gerekiyor. Gönül rahatlığıyla kullanıyorum.
Arabada oto şanzıman güzel amma motorda sevmiyorum. Ara viteslerde bağzen deviri yükseltmek isterim. Otomatikte bunu nasıl yapacağım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)