Lastik ebatlarıyla oynama
Reklamlar
-
Merhabalar benelli 249s alma arifesindeyim yalnız motorun lastiklerinin direkt değişmesi gerekiyor bu motora çokca 160-60 ebatlarıyla lastik takanlar varda bende böyle birşey yapmayı düşünüyorum sizce bu viraj performansını çok olumsuz etkiler mi yada sizin bir öneriniz var mı
Reklamlar
-
hız arttıkça hantallaşır motor, manevra kabiliyeti azalır.
-
Orijinal ölçüleri nedir o na göre 160/60 ı yorumlardık..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Orijinal ölçüleri nedir o na göre 160/60 ı yorumlardık..
140/70/17 olması gerek. Anlamadığım şey sadece daha kalıplı gözüksün diye sürüş hissiyatını değiştirmek, yakıt sarfiyatını artırmak ne kadar mantıklı? Bence 140 gayet yeterli bu motor için.
-
"gerekiyor" derken?
Bir motosiklete yapılacak en büyük kötülüklerden biridir kozmetik keyif için arka lastiği büyütmek.
Başlığı çok güzel yazmışsın.
"Lastik ebatlarıyla oynama!"
-
Khaira adlı üyeden alıntı
140/70/17 olması gerek. Anlamadığım şey sadece daha kalıplı gözüksün diye sürüş hissiyatını değiştirmek, yakıt sarfiyatını artırmak ne kadar mantıklı? Bence 140 gayet yeterli bu motor için.
250 cc 180-200 kg bir motosiklet için 140 mm taban gayet yeterli evet , 140/70 den 160/60 a geçince çap yarım cm azalacak motorun akselerasyonu artacaktır ama yakıt tüketimide 2 cm genişleyen taban nedeniyle yükselecek , yanak ufaldığı için konforda çok azalacaktır ama esas sorun orj jant 160 lastik için çok dar kalacaktır , yol tutuşu artırmak için lastiğe çok fazla basınç uygulamak gerekebilir bu seferde bozuk zeminde yada asfalttaki yamalardan biraz hızlı geçtiğinde jant top gibi sekebilir , amortisörü modifiye edip bunuda engelleyebilirsin ama günlük kullanımda şehirde sürmek eziyete dönüşür , hafif motor geniş lastik ikilisiyle kışın su birikintilerinden geçerkende ciddi sıkıntı yaşayabilirsin..
-
killingroad adlı üyeden alıntı
"gerekiyor" derken?
Bir motosiklete yapılacak en büyük kötülüklerden biridir kozmetik keyif için arka lastiği büyütmek.
Başlığı çok güzel yazmışsın.
"Lastik ebatlarıyla oynama!"
Gerekiyor derken büyütmek değil hocam lastiğin değişmesi gerekiyor büyümesi gerekiyor olarak demedim[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
250 cc 180-200 kg bir motosiklet için 140 mm taban gayet yeterli evet , 140/70 den 160/60 a geçince çap yarım cm azalacak motorun akselerasyonu artacaktır ama yakıt tüketimide 2 cm genişleyen taban nedeniyle yükselecek , yanak ufaldığı için konforda çok azalacaktır ama esas sorun orj jant 160 lastik için çok dar kalacaktır , yol tutuşu artırmak için lastiğe çok fazla basınç uygulamak gerekebilir bu seferde bozuk zeminde yada asfalttaki yamalardan biraz hızlı geçtiğinde jant top gibi sekebilir , amortisörü modifiye edip bunuda engelleyebilirsin ama günlük kullanımda şehirde sürmek eziyete dönüşür , hafif motor geniş lastik ikilisiyle kışın su birikintilerinden geçerkende ciddi sıkıntı yaşayabilirsin..
motorun dolu ağırlığı 204 kilo hocam daha önce tnt 250 kullanmıştım 150-60 ebatlarıyla kullanıyordum 140-70 hiç kullanmak nasip olmadı tnt 250'yi orjinal jantı 160 ebatını rahat kaldırıyor yakıt tasarrufuda çok önemli değil yaklaşık 40 km'lik virajlı bir yolda kullanıcam motoru işe git gel olarak o yüzden sormuştum viraj performansını çok olumsuz etkiler mi diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
İleride bu konuyu araştırabilecek arkadaşlar için motorun avrupa versiyonlarında ön 120/70 arka 160/60 ebatlarında pirelli lastikler ile satışa sunuluyormuş eğer kafalarında ebat düşüncesi olursa akıllarında bulunsun
-
Opportunist adlı üyeden alıntı
[/COLOR]İleride bu konuyu araştırabilecek arkadaşlar için motorun avrupa versiyonlarında ön 120/70 arka 160/60 ebatlarında pirelli lastikler ile satışa sunuluyormuş eğer kafalarında ebat düşüncesi olursa akıllarında bulunsun
Selamlar, bu bilgiye nereden ulaştınız? Benelli'nin kendi sitesinden kontrol ettiğimde Avrupa ülkelerinde TNT 249S diye bir modelin satışına rastlamadım.
251S diye bir model var, 150/60/17 lastikler ile geliyor. sayfa 8-2, kaynak: https://49f44b141764baa2639d-7ed4c22..._2020_251S.pdf
BN251 diye bir model var, 140/60/17 ile geliyor. sayfa 110, kaynak: https://49f44b141764baa2639d-7ed4c22...2018_BN251.pdf
Almanya Benelli listesi: https://germany.benelli.com/manuals/motorcycles
İngiltere Benelli listesi: https://unitedkingdom.benelli.com/manuals/motorcycles
Söylediğiniz 120/70 ve 160/60 kombinasyonu yalnızca 302S modelinde mevcut. sayfa 8-2, kaynak: https://49f44b141764baa2639d-7ed4c22..._2020_302S.pdf
Kısacası bahsettiğiniz modelle 249-S modeli arasında başka farklılıklar da mevcut, tek fark lastik değil. Bu lastiklerin de Pirelli olduğuna dair bir ibareye rastlamadım.
-
Opportunist adlı üyeden alıntı
Merhabalar benelli 249s alma arifesindeyim yalnız motorun lastiklerinin direkt değişmesi gerekiyor bu motora çokca 160-60 ebatlarıyla lastik takanlar varda bende böyle birşey yapmayı düşünüyorum sizce bu viraj performansını çok olumsuz etkiler mi yada sizin bir öneriniz var mı
Orjinal ebadı 140/70-17 ise 150/60-17 den yukarı çıkmamalısın. Yumurta filan yapıyor abartınca. mt-25'de 14/70 idi orjinali, ben 150/60 kullandım sürekli ve hiç bir sıkıntı yaşamadım.
-
herkes teori kısmı olan o yükselir bu alçalır yazmış tak bir şey olmaz muhtemelen aradaki farkı hissedemeyecek kadar standart bir sürüş yapıyorsun virajdan kastımızda piste girmediğini ve şehir içi yollarda da 55 derece üstünü göremiyeceğinizi varsayıyorum ,sonuç ; evet kardeşim tak mutlu şekilde virajınıda yaparsın gezer tozarsın görselide seni tatmin eder
-
302s modeli burada 249s olarak satılıyor diye biliyorum ve özellikleride aynı türkiyeye pirelli ile satışa sunuluyor benelli grubu genel olarak bu motorda pirelli angel gt ile satışa sunuluyordu türkiyeye bile bu lastiklerle geliyorsa avrupaya daha kötüsüyle gidiceğini düşünmüyorum hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
yani hocam pistte bu motorla işim yok 60 70 derece yatabilecek bir yolda yok en azından bu yollarda ben yatırmam motoru okadar geneldede çok fazla 160-60 takan var mu motorsiklete oyüzden forumada bir danışmak istedim
-
140 yerine 150/60/70 takabilirsin. 160 kesinlikle takma
-
70 derece yatmayacaksa tamam sorun yok o zaman.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
70 derece yatmayacaksa tamam sorun yok o zaman.
Bu sitede 70 derece ile viraj dönen varsa tanımak isterim :D
-
Bilemem hocam sorsan yatarım diyen çıkıyor illa ki :D
-
tak dostum 160 ı dediğim gibi en ufak sorun olmaz janta oturuyorsa maşaya ve zincire değmiyorsa yapıştır geç en kötü söker satarsın bir ufak ebada geçersin 160 taban kolay satılan bir ebat
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu sitede 70 derece ile viraj dönen varsa tanımak isterim :D
Başka bir sitede de varsa tanışmak isterim ben =)
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Başka bir sitede de varsa tanışmak isterim ben =)
Ben varım da 55 derecede koruma demiri yere dayanıyor daha fazla yatmıyor benim makina ahey ahey
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ben varım da 55 derecede koruma demiri yere dayanıyor daha fazla yatmıyor benim makina ahey ahey
70 dedik ama =)
GS o blokla 55 dereceye inebiliyor mu? Başka motorla heralde.
*****
50'ler 60'lar 70'ler n'apıyorsunuz arkadaşlar? =)
Benelli 249S için spesifik bu veriyi bulmak pek mümkün olmaz muhtemelen ama düz naked motor, pegler de konforlu bir konumda gibi, bu motor muhtemelen 50 derece yatamaz zaten. Lakin ebat ölçüsünün insanın başına dert olması için de kaç derece yatıldığının hiç bir önemi yok.
Açı bir tane değişken, ben 54 derece ile rayda gibi döndüğümü de biliyorum, 40 derecede düşmekten şans eseri kurtulduğumu da. Açının konuyla hemen hemen hiç alakası yok yani.
Lastik büyütmeye "ya değiştir bir şey olmaz" demek bana acayip güvensiz geliyor. Bişey olmaz mı? Yani olmayabilir, kasksız da sürebilirsiniz, kaza yapmadıkça bir şey olmaz sonuçta. Bana hiç farklı gelmiyor bu iki yaklaşım. Gündelik sürüşünde insan lastik taban genişliğinin farkını hissetmeyebilir tabii ki, e kaza yapana kadar kaskın eksikliğini farketmemekle aynı şey yine. Ben 8psi, evet 8psi lastikle işe gittim, bir şey olmadı. Bu şimdi 8psi'la sürülür bir şey olmaz mı demek?
Değişen yanak kalınlığına göre motosikletin geometrisinin dahi bozulmasına kadar gidecek bir sürü etkisi olur bu işin, devrilmesi kesinlikle zorlaşır. Temas alanı değişir ve bu "büyük taktım daha iyi tutunuyor" falan diye çalışan bir mekanizma da değil. Eskiden bir de öyle bir inanış vardı, motorda 160 lastik var, daha iyi viraj yapsın diye 180 takıyorlardı.. teey tey.
Bu sene heralde 4-5. defa böyle bir konu açılıyor. Fabrikanın söylediği her şey kutsal metin değildir, ama lastik ölçüsü %99 böyledir. İmaja görüntüye önem vermeyin demiyorum haddime değil, ama sürüşün dinamiğini bozacak, bir gün fark edecek şekilde sürerseniz göreceğiniz üzere zevkini de bozacak, yapılacak değişikliğin seviyesine göre sürüş güvenliğini dahi tehlikeye atabilecek bir şey yapmaya gerek var mı?
-
Jant genişliği 4 inç ise maksimum 150mm genişlik önerilir. 4.5 ise 160 takabilirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)